Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Viime kesänä lähdettiin roheesti kolmen hengen porukalla saksanmaalta kahta 124 farkkua hakemaan. Mobile.de:tä ahkerasti katseltuamme ja " kokeneilta saksantuojilta " vinkkejä saatuamme Grand Cherokee starttasi.

Turusta illalla Tukholmaan ja siitä sitten aamu seitsemältä uinuvan Tukholman halki ja niin pois päin. Ensimmäinen yö Puttgardenista himpun verran etelään " grune jäger motel " tai jotain sinne päin. Hyvä yöpymispaikka.

Seuraavana elokuisena aamuna kello 7:30 ( aloitimme joka aamu niihin aikoihin " kattokaiteiden metsästyksen ") lähdimme kohti baijerin maakuntaa. Saimme sinä päivänä tutustua keskieurooppalaisiin ruuhkiin. Jeeppi lauloi parhaimmillaan 160 ja pääsimmekin muutaman suman kierrettyämme yöksi Munchenin länsipuolelle Germeringin kaupunkiin.

Heti aamulla Landsberger strasen autohäkit läpi. Meidän 124 250 TD -92 ( hakuehdot: miel. 250 D 89>, ainakin D ) löytyi melkein heti. Auto hyvän näköinen, kävi nätisti, muutama peittelemätön naarmu ja lommo ja mittarissa 270 tkm. ( oli muuten ainoa yli 200 tkm ajettu mersu koko reissun aikana!?! ) Tosin kesti melkein pari päivää todeta että se oli todella meidän auto, kun luulimme että Saksassa todella lojuisi 124:a tienvieret pullollaan. Sitä se ei todellakaan ole, ainakaan Baijerissa. Munchenistä yritimme löytää myös toisen farkun ( ehdot :pieni ruiskubensa 89>) mutta ei niin ei.

Seuraava haku Nurnbergissä, turkkilaisten tarhat läpi 1:ssä päivässä, ei miellyttänyt. Sitten Wurtsburg; ei ollut, Frankfurtissa ei oikein löytynyt edes autoliikkeitä, Taunustain sama juttu. Lopulta lehti-ilmoituksen perusteella 200 E -92 jossain perähikiällä. Yömyöhällä katsomaan autoa, näytti hienolta pimeässä. Yöksi hotelliin ja aamullakin auto oli OK.
Auton omistajan veli oli ammatiltaan englannin kielen opettaja, joten kommunikointi sujui hienosti. Hänellä oli myös seuraava päivä aikaa auttaa paperisodassa, joten pienessä kaupungissa ilman kieliongelmaa asiat sujuivat kuin itsekseen.

Seuraava päivä olikin sitten hieno, kun kaksi "uutta" mersua alla ja baanallakin tilaa jollain lailla. Takaisin tulimme Ruotsin kautta ja koko reissu kesti viikon.

Kannattiko?
Emme olleet koskaan käyneet keski-euroopassa, joten yhdistettynä loma- /elämys- /autonhakureissuna kyllä.

Kannattiko autojen puolesta?
Ehdottomasti. Molempien autojen hinta ( ei sisällä reissun hintaa ) jäi alle 8000 euron. ( sis verot +alv )Molemmissa vieläkin pientä laittoa, kun niistä yrittää tehdä pitkäaikaista autoa. Tärkein asia on Suomi-varusteiden ( LUE: ruoste, muoviset penkinpäälliset, huono tekninen kunto ) puuttuminen.

Mistä ostan seuraavan auton jos mahdollista? Yksityiseltä henkilöltä Saksasta.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Yksi hakureissu

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tässä yksi tarina viimeisimmästä hakureissusta. Huomattavaa on, että kaupat oli hoidettu puhelimen ja telefaxin välityksellä jo valmiiksi. Huomattavaa on myöskin, että vaikka kohteena ei olekaan MB niin jotain yhtäläisyyksiä löytyy (Stuttgart-Zuffenhausen, MB:n 4-vaihteinen automaattilaatikko) kuitenkin tälle foorumillekin !

tiistai 18.5.2004
Aamujunalla Lappeenrannasta Tikkurilaan pelkät käsimatkatavarat mukana. Tikkurilan asemalta taksilla Helsinki-Vantaan lentoasemalle ja muutaman tunnin odotus. Odotuksen jälkeen check-innin ja turvatarkastuksen jälkeen varsinaisen terminaalin puolelle mistä sitten portilta 26 lähtikin SAS:n lento Frankfurtiin kello 14.30. Lennolla ruokana ”haaleaa” lasagnea ja ruokajuomaksi lasi punaviiniä. Ja toki konjakkikin oli pakko ottaa. Kello 16 paikallista aikaa kone laskeutuu Frankfurtin kentälle, tietysti kaukaisimpaan mahdolliseen tuubiin junayhteyksiä ajatellen. Kovaa ravia (matkatavaroita ei olisi kerinnyt noutaa) käsimatkatavaroiden kanssa paikallisjuna-asemalla ja muutaman minuutin odotuksen jälkeen paikallisjunalle. Frankfurtin päärautatieasemalle saavuttiin juuri sen verran naftisti että juoksujalkaa ehdittiin pohjoiseen lähtevään junaan. Phiuuuu …. :oops: Vajaan tunnin jälkeen saavuttiin Giessen –nimiselle paikkakunnalle 17.48 jossa pois junasta ja aseman eteen odottamaan. Autokauppias kävikin noutamassa meidät ranskantilaihmeellä asemalta muutaman minuutin odottelun jälkeen ja matka jatkui kohti 10 kilometrin päässä olevaa pienempää kylää ja paikallista Citroen –myymälää. Matkalla ehti vaihtaa kuulumiset englanniksi ja kerrata tärkeimmät kohdat tarkistuslistasta. Pihalla sitten odottikin Porsche 928 S4 ”liiankin” komeaksi kiillotettuna ja keltaiset siirtokilvet paikallaan. Kaupanteossa lyötiin kai jonkinasteinen henkilökohtainen ennätys kun paperit oli tehty muutaman minuutin päästä ja rahatkin ladottu tiskiin. Ei muuta kuin liike kiinni (oli virallisesti sulkeutunut jo tuntia aikaisemmin) ja kolmen miehen käsimatkatavarat ja kolme isoa miestä Porscheen. Mahtui pienistä ennakkopeloista huolimatta, mutta tunnelmaa riitti. Autoliikkeen vieressä oli bensa-asema joten tankki täyteen superia ja sitten muutaman metrin päässä olevaan Aldiin ostamaan pienet eväät ja iltajuomiset. Nekin mahtuivat yllätykseksi mukaan J. Ei muuta kuin ilmastointi päälle ja kattoluukku tunnelman keventämiseksi raolleen ja baanalle kohti Hannoveria, missä odotti toinen auto noutajaansa. Vajaan kolmensadan kilometrin kuluttua alkoi hämärtää ja unikin alkoi pukata silmään joten liittymää pitkin pikkukylään ja yöksi ensimmäiseen gasthausiin. Illalla vielä paperien selvittelyä ja muutama iltaolut ja sitten nukkumaan.

keskiviikko 19.5.2004
Aamiaisen jälkeen kamat kasaan ja pikkuteitä Hannoverin koilispuolelle Isernhagenin esikaupunkialueelle, missä uudenkarhea maasturi odottelikin merkkiliikkeen pihalla. Kaupanteko tehokkaaseen mutta kohteliaaseen saksalaiseen tapaan ja punaiset siirtokilvet asentajan toimesta paikalleen. Olivat hakeneet passin kopiota vastaan jo valmiiksi joten niitäkään ei tarvinnut odottaa. Lisäksi auto oli huollettu pilkuntarkasti, iloinen yllätys kun siitä ei oltu sovittu ja kuului hintaan. Ei kun baanalle tavaroiden jaon jälkeen (maasturiin mahtuu enemmän kamaa kuin urheiluautoon, MOT) ja peräjälkeen tankkaamaan lähimmälle asemalle. Siitä sitten Hannoverin keskustaan Vahrenwalder strassen varrelle ja autot parkkiin paikallisen Media Markt –elektroniikkahelvetin pihalle. Metrolla keskustaan ja shoppailua. Lopuksi vielä JVC:n auto CD –soitin 80 eurolla Media Marktista Porscheen (siinä oli antiikkinen RC –soitin) ja Langenhagenin alueelle etsimään rengasliikettä. Rengasliike löytyi lopulta hirmuisen isosta mersuliikkeestä saaduilla neuvoilla ja kyytiin sieltä nousi moottoripyörän renkaita, jotka ovat Saksassa alle puoleen hintaan paikallisesta hintatasosta. Sieltä sitten baanaa pitkin Wolfsburgiin, mistä löytyi todella upea hotelli pienen etsimisen jälkeen. Majoittuminen, iltapala ja muutamat iltajuomat jonka jälkeen nukkumaan.

torstai 20.5.2004 (Helatorstai)
Aamiaisen jälkeen kohti Autostadia, missä menikin koko päivä … Vaikka onkin kansanautoilijoiden paratiisi niin kyllä siellä tavallisetkin ihmiset viihtyvät Lamboja ja muita eksoottisia ajopelejä tiiraillen. Illasta kohti vanhaa Itä-Saksaa ja Wittenberge –nimistä pikkukylää. Paikkakunnan paras hotelli löytyi helposti ja majoittuminen sinne. Pientä vaivaa ja pelkoa aiheutti se, ettei hotellilla ollut parkkipaikkaa vaan parkkipaikat oli varattu kadun laidasta hotellin käyttöön. Ympäristö oli todella kauheaa ja romahtamiskunnossa olevia kerrostaloja ikkunalautoineen riitti kaupungissa. Koska oli juhlapäivä niin yhtään selvää ihmistä ei näkynyt kaupungilla ja pieni pelonsekainen huoli oli autoista koko yön. Illallinen paikallisessa kebab-baarissa tikkoja väistellen ja monta iltajuomaa parvekkeella jonka jälkeen nukkumaan.

perjantai 21.5.2004
Aamulla ylös ja kaikkien yllätykseksi kaikki oli ok ja autotkin vielä rikkomatta kadun varressa. Tyhjiä pulloja vaan oli kaikki kadut ja torit täynnä L ja ihmiset olivat palailemassa töihinsä krapulaisen näköisenä. No, aamiainen naamaan ja baanalle. Toki piti paikkakunnan Aldiin pysähtyä ja ostaa autot täyteen juomista jopa siinä määrin, että paikallisiakin huvitti. Höh. mitä huvittavaa voi olla kahdessa ostoskärryllisessä viinaa???. Sitten ajeltiin pikkuteitä pitkin kohti Rostockia muutamassa moottoripyöräliikkeessä piipahtaen. Piipahdukset jäi todella vähiin koska useimmat erikoisliikkeet oli suljettu Helatorstain takia vielä perjantainakin. No se ei tahtia haitannut ja ei muuta kuin Rostockin satamaan minne jätettiin Porsche parkkiin. Kaupungille ehti hyvin ja kaupunkikierroksen jälkeen vielä sataman tax free –butiikista pantitonta tölkkikaljaa kyytiin. Lähtöselvitykseen melko myöhään jotta ei jouduttaisi ruumaan ja sitten odottelua laiturilla vajaat kolme tuntia. Laivaanajo onnistui hyvin (huolimatta Porschen alle 5 sentin maavarasta) ja päästiin peräpuolelle kannelle. Eli oltaisiin ensimmäisten joukossa ajamassa ulos. Ei kun hyttiin ja vapaata oloa ruokailuineen ja muine aktiviteetteineen.

lauantai 22.5.2004
Aamulla ylös ja buffet –ruokailun jälkeen odottelua sekä auton tullipapereiden täyttöä … Laivan tultua satamaan ajo ensimmäisten joukossa ulos punaista kaistaa pitkin ja tuloksena oli tullin jonotusnumerot 11 ja 12 joten kotona oltaisiin hyvissä ajoin … Auton tullauspapereiden ja tarrakilpien hankinnan jälkeen ajo Lappeenrantaan. Tavaroiden purku autosta ja koisimaan … Reissu oli heitetty.

Kustannuksia suurinpiirtein: Lento-Laiva 391 euroa, autopaikka 109 euroa, yö 1 oli 30 euroa, yö 2 oli 34 euroa ja yö 3 37 euroa. Junalippu kuuluu Laiva-lentopakettiin, kun ottaa SAS;n lennot. Bensaa meni kaikki mitä tankkiin laittoi = 2 tankillista á 80 litraa ja oli hieman kalliimpaa kuin Suomessa. Syöminen ja juominen halvempaa kuin Suomessa. Autostadin lippu reilut 10 euroa per henki ryhmälipulla jne…

Autot on nyt katsastettu huomautuksitta (mitä nyt Porsche jäi pohjastaan kiinni katsastuksessa nosturille) ja veropäätöksiä odotellaan …
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Matkailuauto Saksasta MB James Cook -85

Viesti Kirjoittaja suzy »

4 vuotta sitten iski matkailuautokuume.Olihan meillä as.vaunu ollut jo vuosikymmeniä, mutta haluttiin näppärämpää kulkupeliä kuin maasturi ja vaunu. Ei muuta kuin mobile.de:ä plaraamaan. Mersu sen pitää olla ja peltikuorinen, ei muovikorisia eikä fiiatteja.Aluksi etsittiin pakuja ja niistä tehtyjä ns. retkeilyautoja. Suurin osa ei täyttänyt Suomen vaatimuksia, mm. oven korkeus ym. järjettömät säädökset.Lopulta päädyimme MB James Cookiin, vaikka sekään ei oikein mahtunut "vaatimuksiin". Aikamme haeskeltua mobilesta, sattui silmään eräs agentti, jääköön nimi mainitsematta, jolle kerroimme huolemme ja hänhän äkkiä hommasi meille MB James Cookin vm -85 ajettu n110 tkm. Vanhemman pariskunnan käytöstä, autotalliauto, käytetty lähinnä kesällä. No, kuvia s-postilla ja saihan sitä kännykän kautta kuunnella ääntäkin, kävi kuin unelma!.Hintakaan ei ollut kovin suuri, vastaavan kotimaan hinnasta kolmannes.Eikä menisi veroa, houkutus oli suuri. Kaupat tehtiin, faksilla!Sovittiin, että Helsinkiin auto tulee ja raha vaihtaa omistajaa siellä. Junalla etelään rahat matkassa ja odotus alkoi.
Tulihan se sieltä punapääkilvillä ja auto tarkastettiin päällisin puolin. Siisti kuin sika pienenä. Ei käytön jälkiä juuri missään, lattiakin vuorattu valkealla kokolattiamatolla! Yksi lommo oli takakulmassa ja oikea etulokasuoja oli vaihdettu "kosketuksen" takia, samoin vasen yläkulma oli saanut "kattokosketuksen". Korjaukset oli tehty siististi ja näistä oli mainittu myös kauppaa hierottaessa. Auto näytti hyvältä ja kauppa ei kaduttanut.
Ei muuta kuin nokka kohti pohjoista! Muutaman sadan kilometrin jälkeen lämpömittarin neula rupesi nousemaan, mitä hittoa?Vesi oli vain hieman alhaalla, lisättiin nestettä ja matka jatkui. Liki tuhannen kilometrin jälkeen oltiin kotona ja tarkka syynäys alkoi. Auto käytiin läpi, eikä mitään isompaa huomauttamista ollut.Vesipumpun tiiviste piti vaihtaa, siinä syy vesivuotoon.
Ruostetta ei löytynyt kuin tuulilasin alla olevasta rintapellistä.Alkuperäistä generaattoria ei vain löytynyt auton alta.
Huoltokirja oli pidetty säännöllisesti ja huollot tehty ajallaan.
Sitten alkoikin muutostyöt ja katsastus, tullaushomma venähti agentin möhlimisen takia perusteellisesti. Ei suostunut antamaan alkuperäistä maksukuittia (veti tietenkin välistä!). Lopulta sain agentin lähettämään kuitin suoraan tullimiehelle ja kävin tullaamassa auton Suomen Venäjän tullissa Sallan Kelloselässä, oli vähän likempänä kuin Helsinki tai Oulu.
Katsastusta varten autoon piti vaihtaa kaasujärjestelmä 50 barin paineelta 30 barin paineelle, sehän tiesi jääkaapin ja lieden uusimista. Lämmitys hoituu Eberillä. Kaasutankki irti ja kaasupulloille tila takana olevaan tavaraboxiin.Kustannukset n. 10 tuhatta mummonmarkkaa. Niin vaan meni katsastuksessa läpi, vaikka vähän rutinoita kuuluikin. 2 vuotta eka katsastuksen jälkeen viime kesänä sama insinööri huomasi, että "tuo penkki pitäisi lyhentää!, ei muuten täytä noita vaatimuksia". No rälläkällä penkki poikki ja samalla tuli lattiamattokin uusittua, lämppärin "poltettua" sen ruskeaksi.
Jamesin mittarissa on nyt n. 150 tkm ja moottori on kuin uudessa. Kori on vähän maaliltaan haalistunut ja yläosan muovikorotus samoin haalistunut, mutta tekniikka pelaa, paitsi pieniä kulumisia. Mm. harmaavesitankki "sulasi" auton alle kun pakoputkeen oli tullut pieni reikä ja kuuma pakokaasu pääsi sulattamaan pienen reijän joka kasvoi ja kasvoi... ja lopulta sulatti koko pöntön.
Jo vain kannatti ostaa auto Saksasta.
Syödessä ruokahalu kasvaa, nyt jo katsellaan MB alustaisia peltikuorisia kiinteällä perävuoteella olevia autoja Saksasta... :lol:

ps. toi Susnakin on Saksan tuonti
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

Omalta osaltani olen tehnyt lupauksen että, en osta käyttöautoa Suomesta.
(niin kauan kun autovero on tätä luokkaa) Saksassa on n. 90 miljoonaa ihmistä, perheessä voi hyvinkin olla 3-4 autoa. Ei niillä kaikilla ajeta 500 000tkm ja sen jälkeen ruuvataan mittarit alas ja aletaan odottelee ostajaa.
Jokainen uskoo varmasti sen tosiasian että, tuollaisesta autokannasta löytyy helposti myös "helmiä". Niitä pitää vaan etsiä eikä mennä sinne tyyliin "pitää kerkiä huomenna superfaastiin" et säästyy muutama hotelliyö markka. Tekee hyvän reittisuunitelman, varaa esim www.formule1.de hotelleista yöt etukäteen, yleensä n. 25-30e yö 2hengeltä tai www.etaphotel.com pikkasen kallimpi(30-40e) mut kummatkin hyviä yöpymis mestoja ja reilusti aikaa esim. 1-2 viikkoa.
Tossa joku mainitsi edellä noiden pikkukylien merkkidealerit, ne on just niitä mistä ne helmet löytyy, ne ei tosiaankaan odottele siellä turisteja ne autot on "suunnattu" niille kulmille myytäväksi. Eli siis unohtakaa moottoritiet ja kaupungit, pikkutiet on helvetin hyvässä kondiksessa, eikä niillä ole ruuhkia ja hotellitkin on edullisempia puhumattakaan safkamestoista. Emännät ja isännät on otettuja kun ne kuulee et Suomesta saakka ollaan tultu niiden pikkukylään ja pistävät parastaan. Edellisellä reisulla törmäsin tällaisessa pikkukylässä hotellinpitäjään( Rolle) joka oli viettänyt pitkän tovin nuoruudestaan Suomessa ja voitte uskoa et palvelu oli hyvää varsinkin sen jälkeen kun piti verestellä Rollen muistamia lauluja Suomesta "eldakajärven jää on taakse jäänyttä elämää....... ja niin pois päin. Matkailu avartaa varsinkin lompakkoa
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Tuontiautot ja paikka- / ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja code »

Kuulin eräältä autoja työkseen pesevän/vahaavan henkilöltä ainakin itseäni kiinnostavan kommentin tuontiautojen paikka- ja ylimaalauksesta.

Hänen mukaansa hän on viimeisen vuoden aikana pessyt ja vahannut 30-40 tuontiautoa, jotka on joko paikkamaalattu tai ylimaalattu syystä tai toisesta tuontimaassa. Autot sinällään eivät ole olleet silmämääräisesti katsottuna kolaroituja tms.

Oikeastaan tästä kommentista johtuen heräsi ajatus siitä, että onkohan esim. Saksan maalla yleistä maalata autosta naarmut pois tai vaihtoehtoisesti ylimaalata autot myyntikuntoon? Voihan olla niin, että maalaaminen on suhteellisen huokeaa, joten tälläinen "maalipinnan" huolto on jopa kannattavaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Oli muuten mielenkiintoista lukea uusimmasta Tuulilasista erään tuontiauton tuonti tarinaa.
Mies oli ostanut saksasta auton ja sai järjestetyä kyydin autonkuljetus autoon, jossa oli erä "erään suuren suomalaisen autoliikkeen" tuonti autoja.
Kun rekka saapui suomeen ja mies meni hakemaan autoaan liikkestä, ei autoa löytynytkään.
Liikkeen edustaja sanoi että he olivat erehdyksesä vieneet sen auton muiden mukana puhdistettavaksi ja huoltoon, mutta mies saisi auton aivan tuossa tuokiossa ja huollosta ei veloitettaisi mitään, koska virhe oli autoliikkeen. kun mies sitten sai auton ja lähti ajamaan kohti kotia, huomasi hän että auton mittarilukema oli kuljetus matkan-/huollon aikana tippunut 80tkm:ään!!!
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

adenauer300 kirjoitti:Oli muuten mielenkiintoista lukea uusimmasta Tuulilasista erään tuontiauton tuonti tarinaa.
Mies oli ostanut saksasta auton ja sai järjestetyä kyydin autonkuljetus autoon, jossa oli erä "erään suuren suomalaisen autoliikkeen" tuonti autoja.
Kun rekka saapui suomeen ja mies meni hakemaan autoaan liikkestä, ei autoa löytynytkään.
Liikkeen edustaja sanoi että he olivat erehdyksesä vieneet sen auton muiden mukana puhdistettavaksi ja huoltoon, mutta mies saisi auton aivan tuossa tuokiossa ja huollosta ei veloitettaisi mitään, koska virhe oli autoliikkeen. kun mies sitten sai auton ja lähti ajamaan kohti kotia, huomasi hän että auton mittarilukema oli kuljetus matkan-/huollon aikana tippunut 80tkm:ään!!!
tuon kliseen kuulin jo vuosi sitten :lol:, kaikkee ne keksii.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Tuonti W203

Viesti Kirjoittaja Jox »

Itse hankin tuonti mersun rinta-joupin autoliikkeestä 2003 elokuulla, joten ei ole sen hankkimisesta sen enempää kerrottavaa.
Auto oli tuo C180 vm.-01 mittarissa 54000km. Auto oli tuotu suomeen saman vuoden maaliskuussa, jolloin oli tehty tuonti katsastus, tuolloin mittarissa ollut 52000km. Liikkeen myyjä ajellut autolla myyntiin tuloon saakka. Huoltokirja löytyi ja merkinnät täsmäsivät konehuoneesta ja kuskin ovipalkista löytyneisiin huollossa liimattuihin tarroihin. Muutenkin auton kunto viittasi mittarin paikkansa pitävyyteen. Ja lupasivat viellä takuutakin.

Hinta tosin ei ollut paljon sen halvempi mitä vastaavissa suomi autoissa, mutta kunto huomattavasti parempi kuin monessa nähdyssäni suomi autossa. Konepellissäkään ei yhtään kiven iskemää ollut, ja maalipinta tosi hyvä. Lohkolämmittimenkin sisä haaralla asensivat, ja neste huollon tekivät suomen oloja vastaaviksi. Sekä talvigummit, tosin ilman vanteita mutta alumiinivanteet oli tarkoituskin hankkia kesäksi, niin riitti nuo yhdet peltivanteet. Eli kaupat tuli.

Nyt olen ajellut mittariin reilut 65000km eipä ole ilmennyt isompia, jos nuita kallistuksenvakaajan tukitankoja ei lasketa. Nämä kyseiset tangot meni vaihtoon tuossa 500km sitten, onneksi ei olleet kalliit 30e/kpl.
Olen ollut tyytyväinen hankintaan, eikä niitä mittareita aina välttämättä ole ruuvattu vaikka niin moni väittää.

Ainut asia joka mietityttää on se että, mitenkähän tuo vaihtoarvo säilyy verrattuna vastaaviin suomiautoihin. Jos esim. 5 vuoden päästä haluaisi vaihtaa uudempaa isommalla koneella ja automaatilla varustettuun mersuun. Onkohan hyvitysarvo paljon pienempi verrattuna suomiautoon?
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse olen VW ja Audi merkkiliikkeessä töissä ja tänään oli hauska tapaus, kun joku asiakas oli tuonut saksasta todella vähän ajetun Boran. Mittarissa oli 21tkm, mutta kuskin oven takaosasta löytyi öljynvaihtolappu missä oli kilometrimääräksi merkattu 27tkm ja päiväys 04 -04 :lol: Ei sen tarkemmin ole viitsitty katsoa tuota (hyvinkin) pientä mittarin rukkausta. Huoltokirjassakaan ei mainintaa kyseisestä öljynvaihdosta. Mitä hyötyä yleensäkään on ottaa noin 6tkm mittarilukemasta pois? :shock:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Muutaman vuoden Saksassa olleena tulisi kyllä mieleen, että olisiko sikäläisellä kirjoitustavalla mitään merkitystä. Siellä nimittäin ykköseen tehdään ihan kunnon yläsakara, se muistuttaa kovasti seiskaa ilman poikkiviivaa.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Sekin on yksi mahdollisuus, voi olla että juuri näin on käynyt. Mutta se päiväys oli Huhtikuu ja vuosi 2004. Miten voi olla edelleen sama tonni kilometreissä menossa, ei kukaan voi ajaa niin vähän? Neljässä kuukaudessa alle 1000km?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pasi H. kirjoitti:Miten voi olla edelleen sama tonni kilometreissä menossa, ei kukaan voi ajaa niin vähän? Neljässä kuukaudessa alle 1000km?
Tulee mieleen naapurin wanha isäntä, joka vei avolava-mossen 10 000 km huoltoon 10 vuotta ostopäivän jälkeen....

1000 km / 4 kk tuntuu jo huimalta määrältä verrattuna 1000 km / 12 kk :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taannoin oli huollossa Nissan Sunny -88, alkuperäisellä omistajallaan ja kilometrejä 28000.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Tuonti W203

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Joxi kirjoitti: Konepellissäkään ei yhtään kiven iskemää ollut, ja maalipinta tosi hyvä.
Todella monessa autossa mitä itse Saksassa näin oli huomattavan paljon kiven iskeymiä. Siis -99-02 autoissa. En sitten tiedä ajavatko niin tappi tuntumalla vai kuinka he saavat niitä iskeymiä niin paljon. Autoilla oli järestään ajettu 20-60Tkm. No kyllä siellä joukossa niitä helmiäkin on tietty, mutta autojen yleiskunto hämmästytti suuresti(negatiivisesti) siihen mitä luulin niiden olevan.

Esim. 2000-vuoden w220 korimallia ei ruoste oikein pue :wink: . Muuten siisti, mutta likainen ja etusiipi sekä konepelti ruosteessa kiveniskeymien kohdilta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

On OT mutta pari viikkoo sitten kävi yks sivu kylän isäntä vaihattaan öljyt ja pesettään w123 240d tossa isännän huolsikalla auto on joku 78-79 ja mittarissa takuulla kaikki ja just oli pyörähtäny 101000km,mainittakoon vielä että auto on rekisteröity 1+5 eli yhtenäinen etupenkki ja ratti vaihteet...niin ja mies on yks kätinen.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Hyviä mersuapajia jos havittelee niin suosittelen Sindelfingeniä Stuttgartin kupeessa. Autoja on paljon ja mitä olen kiertänyt ympäri saksaa niin kunnoltaan mielestäni parempia. Autokauppoja on myös paljon ja kahdessa niistä huomasin olevan muitakin merkkejä myynnissä kuin mersuja :wink:
Avatar
jarkko1313
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 11.08.2004 14:36
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Re: Tuontiautot ja paikka- / ylimaalaus

Viesti Kirjoittaja jarkko1313 »

Mika K kirjoitti:Kuulin eräältä autoja työkseen pesevän/vahaavan henkilöltä ainakin itseäni kiinnostavan kommentin tuontiautojen paikka- ja ylimaalauksesta.

Hänen mukaansa hän on viimeisen vuoden aikana pessyt ja vahannut 30-40 tuontiautoa, jotka on joko paikkamaalattu tai ylimaalattu syystä tai toisesta tuontimaassa. Autot sinällään eivät ole olleet silmämääräisesti katsottuna kolaroituja tms.

Oikeastaan tästä kommentista johtuen heräsi ajatus siitä, että onkohan esim. Saksan maalla yleistä maalata autosta naarmut pois tai vaihtoehtoisesti ylimaalata autot myyntikuntoon? Voihan olla niin, että maalaaminen on suhteellisen huokeaa, joten tälläinen "maalipinnan" huolto on jopa kannattavaa.
Tiedän nyt parikin tapausta että on Saksasta tuotuun autoon tehty ylimaalaus/lakkaus kiiltävälle pinnalle eli pohjia ei ole hiottu ollenkaan... ei oo kovin mukavaa kun painepesurilla lähtee lakat liitämään :wink:
Corolla AE101
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Omat kokemukseni auton hausta Saksasta.

Omassani C180 aut bensa oli kans kuskinovi maalattu, karvakäsi (ei ollut turkkilainen vaan joku libanonilainen)myönsi sen kaupantekohetkellä ja sanoi ettei ole kolaroitu. No pohjat oli tehnyt joku mun tasoinen (lue amatööri) ja maalista puuttui sävyisyys. No nyt on täällä suomessa korjattu ja ei paljon hääppöisemmäsi tullut ns ammattimaalarilla (valituskierros alkaa kohta).

Mittarilukemaa en uskonu (mittarissa 129tkm ostohetkellä ja kaks aikasempaa omistajaa nainen s1918 ja mies s1938, sekä myyjäliike josta auton ostin). Karvakäsi sanoi että, jollen usko asian voi mennä 2km päässä olevasta mersun huoltamosta tarkistamaan, sieltä löytyy tiedot koneelta. Apunani ollut välittäjä (Suomalainen, ei ilmoita palveluistaan missään ja välittänyt autoja Saksasta Suomeen liikkeisiin ja yksityisille jo 7v)sanoi ettei tarvi mennä tarkistamaan on kunnossa jos noin sanoo.
Myös koeajomahdollisuus annettiin liikenteeseen ja mukanani ollut asiantuntija sanoi, ettei tarvi mennä ajelee ,se auto on kunnossa ei ne muuten päästäis ku korkeintaa tohon häkinsisälle ajeleen.

No autossa oli pieniä käytön jälkiä (lue pieniä lommoja ja naarmuja) joita tulee täällä kauppojen pihoillakin kun ihmisten tarvii heittää etuovet täysin selälleen et pääsee autoistaan ulos.

Nyt on auto ollut vuoden mulla täällä Suomessa ja 30 tkm tullut mittariin lisää ja huoltoja lukuunottamatta autoon ei ole tehty muuta.
Massattu on ja siinä yhteydessä pohjastaan tarkistettu, pintaruostetta takapalkissa lukuunottamatta ruosteettomaksi.

Ei autoja pidetä Saksassa niinkuin täällä suomessa, esim sen halvan hinnan takia. Kuka pitää 5-8 t€ autosta yhtähyvää huolta kuin 20-30t€ ?

Vanhempien ihmisten omistamiin autoihin tulee jälkiä helposti, esim virhearviontien muodossa.

Tuo oli ensimmäinen hakemani auto ja TODELLAKIN haen seuraavankin Saksasta jollei täällä hinnat tipu eurooppalaisemmiksi.

Kannattaa käyttää jotain ammattilaista ainakin ensimmäisellä kerralla mukana, jolloin näkee miten toi kaupankäyti tuolla Saksassa menee ja miten ja mistä pitää papereita hakea ja missä pitää käydä.

Samana päivänä kun asiantuntija kerkesi tulemaan avukseni löydettiin auto (tiesi missä kannattaa käydä ja missä on asioinut ennenkin ja saanut sitä mitä on luvattukkin)ja päästiin lähtemään takasin Suomeen.
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Paljos veikkaisitte veroa tommoselle E250TD -92...

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Paljos veikkaisitte veroa tommoselle E250TD -92 meselle makso 5200e ajettu on 198tkm mut tostakaa todellista määrää tiiä.
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... _fi_se.pdf[/url]
Siinä kesäkuun talukko, en kyllä kahtonu löytyykö sieltä juuri 250 farkkua, mutta kato muista jos tosta ei irtoa. Paljo tuovat autoa taulukoije mukaan.
124.023
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Ostettu W124 230E 1990

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuli käytyä viikolla Itävallassa työmatkalla. Sain vuokra-auton Münchenin kentältä ja kun Itävallan keikka oli ohi aloin katsella mersuja 100 km säteellä Münchenista. Suuri osa kiinnostavista autoista, mitä olin edellisviikonloppuna netistä printanut, oli jo myyty.

Koeajoin ensin yhden 1991 230TE:n jolla oli ajettu 218 tkm, kahdella omistajalla ollut pikkukylässä 30 km lentokentältä itse asiassa. Auto oli teknisesti OK, mutta tolkuttoman likainen sisältä, ja hieman kolhittu jo. Komistuksen kruunasi melkein läpiruostunut oikea etusiipi siitä pyöränaukon etupuolelta. Hintapyynti 3 tonnia, ja autohan oli mukavilla lisävarusteilla mm. penkinlämmittimet, perän hydraulinen tasosäätö, tavaratilan verkko/verhosysteemi, MB ajonestolaite sekä MB kauko-ohjaus keskulukossa. Ei kiinnostanut.

Soittelin muutamaan paikkaan sitten ja todellakin puolenkymmentä kiinnostavaa tapausta oli siis jo myyty. Sitten suuntasin soitot Ingolstadtiin, jossa oli 3 kpl kiinnostavia autoja. Eka soitto vaikutti jo hyvältä ja sovin tapaamisen. Saavuttuani paikalle autokauppias oli lähtenyt asioille ja jättänyt liikkeen kaverinsa huostaan. Autojen avaimet oli kassakaapissa ja kassakaapin avain kauppiaalla. Eli venäjää puhelimeen höpöttänyt kaveri ei voinut auttaa joten katselin 1990 230E:tä sitten pintapuolisesti vain. Auto vaikutti hyvältä, oli erittäin siisti päältä mutta likainen sisältä. Hinta 3 tuhatta, mittarilukema 162 tkm.

Lupasin palata parin tunnin päästä ja kävin katsastamassa pari muuta; todella ruosteinen ja ränsistynyt 1991 230TE sai jäädä kaupaan kolmen tonnin hinnallaan– kurkkasin sentään auton sisälle kun sain avaimet (taaskin) venäjää puhelimeen puhuneelta kaverilta.

Kävin lisäksi kääntymässä erään turkkilaisen autopihalla, jossa päivää paistatteli violetti 1992 230TE, sekin etusiivistä ja takaluukusta jo ruostunut. En vaivautunut häiritsemään kauppiaan rauhaa, jos hän nyt edes siellä toimistossaan kökötti. Sinne jäi sekin farkku.

En saanut läppärilläkään nettiä auki, jostain syystä, joten palasin sinne missä 230 sedan majaili. Kauppias pahoitteli unohdustaan ja antoi avaimet tarkempaan tutkiskeluun sekä koeajoon. Auto kävi 3:lla pytyllä tyhjäkäyntiä, nyki vedättäessä eikä oireilu muuttunut kun kone lämpeni. Tutkimusten tuloksena syyksi selvisi näädän rikki purema sytytysjohto. Kazakstanilaiseksi myöhemmin paljastunut kaveri totesi konkreettisesti vian työnnettyään sormen sinne tulpanjohtoihin ja saatuaan aikamoiset ”sävärit”. Haettiin sitten myyjän kanssa facelift-dieselväykyllä uusi johto tarvikeliikkeestä ja jopas alkoi 2.3 nelonen hyrräämääkin nätisti. Lievä etujarrujen ravistuskin häipyi koeajon aikana. Auto on katsastettu elokuussa 2004.

Kaupat tehtiin hintaan 2 800,- euroa ja lisäksi satasella sain vähän ajetut Fulda Kristall – talvirenkaat vanteilla, jotka sitten illan tullen punnersin auton alle. Kesärenkaista vasemmalla takana oli kulutuspinta lähdössä kummallisesti irti – aivan kuin olisi ajettu rälläkällä renkaan kylkeä auki. Onneksi en lähtenyt autobaanalle niillä renkailla, koeajon tuo rikkinäinen Dunlop kesti kuitenkin. Onneksi autossa on hyvä vararengas jolla pääsee sitten ensi kesänä alkuun – kesiksissä on pintaa yhden kesän ajoihin.

Vuokra-auton palautin Ingolstadtissa olleeseen Avisin liikkeeseen seuraavana päivänä käytyämme aamulla ensin myyjän kanssa suorittamassa rekisteröintitoimenpiteet. Otin muuten keltapäiset laatat, koska tarkoitus oli ajaa Rostockiin ja sieltä Superfastilla sitten Suomeen.

En saanut sitä hakemaani, eli 230TE:tä, mutta todella siisti sedan tuli sitten ostettua. Auto vaikuttaa ruosteettomalta, pari naarmua on ja pieni korjattu kolhu oikeassa takakulmassa. Lisävarusteina on sähköinen kattoluukku sekä vetokoukku. Omistajia on ollut neljä, kaksi viimeistä vain viimeisen vuoden aikana. Huoltokirja oli täytetty 137 tkm asti ja autolla oli ajettu sen mukaan noin kymppitonni vuodessa. Eli mittarilukema saattaakin pitää paikkaansa. Väri 199 Blauschwartz, sisutus harmaa, sisältä kulkine on virheetön.

Superfast lähti perjantaina Rostockista 2 tuntia myöhässä, ja saapui Hankoon 2,5 tuntia myöhässä. Kello 03.00 olin viime yönä kotona ja puoli tuntia kesti eurolastin raahaus autosta asuntoon. Tuleva auton omistaja koeajoi tänään pirssin ja totesi sen hyväksi. Huomenna tulliin verotettavaksi ja sitten vaan katsastukseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Ostettu W124 230E 1990

Viesti Kirjoittaja PM »

karra kirjoitti:230TE ...mukavilla lisävarusteilla... ...perän hydraulinen tasosäätö...
Iso nus-nus: Eikös tuo tasonsäätö ole vakio kaikissa S124:ssa ja lienee uudemmissakin farkuissa? :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ainut asia joka mietityttää on se että, mitenkähän tuo vaihtoarvo säilyy verrattuna vastaaviin suomiautoihin. Jos esim. 5 vuoden päästä haluaisi vaihtaa uudempaa isommalla koneella ja automaatilla varustettuun mersuun. Onkohan hyvitysarvo paljon pienempi verrattuna suomiautoon?
Jos tarjoat autoa ns. Suomi-Autoja myyvään liikkeeseen, oman kokemuksen mukaan voit odottaa 1/2 - 1/3 hintaa oikeaan hintatasoon verrattuna.

Eli jos enemmän ajetusta ja huonommin varustellusta Suomi-Autosta pyynti on vaikkapa 25000 niin sinulle tarjotaan saksantuonnista kunnosta riippumatta ehkä 8-9000 ei enempää.

Kartelli se on mikä kannattaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ostettu W124 230E 1990

Viesti Kirjoittaja karra »

Pasi M. kirjoitti:
karra kirjoitti:230TE ...mukavilla lisävarusteilla... ...perän hydraulinen tasosäätö...
Iso nus-nus: Eikös tuo tasonsäätö ole vakio kaikissa S124:ssa ja lienee uudemmissakin farkuissa? :wink:
No höh...niinhän se tais ollakin, kun yhdellä työkaverilla on 300TE-24 ja hän siitä mainittikin. Lähdin juuri tuota em. autoa innolla toiselle työkaverille hakemaankin mutta totuus oli taas myyntipuheita ihmeellisempi - "Wie als neu!" ja sitä rataa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Samanlaista täällä.Oma auto uitettu v.2000 saksasta W201d -90 ja kohta 5 vuotta/100tkm ajanut.Mittarissa kohta 200tkm ja iskaria,raidetankoa yms.kulutusta vaihdellu.Soittelin yhteen merkkiliikkeeseen ja kysyin vaihtoa c220d -93/94 n:200tkm(mittarissa)suomi auto.Äijä huusi väliin lonkalta 11-12000 eeroa.Juman kauta! :o En tiedä itkiskö vaiko naurasko.No ajellaan seuraavat 5 vuotta ja katellaan uurestansa. :wink:
Pirssi w210
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ostettu W124 230E 1990

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Kaupat tehtiin hintaan 2 800,- euroa ja lisäksi satasella sain vähän ajetut Fulda Kristall – talvirenkaat vanteilla, jotka sitten illan tullen punnersin auton alle.

En saanut sitä hakemaani, eli 230TE:tä, mutta todella siisti sedan tuli sitten ostettua. Auto vaikuttaa ruosteettomalta, pari naarmua on ja pieni korjattu kolhu oikeassa takakulmassa. Lisävarusteina on sähköinen kattoluukku sekä vetokoukku. Omistajia on ollut neljä, kaksi viimeistä vain viimeisen vuoden aikana. Huoltokirja oli täytetty 137 tkm asti ja autolla oli ajettu sen mukaan noin kymppitonni vuodessa. Eli mittarilukema saattaakin pitää paikkaansa. Väri 199 Blauschwarz, sisutus harmaa, sisältä kulkine on virheetön.
Laitetaas tähän linkki missä auton kuvat vielä toistaiseksi on. Saattepa sitten ihmetellä (ja kommentoida...niitä on aina hauska lukea :wink: ).

http://www.mobile.de/SIDnuzdqn-MJBEGVer ... 1152649428&
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

eyli kirjoitti:Samanlaista täällä.Oma auto uitettu v.2000 saksasta W201d -90 ja kohta 5 vuotta/100tkm ajanut.Mittarissa kohta 200tkm ja iskaria,raidetankoa yms.kulutusta vaihdellu.Soittelin yhteen merkkiliikkeeseen ja kysyin vaihtoa c220d -93/94 n:200tkm(mittarissa)suomi auto.Äijä huusi väliin lonkalta 11-12000 eeroa.Juman kauta! :o En tiedä itkiskö vaiko naurasko.No ajellaan seuraavat 5 vuotta ja katellaan uurestansa. :wink:
No mutta?!
Voihan sen auton aina myydä suoraankin.
Itse mieluummin ostan vanhan auton suoraan omistajalta, joka on sillä pitkään ajellut. Tulee auton kunto ja historia ainakin tämän omistajan omistusajalta paremmin selvitettyä. Hintakin on yleensä niin paljon autoliikkeitä sopivampi, että molemmat hyötyvät, myyjä saa autostaan autoliikkeen hyvitystä paremman hinnan ja ostaja auton kuitenkin niin paljon edullisemmin, että tuotevastuut yms. tulee kyllä kuitattua.
Uudehkon auton ostamisessa tietysti noita takuuasioita kannattaa arvottaa vähän eri tapaan, kun uudenkarheissa autoissa ilmenevät yllättävät viat eivät edes välttämättä ole niitä kaikkein halvimpia hoitaa kuntoon... :roll:
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 316
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Suomessahan autokauppa (ainakin käytettyjen) on lähinnä "hevoskauppaa". Ylimieliset jobbarit yrittävät vain kusettaa mahdollisimman paljon.
Saksassa käytetyn auton hinnoittelu on melkein tiedettä. Saksalainen itse ei maksa käytetystä autosta ylihintaa ja silloinkin vaatii, että auto on ainakin lähes virheetön.
Turistit on sitten eriasia.

Hintalaskureitahan löytyy esim.:
http://www.carsweb.de/pkwwert.php?ogpac ... sn=&s_tsn=

Laskurin ja tullin verotaulukkojen mukaan 200tkm ajetun c220d -93/94 (kohtuullisilla hakukustannuksilla) pitäisi lähteä alle 10.000€.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tiedättekös ketään luotettavaa, joka kohtuu hintaan toisi saksasta auton tulliin asti. Itsellä ehkä vuoden-kahden päästä ajankohtaista auton osto, toki täytyisi entinen saada myytyä ensin. Kun ei tuota kielitaitoa löydy, jotta lähtisi itse hakemaan. Ja ylipäätään kannattaako haetuttaa muilla, kuin itse hakea?

Tuommonen, W203 -04 facelift 200k automaatti olisi ehkä mersu jonka ostaisin seuraavaksi.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Joxi kirjoitti:Tiedättekös ketään luotettavaa, joka kohtuu hintaan toisi saksasta auton tulliin asti. Itsellä ehkä vuoden-kahden päästä ajankohtaista auton osto, toki täytyisi entinen saada myytyä ensin. Kun ei tuota kielitaitoa löydy, jotta lähtisi itse hakemaan. Ja ylipäätään kannattaako haetuttaa muilla, kuin itse hakea?

Tuommonen, W203 -04 facelift 200k automaatti olisi ehkä mersu jonka ostaisin seuraavaksi.
Noitahan on Suomessa ihan autoliikeitäkin, jotka pelaavat tuontiautojen kanssa(kin). Hankkivat toiveitten mukaisia ajopelejä pyynnöstä, eikä niitä ole pakko ostaa, jos ei auto miellytä, kun sen on tutkinut. Se myydään sitten jollekulle toiselle kiinnostuneelle ja jatketaan hakua. Takuuasiatkin ovat sitten kunnossa.

Pienessä Salon kaupungissakin on ainakin yksi autoliike, joka tuo (lähinnä Saksasta, belgiasta ja Espanjastakin! käsittääkseni ) erikoisiakin autoja yksilöllisten tarpeidenkin mukaan.
Mitäköhän "ruokalistalla" olisi tänään? Ainakin alle satkun ajetut E320CDI farkku ja S400 CDI. => www.autohaussalo.fi
Vastaa Viestiin