jykältää
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
jykältää
moro.
onko kellään c 220d omistajalla samanlaista vikaa? eli kiihdyttäessä kun vain toinen takarengas sutii, kuuluu kummallinen jykällys/pauke takaa..
onko kellään c 220d omistajalla samanlaista vikaa? eli kiihdyttäessä kun vain toinen takarengas sutii, kuuluu kummallinen jykällys/pauke takaa..
Re: jykältää
Taitaa olla ESP mikä siellä ääntelee. Ei sen pitäisi antaa sutia kun puoli kierroasta kerrallaan.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: jykältää
Auto on vm.-97, eikä siinä ole espeetä, eikä tietääkseni lukkoakaan. Ääni kuuluu kun vaan toinen rengas sutii tai meinaa sutia. Molemmilla sutiessa ei kuulu mitään..
Re: jykältää
Sitten on kalliimpi vika. Tasauspyörästö. Kai toi sun autossa on
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: jykältää
milläs ton perustelet? onhan mulla tasauspyörästö
Re: jykältää
Voihan se olla mahollista että perämurikassa on rattaissa väljyyttä.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: jykältää
Kaikkihan on mahdollista. Muuten ei äännä ollenkaan niin vähän ihmettelen jos ois..
Re: jykältää
Alkaa varmaan vetelemään perä viimisiään. varsinkin lukottoman perän saa hyvin nopeasti rikki sutimalla,kun ei molemmat pyörät lyö joutavaa niin se toinen joutuu pyörimään kahtakauheammin ja äkkiä on perä vainaa...
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: jykältää
joo, sieltä voi olla perän pikkurattaiden hampaat kulahtaneet, tai jotain muuta menossa.
mersun periä haukutaan heikoiks. todellisuudessa ne kestää vaikka mitä määriä voimaa, mutta ei sutimista yhdellä renkaalla. mersun lukottoman perän saa todistetusti rikki alle 5 minuutissa sutimalla vaan toisella pyörällä. joskus pelleilin 500SEL:llä ja polttelin kumia. 5 minuutin leikkimisen jälkeen perä alko naputtaan. syy: liikaa suti toisella nakilla ja perä sökö. samaten joskus rikoin 200D:n perän sutimalla jyrkkää lumista mäkee ylös. lopulta sutimisen jälkeen pääsin mäen ylös, mutta perä ujelsi vauhdissa.
normi sladit yms. se perä kestää hyvin, mutta yhdellä renkaalla sutimisesta se ei tykkää.
mersun periä haukutaan heikoiks. todellisuudessa ne kestää vaikka mitä määriä voimaa, mutta ei sutimista yhdellä renkaalla. mersun lukottoman perän saa todistetusti rikki alle 5 minuutissa sutimalla vaan toisella pyörällä. joskus pelleilin 500SEL:llä ja polttelin kumia. 5 minuutin leikkimisen jälkeen perä alko naputtaan. syy: liikaa suti toisella nakilla ja perä sökö. samaten joskus rikoin 200D:n perän sutimalla jyrkkää lumista mäkee ylös. lopulta sutimisen jälkeen pääsin mäen ylös, mutta perä ujelsi vauhdissa.
normi sladit yms. se perä kestää hyvin, mutta yhdellä renkaalla sutimisesta se ei tykkää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: jykältää
Ei välttämättä perä,voi olla myös vetonivelessä vikaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: jykältää
näin pakkasella ääntä kuuluu harvemmin.. ääni on sellainen pomppivan renkaan ääni.. olisiko iskarit niin sököt, vaikkei auto jää muuten pomppimaan..
Re: jykältää
Itellä oli tenavassa tuota samaa vaivaa ja viaks paljastu yllätys yllätys takakelkan puslat. Täris samalla korikin vähän.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: jykältää
Vetari joka puoli sutii, niin kiertyy ,siitä juuri tuollainen ääni ja jostain antaa muualtakin nivelistä periksi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: jykältää
ETS siellä on joka jarruttaa sutivaa rengasta.
Luistoneston esiaste joka auttaa liikkeelle lähdössä. Ei rajaa moottoritehoa mutta jarruttaa luistavaa rengasta.
ASR luistonesto sitten rajaa myös moottoritehon jos huomaa luistoa.
ESP on vielä näistäkin kehittyneempi.
Luistoneston esiaste joka auttaa liikkeelle lähdössä. Ei rajaa moottoritehoa mutta jarruttaa luistavaa rengasta.
ASR luistonesto sitten rajaa myös moottoritehon jos huomaa luistoa.
ESP on vielä näistäkin kehittyneempi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: jykältää
Liekkö kettumainen vaihtaa takakelkan puslat jos sieltä löytyy väljää?
Tuohon viimeiseen viestiin vastaan että ei ole luistonestoa, ei oo edes valoa mittaristossa...
Tuohon viimeiseen viestiin vastaan että ei ole luistonestoa, ei oo edes valoa mittaristossa...
Re: jykältää
Takimmaiset on aika työläät vaihtaa mutta etummaiset vaihtuu kelkka paikallaan puolessa tunnissa oikeilla työkaluilla. Pultit irti, kelkan etupäätä alaspäin, joku palikka sinne kelkan ja korin väliin ja sitten hakkaa paineilmataltalla sitä keskiholkkia niin pusla irtoaa ja tunkilla painaa sen alakautta ulos. Sitten uus vaikka fairyn ja tunkin tai jonkun vääntimen kanssa takasi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103