pakkasella lähteminen?
pakkasella lähteminen?
1.Kun käynnistän auton alkaako automaattiloovassa heti lämpeneen öljyt vai onko se vasta kun lyö vaihteen päälle?
pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
2.Jotain vinkkejä mitä tehdä ennen kun lähtee pihasta näin 15-30 miinus asteilla?, muuta kuin roikassa pitäminen.
3.Ja mistä muuten tietää toimiiko toi lämmitys kun piettää roikassa, voiko sen tarkistaa jostain?
W210 -98
pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
2.Jotain vinkkejä mitä tehdä ennen kun lähtee pihasta näin 15-30 miinus asteilla?, muuta kuin roikassa pitäminen.
3.Ja mistä muuten tietää toimiiko toi lämmitys kun piettää roikassa, voiko sen tarkistaa jostain?
W210 -98
Re: pakkasella lähteminen?
Ykköseen en osaa oikein mitään sanoa varmaks. Öljy kuitenkin kiertää ilman että vaihe on päällä.haapis kirjoitti:1.Kun käynnistän auton alkaako automaattiloovassa heti lämpeneen öljyt vai onko se vasta kun lyö vaihteen päälle?
pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
2.Jotain vinkkejä mitä tehdä ennen kun lähtee pihasta näin 15-30 miinus asteilla?, muuta kuin roikassa pitäminen.
3.Ja mistä muuten tietää toimiiko toi lämmitys kun piettää roikassa, voiko sen tarkistaa jostain?
W210 -98
Ite annan auton käydä pari minuuttia aamulla ennen lähtöä että koneen öljyt lämpenee vähän.
Lohkolämppärin toimivuuden tietää kuuntelemalla tai sitten irrotat mahollisen sisätilanlämmittimen johon pistorasiasta ja mittaat lämmittimen pistokkeesta (siitä mihin laitetaan lämmitysjohto) vastusmittarilla. Jotain 90 ohmin luokkaa sen pitäis näyttää. Jos vastus on rikki niin näyttää ääretöntä. Siinä pistokkeessa on kolme napaa ja yks niistä on maa. Kahen muun väliltä mittaat. Maa selviää kokeilemalla tai sitten vaikka vastusmittauksella auton runkoa vasten.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pakkasella lähteminen?
Kyllä ne lootaöljyt notkistuu ja lämpenee kun auto käy paikoillaankin.
Siis vapaalla ja P-pykälälläkin.
Turbiini vatkaa öljyä ja öljypumppu kierrättää sitä pitkin lootaa.
Siis vapaalla ja P-pykälälläkin.
Turbiini vatkaa öljyä ja öljypumppu kierrättää sitä pitkin lootaa.
Re: pakkasella lähteminen?
OT: W211 200cdi -05 tänään aamupäivällä -22 ja oli roikassa noin tunnin. Akku tekee jo kuolemaa vanhuuttaan, mutta lähti se kuitenkin käymään. Käytin noin minuutin ja kuningasidea, että sammutan ja koitan uudestaan jaksaako vielä startti pyöriä. Kyllä se pyöri muttei luvannutkaan. Pari kertaa starttasin ja hehkutin. Vartti roikassa ja vieläkään ei luvannukkaan. Sitten oli tunnin roikassa ja sitten se lähti normaalisti. Eli ainakaan ei kannata sammuttaa jos kerran saa vehkeet tulille . Liekö joku sähköhäiriö kun se ne "confort"-laitteet laitto pois päältä ja jännite oli alhanen ettei syöttäny dieseliä tai jotain...
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: pakkasella lähteminen?
Itellä ainaki ulisee ja vinkuu kardaanin tukilaakeri, kylmässä välykset kasvaa. Jos lämpimässä hallissa pitää tunnin ni ääni katoaa.
Ei haittaa kun ei ole lämpimiä tiloja missä laittaa niin loppuu ne ulinat kun kevätaurinko rupee paistamaan, josko kesällä sitten lämpimässä.
Ääni kantautuu jokapuolelle autoa eikä ole oikein paikallistettavissa kuulon avulla. Ja vaimenee jonkunverran kun autolla ajetaan
Ei haittaa kun ei ole lämpimiä tiloja missä laittaa niin loppuu ne ulinat kun kevätaurinko rupee paistamaan, josko kesällä sitten lämpimässä.
Ääni kantautuu jokapuolelle autoa eikä ole oikein paikallistettavissa kuulon avulla. Ja vaimenee jonkunverran kun autolla ajetaan
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: pakkasella lähteminen?
Taitaa olla akku tiensä päässä kun pudottaa nuo mukavuus toiminnot pois päältä tai sitten ei lataa kunnollaana007 kirjoitti:OT: W211 200cdi -05 tänään aamupäivällä -22 ja oli roikassa noin tunnin. Akku tekee jo kuolemaa vanhuuttaan, mutta lähti se kuitenkin käymään. Käytin noin minuutin ja kuningasidea, että sammutan ja koitan uudestaan jaksaako vielä startti pyöriä. Kyllä se pyöri muttei luvannutkaan. Pari kertaa starttasin ja hehkutin. Vartti roikassa ja vieläkään ei luvannukkaan. Sitten oli tunnin roikassa ja sitten se lähti normaalisti. Eli ainakaan ei kannata sammuttaa jos kerran saa vehkeet tulille . Liekö joku sähköhäiriö kun se ne "confort"-laitteet laitto pois päältä ja jännite oli alhanen ettei syöttäny dieseliä tai jotain...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: pakkasella lähteminen?
eikös se voi tyrkätä kaikki vikakoodit ja mennä vikatilaan kun on huono akku?
Itse vaihtaisin ihan heti miten ja vielä niin ettei vaihto hetkellä katkeaisi virta autosta kokonaan ja vielä tarkkana että navat menee oikein kun kaverilla pimeässä väärinpäin ja sitten alkoi lysti kun piti vaihtaa parintonnin edestä osaa töineen.
Itse vaihtaisin ihan heti miten ja vielä niin ettei vaihto hetkellä katkeaisi virta autosta kokonaan ja vielä tarkkana että navat menee oikein kun kaverilla pimeässä väärinpäin ja sitten alkoi lysti kun piti vaihtaa parintonnin edestä osaa töineen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: pakkasella lähteminen?
2. Ainakin vanhemmissa laatikoissa (722.3, .4) olen pyrkinyt kovilla pakkasilla pysäköimään auton siten, että pääsen suoraan eteenpäin liikkeelle kylmiltään. Käsittääkseni pakin männälle on paljon kovemmat paineet kuin eteenpäin vieville... ja näin ollen laatikko joutuisi pienemmälle rasitukselle. Liekö perää.
3. Minulla ainakin kuuluu pieni "ritinä" kun virta menee vastukseen. Pitää kylläkin kuunnelle toooosi tarkasti. Kai sen vastuksen voi myös mitata jos on helpossa paikassa.
3. Minulla ainakin kuuluu pieni "ritinä" kun virta menee vastukseen. Pitää kylläkin kuunnelle toooosi tarkasti. Kai sen vastuksen voi myös mitata jos on helpossa paikassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: pakkasella lähteminen?
Olen tullut tähän samaan tulokseen. Varmaan säästää laatikkoa ja myös voimansiirtoakin.Timo L. kirjoitti:2. Ainakin vanhemmissa laatikoissa (722.3, .4) olen pyrkinyt kovilla pakkasilla pysäköimään auton siten, että pääsen suoraan eteenpäin liikkeelle kylmiltään. Käsittääkseni pakin männälle on paljon kovemmat paineet kuin eteenpäin vieville... ja näin ollen laatikko joutuisi pienemmälle rasitukselle. Liekö perää.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: pakkasella lähteminen?
Se mitataan siitä pistokkeesta mihin sähköjohto autossa tulee kuten ylempänä kerrottiin ja 105ohmia olis lähelle 500W mikä on yleinen lohkolämmittimen ottama teho .Timo L. kirjoitti:3. Minulla ainakin kuuluu pieni "ritinä" kun virta menee vastukseen. Pitää kylläkin kuunnelle toooosi tarkasti. Kai sen vastuksen voi myös mitata jos on helpossa paikassa.
Re: pakkasella lähteminen?
Tuo mun luku tais olla 400w lämmittimestä mutta pääasia nyt kuitenkin on että mittari näyttää ääretöntä jos vastus on rikki.etrade kirjoitti:Se mitataan siitä pistokkeesta mihin sähköjohto autossa tulee kuten ylempänä kerrottiin ja 105ohmia olis lähelle 500W mikä on yleinen lohkolämmittimen ottama teho .Timo L. kirjoitti:3. Minulla ainakin kuuluu pieni "ritinä" kun virta menee vastukseen. Pitää kylläkin kuunnelle toooosi tarkasti. Kai sen vastuksen voi myös mitata jos on helpossa paikassa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pakkasella lähteminen?
huomaa sen lohkarin toiminna 30 pakkasella siitäkin, ettei ilman sitä esikammiodiiseli "tärähdä" tulille, vaan joutuu hinkuttaan käyntiin. kun taas lohkarin avulla lähteee tärähtämällä.
taikka jos on jo vähän kulahtaneempi motti, niin ei lähe ollenkaan käyntiin ilman lohkaria..
näin ainakin meitisin kaikissa mekkereissä ollu.
taikka jos on jo vähän kulahtaneempi motti, niin ei lähe ollenkaan käyntiin ilman lohkaria..
näin ainakin meitisin kaikissa mekkereissä ollu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: pakkasella lähteminen?
-25 ja ilman lohkaria tärähti tulille heti. Yhellä hehkutuksella.pera8x kirjoitti:huomaa sen lohkarin toiminna 30 pakkasella siitäkin, ettei ilman sitä esikammiodiiseli "tärähdä" tulille, vaan joutuu hinkuttaan käyntiin. kun taas lohkarin avulla lähteee tärähtämällä.
taikka jos on jo vähän kulahtaneempi motti, niin ei lähe ollenkaan käyntiin ilman lohkaria..
näin ainakin meitisin kaikissa mekkereissä ollu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pakkasella lähteminen?
Kiitoksia kaikista vastauksista!
Huono juttu tuo kun ei voi laittaa autoa sillee et pääsis suoraan eteenpäin lähtemään jollei ala vetämään jatkoroikkaa muttakun on vielä yleinen parkkipaikka
Huono juttu tuo kun ei voi laittaa autoa sillee et pääsis suoraan eteenpäin lähtemään jollei ala vetämään jatkoroikkaa muttakun on vielä yleinen parkkipaikka
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 02.02.2012 21:04
Re: pakkasella lähteminen?
Omassa autossani (C180 kompressor, 2007) on nyt pakkasilla alkanut kuulumaan myös sama ulina / vinkuna vaihdelaatikon tietämiltä. Ulina voimistuu kun lisään kaasua/kierroksia ja vaimenee, kun annan auton rullata. Auto paikallaan laatikko P/N asennossa ulinaa ei kuulu vaikka kuinka kierrättäisi eli ei tule koneen puolelta.haapis kirjoitti: pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
W210 -98
Kun autolla on ajeltu n.20km ulina vähenee (lämpenemisen myötä kaiketi) mutta kuuluu edelleen.
Voisiko tuo olla se kardaanin tukilaakeri? Sopiiko tuo ulinan voimistuminen kaasua/vetoa lisättäessä siihen?
Re: pakkasella lähteminen?
Se pistoke pitää laittaa takaluukun tai puskurin lähiställe.Helppo viskata konttiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: pakkasella lähteminen?
Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: pakkasella lähteminen?
Sitten kannattaa antaa käydä vähän pitempään ennen ajoon lähtöä,itse laitan vaihteen aluksi D-asentoon ja annan olla siinä muutaman minuutin ennen kuin laitan pakin päälle.haapis kirjoitti:Kiitoksia kaikista vastauksista!
Huono juttu tuo kun ei voi laittaa autoa sillee et pääsis suoraan eteenpäin lähtemään jollei ala vetämään jatkoroikkaa muttakun on vielä yleinen parkkipaikka
Re: pakkasella lähteminen?
Eihän se P siinä vaikuta muuta kun että se mekaaninen lukko on päällä ettei auto pääse liikkumaan. Muuten on sama kun N asennossa. Mikakin tuolla aiemmin vihjasi että öljy kiertää myös P:llä.sonikki kirjoitti:Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pakkasella lähteminen?
Aika vähän on keskusteluja itse startista. Oma startti on varmaan alkuperäinen 400tkm ajetus autos. Saakohan tuollaiseen om602 starttiin mitään korjaus-/huoltosarjaa vai pystyykö vain purkaa ja pyyhkiä pölyt? Startti toimii mutta pitäis olla pirteämpi 4kk vanhalla 100Ah akulla. Tekis mieli ostaa uusi startti mutta jos ei vaikutusta olekkaan...
Jokin muistikuva että starttaus piristyi kun yli 10 vuotta sitten Ducaton starttiin laittelin jotain uusia liukulaakereita.
Jokin muistikuva että starttaus piristyi kun yli 10 vuotta sitten Ducaton starttiin laittelin jotain uusia liukulaakereita.
Re: pakkasella lähteminen?
Itsellä samaa ulinaa tai paremminkin pulputusta?? Kuuluu kun kylmänä (-20C) kiihdyttää hieman ja katoaa kun auto lämpee, mut mun mielestä se tulee jostain apparinpaikan etupuolelta eli koneen oikealta puolelta? Ehdotuksia? arvauksia? tai villejä veikkauksia?
Pikku lisäys, auton on w210 200cdi facelift automaatti.
Pikku lisäys, auton on w210 200cdi facelift automaatti.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: pakkasella lähteminen?
Kymppi vetoa että se on pyörän laakeri? Kaipaa uutta rasvaa
Re: pakkasella lähteminen?
Startti tosiaan kannattaa joskus availla ja jos ei itse moottoriin halua koskea niin sielä on näissä "uudemmissa" (mm w201, w124 ja uudemmat) planeettavaihteisto joka menee pakkasessa melko jankkiin ja sen voitelu notkealla öljyllä/ synteettisellä vaseliinispraylla auttaa paljon.etrade kirjoitti:Aika vähän on keskusteluja itse startista. Oma startti on varmaan alkuperäinen 400tkm ajetus autos. Saakohan tuollaiseen om602 starttiin mitään korjaus-/huoltosarjaa vai pystyykö vain purkaa ja pyyhkiä pölyt? Startti toimii mutta pitäis olla pirteämpi 4kk vanhalla 100Ah akulla. Tekis mieli ostaa uusi startti mutta jos ei vaikutusta olekkaan...
Jokin muistikuva että starttaus piristyi kun yli 10 vuotta sitten Ducaton starttiin laittelin jotain uusia liukulaakereita.
Samalla voi rasvailla pendixin akselin.
Re: pakkasella lähteminen?
Oikealta edestä tuo pulputus kuuluu mullakin. Oikeen kunnon pakkasella se ääni muuttuu "säksättäväks" eli semmosta terävää särinää, jos se nyt on sama ääni sitten.Kone kirjoitti:Kymppi vetoa että se on pyörän laakeri? Kaipaa uutta rasvaa
Itellä ainakin pyöränlaakeri justiin vaihdettu oikeelta edestä alle vuosi sitten, niin epäilen että se olis sekään.
W210 E320cdi
Re: pakkasella lähteminen?
Tämä on kyllä vähän offtopic, mutta tulipa sitten testattua tänä aamuna cdi:n kylmäkäynnistysominaisuudet. Eilen ajastimen kanssa räplätessäni olin vahingossa irroittanut pistotulpan rasiasta, joten eihän se lohkolämmitin ollut päällä olleskaan. Yhdellä pitkällä hehkutuksella kuutonen kuitenkin paukahti käyntiin seisottuaan yli 12 tuntia pakkasessa (n. -30 astetta). Akku on alkuperäinen, eli kai tuota voi pitää hyvänä suorituksena...
W164 ML 420 CDI
Re: pakkasella lähteminen?
Aika hienosti... paljonko ajettu autolla?antran1 kirjoitti:Akku on alkuperäinen, eli kai tuota voi pitää hyvänä suorituksena...
Re: pakkasella lähteminen?
239 tkm.etrade kirjoitti:Aika hienosti... paljonko ajettu autolla?antran1 kirjoitti:Akku on alkuperäinen, eli kai tuota voi pitää hyvänä suorituksena...
W164 ML 420 CDI
Re: pakkasella lähteminen?
Pakki ainakin käyttäytyy vähän hassusti. Viime vuonna lähes kolmenkympin keleillä aatelin kerran rouvaa odotellessa lämmittää öljyjä, ja laitoin pakin päälle 'odottamaan'. No sitten muutaman minuutin päästä kun yritin lähteä liikkeelle, niin eihän se meinannut katoksesta lähteä mihinkään (talven aikana tietty pyöristä irtoaa lumet kivasti siihen pyörän taa, ja vaikka niitä putsailee niin joutuu lähdön ottamaan pientä ylämäkee vastaan). Kierrokset vaan nousi ja auto pikkuisen hiissasi taaksepäin. 3-4 heijausta joutui tekemään ennen kuin sai ulos katoksesta. Tuon jälkeen oon aina laittanut vaihteen silmään vasta juuri ennenkuin haluan lähteä liikkeelle, silloin 'nousee' ihan normaalisti pikku montusta ylös. D:llä pitäminen vois tietty auttaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: pakkasella lähteminen?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa on ulinasta juttua!
Voiko sitä ennen lähtemistä laittaa käkkärin päälle ja D ja antaa seisoa vähä aikaa vai onko se sama asia kun Jarru/D?
tuossa on ulinasta juttua!
Voiko sitä ennen lähtemistä laittaa käkkärin päälle ja D ja antaa seisoa vähä aikaa vai onko se sama asia kun Jarru/D?
Re: pakkasella lähteminen?
Pitikin mennä kehumaan hyvää kylmäkäynnistyvyyttä kun tänä aamuna -32 astetta ja joutu pari sekuntia sahaamaan että lähti
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103