Eka mersu E 270 CDI?
Eka mersu E 270 CDI?
Eli ekaa mersua ostamassa ja tuollaista vm. -03 E 270 autom. avantgarde auto jolla kilsoja lähes 300tkm. Mitäs näillä koneillä oikein jaksaa ajella ettei kone sano sopimusta ennen aikoja irti (500tkm-->)? kannatteneeko autoa ostaa? Jotain perusjuttuja ajon aikana mitä kannattaa tarkistaa?
Vai sitten vastaava -03 E 320 CDI?
Kumpi noista koneeltaan kestävämpi?
Loppu viikosta ajan nykyisen auton liikkeeseen.... viime hetken tietoja kaipailen....
Niin ja autolla ois tarkotus ajella 5-10 vuotta.
Vai sitten vastaava -03 E 320 CDI?
Kumpi noista koneeltaan kestävämpi?
Loppu viikosta ajan nykyisen auton liikkeeseen.... viime hetken tietoja kaipailen....
Niin ja autolla ois tarkotus ajella 5-10 vuotta.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
320CDI ainakin kuulostais paremmalta vaikee sanoo kestävyyttä
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Pitäisikö sanoa että osta -04, siinä on ainakin Behrin kamat, on nanolakattu (en nyt oo varma oliko se jo -03?). Voin suositella että auto on hyvä, vaikka jäävi lienenkin.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Itellä vm. -04 S211 E 270 cdi ja tyytyväinen. Kai se isompi kone aina ois kivempi, mutta en tiedä huolloista tai muuten ylläpidosta, onko paljon kalliimpaa? Joku jolla kokemusta tai tietää voi vastata paremmin. Ja itellä ostettaessa 2010 mittarissa 360tkm ja nyt 410tkm.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Omakohtanen kokemus on 25tkm 320CDI ja maukas on. Voimaa pisaa 204hp 500nm. Tärkeimpiä varusteita ei kannata unohtaa, eli Xenonvaloja, penkinlämppäreitä, 4-pisteilmastointia. Näillä kelillä noille osaa antaa arvoa. Eiköhän se huoltohistoria ole se tärkein, et olisi myös normaali määräaikaishuotojen lisäksi, perä ja laatikkoöljyt vaidettu. Huoltokustannuksista tuskin kovin suurta eroa on saatikka kulutuksessa, joten ääni 320:selle.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Moottori kestää kyllä varsin millin ,ja huollostahan se on kiinni.Taitaa muuten tuikun ohjelmalla saada voimaa enemmän kuin vakio 320 on.
Onko osto autoliikkeestä?
Tässä myös tärkeää tietoa.Käytä myös hakua w211.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... li#p697192" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko osto autoliikkeestä?
Tässä myös tärkeää tietoa.Käytä myös hakua w211.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... li#p697192" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Eka mersu E 270 CDI?
mitäs noissa 270/320 on tuo d-vero? ja kulutus puoli? ajattelin tuossa että jos tuohon 270:n päädyn niin lastun laittaisin tutun tutun kautta...
ja liikkeestä haen auton.
ja liikkeestä haen auton.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
270cdi, viimenen vero oli osin 1,375/päivä ja osa 1,675/päivä, eli eiks sen pitäny laskee ni jatkos varmaan toi 1,375/päivä.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Jos liikkestä haet niin tarkkaile että perä pysyy ylhäällä kovillakin pakkasilla,eli
ilmajouset ei vuoda...ja ettei mittaristossa lue häiriötä jarrujen huollosta...jarrujen ohjaus yksikkö
rupee noilla kilometreillä meneen vanhaksi.Jos tulee jotain noista ongelmista niin kannattaa nopeasti
soittaa liikkeeseen niin voit saada jotain hyvitystä kalliiden vikojen korjaukseen.
ilmajouset ei vuoda...ja ettei mittaristossa lue häiriötä jarrujen huollosta...jarrujen ohjaus yksikkö
rupee noilla kilometreillä meneen vanhaksi.Jos tulee jotain noista ongelmista niin kannattaa nopeasti
soittaa liikkeeseen niin voit saada jotain hyvitystä kalliiden vikojen korjaukseen.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
pari meseä ois katselu listalla v-loppuna ja oon lukassu noista valeon jäähytin/vaihteisto "tyyppiviasta". Mistäs mä tuon pystysin katsoo että tuo tyyppivika jäähdytin on joko vaihdettu pois tai on alkuperäinen muu jäähdytin jos ei ole huoltokirjassa mainintaa vaihdosta? Myyntimies ei sitä välttämättä osaa sanoa asiasta mitään....
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Pelti auki, syylarin yläpuolella n, 35cm lista irti 3 tai 4 torxilla kiinni, sit näet mitä lukee, Valeo=vanha Behrn=uusittu/vaihdettu. Oliko se niin jos on vaihdettu niin löytyy valkonen täplä jossain näkyvillä. Paljon juttua foorumilla, jos toi meni pieleen. Hakusanat 211 glygoli, 211 laatikkovika/täristää.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Nythän et kirjoita mitä behrin kamoja tarkoitat joten....venit kirjoitti:Pitäisikö sanoa että osta -04, siinä on ainakin Behrin kamat, .
Värin meni sillä uuskin on valeon tai vaikka nissenin muttei Behrin.tony kirjoitti: Valeo=vanha Behrn=uusittu/vaihdettu.
Eiköhän nuo ala oleman niin vanhoja autoja että vika on korjattu niissä missä vika on ollut tullakseen mitä tuota turhaa setviä. Jos auto toimii kunnolla voi oman mielen rauhan vuoksi laittaa vielä erillisen vaihdelaatikko jäähdyttimen ja poistaa "ongelman" lopullisesti.
Sitten tuo 270cdi on hyvä vaihtoehto sillä se on todellakin taloudellinen niin huolloissa ja polttoaine kulutuksissa ilman partikkelifilteriä. Tällä hehkutetaan 320cditä juu tosi hieno mutta se on kalliimpi joka suhteessa siitä ei pääse mihinkään mut onko se sen arvosta ja kuinka paljon enämpi on valmis maksamaan saa jokainen itse päättää.
Polttoainekulutus menee näin (w211) 220cdi~6-7l, 270cdi~7+-o,5, 320cdi~8-9l/100km siis todellinen kulutus. Nämä lukemat voi alittaa jos ajaa tosi nätisti ja varsinkin sen huomaa 320ssä maantieajossa mutta saman huomaa myös päin vastoin eli kaupungissa se myös hörppäsee eniten. Haitari on pienempi esim 220cdissä.
Kestävyydestä sen verran että tehtaalta lähtiessä se on ollut aikalailla sama moottori kun moottori mutta se on sitten vuosien varrella käytöstä ja huollosta rippuen ns. yksilöistynyt.
A170cdi-00 1999-
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Itse ostin ihan sattumalta tuon S211 270 CDI ja tyytyväinen olen ollut sen kyytiin. Kaveri sitä kauppas ja kehui että nyt ois hyvä peli myynnissä. Ongelmia ei ole ainakaan vielä ollut ja tehoa kyllä ihan mukavasti. Autoon on vaihdettu softa <200hv ja <500nm ja liikahtaa mukavasti. Talvikulutus sekalaisessa ajossa siellä 8l pinnassa. Kesällä 7l pinnassa ja matka-ajossa alle 6l voi päästä nätillä ajolla. Tuo glygoli pelottelu on ehkä vähän mennyt liiotteluksi minun mielestä mutta kyllä se tarkkana kannattaa olla. En sen takia hylkäis kaikkia -03 vuosimalleja jos hyvän yksilön löytää. Laatikkoöljyt kun vaihtaa joka toisen moottoriöljyn vaihdon yhteydessä niin kestää sit paremmin. Öljy kun ei paljoa maksa. Itsekkin helppo vaihtaa jos vain paikka missä huoltoja voi suorittaa.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
W210 E 270CDI vm-01 on minun 1. marsu.
Ihan positiivinen kokemus, koska tuon verran ajettuna pieni korjauksia voi odottaa joutuvansa suorittamaan.
Olen ajanut autolla kokolailla 40tkm tässä vajaan vuoden aikana ja mukavaa kyytiähän se on ollut.
Ei ole lastuja eikä muitakaan kikkareita vielä toistaiskesi, enkä usko että 620tkm ajettuun autoon niitä viitsii laitellakkaan.
Voimansiirron öljyt vaihdatin, ei hilettä tmv. roskaa matkassa, joten olettamuksena noilla on vielä kilometrejä mukavasti edessä.
Moottorissakin on puhtia vähintään tarpeeksi, ainoa isompi ongelma on noiden keskuslukkojen toiminta yli -15°C pakkasella. Ei vaan mene ovet kiinni, mutta täällä maakunnissa ei niitä niin tiuhaan tarvi lukossa pitääkkään
Viime syksynä ajoin 19.8-31.10 välisenä aikana 15tkm ja keskikulutus oli suksiboksin kanssa siellä 7 l pinnassa. Ilman boksia mennään helposti litra vähemmällä.
Alin lukema löytyy talvinopeusrajoitusten aikaan 80km/h vauhdilla ajellusta matkasta nyt syksyltä.
Ihan normaalilla ajolla, tosin hiljaisessa liikenteessä ajettuna, joten ei yhtään ohitusta vaan vakkari päällä ajelua:
Tosin täytyy muistaa, että tää on 1. auto mikä minut on reissussa jättänyt välille. Railipaineet katos ja auto teki tenän. Tosin taukolämppärillä riitti lämmintä hienosti kabiinissa vielä -15°C pakkasissa, kyytiä odotellessa tunnin verran. Otolliset virhekohdat on korjailtu huimalla 20€ investoinnilla, joten eiköhän sillä voi taas suhteellisen huolettomasti ajella eteenpäin (kop kop)
Seuraava auto saattaa olla sitten W211 320CDI 4matic Airmatic, jollen innostu sitä pitkään himoittua Allroad A6 3.0 TDI:tä hankkimaan.
Omassa käytössä tuolle korkealle maavaralle ois käyttöä ja kun noita katselee saksan tuontina, niin 07:at menee molemmat sinne 30k€ puitteisiin veroineen.
Tiedä vaan sitten tuosta Audin tekniikasta, onko niin kestävän tuntuista kuin marsuissa on ja miten noi 3l pannut kestää ??
Potkuahan saa tarvittaessa molempiin enempi, mutta itsellä tuo lastutuksen syy olisi enempikin polttoainesäästö.
Jo tämä 170hv/375Nm Wäyrynen liikkuu omiin tarpeisiin aivan riittävästi vakionakin.
Ihan positiivinen kokemus, koska tuon verran ajettuna pieni korjauksia voi odottaa joutuvansa suorittamaan.
Olen ajanut autolla kokolailla 40tkm tässä vajaan vuoden aikana ja mukavaa kyytiähän se on ollut.
Ei ole lastuja eikä muitakaan kikkareita vielä toistaiskesi, enkä usko että 620tkm ajettuun autoon niitä viitsii laitellakkaan.
Voimansiirron öljyt vaihdatin, ei hilettä tmv. roskaa matkassa, joten olettamuksena noilla on vielä kilometrejä mukavasti edessä.
Moottorissakin on puhtia vähintään tarpeeksi, ainoa isompi ongelma on noiden keskuslukkojen toiminta yli -15°C pakkasella. Ei vaan mene ovet kiinni, mutta täällä maakunnissa ei niitä niin tiuhaan tarvi lukossa pitääkkään
Viime syksynä ajoin 19.8-31.10 välisenä aikana 15tkm ja keskikulutus oli suksiboksin kanssa siellä 7 l pinnassa. Ilman boksia mennään helposti litra vähemmällä.
Alin lukema löytyy talvinopeusrajoitusten aikaan 80km/h vauhdilla ajellusta matkasta nyt syksyltä.
Ihan normaalilla ajolla, tosin hiljaisessa liikenteessä ajettuna, joten ei yhtään ohitusta vaan vakkari päällä ajelua:
Tosin täytyy muistaa, että tää on 1. auto mikä minut on reissussa jättänyt välille. Railipaineet katos ja auto teki tenän. Tosin taukolämppärillä riitti lämmintä hienosti kabiinissa vielä -15°C pakkasissa, kyytiä odotellessa tunnin verran. Otolliset virhekohdat on korjailtu huimalla 20€ investoinnilla, joten eiköhän sillä voi taas suhteellisen huolettomasti ajella eteenpäin (kop kop)
Seuraava auto saattaa olla sitten W211 320CDI 4matic Airmatic, jollen innostu sitä pitkään himoittua Allroad A6 3.0 TDI:tä hankkimaan.
Omassa käytössä tuolle korkealle maavaralle ois käyttöä ja kun noita katselee saksan tuontina, niin 07:at menee molemmat sinne 30k€ puitteisiin veroineen.
Tiedä vaan sitten tuosta Audin tekniikasta, onko niin kestävän tuntuista kuin marsuissa on ja miten noi 3l pannut kestää ??
Potkuahan saa tarvittaessa molempiin enempi, mutta itsellä tuo lastutuksen syy olisi enempikin polttoainesäästö.
Jo tämä 170hv/375Nm Wäyrynen liikkuu omiin tarpeisiin aivan riittävästi vakionakin.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Moottorin koko ei vaikuta dieselveroon, nelos-cdikin riittää mainiosti normiajoon.
wiimax.fi
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Todella vaikea sanoa mikä kone koko olisi paras.Nelonen veisi vähemmän.moni taas ei pidä ettei takatassut kestä kesä ajoa kun sutii huomaamattomasti kun kiihdyttää eli ei tahallista revittelyä vaan normi ajoa.En tiedä onko sitten sama ongelma kaikilla,muutama tapaus sattunut kohdalle.
Haluatko voimaa vai taloudellisen pelin.200-220cdi:kin tarjoaa hyvin voimaa ja senhän voi lastuttaa samalla kun poistaa egr:än pelistä likaamasta imusarjaa.
Koe aja ihmeessä molemmat pieni ja isokoneiset ja jos et ole enne ajanut cdi vehkeillä on yllätys suuri.
Jos ajat paljon niin kulutus erollakin näillä polttoaine hinnoilla tekee "ilmaista remonttia".
Haluatko voimaa vai taloudellisen pelin.200-220cdi:kin tarjoaa hyvin voimaa ja senhän voi lastuttaa samalla kun poistaa egr:än pelistä likaamasta imusarjaa.
Koe aja ihmeessä molemmat pieni ja isokoneiset ja jos et ole enne ajanut cdi vehkeillä on yllätys suuri.
Jos ajat paljon niin kulutus erollakin näillä polttoaine hinnoilla tekee "ilmaista remonttia".
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Kiitokset kommenteista.
pihassa seisoo tällä hetkellä E270 CDI w211. kyyti on ollut tässä 200km jälkeen oikein hyvää, kiihtyvyyskin on oikein hyvä vaikkka en vielä täys kaasulla ole uskaltanut vielä rallattaa...täytyy vähä totutelle aluksi takavetoseen...
täytyypä kohta taas lähtee vähä "tutustuu" meseen tien päälle...
pihassa seisoo tällä hetkellä E270 CDI w211. kyyti on ollut tässä 200km jälkeen oikein hyvää, kiihtyvyyskin on oikein hyvä vaikkka en vielä täys kaasulla ole uskaltanut vielä rallattaa...täytyy vähä totutelle aluksi takavetoseen...
täytyypä kohta taas lähtee vähä "tutustuu" meseen tien päälle...
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Onnittelut!
Esittele ihmeessä uutta hankintaasi kuvien kera!
Esittele ihmeessä uutta hankintaasi kuvien kera!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Kun pidät ESP:n päällä, niin ei sitä okein tahdo lapasesta saadaIpofish kirjoitti:Kiitokset kommenteista.
pihassa seisoo tällä hetkellä E270 CDI w211. kyyti on ollut tässä 200km jälkeen oikein hyvää, kiihtyvyyskin on oikein hyvä vaikkka en vielä täys kaasulla ole uskaltanut vielä rallattaa...täytyy vähä totutelle aluksi takavetoseen...
täytyypä kohta taas lähtee vähä "tutustuu" meseen tien päälle...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 08.07.2011 21:41
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Minuakin kiinnostaisi tuollainen 03-05 e malli... Kattelin tuossa että aika monesta uupuu lisälämmitin... Taitaa olla kylmä kovalla pakkasella, Asun aika pohjoisessa että pakkasta riittää. Kokemuksia kaipaan ilman p-a lämmitintä ajelevilta. Nykyinen 00 270cdi ainakin kylmä jos ei pidä webastoo päällä.
Re: Eka mersu E 270 CDI?
Lisälämmitin ei ole pakollinen.
30 asteen pakkasella saa riisua pipon melko pian lähdön jälkeen.
Tuntuisi olevan lämmin talviauto tälläinen w/s211.
30 asteen pakkasella saa riisua pipon melko pian lähdön jälkeen.
Tuntuisi olevan lämmin talviauto tälläinen w/s211.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997