w164 katti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Moi.Eli -08 ml 320cdi koneesta kyse.Auto jätti jälleen tienpäälle paremman puoliskon oli alkanut pikkuhiljaa hyytymään..Nyt huollossa vika-arvio että katti tukossa,ja uusihan on reilu pari tonnia.Eli kysymys kuuluu onnistuuko tehdä kyseisestä osasta vapaavirtausmallinen ja mitä ohjelmamuutoksia joutuu tekemään jotta vikatiloilta vältytään..Koneessa on karalan optimointi..

Eli kurut joilla tietämys pikaisia vastauksia kiitos...
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja maketap »

aika erikoiselta kuulostaa että katti ois tukossa? enemmän uskoisin hiukkassuodattimen tukkeutumiseen.
miten auto oirehtii vian ilmaantuessa?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasi.a kirjoitti:Moi.Eli -08 ml 320cdi koneesta kyse.Auto jätti jälleen tienpäälle paremman puoliskon oli alkanut pikkuhiljaa hyytymään..Nyt huollossa vika-arvio että katti tukossa,ja uusihan on reilu pari tonnia.Eli kysymys kuuluu onnistuuko tehdä kyseisestä osasta vapaavirtausmallinen ja mitä ohjelmamuutoksia joutuu tekemään jotta vikatiloilta vältytään..Koneessa on karalan optimointi..

Eli kurut joilla tietämys pikaisia vastauksia kiitos...
Jos kat on tukossa niin ei mutta kuin tyhjäksi
jos taas hiukaspönikä niin sitten vaati ohjelman muutoksen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Emännys kertoili ,että meni voimattomaksi ei jaksanut vetää,tiensivuun ,kävi tyhjääihan nätisti,sammutus ja liikkeelle vedot oli taas tallella,jonkun ajan kuluttua samat ongelmat ja lopulta kävi vain tyhjää eikä ottanut enääkuin reilut 2000kiekkaa.Jossain välissä oli moottorin vikavalokin syttynyt..Hitto kun itte työreissulla niin ei pääse räpeltämään. Filtteri sinne on vaihdettu muuta ei oikeen huollosta saanut irti kun alkokuulostamaan niin arvailulta.vihelsin pelin poikki 270euron kohdalla...Sinänsä mielenkiintoinen yhteensattuma perheen molemmat autot hyytyivät samana päivänä wanahus 200cdi korjaantui pelkällä suodattimella...
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja joskami »

Vähän samalla tavalla oirehti tuo meidän farkku kun pakopaineanturi oli ottanut ihteensä, lopulta vetoja ei ollut juuri ollenkaan kun anturi näytti tyhjäkäynnilläkin maksimi arvoa.. vedot saattoi välillä palata vähäksi aikaa.
Auton saa ajettavaksi irroittamalla johdot pakopaine anturista ja ajaa vikatilassa..

Toinen vaihtoehto et siellä on oikeasti dpf tukossa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Toimiiko kone muuten normaalisti vikatilassa?eli tehot pitäisi olla tallella?
Itte olin aluksi suodattimen kannalla että jäässä..
Autolla ajettiin kuitenkin reilut 50kilsaa et vetoja ei ollu kuin nimeksi,olisko se saattanu tukkia kattia?sitä en tiedä että savuttikohan vekotin tuona aikana..Ainakin toi pikkumersu pukkas pikkasen nokea pihalle kun jäätämään alkoi...
Splinky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2011 20:11

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja Splinky »

Itsellä samanmoisessa autossa samanlaiset oireet tammikuussa. Huollossa testerissä vika paikallistettiin hiukkassuodattimen paine-ero -anturiin. Anturi oli viallinen eikä näin ollen ollut tajunnut puhdistaa hiukkassuodatinta. Anturi vaihdettiin ja ainakin tämän jälkeen on kaikki toiminut niin kuin pitää.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4677
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Se paineanturin rikkoontuminenhan noissa on vähän niinkuin tyyppivikakin.
Kovat pakkaset tieten vielä edesauttaa tilanteen muodostumista.
Muutenkin, pakkasella pakopuolen kaikki anturit joutuu kamalan koville, eli ei ihan ensimmäisiin monen tonnin remontteihin kannata lähtä mukaan.
Jos olis mahdollista saada vaikka ihan lämpimään talliin sulamaan kunnolla vuorokaudeksi.
Ja tutkailla tilannetta sitten rauhassa sulasta autosta.
Voi olla järkevämpää ajeluttaa perhettä pari päivää vaikka taksilla, kuin että viedä vaan auto korjuutettavaksi jonnekkin "hinnalla millä hyvänsä - kunhan tulee kuntoon - kun se on niin tärkeä meille".

Vikatila tarkoittaa rajoitettua tehoa, mutta niin että autolla voi kuitenkin ajaa.

Ennen hiukkassuodattimen vaihtoa kannattaa yrittää kaikki pakkopoltot ensin staarilla.
Ei se tilanne tavallisesti vielä ole mitenkään menetetty, vaikka se ensiarvioissa se suodatin olisikkin "tukossa".
Ja jos tilanne lopulta niin vaatii, saa sen suodattimen sieltä ohjelmasta otettua poikkeenkin - mutta sitä en nyt ensialkuun suosittele, vaan suosittelen rauhallista tuumaamista, monesti paras idea ei aivan ensihätään tule mieleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasi.a kirjoitti:Toimiiko kone muuten normaalisti vikatilassa?eli tehot pitäisi olla tallella?
Itte olin aluksi suodattimen kannalla että jäässä..
Autolla ajettiin kuitenkin reilut 50kilsaa et vetoja ei ollu kuin nimeksi,olisko se saattanu tukkia kattia?sitä en tiedä että savuttikohan vekotin tuona aikana..Ainakin toi pikkumersu pukkas pikkasen nokea pihalle kun jäätämään alkoi...
Vikatilassa on eikä silloin kuulkan tulla tehoja
Jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4677
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Lisäisin vielä pikkuisen, liittyen tähän hiukkasaiheeseen.

Vaikka kokemuksieni mukaan ne hiukkassuodattimet ovatkin todella kestäviä, niin jossain vaiheessahan niihinkin tulee kilometrit täyteen.
Eli tämmöinenkin vaihtoehto on mahdollinen, yksi skenaario.
Yleisimmin käsittääkseni ne lopulliset tukkeentumiset liittyy aina johonkin muuhun vikaan, tai vaurioon moottorissa, tai apulaitteissa, jotka on joko aiheuttaneet niin runsaan öljytulvan kerralla sinne suodattimeen, että se menee piloille, tai sellaisen toiminnallisen häiriön, ettei järjestelmä ole tunnistanut suodattimen "tilannetta" ja tukos on tullut pikkuhiljaa.

Vaikka sen suodattimen melko kätevästi saa sieltä ohjelmasta poikkeen - niin se on valitettavasti vielä vaan osa totuutta.
Varsinkin kun niin suuri osa näistä meidän mersuistamme on niitä uustuontiautoja, joissa on erilaiset ohjelmaversiot, kun alunperin tänne myydyissä.
Siis, vaikka hiukkasuodattimesta ei enää varsinaista vikaa, tai herjaa ohjelmasta tulisikkaan, niin joistakin ohjelman aiheuttamista hetkellisistä "kummallisuuksista" voi olla käytännössä mahdoton päästä eroon - muuten kun muuttamalla auto takaisin vakioksi, kaikin puolin.
Alunperin pohjolaan myytyjen autojen ohjelmat on erilaisia kuin keski-eurooppaan ja kun tedään tällainen poisto sinne, niin eri versioissa olevat ero saattaa aiheuttaa kummallisuuksia joissain erikoisemmissa tilanteissa.
Valitettavasti tästäkin minulla on kokemusta - mutta onneksi vaan yhdestä autosta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Juu mielenkiinnolla odotan sunnuntaita kun pääsen itse auton kimppuun..Emännys oli auton hakenut kotiin,vikatila päällä ja jostain kuuluu suhina eli jotain jätetty auki?Löytyykö Rovanimen suunnilta *:rin omistajia?
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Nyt kun näitä ketjuja olen illan taaplannut läpi,niin tuo hiukkas suodattimen paine-ero anturi vois olla tässäkin tapauksessa viallinen..En ole kertaakaan huomannut että auto tekisi minkäänmoista polttoa,ex työ sprintterissä asian kyllä huomasi..Nyt vaan se staari jostain roin läheisyydestä ja osaava käyttäjä.....Asian tiimoilta voi olla yhteydessä ahola.pt@gmail.com /040-1465999
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Suuret Kiitokset SprinterW903:lle avusta!!!!!!

Eli Kattihan siellä oli tukossa!!!,pieni liuvotushoito,Ja Staaria...nyt ekat 80kilsaa takana tuntuu toimivan hienosti..
Hieno laite kyllä on tuo *:ri näkyi myös viimoinen onnistunut suodattimen polttokin joka oli ollut 29kilsaa aikaisemmin..ja paine-eron ennen ja jälkeen suodattimen.Ei tuota laitetta turhaan kehuta kun käyttäjä on pätevä ,niin korvaamaton laite..

Oma teoria tapahtuneesta on,että polttoainesuodatin tukkeutunut/jäätynyt jonka seurauksena kone alkoi pukata vähän nokea,tms joka jämähti katin päähän ja tukki kennot?Ja kun kone oli vikatilassa niin se ei tee putsauspolttoa.. ja lopulta hyytyi kyyti...
Ihan kiva mennä huomenna käymään huollossa jossa ois heti vaihdettu uusi reilu 2000euron katti..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasi.a kirjoitti:Suuret Kiitokset SprinterW903:lle avusta!!!!!!

Eli Kattihan siellä oli tukossa!!!,pieni liuvotushoito,Ja Staaria...nyt ekat 80kilsaa takana tuntuu toimivan hienosti..
Hieno laite kyllä on tuo *:ri näkyi myös viimoinen onnistunut suodattimen polttokin joka oli ollut 29kilsaa aikaisemmin..ja paine-eron ennen ja jälkeen suodattimen.Ei tuota laitetta turhaan kehuta kun käyttäjä on pätevä ,niin korvaamaton laite..

Oma teoria tapahtuneesta on,että polttoainesuodatin tukkeutunut/jäätynyt jonka seurauksena kone alkoi pukata vähän nokea,tms joka jämähti katin päähän ja tukki kennot?Ja kun kone oli vikatilassa niin se ei tee putsauspolttoa.. ja lopulta hyytyi kyyti...
Ihan kiva mennä huomenna käymään huollossa jossa ois heti vaihdettu uusi reilu 2000euron katti..
Jep säätää välillä xxxx€ ;) on mahdolista että tukkoPA putsarissa haitta toimintaa, myös jos ilman putsari jäättä,
Äsketäin Syystä pieni konsultointi oli, niin muita mahdolisa
syitä sille, pätkä ajoa jatkuvasti ja alle toiminta lämpö tilan,
Katti tukkeuttu pikkuhiljaa, huollossa öljyn ylitäyttöä/vääräälatua lorahatanut,
Koittanut sitä hitupönikää sitten poltela mikä lopulisesti tukkinut katin,
Kannatta välillä ajaa oikeen kuumaksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w164 katti

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

No niin nyt vielä varmuuden maksimoimiseksi vaihtelin öljyt ,suodattimen ja ilmansuodattimet ja varuiksi vielä ylimääräinen polttoainesuodatin matkalle mukaan..Syyskuussa vaihdoin nuo ilmansuodattimen n.15000km sitten olivatpa aika likaiseksi päässeet..Huollossakin kävin kuittaamassa laskun pienen keskustelutuokion jälkeen jäi maksettavaa 162eur ..polttoainefilsu oli siitä 43eur ja piuhanpää 92eur !!!!!!!!työn osuuden sain suunnillee puhuttua pois (270eurosta lähdettiin).Eli eipä taida meidän perheen ajoneuvot enään sinne eksyä...Taitaa korjaantua paremmin kotipihalla...
Vastaa Viestiin