W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

veskola kirjoitti:Mielenterveydelle voisi kyllä tehdä hyvää hankkiutua tuosta eroon, niin juu, jos katsoo forumin kautta videota niin siihen päälle voi tulla jotain, mutta suoraan juuTuupista niin siitä voi saada jotain selvääkin.

Oliskohan tänään jo sen verran lauhaa, että pääsisi asentamaan oikein syylärin.
:lol:

Meinasin tuota SKG Grazy Scientist Tune Boost - kittiä. :thumbup:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

21. elokuuta 2011 ajoin 2,0 litraisella moottorilla talliin...
21. helmikuuta 2012 ajoin 2,2 litraisella moottorilla ulos tallista...
= 1/2 vuotta siinä tuhraantui....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KI1Z7kxau7I[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=KI1Z7kxau7I" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä pitäisi selättää se toimimaton jäähdytysnesteen lämpömittari niin pääsee loppusiivousta tekemään.

Pakoputken päät on aika (h)pomot, oikein itteäkin nyt harmittaa että hairahdin. 500€ meni pakoputkeen :roll:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Päät makso 400 ja loput 100 ? :lol:
Näyttäs olevan ihan kirkkaasta tehty niin eipähän tarvii olla heti uudestaan tursaamassa...ehkä. Päät riittää yli 600 hevoseen vahvalla mutulla.
Röörihommat on kivoja, miel tekis tehä jo omaankin uutta. Lieneekö sitte EVO IV vai V jo kyseessä. Pitäs saada romun nokeentuminen kuriin, millon on katto musta, millon perä ja peräkärri, nyt on kuskin kylyki....kait se olis maahan päin suunnattava mutta kun mahanalunen on pidettävä mahollisimman tyhjänä ettei oo kiinni kokoajan.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Päät makso ~15€ ja ne ruostuvat varmasti, siitä sain motonetin virallisen kiinatakuun.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nyt selvisi sitten lopulta pitkän tutkimustyön perusteella, että minulla on tuo lämöanturi hajalla, se jossa on 2 nastaa. Siitä ohjataan sekä hehkutuksen aika, että mittaristo. En oikein tiedä uskaltaisiko tuupasta tuohon w124:n anturin kun ei ole havaintoa millaiset vastukset tuossa vitossa alunperin on ollut, eikä verkkokauppojenkaan listoilta löytynyt yhteensopivuus apuja.

Se kolmas 1 napainen anturi ohjaa vain ELR järjestelmää...siis sitä tyhjäkäynnin korottajaa pakkasella.

Siinä kävi silleen noin 2 vuotta sitten, että oli jäähdytysjärjestelmä väärin rakennettu, kanteen pääsi ilmaa ja kun vähän rykäisi niin siellä nousi lämmöt sille tasolle, että kaikki 3 NTC vastuksen sisältää anturia muuttui vainajaksi :roll: Tuo nyt kyseessä oleva näytti jotain resistanssiarvoja, mutta ei ne ole alkuunkaan siellä missä pitäisi, alle 100 ohmia kun vesi kiehuu.

--> No menen tästä nyt keittelemään tuota w124:n anturia.

...ja vittumainenhan se on tuokin vaihtaa, mutta eiköhän se onnistu kun purkaa vivustoja pois tieltä :x

Täytyy piirellä vähän kytkentäkaaviota aiheesta tänne talteen, oli se taas niin ihmeellinen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mittariston ja hehkuboxin lämpötila-anturi
Imusarjan alla, edestä moottoria katsoessa oikeanpuoleinen, 2-napainen anturi.

Anturi pois:

Kuva

Anturi paikalleen:

Kuva

Tarvitsi tehdä tommonen hassu avain, että mahtui vääntämään auki ja kiinni. Tuntui w124:n (vihreä) anturi toimivan ihan oikein. Tässä mitatut arvot:

Mittaristoa ohjaava anturi, johdon väri on sininen violetilla raidalla. Toinen pää on mittaristossa valkoisessa liittimessä numero 2 (vasemmalla puolella) pinnassa 5. (43 ohmia / 1 kOhmia)

Kuva

Kuva

Samassa anturissa oleva toinen NTC vastus, johdon väri sininen vihreällä raidalla. Toinen pää on hehkuboxissa pinnassa 6. Tässä vastuksessa on pykälän suuremmat resistanssit. (165 ohmia / 4,7 kOhmia)

Kuva

Kuva

Liitin josta edellä mainitut anturit näkyvät (voi mitata tältä liittimeltä)

Kuva

Edellä olevan liittimen muut pinnat:
1. sin/vio: Mittaristo lämpötila-anturi, NTC ~40 - 3000 ohmia (2 napainen anturi oikealla)
2. sin/vih: Hehkuboxi lämpötila-anturi, NTC ~150 - 10000 ohmia (sama kuin edellä)
3. rus/sin: ELR lämpötila-anturi, NTC (1 napainen anturi Jakopään puoleinen)
4. rus/val: Ruiskutuspumpun sähköinen IDLE säädin
5. rus /har: Ruiskutuspumpun sähköinen IDLE säädin
6. Ei kytketty


Toimii :mrgreen: :

Kuva

Mittariston muita pinnejä:
Liitin 2 (valkoinen):
1: Hehkutuksen valo
2: Laturi D+ merkkivalo
3: Laturi merkkivalo
4: Kaukovalojen merkkivalo
5: Moottorin lämpötila (bias vastus 680 ohmia)
6: Polttoaine anturi (bias vastus 470 ohmia)
7: Jarruneste varoitusvalo
8: Seisontajarrun valo
9: Öljymäärän varoitusvalo
10: Jäähdytysnestevalo
11: Suuntavilkku

Liitin 3 (sininen):
4: Ulkolämpötila

Liitin 1 (musta)
3: Sumuvalo
4: Maadoitus
6: RPM pulssi ?
12: RPM pulssi maadoitus
2: Nopeus pulssi ?
11: Nopeus pulssi maadoitus
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Olisko toho vitoon mahdotonta laittaa 604 moottoria?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se mahdoton ole kun tuommoseen voi laittaa V8 moottorinkin. 604 on vielä kaiken lisäksi lähes sama moottori. Tietysti katsastusmies alkaa sitten urputtamaan kaikenmaailman sähköisen pumpun tarpeesta ja muusta epäollennaisesta. Lootan tietokonekin on lopulta ihmeissään niiden rpm pulssien eroista...mutta teoriassa kyllä sen sinne saa kohtuutyöllä. Mieluiten sinne sitten kyllä sovittaisi uudemman mallin V6:n.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kevät alkaa vaikuttamaan :twisted: Testailin tuossa vähän äänimaailmaa, eipä tuo juuri tehtaan tekemästä poikkea :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3xMsVob-Sno[/youtube]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Voin tulla joku päivä laittaa siulle vaihteen päälle niin saadaan ajovideo ! :thumbup:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

:lol:

Olen tässä kahdenvaiheilla tilaanko ihkauudet jarrusatulat jokakulmaan, kun ei jaksaisi ruosteisia enää katsella. Uudet (rosteri)metallipunos jarruletkut ja levyt ovatkin jo odotelleet asennusta jonkin aikaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Vot tokkiisa se on puristelijatkin uuvvet laitettava. Poraatko reikiä levyihin kans ? :thumbup:

95 € kipale oli vaihto-osana satula Tatsuniin, ihan siedettävä hinta.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

700€ oli koko kierros KL:ssä boshin satuloita...vaihtosatuloista ei siellä puhuttu mitään. En tiedä, taidan jättää väliin tai no katotaan nyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viton välijäähdyttimen flektin ohjailua.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nrr8fx7gMas[/youtube]

Tässä samalla tuli vähän piilotettua ruosteita ja tehtyä alumiinikokeiluja:

Kuva
(pohjamaalissa)

Kuva

Kuva

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Meni aamu pilalle kun huomasin nuo ruuvit pöydällä, prkl, se laitto sen kiinni ja johdotkin on tietysti oikeinpäin.... :lol:

Mites jos tempaset tuon kauniin tiilenpunaisen koko Viton yli ? Miulla on ollut semmonen Korolla joskus. 8)

Meinasitko tehä monimutkasemman (ts. vaiheittaisen?) ohjauksen ropelille ?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo ropellin ohjailu on vähän sellaista omaa harjoittelua moottoreiden ohjauksen saloihin kun sille työlle on aina käyttöä mitä ihmeellisemmissä paikoissa, varsinkin tulevaisuudessa kun diesel julistetaan pannaan.

Siitä voi tehdä vaikkapa sellaisen, että siinä on tuo kiihdytysosio, joten se ei rykäise eikä tee virtapiikkejä käynnistyessä. Tätä sanotaan pehmokäynnistimeksi esimerkiksi työkaluissa. Sitten se tietysti kuuntelee sekä ylä- että alavesianturia, kun forumilla ei saatu kinaa loppumaan missä se anturi kannattaa olla, ja eräällä toisella forumilla oli kinaa kanssa jopa siitä pitääkö jäähdyttimeen laittaa automaattinen ilmauslaite ja 10 litran paisuntasäiliö, jos kannentiiviste on rikki :lol: . Kolmas mitä se voi kuunnella on lootan takana oleva anturi, eli flekti pyörii vain esim alle 50 km/h nopeudessa ja jos ala-anturikin antaa hurjia lukemia niin pyöritään täysillä.

...voisihan se sitten vielä lukea ulkolämpötilaakin :D

Testailin tuota w124:n flektiä, se onneksi ei mahdu Viton keulalle kun se on sellainen patti. Se nappasi reilusti yli 10A virtoja, taisi olla lähemmäs 16, mutta ainakin se poltti sulakkeen. Tuolle ohjaimelle se on vähän liian raju motti. Kuutisen ampeeria vie tuo Viton flekti ja noi kiinan paskat tuntuu vievän vielä enemmän. Viton flektissä taitaa toteutua se ongelma, ettei sitä voi asentaa jäähdyttimen etupuolelle, jonne nyt sittenkin haluan sen flektin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Otsikko: Ahtimen vahto ja muuta??

Tuleekos se TSI-moottori nyt tähän..? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja veskola »

:lol: joko se helvetin linkki toimii ?

https://docs.google.com/folder/d/0BzSXD ... hDdjA/edit" onclick="window.open(this.href);return false;

https://docs.google.com/folder/d/0BzSXD ... 9wLWc/edit" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Jotakin palvelinvirhettä ilmotti ku menin yrittämään tällä tallikoneella. :ugeek:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Mulla ainakin toimii mutta tökkii pikkasen.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja veskola »

No onhan se mullakin alkanut pikkuhiljaa tökkimään tämä projekti.

(eka linkki: ~980 valokuvaa vuosilta 2004 - 2012)
(toka linkki: videoita vuosilta 2005-2006)

Ostin googlelta 25GB kovalevyn mutta paska se on...pitäkööt tunkkinsa jatkossa. Seuraava investointi on microsoftin pilvipalvelu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nyt ainakin toimi ihan mallikkaasti.

Vito näyttää kolutun läpikotaisin ja perusteellisemmin kuin suunniteluinsinöörit koskaan :) Milloin otat jonkun muun kulkineen ns. työnalle ja pistät Viton naftaliiniin ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos nyt saisi sen vielä kasaan....

Nyt on sitten molemmat taakse menevät jarruputket uusittu yhdestä palasta (5+ metriä) ja ne putket on myös maalattu niin näyttävät kauniimmilta :D Ihan mukava homma kun piti ottaa tankki ja eberi pois, että sai siististi vedettyä. Myös takapyörän molemmat laakerit tulivat uutta, oli helppo laittaa paikalleen kun ostin biltemasta semmosen 90€ laakerin irrotus/asennussarjan, suosittelen.

Irrotukseen tosin käytin lekaa...

Seisontajarrut vaijereineen uutta ja ja ja.... 22.6.2012:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Siistiä työtä se tekee. :clap:

Minkälainen osumarosentti on tiskientakaisilla hyppyritukilla Viton osien suhteen ? Osaako lotota kerrasta oikeat partsit, vai meneneekö ajeluksi ?

Nim. Ässään kävi jo kolmannet etujarrupalat ja toiset pyöränlaakerien stefat....stna. :lol:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jarruosien kanssa on lottoamista, ellei sitten katso jarrusatulan merkkiä etukäteen. Kyllä on tunteja tihrustin minkä muotoinen jarrupala pitää tilata. Onneksi tuolla ebayn eli EBC:n lontoon sivustoilla oli ihan kunnolliset kuvat palan ääriviivoista ja niitä sitten vertasin vanhaan osaan. Tässäkin edessä boshin ja takana ate:n satulat, ja ei liene yllätys, että boshin satuloille riitti pölyjen pyyhintä kun aten satulat piti korjata lekalla. Tosi on jos kylmiltään menee motonetin suojatyökeskuksesta pyytämään 1997 Vitoon jarrupalat niin sen fiftysixty tuleeko oikeat.

Muut osat osuu yleensä kohdalleen. Vitossa muuten eteen ja taakse menee samat pyöränlaakerit. Tästä saisi tehtyä 4 vedon helposti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kaikkien Vitoprojektien äiti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suora linkitysyritys googleen:

Kuva

Kertokaa näkyykö ?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

No ei perkele.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

No johan oli mysteeri tuo viimeinen, heheeehhhe, vika viimeinen.

Oireet: Paikaltaan kun laittaa pakin päälle ja runttaa kaasun reilusti pohjaan auto meinaa karata pellolle, pakko sammuttaa avaimesta, jarrulla ei saa pidäteltyä :shock: . Paikallaan jos pitää jarrun reilusti pohjassa ja käyttää kaasun puolisen sekuntia tai pidempään pohjassa auto meinaan taas lähteä lapasesta, jarrulla ei pysty pidättelemään. Tämä tapahtuu vain pakilla...otin jo ahtoputkea ja huohotinta pois ja ihmettelin että eihän se nyt voi lähteä huohotusöljyllä noin ryntäämään :crazy: Samaa ilmiötä oli silloin talvitestaissä havaittavissa mutta ei näin selvästi. Sitten hoksasin jos nappaa vaihteen pois niin kaasu vapautuu....ahaa...

No selvisi lopulta kun laitoin akan rattiin ja kattelin konehuonetta. Pakilla paikallaan väännätettäessä kone kallistuu monta senttiä eteenpäin ja jumuittaa kaasupolkimen, jolloin kone kallistuu vielä tiukemmin, ahdot nousee jne. jne. ja sitten mennään kaasupohjassa pakkia pitkin pihaa :D Mitä enemmän painat jarrua sitä enemmän kaasuvipu jumiutuu ja oikestaan taisia painaa lisää löylyä. Ilman koneen kallistumista tuon vivun ja putken väliin jäi reilusti tilaa, mutta vääntö se on mikä konetta kallistaa...en kuitenkaan haluaisi jäykempiä kumeja kun noi nelkut on tommosia horkkatautisia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uzqs0jBgD90&[/youtube].

Nyt on tuokin vika korjattu....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Onneksi ei emäntäsi sattunut lähtemään käymään kaupassa. tiedä vaikka ois tilanne ollu kaupan parkkipaikalla päällä tuolla pika pakilla :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja muuta..

Viesti Kirjoittaja veskola »

No ei ole pelkoa kun ei tämä ole ollut katsastettu tai liikenteessä 1,5:een vuoteen. Nyt se on sitten kokolailla valmis tämä huolto. Piti tänään käydä 4 suuntauksessa ja leimalla mutta aika se vain loppui, monen monta pientä asiaa tehtävä niin meni koko päivä taas kerran (mm. tuulilasin pesurin sähköt tuli vedettyä sinne auton taakse, missä sijaitsee "kätevästi" säiliö nykyään ja konehuoneen johtoniput ja tietokoneet piilottelin sinne ja tänne. Flektin ohjain pääsi vihdoinkin tositoimiin. Tässä on nyt aika jännä ohjain, se mittaa moottorin kierroslukua sekä jäähdyttimestä pois tulevaa lämpötilaa. Niiden perusteelle flekti käynnistetään kun auto seisahtuu paikalleen tai kun neste on riittävän kuumaa. Flektin tehoa muutellaan lämpötilan mukaan, täysi teho tulee käyttöön vain kun alkaa olla jo kovin kuumaa.

Kävin tuossa hiekkatiellä vetämässä lenkin ja mitään suurempia ongelmia ei esiintynyt. Pitää koittaa saada jarruista vielä hitunen ilmaa poijes, mutta menisi se leimasta tuommosenakin läpi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin