Mittariston ja hehkuboxin lämpötila-anturi
Imusarjan alla, edestä moottoria katsoessa oikeanpuoleinen, 2-napainen anturi.
Anturi pois:
Anturi paikalleen:
Tarvitsi tehdä tommonen hassu avain, että mahtui vääntämään auki ja kiinni. Tuntui w124:n (vihreä) anturi toimivan ihan oikein. Tässä mitatut arvot:
Mittaristoa ohjaava anturi, johdon väri on sininen violetilla raidalla. Toinen pää on mittaristossa valkoisessa liittimessä numero 2 (vasemmalla puolella) pinnassa 5. (43 ohmia / 1 kOhmia)
Samassa anturissa oleva toinen NTC vastus, johdon väri sininen vihreällä raidalla. Toinen pää on hehkuboxissa pinnassa 6. Tässä vastuksessa on pykälän suuremmat resistanssit. (165 ohmia / 4,7 kOhmia)
Liitin josta edellä mainitut anturit näkyvät (voi mitata tältä liittimeltä)
Edellä olevan liittimen muut pinnat:
1. sin/vio: Mittaristo lämpötila-anturi, NTC ~40 - 3000 ohmia (2 napainen anturi oikealla)
2. sin/vih: Hehkuboxi lämpötila-anturi, NTC ~150 - 10000 ohmia (sama kuin edellä)
3. rus/sin: ELR lämpötila-anturi, NTC (1 napainen anturi Jakopään puoleinen)
4. rus/val: Ruiskutuspumpun sähköinen IDLE säädin
5. rus /har: Ruiskutuspumpun sähköinen IDLE säädin
6. Ei kytketty
Toimii
:
Mittariston muita pinnejä:
Liitin 2 (valkoinen):
1: Hehkutuksen valo
2: Laturi D+ merkkivalo
3: Laturi merkkivalo
4: Kaukovalojen merkkivalo
5: Moottorin lämpötila (bias vastus 680 ohmia)
6: Polttoaine anturi (bias vastus 470 ohmia)
7: Jarruneste varoitusvalo
8: Seisontajarrun valo
9: Öljymäärän varoitusvalo
10: Jäähdytysnestevalo
11: Suuntavilkku
Liitin 3 (sininen):
4: Ulkolämpötila
Liitin 1 (musta)
3: Sumuvalo
4: Maadoitus
6: RPM pulssi ?
12: RPM pulssi maadoitus
2: Nopeus pulssi ?
11: Nopeus pulssi maadoitus