383 cid SEC Vortech
Re: 383 cid SEC
Olisi kyllä hauska nähdä ihan fakta tietoa tuosta,, jenkkikone peltisarjoilla yms kevyillä osilla ja sitten M117 peltisarjoilla yms kevyillä osilla,,ainakin mun käsiin on tuntunut aina painavammalta tuo jenkkikone..
(tietty jos olis joku alu bloki mikälie corveten mosa niin sitten heti että on kevyempi)(Ford 2.0 ohc painaa orkkis "taunus" vireisenä muistaakseni suurin piirtein 200kg)
Mitä tuon 415hp:n irtisaaminen tuosta jenkkikoneesta noin suurin piirtein maksoi??
(Kaikki puhuu vaan halvemmasta, eikä mitään taala/euro summia ole vielä näkynyt)
(tietty jos olis joku alu bloki mikälie corveten mosa niin sitten heti että on kevyempi)(Ford 2.0 ohc painaa orkkis "taunus" vireisenä muistaakseni suurin piirtein 200kg)
Mitä tuon 415hp:n irtisaaminen tuosta jenkkikoneesta noin suurin piirtein maksoi??
(Kaikki puhuu vaan halvemmasta, eikä mitään taala/euro summia ole vielä näkynyt)
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: 383 cid SEC
Onha tässä pientä kirveenvarren heittoa ollut, lähinnä se takia josko joku olis siihen tarttunut. Lähinnä varmaan on kysymys kannattako uppotukista venettä veistää, tämän tyyppisessä projektissa on varmasti parempi tukeutua Ko. tekniikkaan kuin Mersun alkuperäiseen, Kukkaro kestää sen paremmin sekä osia saa hieman paremmin ja eikös tämän osion kohde ole lähinnä Projektit. Jos oltais tuolla veteraani puolella niin ymmärtäisin tuon herneen nenään vetäimisen ja rakentamisen maanrakoon polkemisen.. Toiset tekee ja toiset puhuu
Re: 383 cid SEC
EVO3 Clone kirjoitti:Onha tässä pientä kirveenvarren heittoa ollut, lähinnä se takia josko joku olis siihen tarttunut. Lähinnä varmaan on kysymys kannattako uppotukista venettä veistää, tämän tyyppisessä projektissa on varmasti parempi tukeutua Ko. tekniikkaan kuin Mersun alkuperäiseen, Kukkaro kestää sen paremmin sekä osia saa hieman paremmin ja eikös tämän osion kohde ole lähinnä Projektit. Jos oltais tuolla veteraani puolella niin ymmärtäisin tuon herneen nenään vetäimisen ja rakentamisen maanrakoon polkemisen.. Toiset tekee ja toiset puhuu
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 383 cid SEC
iha törkeen sikavitu hieno.. laita ihmees jotai videopätkää kun secci nipussa
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 383 cid SEC
eero1989 kirjoitti:(Ford 2.0 ohc painaa orkkis "taunus" vireisenä muistaakseni suurin piirtein 200kg)
W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
Re: 383 cid SEC
mielenkiintoinen projekti
MB CL 600 AMG w140 -94
MB CL 600 Carlsson w215 -02
MB G 300D -90
MB 814 hinuri -86
MB 1317 -89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo supercharged-89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo projekti-89
PONTIAC firebird 454 -77
PONTIAC firebird 350 blower -78
DODGE challenger 5,2 convertible MR rek -71
DODGE challenger 5,2 -73
CHEVROLET corvette C5 -98
FORD mustang GT 4,6 -06
MB CL 600 Carlsson w215 -02
MB G 300D -90
MB 814 hinuri -86
MB 1317 -89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo supercharged-89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo projekti-89
PONTIAC firebird 454 -77
PONTIAC firebird 350 blower -78
DODGE challenger 5,2 convertible MR rek -71
DODGE challenger 5,2 -73
CHEVROLET corvette C5 -98
FORD mustang GT 4,6 -06
Re: 383 cid SEC
Semmonen pienellä kikkailulla SECin keulalleMika.T kirjoitti:W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
Re: 383 cid SEC
Tähän tyyliin?eero1989 kirjoitti:Semmonen pienellä kikkailulla SECin keulalleMika.T kirjoitti:W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QpytnbbMfyw[/youtube]
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: 383 cid SEC
Ja siihenkös ne osat onki halpoja ja viritysosia löytyy joka lähtöön valmiina?eero1989 kirjoitti:Semmonen pienellä kikkailulla SECin keulalleMika.T kirjoitti:W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
IG: @pyrytakkunen
Re: 383 cid SEC
Intterweppi sanoo sevyn pikkulohkon painoksi vakiokuntoisena ~260kg. Alukansilla lähtee joku 25kg, imusarjalla ja pakosarjoilla jonkunverran lisää. Eli jonkun 220-230kg painanee.
Re: 383 cid SEC
Juha_M117 kirjoitti:Tähän tyyliin?eero1989 kirjoitti:Semmonen pienellä kikkailulla SECin keulalleMika.T kirjoitti:W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QpytnbbMfyw[/youtube]
Re: 383 cid SEC
Sitä painoluokkaa itsekkin katsatus inspektöörin kanssa kaavailin kun käytiin läpi rojektin katsastuskuvioita.MJF kirjoitti:Intterweppi sanoo sevyn pikkulohkon painoksi vakiokuntoisena ~260kg. Alukansilla lähtee joku 25kg, imusarjalla ja pakosarjoilla jonkunverran lisää. Eli jonkun 220-230kg painanee.
V12 olis kyllä hieno mutta tosiaan hivenen kalliinpuoleinen korjata/huoltaa/vireistää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 383 cid SEC
Tää on rok! Tässä tuskin ollaan "pilaamassa" vähän ajettua helmeä.
Kun olet laikkaamaan ryhtynyt niin tee kunnolla tilaa huoltotoimenpiteitä varten. Esim. kick down-vaijerin vaihtoa varten kannattaa tehdä tilaa. On erittäin turhauttavaa kun vaijeri lipsahtaa irti alapäästään ja sen takaisin saamiseksi pitää irroittaa putket, kardaani jne. vaihteiston takapään laskua varten...
Vanhoissa Corveteissa öljypohjan sumppuosa on etupäässä. Ainoastaan öljypumpun pickuppi on erilainen. Jos ongelma ratkesi konetta taakse päin siirtämällä niin aina parempi.
Mersun kasit tuppaa olemaan hieman hengettömiä alakierroksilla varsinkin verrattuna SBC strokeriin. Olet varmasti huomioinut moottorinvaihdon rajoitukset? Taitaa tulla tuo 7kg/kW vastaan tässä projektissa... Tsemppiä.
Kun olet laikkaamaan ryhtynyt niin tee kunnolla tilaa huoltotoimenpiteitä varten. Esim. kick down-vaijerin vaihtoa varten kannattaa tehdä tilaa. On erittäin turhauttavaa kun vaijeri lipsahtaa irti alapäästään ja sen takaisin saamiseksi pitää irroittaa putket, kardaani jne. vaihteiston takapään laskua varten...
Vanhoissa Corveteissa öljypohjan sumppuosa on etupäässä. Ainoastaan öljypumpun pickuppi on erilainen. Jos ongelma ratkesi konetta taakse päin siirtämällä niin aina parempi.
Mersun kasit tuppaa olemaan hieman hengettömiä alakierroksilla varsinkin verrattuna SBC strokeriin. Olet varmasti huomioinut moottorinvaihdon rajoitukset? Taitaa tulla tuo 7kg/kW vastaan tässä projektissa... Tsemppiä.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: 383 cid SEC
PTracing kirjoitti:Ja siihenkös ne osat onki halpoja ja viritysosia löytyy joka lähtöön valmiina?eero1989 kirjoitti:Semmonen pienellä kikkailulla SECin keulalleMika.T kirjoitti:W140 ässämersun V12 painaa oikeastaan samanverran.
Pikkasen yli 200kg.
Paranee muistaa että tuollaisessa v12 koneessa on orkkiksena sen n.400hp,, muistaakseni uudemmassa m120 suoraprätkykoneessa on takokanget,, yms ja kutosesta on turbotettuna penkitelleet yli 600hp:tä..
Re: 383 cid SEC
Ei muuta kuin alat semmosta V 12 tekemään ja laitat kuvia foorumille. Muutoin muistelosi on aika löyhää löpinää eikä kuulune tähän topikkiin.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: 383 cid SEC
...äänet tulee olemaan kyllä ihan eri maailmasta tuon videoklipin pelin kanssa
Re: 383 cid SEC
Toi moottori on uusi ja sinänsä ihan "vakio" stroukkeri hyvillä alukansilla ja perus kaasarilla ja hei jakajalla. hintaa vähän reilu 5000. mutta pointtina koko hommassa on, keep it simple, NE SAUNDIT!!! eikä yhtään samanlaista ole tiedossa.... Kyllä 8-9 tonnia tulee kaikkineen vahvistettuine lootineen peltisarjoineen perämuutoksineen yms laturi startti ohjaustehostin yms. hihnalinja muutoksineen maksamaan.eero1989 kirjoitti:Olisi kyllä hauska nähdä ihan fakta tietoa tuosta,, jenkkikone peltisarjoilla yms kevyillä osilla ja sitten M117 peltisarjoilla yms kevyillä osilla,,ainakin mun käsiin on tuntunut aina painavammalta tuo jenkkikone..
(tietty jos olis joku alu bloki mikälie corveten mosa niin sitten heti että on kevyempi)(Ford 2.0 ohc painaa orkkis "taunus" vireisenä muistaakseni suurin piirtein 200kg)
Mitä tuon 415hp:n irtisaaminen tuosta jenkkikoneesta noin suurin piirtein maksoi??
(Kaikki puhuu vaan halvemmasta, eikä mitään taala/euro summia ole vielä näkynyt)
Re: 383 cid SEC
Rajoitukset on lähinnä päästöt ja paino tehot saa dynossa muokattua mieleiseksi konttoria ajatellen, auto kun ei ole vähäpäästöiseksi rekisteröity suomeen niin co tais olla1,5 ja hc 600 pitää saada ulos tosta paketista jos kaikki kunnossa... Ja paino tullee olemaan aikalailla orkkiksen kaltainen..Matti Äyräväinen kirjoitti:Tää on rok! Tässä tuskin ollaan "pilaamassa" vähän ajettua helmeä.
Kun olet laikkaamaan ryhtynyt niin tee kunnolla tilaa huoltotoimenpiteitä varten. Esim. kick down-vaijerin vaihtoa varten kannattaa tehdä tilaa. On erittäin turhauttavaa kun vaijeri lipsahtaa irti alapäästään ja sen takaisin saamiseksi pitää irroittaa putket, kardaani jne. vaihteiston takapään laskua varten...
Vanhoissa Corveteissa öljypohjan sumppuosa on etupäässä. Ainoastaan öljypumpun pickuppi on erilainen. Jos ongelma ratkesi konetta taakse päin siirtämällä niin aina parempi.
Mersun kasit tuppaa olemaan hieman hengettömiä alakierroksilla varsinkin verrattuna SBC strokeriin. Olet varmasti huomioinut moottorinvaihdon rajoitukset? Taitaa tulla tuo 7kg/kW vastaan tässä projektissa... Tsemppiä.
Re: 383 cid SEC
Tän viikonlopun tavoite saada moottorin kannakkeiden uudet pedit valmiiksi samoin ainakin hepata bimmerin perän kiinnitykset paikoilleen ja lootan kannatin valmiiksi. wii will sii to morrou vhat is the sitsueissön...
Re: 383 cid SEC
Non ni kiitokset tuosta hinta arviosta,, täytynee kattella kuinka paljon tuota SL:lää tulee "tuunattua" jos tulee "tuunattua" (moottoria/voimansiirtoa, ulkokuori pysyy aikaslailla orkkisksena)autojh kirjoitti:Toi moottori on uusi ja sinänsä ihan "vakio" stroukkeri hyvillä alukansilla ja perus kaasarilla ja hei jakajalla. hintaa vähän reilu 5000. mutta pointtina koko hommassa on, keep it simple, NE SAUNDIT!!! eikä yhtään samanlaista ole tiedossa.... Kyllä 8-9 tonnia tulee kaikkineen vahvistettuine lootineen peltisarjoineen perämuutoksineen yms laturi startti ohjaustehostin yms. hihnalinja muutoksineen maksamaan.
Missä hintaluokassa sellaiset perät liikkuu,, mitä olet siihen asentamassa?
Tuo kasiässän kommentti oli kyllä mainio,, kiitokset myös siitä
Re: 383 cid SEC
Tässä projektissa on kyllä hyvä meininki. Saiskohan sitä laittaa pikkulohkon pystylamppuun........
Seki saattais olla ainoa laatuaan.
Mutta selvästi on tässä topicissa tekijä asialla eikä pelkkä puhuja. Siitä pointsit!!!!!
Seki saattais olla ainoa laatuaan.
Mutta selvästi on tässä topicissa tekijä asialla eikä pelkkä puhuja. Siitä pointsit!!!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 383 cid SEC
Ei valitettavasti saa (enää). Eikä olisi ainut laatuaan, koska joskus on saanut laittaa.joop79 kirjoitti:Tässä projektissa on kyllä hyvä meininki. Saiskohan sitä laittaa pikkulohkon pystylamppuun........
Seki saattais olla ainoa laatuaan.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: 383 cid SEC
autojh kirjoitti:Eiköhän tuolla pedillä kestä moottori kiinni....
[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00469/9632124.jpg] ][/url]
Re: 383 cid SEC
Jos tuohon vielä kolmiopalan laittas kevennysreiällä niin ois aika PRO.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: 383 cid SEC
Idea on loistava. Olen itse joskus miettinyt samaa ja siitä aloitin topicinkin tänne joskus.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lit=383cid
Mersumiehellehän ei se käy että Chevyn SBC:n osat kestää paremmin ja eivät maksa mitään.
Kyllä se paremmin tulee toimimaan kuin alkuperäinen. Onnea projektille.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lit=383cid
Mersumiehellehän ei se käy että Chevyn SBC:n osat kestää paremmin ja eivät maksa mitään.
Kyllä se paremmin tulee toimimaan kuin alkuperäinen. Onnea projektille.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 383 cid SEC
levyseppä hitsarina ja paksulevytyö kokemuksella annan pienen vinkin. vedä lisää palkoa nykysen sauman juuren ja sauman päälle niin että tulee "kolme saumaa limittäin".. silloin se kestää enemmän ja murtolujuus kasvaa. vielä kun saisi vahvistettua auton peltiä johon koneen kiinnityksen olet hitsannut niin kestää isompia "vääntöjä".. en moiti tekelettäs mutta kyllä se yllättävän helposti antaa periks jos saumoja ei vahvistä..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 383 cid SEC
Mahtavanoloinen projekti! Ei varmaan miettimisen sijaa konevaihtoehdoille, jos haluaa pitää kokonaisuuden simppelinä ja kaasarikoneena, ilman sen suurempia moottorinohjauksia ja lainsäädäntö antaa mahdollisuudet pikkulohkoa heittää keulille. Mersun möhkökoneelle ei tuolla hinnalla kummoisia tehoja taiottaisi. Tsemppiä projektille!
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: 383 cid SEC
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D