383 cid SEC Vortech
Re: 383 cid SEC
Hieno projekti!
Mutta pienen eriävän mielipiteen esitän ku täälä taas ylistetään chevyn pikkulohkoa ja haukutaan M117ta...kyllä sieltä 117 voimaa saa ku ottaa vaan, erona SBC:hen on vaan et palikoita ei juuri valmiina löydy. Mersun konehan on kevyt ku mikä ja triljoona kertaa vahvempi rakenne ku SBC:ssä(kattoo esim. runkolaakereiden kiinnitystä), kone on valmiiksi tasapainossa, et voi surutta antaa kierroksia ja kannet virtaa valmiiksi jo niin hyvin et saa SBC:hen jonku verran hassata rahaa et saa yhtä hyvät kannet, virtavehkeetki joutuu SBC:ssä yleensä vaihtaan ku Mersussa vakioilla suht hyvin pärjää...eli saahan SBC:hen hyvin osaa ja myös kohtuuhintaanki, mut Mersun koneessa ne on jo suurin osa valmiina...sieltä ei oo vaan päästetty niitä heppoja ulos. =)
Määhän oon jenkkimiehiä kyllä, mut ei siitä mihinkään pääse et Mersun koneet on mahtavia viritysaihioita.
Mutta pienen eriävän mielipiteen esitän ku täälä taas ylistetään chevyn pikkulohkoa ja haukutaan M117ta...kyllä sieltä 117 voimaa saa ku ottaa vaan, erona SBC:hen on vaan et palikoita ei juuri valmiina löydy. Mersun konehan on kevyt ku mikä ja triljoona kertaa vahvempi rakenne ku SBC:ssä(kattoo esim. runkolaakereiden kiinnitystä), kone on valmiiksi tasapainossa, et voi surutta antaa kierroksia ja kannet virtaa valmiiksi jo niin hyvin et saa SBC:hen jonku verran hassata rahaa et saa yhtä hyvät kannet, virtavehkeetki joutuu SBC:ssä yleensä vaihtaan ku Mersussa vakioilla suht hyvin pärjää...eli saahan SBC:hen hyvin osaa ja myös kohtuuhintaanki, mut Mersun koneessa ne on jo suurin osa valmiina...sieltä ei oo vaan päästetty niitä heppoja ulos. =)
Määhän oon jenkkimiehiä kyllä, mut ei siitä mihinkään pääse et Mersun koneet on mahtavia viritysaihioita.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: 383 cid SEC
onhan se mersun M117 varmasti ihan hyvä kone, mutta jos se noin hyvä olis mitä kerroit, niin taatusti niihin sais palikaa hyllystä ihan samaan malliin, mitä SBC koneisiinAntti M. kirjoitti:Hieno projekti!
Mutta pienen eriävän mielipiteen esitän ku täälä taas ylistetään chevyn pikkulohkoa ja haukutaan M117ta...kyllä sieltä 117 voimaa saa ku ottaa vaan, erona SBC:hen on vaan et palikoita ei juuri valmiina löydy. Mersun konehan on kevyt ku mikä ja triljoona kertaa vahvempi rakenne ku SBC:ssä(kattoo esim. runkolaakereiden kiinnitystä), kone on valmiiksi tasapainossa, et voi surutta antaa kierroksia ja kannet virtaa valmiiksi jo niin hyvin et saa SBC:hen jonku verran hassata rahaa et saa yhtä hyvät kannet, virtavehkeetki joutuu SBC:ssä yleensä vaihtaan ku Mersussa vakioilla suht hyvin pärjää...eli saahan SBC:hen hyvin osaa ja myös kohtuuhintaanki, mut Mersun koneessa ne on jo suurin osa valmiina...sieltä ei oo vaan päästetty niitä heppoja ulos. =)
Määhän oon jenkkimiehiä kyllä, mut ei siitä mihinkään pääse et Mersun koneet on mahtavia viritysaihioita.
ja tuota en kyllä usko, että olis triljoona kertaa vahvempi rakenne, koska jos niin olisi, ei olisi yhtään epäselvää, mitä konetta käytettäisiin kaikissa maailman viritysprojekteissa
linkitä nyt ensiksi vaikka joku 1000 heppainen mersun M117 (jollaisen tekee ihan "kadunmieskin" SBC:stä...) sitten kun olet sen löytänyt, niin laitappa tietoa 1500 heppaisesta ja sitten 2000 heppaisesta jne. sitten vasta kannattaa alkaa ylistämään tuota mersun V8...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 383 cid SEC
No joo, triljoonakertaa oli toki pientä liioittelua...
Aika paljon saa kadunmiehellä pätäkkää olla et 1000 heppasen sbc:n tekee ja niin että vielä kestää...kato vaikka tuosta mun rojektista kuvia koneen alakerrasta niin on pikkasen erilainen rakenne ku sbc:ssä, se nyt lähinnä oli pointti et sbc:hen saa laittaa aimo tukun rahaa että pääsee samaan tasoon ku mersun peruskoneessa vakiona...mää en ymmärrä miks sanotaan et sbc ois paljo halvempi virittää...se lienee vaan ennakkoluulot ja tietämättömyys mb:n koneen sisuksista miksi se ei ole suositumpi rakentelukohde. Samanlaiset käsitykset mullaki oli ennenku koneen avasin ja otin siitä vähän lisää selvää.
Aika paljon saa kadunmiehellä pätäkkää olla et 1000 heppasen sbc:n tekee ja niin että vielä kestää...kato vaikka tuosta mun rojektista kuvia koneen alakerrasta niin on pikkasen erilainen rakenne ku sbc:ssä, se nyt lähinnä oli pointti et sbc:hen saa laittaa aimo tukun rahaa että pääsee samaan tasoon ku mersun peruskoneessa vakiona...mää en ymmärrä miks sanotaan et sbc ois paljo halvempi virittää...se lienee vaan ennakkoluulot ja tietämättömyys mb:n koneen sisuksista miksi se ei ole suositumpi rakentelukohde. Samanlaiset käsitykset mullaki oli ennenku koneen avasin ja otin siitä vähän lisää selvää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: 383 cid SEC
Ou jeah
haluaisin nähdä vaikkanyt ensin sellaisen 305cid /1000hp koneen, ihan juutuubi linkki kelpaa,,(tästä innostuneena yritin ettiä huonolla tuloksella) tietty kun päästää kuutio tuumat valloilleen niin löytyyhän niitä,,mitä mahtaa tuollainen Nelsonin tekele maksaa?? (mersullakin on sitten ne uudemmat ja tehokkaammat koneet erikseen)
olikohan joku 600hp paras lukema mitä olen löytänyt joltain foorumilta, mitä joku oli pyöräyttänyt 5.0L M117 2V koneesta(vaparina)
mutta siinä touhussa puhuu jo hiukan rahakin,,
haluaisin nähdä vaikkanyt ensin sellaisen 305cid /1000hp koneen, ihan juutuubi linkki kelpaa,,(tästä innostuneena yritin ettiä huonolla tuloksella) tietty kun päästää kuutio tuumat valloilleen niin löytyyhän niitä,,mitä mahtaa tuollainen Nelsonin tekele maksaa?? (mersullakin on sitten ne uudemmat ja tehokkaammat koneet erikseen)
olikohan joku 600hp paras lukema mitä olen löytänyt joltain foorumilta, mitä joku oli pyöräyttänyt 5.0L M117 2V koneesta(vaparina)
mutta siinä touhussa puhuu jo hiukan rahakin,,
Re: 383 cid SEC
Rauhoitutaas poijjaat!!
Minä halusin laittaa simppelin ja terhakan moottorin tähän minun silmää miellyttävään herraskais coupeen sen kummemmin tuhlaamatta aikaa siihen kumpi on parempi mersu vai chevy. mersun pata on kehitetty tyyliin 80 luvulla ja on sata kertaa modernimpi ja kehittyneempi kuin tuo "100" vuotta sitten kehitetty ameriikan luomus. Meikäläisen pervoon makuun tää paketti vaan sattuu!! Ensi starttia odotellessa!!!
Minä halusin laittaa simppelin ja terhakan moottorin tähän minun silmää miellyttävään herraskais coupeen sen kummemmin tuhlaamatta aikaa siihen kumpi on parempi mersu vai chevy. mersun pata on kehitetty tyyliin 80 luvulla ja on sata kertaa modernimpi ja kehittyneempi kuin tuo "100" vuotta sitten kehitetty ameriikan luomus. Meikäläisen pervoon makuun tää paketti vaan sattuu!! Ensi starttia odotellessa!!!
Re: 383 cid SEC
ai jaa... en ole varma missä kyseinen kiihdytys mustang nykyään menee, mutta nuo speksit olis kyllä täyttyneet (tais kyllä olla remillä avustettu...) ja nimenomaan 305 cid... vai jäiköhän ne tehot tuolla vielä siihen 900 hp, kun piti hieman varmistella, no tehoja kuitenkin...eero1989 kirjoitti:Ou jeah
haluaisin nähdä vaikkanyt ensin sellaisen 305cid /1000hp koneen
koomisinta asiassa oli se, että kone alkoi kestämään kunnolla vasta sitten, kun osat oli kaivettu jostain "riihen nurkalta" ja kasattu niistä ihan piruuttaan kone... ne rahalla tehdyt koneet tahtoi aina paukkua hieman ennenaikaisesti...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 383 cid SEC
OKautojh kirjoitti:Rauhoitutaas poijjaat!!
Re: 383 cid SEC
Hyvä Mr.Paint!!! Chevy rules
Mercedes Benz 350SL -73
Chevrolet Corvette -61
Chevrolet Camaro Convertible -67
Chevrolet 454SS -90
Morris Mini -67 (museo)
Harley Davidson "Breezy" Softail Custom -84
Audi Q7 S-Line 4,2TDI -09
Chevrolet Corvette -61
Chevrolet Camaro Convertible -67
Chevrolet 454SS -90
Morris Mini -67 (museo)
Harley Davidson "Breezy" Softail Custom -84
Audi Q7 S-Line 4,2TDI -09
Re: 383 cid SEC
Eiköhän sitä varttimailia ajeltaisi mersun kaseilla, jos se olisi niin sairaan hieno ja hyvä. Siellä ei ole pikkurahan puutettakaan kaikilla, mutta silti koneena saattaa olla stroukattu SBC.
Annetaan niiden tosiasioiden olla rauhassa vaikka mersumiehiä ollaankin.
Annetaan niiden tosiasioiden olla rauhassa vaikka mersumiehiä ollaankin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 383 cid SEC
http://www.teamlmd.1g.fi/kuvat/MB+500+sec/" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös amerikan kasia secciin.
Myös amerikan kasia secciin.
Re: 383 cid SEC
Huikko kirjoitti:Eiköhän sitä varttimailia ajeltaisi mersun kaseilla, jos se olisi niin sairaan hieno ja hyvä. Siellä ei ole pikkurahan puutettakaan kaikilla, mutta silti koneena saattaa olla stroukattu SBC.
Annetaan niiden tosiasioiden olla rauhassa vaikka mersumiehiä ollaankin.
Re: 383 cid SEC
JÄÄTÄVÄÄ!!!!!!!! Noin se mersu pitää rakentaa!!!!!
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 383 cid SEC
ehkä joka jätkällä ei ole mersun v8 tai v12 myllyä tallissa ja kysyntää viriosille on siksi niin vähän.. ja sitten jenkki v8 myllyjä nyt on joka perkeleen nurkassa ja tallissa ja jos mersu olis jenkkiläinen ni sais viripalikoita iha sikavitu paljo tälläinen näkemys mulla on ja antti.M kanssa olen samaa mieltä että loistavia viritys aihioita mersun koneet on.. eikä tarvi edes mikää f1 moottori tekniikan insinööri olla että mersun patalappu koneista saa piilohepat pellolle
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 383 cid SEC
Haaste: Virtuaaliviritetään 350 SBC sekä M117 5.0 400 heppaiseksi vaparina ja 500 heppaiseksi ahdettuna. Minulla on hieman kokemusta SBC:stä. Mersun koneista sen verran, että jo kannentiivisteiden hinta hirvittää...killerimersu kirjoitti:ehkä joka jätkällä ei ole mersun v8 tai v12 myllyä tallissa ja kysyntää viriosille on siksi niin vähän.. ja sitten jenkki v8 myllyjä nyt on joka perkeleen nurkassa ja tallissa ja jos mersu olis jenkkiläinen ni sais viripalikoita iha sikavitu paljo tälläinen näkemys mulla on ja antti.M kanssa olen samaa mieltä että loistavia viritys aihioita mersun koneet on.. eikä tarvi edes mikää f1 moottori tekniikan insinööri olla että mersun patalappu koneista saa piilohepat pellolle
SBC:lla on 0,7 litran etumatka mutta Mesen konehan on niin potentiaalinen... Molempia saa stroukata. Lasketaan paketeille muodostuvat hinnat ja spekuloidaan mahdollista kestävyyttä/luotettavuutta (esim. Mahlen valumännät ahdetussa koneessa tai vakionokasta hiottu virinokka+vanhat nostajat). Tällehän voisi kyllä luoda ihan oman topikin?
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: 383 cid SEC
saakos mersun koneeseen kuinka halvalla vaikkapa nyt tasokampi aksilaa (ja sille tietysti nokat, jos oikein kierroskonetta innostuu tekemään )Matti Äyräväinen kirjoitti:
SBC:lla on 0,7 litran etumatka mutta Mesen konehan on niin potentiaalinen... Molempia saa stroukata. Lasketaan paketeille muodostuvat hinnat ja spekuloidaan mahdollista kestävyyttä/luotettavuutta (esim. Mahlen valumännät ahdetussa koneessa tai vakionokasta hiottu virinokka+vanhat nostajat). Tällehän voisi kyllä luoda ihan oman topikin?
eikös esim. nascar sarjassa ole vielä ihan nuo "perus 350 chevyt" mistä ne niitä koneita rakentaa... (mitään yhteistä ei silti ole normaali tehtaan linjalta tulleeseen koneeseen, mutta periaate on siis ihan työntötanko koneessa) 950 hp vaparina jne. eikä ole mikään 402 m kestävyydelle rakennettu se kone...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 383 cid SEC
juu en ota haastetta vastaan mutta kumpaakaan myllyä en ole moittinut, ainoastaan kovana mersu miehenä kehunut mersun konetta
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 383 cid SEC
Kyllähän se perustuu vanhaan konseptiin mutta perusosien kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Kyseiset padat kiertää 9000 rpm ja hinta on lähempänä sataa kuin kymmentä (k$).napa kirjoitti:eikös esim. nascar sarjassa ole vielä ihan nuo perus 350 chevyt mistä ne niitä koneita rakentaa... 950 hp vaparina jne. eikä ole mikään 402 m kestävyydelle rakennettu se kone...]
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: 383 cid SEC
Eikö tämä vääntö pitänyt lopettaa jo?
Re: 383 cid SEC
Mitä mieltä olette pakosarjoista ja konehuoneen siivouksen yhteydessä ABS yksikkö siirtyy vas. etuloksun alle jemmaan...autojh kirjoitti:Peltisarjat alkaa hahmottua.... Mielestäni parhaiten saa mahtumaan ja näyttää parhaimmalta kun ne vetää noin....
[ [url=http://i9.aijaa.com/b/00935/9654595.jpg] ][/url]
[ [url=http://i9.aijaa.com/b/00043/9654596.jpg] ][/url]
Re: 383 cid SEC
hieman nuo pakosarjat laittaa miettimään että minne mahtaa kaikki laitteet mennä kuten esim laturi, ohjaustehostin ja tämmöset,, ihan hienot nuo muuten on, ei siinä mitään.. Ehkä olisin itse tehnyt nuo kollektorit hiukan likemmäs orkkis paikkaa niin olisi saanut putket kulkemaan hiukan sinne päin mistä ne alunperinkin kulkee,, tai jotain..
mites oletko jo miettinyt että mihin kohtaan nuo "laitteet" isket ?
abs-yksikön siirtoon en ota kantaa.
mites oletko jo miettinyt että mihin kohtaan nuo "laitteet" isket ?
abs-yksikön siirtoon en ota kantaa.
Re: 383 cid SEC
Anteeksi että tätä topiccia tällä keskustelulla häiritään, samasta aiheestahan on täällä ennenki kättä väännetty, mutta aina keskustelu jatkuu...anyway SBC on mulle jossain määrin tuttu velipojan rakenteluja ku oon seurannu ja M117 taas oon ite rakennellu. Tuttu kommentti oli mulleki ku aloin rakentaa et heitä mersun kone veks ja sbc tilalle...noo puheet hiljeni jahka projekti taas liikkui...Matti Äyräväinen kirjoitti:Haaste: Virtuaaliviritetään 350 SBC sekä M117 5.0 400 heppaiseksi vaparina ja 500 heppaiseksi ahdettuna. Minulla on hieman kokemusta SBC:stä. Mersun koneista sen verran, että jo kannentiivisteiden hinta hirvittää...killerimersu kirjoitti:ehkä joka jätkällä ei ole mersun v8 tai v12 myllyä tallissa ja kysyntää viriosille on siksi niin vähän.. ja sitten jenkki v8 myllyjä nyt on joka perkeleen nurkassa ja tallissa ja jos mersu olis jenkkiläinen ni sais viripalikoita iha sikavitu paljo tälläinen näkemys mulla on ja antti.M kanssa olen samaa mieltä että loistavia viritys aihioita mersun koneet on.. eikä tarvi edes mikää f1 moottori tekniikan insinööri olla että mersun patalappu koneista saa piilohepat pellolle
SBC:lla on 0,7 litran etumatka mutta Mesen konehan on niin potentiaalinen... Molempia saa stroukata. Lasketaan paketeille muodostuvat hinnat ja spekuloidaan mahdollista kestävyyttä/luotettavuutta (esim. Mahlen valumännät ahdetussa koneessa tai vakionokasta hiottu virinokka+vanhat nostajat). Tällehän voisi kyllä luoda ihan oman topikin?
Tuohon haasteeseen, niin uskallan väittää jos ehjää M117 aletaan virittää niin alta 1000E sieltä 400 heppaa ylittyy jos käytettyjäkin osia saa käyttää. Omassa projektissa koneeseen meni alle tonni ja vähä remppaaki piti tehä. Mutta siinä toki on noita pullonkauloja vielä ku on ns. välivaiheessa remmiahtamista odotellessa. Riippuu toki paljon mistä nuo Mersun varaosat uutena ostaa, ekä ne jossain on kalliita, mutta autohaus az:stä ku tilasin niin ei kyllä kalliimpia ollu ku mihinkään muuhunkaan. Mun konsepti tuohon jos vaparina M117 virittäis niin nokat hiotaan uusiks, jäykät venttiilinvälyksentasaajat(vanhemman mallin M117sta), sopivat venajouset, lasketaan kannet ja portataan kanavat(vois onnistua ilmanki porttausta), tehään uus imusarja ja pakosarjat ja laitetaan joku ok kaasari. Suurinpiirtein noilla eväillä uskoisin ylittyvän. Täytyy koittaa ens kesänä käydä oma penkittään jos tulee ajoon ja saan laatikon toimiin, niin saa vähä suuntaa.
SBC:stä varmasti suht. samoilla eväillä pääsee noihin tehoihin, ehkä virtavehkeet pitää laittaa...mutta jos haluaa jonkulaista kestävyyttä niin vähintään tasapainotushommiin joutunee ja tehokkaampi öljypumppu.
Tuosta sit ku lähetään lisäämään tehoja niin SBC:hen saa kiinnittää aika pian huomiota osien kestoon...tuota M117tahan on myös käytetty Sauberin jossain kilpurissa joskus reilu 700 heppasena, sisuskaluista ei oo tietoa.
Ja vielä tähän et miksei niitä M117sia enempää viritellä niin tuon tietämättömyyden jo mainitsinki aiemmin et millanen aihio on ja Mersumiehethän suurin osa on pussihousuja ja pitää olla orkkiskuntonen ja plaa plaa plaa...eli asennekysymys ja ennakkoluulot+valmistusmäärät, siinä kai ne suurimmat syyt? Enkä mää sano et tuo M117 maailman paras on, varmasti on parempiaki, mua kiehtois esim. M119, mutta siinä taas tuo kustannuksia ku tuplasti venoja ja nokkia ja ja ja...ja toki amerikastaki löytyy "parempiaki" viritysmoottoreita ku SBC. Amerikkalaisethan on pääpiirteissään oikeaoppisesti ja vahvasti tehty(mutta suurilla toleransseilla) ja näin ollen niistäki potentiaalia löytyy. Mutta halvimmalla näkemykseni mukaan sitä löylyä Mersun myllyistä saa sillain et kohtalaisesti kestää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: 383 cid SEC
Ne pakosarjat on tosi ahdas viedä sieltä mistä alunperin kulkee, mut en tiedä sit onko SBC:n kans enempi vai vähempi tilaa. Noin pakosarjoista saa ainaki hyvän malliset, jos vaan paikat keksii tosiaan apulaitteille.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: 383 cid SEC
http://www.youtube.com/watch?v=OmEBViCgJik
mitäköhän mahtaa olla tuolle alakerralle tehty...
tuossa liitetiedostossa on pieni kuva siitä miten AMG on ne pakosatsit aikanaan vääntänyt
mitäköhän mahtaa olla tuolle alakerralle tehty...
tuossa liitetiedostossa on pieni kuva siitä miten AMG on ne pakosatsit aikanaan vääntänyt
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 383 cid SEC
onkohan nyt ihan mersun M117 konetta käytetty pohjana, jotenkin en usko, että mersu olisi vielä vuonna 2005 noin antiikkista tekniikkaa käyttänyteero1989 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=OmEBViCgJik
mitäköhän mahtaa olla tuolle alakerralle tehty...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 383 cid SEC
Mahtava projekti
Tätä tulee kyllä innolla seurattua, lisää kuvia vaan projektin vaiheista ja muutoksista..
Paljonko piti pyöränkoteloita muuttaa että sai pyörät mahtumaan?
Tätä tulee kyllä innolla seurattua, lisää kuvia vaan projektin vaiheista ja muutoksista..
Paljonko piti pyöränkoteloita muuttaa että sai pyörät mahtumaan?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: 383 cid SEC
Eikä haittaa vaikka ois ihan kameralla otettuja.C280 kirjoitti: lisää kuvia vaan projektin vaiheista ja muutoksista..
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 383 cid SEC
Laitteet mahtuu omille paikoillansa. Sarjan vetoalkuperäistä reittiä olisi ollut ihan älytön, noi niistä saa saman mittaiset ja mikä tärkeintä on pornon näköiset.eero1989 kirjoitti:hieman nuo pakosarjat laittaa miettimään että minne mahtaa kaikki laitteet mennä kuten esim laturi, ohjaustehostin ja tämmöset,, ihan hienot nuo muuten on, ei siinä mitään.. Ehkä olisin itse tehnyt nuo kollektorit hiukan likemmäs orkkis paikkaa niin olisi saanut putket kulkemaan hiukan sinne päin mistä ne alunperinkin kulkee,, tai jotain..
mites oletko jo miettinyt että mihin kohtaan nuo "laitteet" isket ?
abs-yksikön siirtoon en ota kantaa.
Re: 383 cid SEC
Sisälokasuojan ulkokehän leikkasin pois ja hitsasin suoraan lokasuojaan kiinni jonka päälle hieman mankeloidun tarvike kaaren hitsasin kiinni, pyörä mahtuu niin kuin pitääkin pyörimään hyvin pohjaanlyönti kumin varassa.C280 kirjoitti:Mahtava projekti
Tätä tulee kyllä innolla seurattua, lisää kuvia vaan projektin vaiheista ja muutoksista..
Paljonko piti pyöränkoteloita muuttaa että sai pyörät mahtumaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 383 cid SEC
Antti M. kirjoitti:Tuohon haasteeseen, niin uskallan väittää jos ehjää M117 aletaan virittää niin alta 1000E sieltä 400 heppaa ylittyy jos käytettyjäkin osia saa käyttää. Omassa projektissa koneeseen meni alle tonni ja vähä remppaaki piti tehä. Mutta siinä toki on noita pullonkauloja vielä ku on ns. välivaiheessa remmiahtamista odotellessa. Riippuu toki paljon mistä nuo Mersun varaosat uutena ostaa, ekä ne jossain on kalliita, mutta autohaus az:stä ku tilasin niin ei kyllä kalliimpia ollu ku mihinkään muuhunkaan. Mun konsepti tuohon jos vaparina M117 virittäis niin nokat hiotaan uusiks, jäykät venttiilinvälyksentasaajat(vanhemman mallin M117sta), sopivat venajouset, lasketaan kannet ja portataan kanavat(vois onnistua ilmanki porttausta), tehään uus imusarja ja pakosarjat ja laitetaan joku ok kaasari. Suurinpiirtein noilla eväillä uskoisin ylittyvän. Täytyy koittaa ens kesänä käydä oma penkittään jos tulee ajoon ja saan laatikon toimiin, niin saa vähä suuntaa.
SBC:stä varmasti suht. samoilla eväillä pääsee noihin tehoihin, ehkä virtavehkeet pitää laittaa...mutta jos haluaa jonkulaista kestävyyttä niin vähintään tasapainotushommiin joutunee ja tehokkaampi öljypumppu.
Amerikkalaisethan on pääpiirteissään oikeaoppisesti ja vahvasti tehty(mutta suurilla toleransseilla) ja näin ollen niistäki potentiaalia löytyy. Mutta halvimmalla näkemykseni mukaan sitä löylyä Mersun myllyistä saa sillain et kohtalaisesti kestää.
Minulla oli kyllä ajatuksena, että moottorit tehdään kunnolla eli virityksen jälkeen moottori käynnistetään "ensimmäistä" kertaa. Ei siis mitään junkyard/jokkis-moottoreita olla tekemässä. Kuluneen moottorin virittäminen vain lisää ohivuotoa. Uusien ja käytettyjen tai kunnostettujen ja kunnostamattomien osien sekoittaminen on kuin pesisi vain toisen käden ja tämän jälkeen hieroisi käsiä yhteen. Tuloksena on kaksi likaista kättä...
Tonnin budjetilla ei ihan oikeasti tee 400 hv SBC:tä saati sitten M117:aa. Ei siis oikeasti eikä virtuaalisesti. Kokemuksesta tiedän, että Mesen nokasta ei hiomalla tule pitkäikäistä virinokkaa. Jotkin Mesen nokat ovat nitrattuja ja jotkin kovakromattuja, näitä ei kannata edes yrittää hioa.
Lähtökohtaisesti sanon, että männät menevät vaihtoon molemmissa moottoreissa. Puristussuhteen nostaminen kansia laskemalla on yhtä fiksua kuin iskutilavuuden lisääminen poraamalla lohko viimeiseen ylikokoon. Näin toimien saadaan aikaiseksi kertakäyttömoottori. Chevyyn saa laadukasta takomäntäsatsia esim. Wiseco hintaan 450eur. Mesen valumahlet maksoivat markka-aikaan noin 13 kilomarkkaa. Wiseco tarjoaa kyllä jotain myös Meseen.
Kun männät menevät vaihtoon, tarvitsee myös M117 tasapainoitusta. Mielestäni tasapainoitus liittyy olennaisena osana jokaiseen moottoriremonttiin virityksistä puhumattakaan. V8-moottorin alakerran puntitus (veivit ylä-+alapäät, kampura, dampperi sekä vetolevy tai flexplate nollaan) kustantaa noin 350eur. High volume-öljypumppu letukkaan maksaa 30eur...
Väitän, että reseptilläsi M117 230 hv?moottorissasi ei tule olemaan 400 hv:aa.
-90 luvulla super stock-kilpureissa 350 SBC:stä otettiin noin 550 hv. Kyseessä siis sääntöjen puitteissa hierottu "vakiomoottori". Vakio-osista huolimatta moottorit eivät olleet halpoja. Ei se kestävyyskään ollut kummoinen...
Mikäli oikein ymmärsin, olet remontoinut M117 alakerran (ja kannet?) blower-kuntoon, respect. Valumahlet voivat olla hieman ihmeissään... Kannattaa aluksi ajella ihan kotipiirissä.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92