Hakusessa se "täydellinen W124"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
henavaanjuujep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 08.09.2009 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja henavaanjuujep »

Lähden tässä parin viikon päästä Saksaan, ja mietin että pitäisikö sitä piruuttaan tuoda satalankku samalla. Tällä hetkellä on jo kaksi, mutta molemmat jo yli 300tkm ajettuja, ja olisi mukava jos saisi alle 100tkm ajetun :D
Löysin Mobile.de:stä muutaman mielenkiintoisen yksilön; mitä olette mieltä, onko järkiveto tuoda satakaksnelosta saksasta?

http://tinyurl.com/7lbujtt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://tinyurl.com/7528a8a" onclick="window.open(this.href);return false;

Varusteita ei noissa nyt ihan niin hyvin ole kuin saisi olla...mutta annetaan nyt anteeksi
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE

Ex. -88 300E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noo, muuta en osaa sanoa, muuta kun sen, että jos saksasta olet autoa hakemassa, niin sinne matkamittariin on turha kattella. sakuista saa hyväkuntosia autoja, mutta mittarilukemat on mitä sattuu. voi olla aika paljonkin ajettuja, silti mittarissa vaan 100 tkm. ja auto on kaikin puolin matkamittarin lukeman mukainen. ne on ammattilaisia siinä touhussa.

omakohtasista kokemuksista voin sanoa, että kyllä. kyllä se kannattaa saksasta asti raahata vanha mersu suomeen. mutta kattele ennemmiin itse autoa, kun mittari lukemaa. on aivan sama, mitä siellä mittarissa lukee, jos auto on muuten kondiksessa. ne ruuvvailee siellä mittareita ihan järjestään jokasesta pelistä. siellä, kun se on ihan laillista ja muutenkin ok. tyhmä suomalainen menee ja maksaa ekstraa siitä, että mittarissa on vaan 100tkm. ja sen lisäks sitten maksaa vielä lisä ekstraa veroissa, kun laittaa pelin suomen kilpiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
henavaanjuujep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 08.09.2009 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja henavaanjuujep »

Totta totta! Mistä sitten tunnistaa, 100tkm, 150tkm, ja 200tkm auton. 300 ja yli on jo sitten selvää pullaa. Onko mitään nyrkkisääntöjä?
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE

Ex. -88 300E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei mistään, jos on taitavasti osattu tehdä. perinteisesti niitä on arvioitu tuulilasin, polkimien, penkkien, ratin jne kunnosta. noi sakujen jobbarit on sen verran taitavia, että höynäyttää "osaavaakin" ostajaa. jos itse olisin menossa hakeen autoo saksasta, niin kattelisin vaan yleisilmeeltään siistejä ja ehjiä pelejä ja välttäisin turkkilaisia myyjiä.

en tiedä pensakoneisista, mutta diiseleistä on sanottu, että pakosarjan värillä on merkitystä. jotain puoli miljoonaa ajetuissa se on ruosteen värinen ja vähemmän ajetuissa sitten taas enemmän terveen värinen. tiedä sitten, että kuinka pitää kutinsa. kait se on kuitenkin pääasia, että kattoo vähän missä kunnossa auto on. jos kaikki toimii ja on kaikin puolin siisti, noi perinteiset systeemit kondiksessa ja muutenkin kaikki ok, niin ei kait sillä mittarilukemalla niin väliä?!? ostaa vaan mieleisensä auton ja sillä selvä.

ja vielä vähän off topicciakin, mutta kuitenkin jotain sinneppäin: joskus saksassa ollessani ostin sitten paikallisen "autopokkarin". lehteä selatessani huomasin siellä täällä mainoksia mittarin ruuvvaamisesta. hinta jotain vajaa sata euroa ja mittarissa ne lukemat, mitä itse haluat. sielä mittarin ruuvvaaminen ei ole laitonta, mutta kilometrimäärästä valehteleminen käsittääkseni on. autolehdissä mainostetaan, taikka ainakin sillon vielä mainostettiin todella selkeesti, että mittarin lukemat muutetaan sellaisiksi, kun asiakas haluaa. tosin tästä on aikaa,sillon siellä sai polttaa tupakkaakkin vielä MC Donald's:ssa ja ruokakaupoissa..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja johani »

Itteäki mietityttäny ku niin yleistä tuntuu olevan tuo ruuvaus että pitääköhän tässä kilometrit paikkansa, joten veikatkaapa tähän saksantuontiin kilometrilukemaa kuvien perusteella, huoltovihko löyty leimoilla mittaristossa olevalle lukemalle asti, kuskin selkänojasta näkee ku läheltä kattoo että kulunut on mutta ei lähelläkään puhkeamispistettä, sisusta muuten priima, jalopuut priimat, takakynnyslistassa vielä suojamuovinpalasia :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jälkimmäisessä moottorikuvassa konehuoneeseen jo kajottu ja vähän siistitty näkyviä piuhoja mutta sama kone, ulkopuolisesti pelti ja maalipinta virheetön muuten paitti jokaisessa kaaressa pientä alkavaa kuplintaa, antennin juuressa kans, ja tunkinreijät hitsauskunnossa, jonka itte ymmärrän sikäli että jos ne on heti alussa lähteny kukkimaan ja asialle ei oo mitään tehty ja kivasti se kosteus siellä muovihelman alla pesii :) mutta joo ite ainakin kannatan saksasta hakemista :thumbup: parempikuntosia sieltä saat halvemmalla ku suomesta vaikka oiski ruuvattu :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja atlas »

Konehuoneen siisteys kyllä kertoo paljon.
Tein muuten kivan huomion kun oma autoni lähestyy sen 500tkm ja istuin suojia olen käyttänyt jo 8v niin kyllä se verhoilu puhkeaa siitä huolimatta penkin kulmasta ja kyllä se taitaa olla w124 aika tarkka mittari tuo penkin kulma.
joku sanoi että uudemmissa olisi huonompi kangas ja vähemmällä ajolla puhki mutta tiedä sitten.
tieten pitkät ajot ei syö penkkiä kuin lyhyt.
naurattamaan vaan alkoi kun katsoin yhden mesen myynti ilmoitusta 235000km ja perskules kun kuskin penkki oli puhki=ruuvattu.
Muutenkin 20 vuotta vanhoja autoja,kuka uskoo että löytyy alla 100tkm tai 200tkm ajettuja yksilöitä kaikille.
siellä vaan pidetään ulkonäkö hyvässä kunnossa niin tosiaan katso kokonais kuvaa kun kallein osa autossa on se KORI.
Näissä vanhemmissa autoissa kun ei kannata tuoda jos ja vain itselle pitkäksi aikaa ajettavaksi pito autoksi.
Nyt kyllä kiinnostaisi tähän NAPAn kommentti :lol:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2271
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...noista kahdesta sen verran että kangaspenkkisessä oli lyöty sisälle silikonia siihen malliin että 20 kympin pytty kyllä kulunut :lol: mutta ihan siivon näköinen :!: ...sitten se toinen nahkasisustainen :arrow: sehän oli mb jälleenmyyjän liikkeessä eli mielummin sen perään lähtisin (vaikka ei sekään mitään välttämättä takaa) . Huoltokirjasta eivät taineet siinäkään mitään puhua ! No kuitenkin niin kun jo kirjoitettiin ...autoa sitä kannattaa katsoa ei kilometrejä ja auton olet ostamassa et km pylvästä :lol:
Avatar
henavaanjuujep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 08.09.2009 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja henavaanjuujep »

Siistin näköinen tuo mistä linkkasit kuvia. Kilometrejä en osaa arvioida.
Niin näkyis olevan mersuliikkeessä, hyvä juttu sinänsä. Mitä näitä on näitä välittäjiä, miten paljon ne tietää autoista, tai varsinkin auton maasta ulosviemisestä? Itsellä tuo saksan kielitaito rajoittuu perusteisiin, eikä välttämättä tietämystäkään niin hirveästi ole.
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE

Ex. -88 300E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:siellä vaan pidetään ulkonäkö hyvässä kunnossa niin tosiaan katso kokonais kuvaa kun kallein osa autossa on se KORI.
Näissä vanhemmissa autoissa kun ei kannata tuoda jos ja vain itselle pitkäksi aikaa ajettavaksi pito autoksi.
Nyt kyllä kiinnostaisi tähän NAPAn kommentti :lol:
itse en ole ikinä auton KORIA arvostanut mitenkään erikoisesti, sitä on niin helppo korjata ihan vasaralla, hitsillä ja kitillä :wink: mutta tekniikan kanssa joutuu paljon enemmän tekemään töitä, jos se alkaa temppuilemaan... (tämä on kai juuri sitä, että keskityn olennaiseen, eli onko auto ajokuntoinen/työkykyinen, enkä niinkään ulkonäköön...) eli auto saa olla vaikka millainen ruoska ulkoisesti, kunhan tekniikka on 100 % iskussa ja luotettava...

mua ei siis hämätä millään puunatulla ulkonäöllä, vaan jätän aina ne fiksatut ihan rauhassa siihen riviin... uusin/vähäajetuin auto minkä ostin liikkestä oli 40 000 km ajettu mitsu L300 paku, sitä ei oltu pesty ainakaan 2 viikkoon ja oli autoliikkeen omassa ajossa jatkuvasti, sen sai ihan sopivasti ja oli ihan hyvä auto... n. 300 000 km sillä tuli ajeltua käytännössä pelkillä öljynvaihdoilla, mutta sitten sille tuli tunnit täyteen tuossa n. 15 vuoden iässä ja oli paras laittaa paaliin kerta heitolla...

kumpikaan noista saksan CE mersuista ei herättänyt omaa mielenkiintoa, liian neekeri malleja molemmat (ja vielä M103 koneella), ainakin tuolla hintaa... ehkä jos pyynti olisi ollut tonnin pinnassa, niin sitten olisi voinut edes kuvia katsella hieman tarkemmin, mutta tuolla hintaa tuli vain reipas nauru :D

oli niissä jotain hyvääkin, eli väri oli ihan ok. mutta tuolla pyynnillä noista tulee äkkiä "10 000 €:n autoja", että ne on suomen kilvissä huollettuna/korjattuna...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja pera8x »

johani:lle. veikkaisin, että mittarissa on jotakin 300-350tkm. todellisista kilsoista ei tiedä. vaikka tolla olis ajeltu miljoona, niin kaikki on muuten niin hyvän näköstä, että mittariin voi ruuvvata sen 300tkm ja se on vielä uskottava. mistäpä niistä kilsoista sitten oikeesti tietää. voihan se olla, että joissain saksan autoissa kilsat pitääkin paikkansa.
W201 250DT 20V
w201 190E
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Näissä vanhemmissa vaunuissa on saksanmaalla vielä se versio Fahrenzeugbriefistä mistä näkee suoraan omistajien ketjun. Kun löydät lankun jossa orkkis briefissä on yksi omistaja ja sekin syntyny 20-30 luvulla niin alkaa olemaan helmi käsissä :clap: :thumbup: :) Näitähän on välillä netissä ollut kaupan...harvinaisia toki ja kaliiita sitämyöte. Mutta hinnasta tässä ei puhuttukaan mitään.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minä olen nähnyt samanlaisen siistin myös koneeltaa ja kaikin puolin mittarissa oli silloin tuotuna maahan113000km.suomi autoihin nähden uskottava mutta kun alkoi mennä sellaisia osia ettei vielä puolessa millissäkään mene niin alkoi kyllä epäilyttämään ja sitten saksantuonti tyyppi arvioi autolla ajettu 700-800tkm ja varsin olikin.
On alkanut epäilemään että kaikki mersut on ruuvattu koska kesto ja kunto on aikalailla hyvä.Onhan Suomen taksitkin kuin uuttajja mittarissa 500-900tkm niin miksei vanhoissakin kun on hyvä pitäjä.
Taitaa saksassakin olla ruuvatuin auto Mersu kun vastaavanlaisia ei muita merkkejä ole.
Muutenkin auton pito Saksassa on kallista ei ne seiso siellä koristeena pihoissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Kyllä kannattaa hakea W124 saksasta. Itsellä samat suunnitelmat. Alkoi hirvittään nuot CDI koneen W211 ongelmat, eikä sen uudemman verot ole näimmä paljoakaan pienemmät kuin 300D:n. Kyllä turkkilaiselta kauppiaalta jolla on oikea kauppakiinteistö voi ostaa. Saksassa kaikki ale 10.000€ autot on pikkukauppiailla ja jobbareilla.

Itse ostin Audi A4:n syksyllä Kohlbergistä Stuttgartin eteläpuolelta Helvaci Automobilesta. Mehmeti vaihtoi jakoremminkin ja tankkasi lasinpyyhkijän nesteet ja öljyt lähtiessäni ajamaan Suomea kohti. Viinipullokin saatiin kaupantekijäisinä. Ja Audi oli kahden ja puolen tonnin auto.

Kaikkien kanssa vaan pitää olla tarkkana ja vaatia paperit nähtäväksi ja käyttää nosturilla lampun kanssa.

Saksan autoissa on aina vähemmän ruostetta kuin Suomen suolakylpy autoissa. Ja kylä sakemanni muutenkin pitää autoistaan parempaa huolta kuin suomalainen tai ruotsalainen.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
pänkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.10.2008 22:59

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja pänkä »

Mittarilukemista ei paljo kannata perustaa, mutta hyväkuntoinen 124 kannattaa aina ostaa, jos hyvää autoa tarvii. Minun puolesta saisivat laivata kaikki kunnolliset meille tänne pohjolaan parempaan talteen :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja karra »

napa kirjoitti:itse en ole ikinä auton KORIA arvostanut mitenkään erikoisesti, sitä on niin helppo korjata ihan vasaralla, hitsillä ja kitillä :wink: mutta tekniikan kanssa joutuu paljon enemmän tekemään töitä, jos se alkaa temppuilemaan... (tämä on kai juuri sitä, että keskityn olennaiseen, eli onko auto ajokuntoinen/työkykyinen, enkä niinkään ulkonäköön...) eli auto saa olla vaikka millainen ruoska ulkoisesti, kunhan tekniikka on 100 % iskussa ja luotettava...
Minun mielestä kori on auton kallein komponentti. Kyllähän sitä tekniikkaa laittaa mutta kerran korjattu kori on siis korjattu kori = ei alkuperäistä vastaava :D .
pänkä kirjoitti:Mittarilukemista ei paljo kannata perustaa, mutta hyväkuntoinen 124 kannattaa aina ostaa, jos hyvää autoa tarvii. Minun puolesta saisivat laivata kaikki kunnolliset meille tänne pohjolaan parempaan talteen :lol:
Kyllä näin on, hyväkorisia kannattaa katsoa, tekniikkaa voi korjata!

Ruosteisen pellin hitsaaminen on varmaankin sitä v*ttumaisinta puuhaa mitä tiedän. Ja kevätkukkasia on mukavampi katsella puutarhassa kuin pihan ajotiellä peltisessä kukkaruukussa :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi,

Eikös se niin mene, että mielipiteet ovat kuin p***reijät, jokaisella on omansa ja se toisen haisee.
(ja myös p***reijillä on mielipide)

Anteeksi karkeahko aloitus, sitten oma mielipiteeni:

Molemmat timakan näköisiä vehkeitä. Jos noista jompikumpi miellyttää, niin siitä vaan. Itse ottaisin jälkimmäisen. Ei noita enää noin siistejä puissa kasva ja W124n hinnat ovat nousussa Saksassa. Siis hyvien yksilöiden. Ja ihan turha kailottaa, että kyllä niitä helmiä saa vielä tonnilla. Jos pitää helmenä 748 000 km rullattua Kempeleen vanhaa taksia, jolla on ollut 19 omistajaa (joista nro 3 on viimeeksi piitannut autosta vv. 1994-95), niin mikäpäs siinä. Niitä saa tonnilla ja allekin. Sellaisesta ruoskasta ei vaan saa koskaan mitään noihin verrattavaa ilman täydellistä kunnostusta. Teknisesti ottaen se voi toki hoitaa auton virkaa vielä ihan kunnialla.

Hakemaan vaan!

Viitisen sataa piisaa halpalentoon ja Finnlinesilla paluuseen. Kuitus-hessukaan ei enää mahdottomia noista w124:sta
bungaa.

Itse maksoin n. 4,5 k€ omasta nelkustani ja 456,36 veroja plus tuon viidenhuntin hakukulut. Ja ei hymyilytä ajaessa, joka kerta melkein naurattaa.

Mitä tulee tuohon iänikuiseen vääntämiseen tuosta kilsojen ruuvamisesta, niin katsoo ekaks autoa ja sitten mittaria. Kannattaakohan Guntherin polttaa riskisti aikaa ja vaivaa muutaman tonnin 124n meikkaukseen huikeiden myyntivoittojen toivossa..? Esim maalailla pakosarjaa alkuperäisen näköiseksi...
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

atlas kirjoitti:kyllä se taitaa olla w124 aika tarkka mittari tuo penkin kulma.
joku sanoi että uudemmissa olisi huonompi kangas ja vähemmällä ajolla puhki mutta tiedä sitten.
Menee muutamassa kymmenessä tuhannessa puhki jos lyhyttä ajoa ja penkki liian edessä (eli perse hinkkaa joka kerralla reunaan). Eli penkin kulmasta ei voi päätellä kilometrien oikeellisuutta.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja napa »

karra kirjoitti:Minun mielestä kori on auton kallein komponentti. Kyllähän sitä tekniikkaa laittaa mutta kerran korjattu kori on siis korjattu kori = ei alkuperäistä vastaava :D .
kumpi vaikuttaa enemmän ajamiseen/auton käyttöön tai on vaikeampi korjata, kiinni leikannut moottori vai pieni klommo ovessa/lokasuojassa... tai porsinut laatikko verrattuna nyrkinmentävään ruostereikään etulokasuojassa (jonka kyllä tukkii 5 minuutissa kitillä ja kilikalit päälle...) kori on vain "teline", mihin auton muut komponentit kiinnitetään/ripustetaan...

myönnetään, että en ole ikinä ollut mikään pilkunnussija noissa ulkonäkö asioissa ja jo ammattikoulussa opettajat oppi aika nopeasti, että mitään koritöitä ei kannata mulle antaa, minä kun saatoin tehdä sellaista jälkeä, että ei sitä katsonut susikaan, mutta olin kyllä vahvasti sitämieltä, että parempi se on kuin uusi, kun on noin tukevasti tehty :D ihan vittuillakseni saatoin korjata tuulilasin reunusta 5 mm levyllä ja rälläkällä viimeistely :lol: kone ja muut tekniikka puolen jutut tehtiinkin sitten ihan eri asenteella...

mä en voi sille mitään, että pidän täydellisenä idioottina sellaista joka pesee ja puunaa autoaan useammin, kuin kerran vuodessa... se on sellaista peltilehmän/epäjumanpalvontaa :think:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja atlas »

no niin ja taas puhutaan just just leimasta menneistä ,lahoista paskoista, 500e mersuista. :lol:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja johani »

Tähän ny ei voi oikeen muuta sanoa ku mielipiteitä on yhtämonta ku on ihmisiä, ite ainakin saan hyvänolon tunnetta kun ajan puhtaalla autolla ja silmä lepää, pysyyhän se auton arvokin ja yleinen kunto huomattavasti parempana kun sitä pesee, mukava ajella huulenreunat kohti korvia :)

Minä pidän täydellisenä idioottina sellaista joka EI pesee ja puunaa rahallisesti arvokasta autoaan useammin, ja täten arvo tippuu niinku lehmän häntä.


BTW: mittarissa oli nuo kuvat otettaessa 203tkm :)
Viimeksi muokannut johani, To 08.03.2012 23:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja napa »

te ette nyt ota huomioon sitä sivuseikkaa, että minä en ikinä myy autojani eteenpäin, eli "jälleenmyyntiarvolla" ei ole merkitystä :wink: hitto, noillahan joutuis ajamaan loppuikänsä, jos niitä puunaais ja puleerais... kyllä 15-20 vuotta samalla autolla alkaa jo kyllästyttää ja on mukava välillä vaihtaa...

atlas, ihan sama käytäntö mulla oli sen 40 000 km ajetun ja 2 vuotiaan mitsu pakunkin kanssa, ei se ole auton arvosta/iästä kiinni... mukaansa niitä ei täältä saa, vaikka joku niin kuvitteleekin... ja viimeistään n. 12 vuotta sitten oma arvomaailma joutui sellaiselle koetukselle, että tuskin ikinä enää kykenen mitään rautaa ja rattaita sisältävää peltipurkkia asettamaan millekkään jalustalle :problem: siinä kun laskee omin käsin, omaa lastaan hautaan on yllättävän paljon aikaa ja asioita ajeltavana :think: tai sen jälkeen...

tuosta omasta ducatostakin maksoin muutama vuosi sitten n. 10 000 €, mutta ei sitä nyt herran tähden ruveta viruttelemaan ja vahailemaan peräsuoli pitkällä joka toinen päivä... ajetaan se mitä ajetaan ja sitten paaliin, kun korjauskustannukset ylittää ensikertaa auton senhetkisen arvon ja uutta romua alle...

pidän teitä erittäin epänormaaleina yksilöinä, jos auto on jumalauta noin tärkeä, mitä noista teidän jutuista paistaa välillä läpi :wtf:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja epk »

niin no miten sen laskee, ostaa 10te auto ja ajaa se loppuun saamatta siinä loppu vaiheessa mitään vai ostaa 10te ja myydä se vaikka muutamalla tonnilla kun on ulkootakin vähän pidetty sinnepäin.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:niin no miten sen laskee, ostaa 10te auto ja ajaa se loppuun saamatta siinä loppu vaiheessa mitään vai ostaa 10te ja myydä se vaikka muutamalla tonnilla kun on ulkootakin vähän pidetty sinnepäin.
niin no, itse pyrin ostamaan nykyään autoni jo valmiiksi kolhittuina, niin ei tarvitse maksaa extraa suorista kyljistä :D olen jo oppinut tähän ikään mennessä sen, ettei ne kuitenkaan mun tuurilla kauaa suorina pysy... jos en itse niitä kolhi, niin kyllä joku muu ne kolhii viimeistään viikossa auton hankinnan jälkeen... pessimisti ei pety ja niin edelleen...

yleensä noista on osina irronnut 2-3 x se summa, mitä vastaavat hyväkuntoiset olis maksaneet ajokuntoisina :think: se paku mitsun vaihdelaatikkokin lähti viimetalvena kiertoon vielä 500 €:lla vaikka ajokuntoisia autoja näytti saavan samaan rahaan :shock: ja kyllä se mitsu hintansa haukkui jo moneen kertaan, kun sillä veivas 100 km työmatkaa kilometrikorvauksilla 15 vuotta :wink: (karkeasti laskettuna sillä "tienas" 94500 € pelkkiä km korvauksia nyky taksalla, todellisuudessa sillä teki yli 100 000 € rahaa) minä kun olen niin sairaan nuuka, niin en todellakaan pidä autoa, jos sillä ei tienaa vähintään sen arvoa/vuosi... ja kun pitää halpaa autoa, niin tuo vaatimus täyttyy paljon helpommin :wink:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Olen vähän samoilla linjoilla kuin napakin.
Jos auton täytyy kiiltää kuin kuninkaan munat, niin silloin tarve on näyttää sitä naapureille tms. :roll:
Todellinen auton tarvitsija valitsee auton sen käyttövarmuuden ja turvallisuuden perusteella.
Ei tunnu hyvältä, jos pihassa kiiltelee loistoauto pelti pystyssä, ja tuleva tekniikkaremontti mahdollisesti 3000....6000 euroa. :evil:
Eli mielipiteeni on, että kun auto palvelee käyttäjäänsä silloin kun sitä tarvitaan on tärkeintä, oli se päältäpäin minkä näköinen hyvänsä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja Wade »

Aika hankala koettaa vuonna 2012 päteä elintasokilvassa kenellekään muutaman tonnin satakaksnelkulla... :D

Eiköhän tuohon pätemiseen vaadita nykyään yli 50 K€ hintaluokan alle kolme vuotta vanha ajopeli. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Sallassa Siwan pihalla saattaa vielä pelkkä Mersun tähti riittää statukseksi... Jopa mersulippiskin... Pätemislinjalle jos lähtee, niin kannattaa huomioida, että aina kuitenkin on jollakin toisella uudempi, hienompi, kalliimpi, paremmin varusteltu, isommalla koneella ym.

Vuonna 1988 olisi statustakin ollut tarjolla, kun autoni silloinen hankintahinta Veholta olisi ollut 309 100 mk, joka vastaisi nykypäivänä noin 86 000 €:a.

Nykyään se on asiaan vihkiytymättömien silmissä vain joku ikälopun vanha mersunlintta, mikä sopii minulle mainiosti, ei horjuta egoa.

Voi olla, että olen aivan väärässä, mutta saattaa kenties olla niinkin, että satatuhatta ajettua kilometriä kuluttaa tekniikkaa vähemmän kuin viisisataatuhatta kilometriä, jolloin käyttövarmuuttakin piisaa aina seuraavaan vikaan asti, kuten autoissa yleisesti. Se seuraava vika vaan voi olla paljon useamman kilometrin päässä, kuin siinä upeassa alkuperäisessä "Suomi-autossa", jolla on kokemusta pohjolan oloista jo +500tkm.

Sitten lopuksi, ennenkuin aletaan arvostelemaan kanssamersuilijoiden elämänasenteita ja arvomaailmoja kovin voimakkain sanakääntein, voisi tuohon auton ulkonäkökysymykseen rinnastaa muutaman ajatuksen. Eihän laki ja järjestyssääntö edellytä pukeutumisen suhteen koiraskansalaiselta julkisella paikalla kuin genitaalien peittämistä.Tähän riittää pelkät kalsarit, lyhyetkin piisaa. Missään ei käsketä vaatteita pesemään saati silittämään. Pragmaattisesti ajateltuna kenkiä tarvitaan vain jalkaterien suojaamiseen, jolloin Tarjoustalon kympin lenkkari tai kahdeksan vuotta vanha ahdistuksenharmaa Pomarfinnin mokkasiini hoitaa kyseisen tehtävän. Mitä sitä mokkasiinia suotta lankkaamaan. Eikä hiuksiakaan kannata leikata, josseivät vielä näkemistä häiritse.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia, myös kaverin mersun pelleissä. Miksei omankin, jos biorytmiin parhaiten sopii :wave:





[quote="rumilus"]Olen vähän samoilla linjoilla kuin napakin.
Jos auton täytyy kiiltää kuin kuninkaan munat, niin silloin tarve on näyttää sitä naapureille tms. :roll:
Todellinen auton tarvitsija valitsee auton sen käyttövarmuuden ja turvallisuuden perusteella.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja napa »

Wade kirjoitti:Voi olla, että olen aivan väärässä, mutta saattaa kenties olla niinkin, että satatuhatta ajettua kilometriä kuluttaa tekniikkaa vähemmän kuin viisisataatuhatta kilometriä, jolloin käyttövarmuuttakin piisaa aina seuraavaan vikaan asti, kuten autoissa yleisesti. Se seuraava vika vaan voi olla paljon useamman kilometrin päässä, kuin siinä upeassa alkuperäisessä "Suomi-autossa", jolla on kokemusta pohjolan oloista jo +500tkm.
juu, kyllä noissa yleensä se sääntö pätee, että vähemmän ajettu on paremmassa kunnossa, mutta myös poikkeuksia löytyy... aika kuitenkin tekee molemmille oman tehtävänsä... alustan esim. saa laittaa uusiksi, oli auto ajettu 50 000 km tai 500 000 km, jos auto on -80 luvulla valmistunut... ne kumipuslat, kun ei laske kilometrejä, vaan lähinnä aikaa (paljon ajetussa, ne on tod.näk. kyllä jo uusittukin muutamaan kertaan...)

moottori, vaihteisto ja perä on kyllä poikkeuksetta paremmassa kunnossa, mitä vähemmän kilometrejä takana... mutta uusia ne ei ole ne alle 100 000 km ajetutkaan lankut enää 2012 vuonna, jos valmistuspäivä on ollut 4.5.1988 tai jotain tuon suuntaista... autoissa on paljon osia jotka vanhentuu, vaikka sillä ei ajaisi metriäkään...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Wadelle vastaus, että kyllä sitä voi joku päteä esim. Saksasta W124 hankintulla Mersulla, jolla 30000 euroa hintaa ja alle satkun ajettu. :lol: Mikäs se sitten on muu kuin kullinjatke. :think:

Ja vielä senverran, että kyllä sieltä Mersujen mekasta voi saada sen tavoitellun " ykköspalkinnonkin ", jos oikein huono tuuri käy. :roll:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jumetsap kirjoitti:
atlas kirjoitti:kyllä se taitaa olla w124 aika tarkka mittari tuo penkin kulma.
joku sanoi että uudemmissa olisi huonompi kangas ja vähemmällä ajolla puhki mutta tiedä sitten.
Menee muutamassa kymmenessä tuhannessa puhki jos lyhyttä ajoa ja penkki liian edessä (eli perse hinkkaa joka kerralla reunaan). Eli penkin kulmasta ei voi päätellä kilometrien oikeellisuutta.
Ei välttämättä ei. Omassa lankussa oli ostettaessa ~280 tkm taulussa, auto ollut pidemmässä työmatka-ajossa ja edellinen kaveri oli sillain raamikas. Niin vaan oli tuo ovenpuoleinen selkänojan kulma jo jouduttu paikkaamaan, siististi tehty se kyllä. Nyt on jo ko. nahkapaikassakin vähän kulumaa, kun olen siihen ajanut itse 160 tkm lisää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

Mun -86 w124 250td:ssä oli ostettaessa 420tkm ja nyt on 432tkm. Ainoastaan laturin hiilet+jännitteensäädin on tarvinu vaihtaa ja tietysti öljytki on täytyny vaihtaa. kilometrit voi pitää paikkaansa ku saksalaisten merkkikorjaamoiden leimat löytyy 180tkm / -02vuotee asti. Hyvä auto toi on kyllä ollu ja viel sil on paljon kilometrejä edessä.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Hakusessa se "täydellinen W124"

Viesti Kirjoittaja Wade »

Tokitoki, voi koettaa päteä, mutta enemmistön silmissä w124 sedan on kuitenkin vanha taksi... Eikä se vällykäärme siitä kasva milliäkään. Eikä muuten naisten mielenkiinto sen näkemiseenkään yleisty yhtään w124n hankkimisella. Ferrarilla voisi jo flaksi parantuakin, jos siihen tähtää.

Kolmenkympin nelkku lienee sitten huippukuntoinen E500 Limited Edition, joka on ollut autoinsinöörin vaimolla saaressa kakkosautona ja sillä on ajettu 32000 km vain kuivalla säällä.

Paskan löytää helposti mistä tahansa, W124t ovat vaan jo niin vanhoja että oikeasti hyväkuntoisen Ja mieleisen löytämisessä menee jo aikaa. Saksan valikoima kuitenkin paljon suurempi=enemmän mahdollisuuksia.

Kaupallisesti nelkun tuonnissa ei ole mitään järkeä, ei siitä saisi omiaan pois, kun kerran "tonnilla saa jo tosi hyvän". Jos leimasta läpi=tosi hyvä, niin mikäs siinä. Ajattelin ajaa itse ainakin kymmenisen vuotta, niin ei pääomakulu paljoa rasita. Saisihan sitä muovihuihain 300€/kk alle, mutta maistuisko se miltään..?

Harrastus=järjetöntä vouhottamista


rumilus kirjoitti:Wadelle vastaus, että kyllä sitä voi joku päteä esim. Saksasta W124 hankintulla Mersulla, jolla 30000 euroa hintaa ja alle satkun ajettu. :lol: Mikäs se sitten on muu kuin kullinjatke. :think:

Ja vielä senverran, että kyllä sieltä Mersujen mekasta voi saada sen tavoitellun " ykköspalkinnonkin ", jos oikein huono tuuri käy. :roll:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Vastaa Viestiin