Olisi jännyt sopivati Mobil 5W-30 Esp formula öljyä ja coupeen pitäisi öljyt vaihtaa.
Mietin, että tohtiiko laittaa nuin vanhaan koneseen ja onko siittä haittaa aika liruahan tuo on? Öljyhän on etupäässä tarkoitettu udehkoille autoille.
Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
No rahan haaskausta tuo nyt ainakin on...
Mutta eiköhän tuo täytä luokitusvaatimuksen myös tuolle vanhemmalle moottorille. Yleensä paremman luokituksen omaavan öljyn voi laittaa pienemmällä vaatimuksella olevaan moottoriin aika huoletta.
Mutta eiköhän tuo täytä luokitusvaatimuksen myös tuolle vanhemmalle moottorille. Yleensä paremman luokituksen omaavan öljyn voi laittaa pienemmällä vaatimuksella olevaan moottoriin aika huoletta.
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
vaan kun ei voi... itse en laittaisi, koska nokka-akseli ja nostajat ainakin on vaarassa tuhoutua näillä uusimilla öljyillä (uusin luokitus lähinnä) ne kun eivät kestä niitä pintapaineita, mitä M103 koneen nostajien ja nokan välissä on... varsinkin kun tiedetään kuinka arka se M103 nokka on muutenkin...Samuli kirjoitti:Yleensä paremman luokituksen omaavan öljyn voi laittaa pienemmällä vaatimuksella olevaan moottoriin aika huoletta.
viskositeetin puolesta kyllä kelpais tuo 5w-30 öljy, mutta koska se on ESP luokiteltua, niin se tosiaan on aika huono vaihtoehto vanhoille koneille...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
No tuota itsekkin tuumailin ESP öljyt tosiaan tarkoitettu uudehkoille. Nuukana miehenä vain attelin kun ilmaiset öljyt tuli saatua Mahtaakohan nuo käydä edes tuohon ässääni taitaa sekin olla jo liian vanha!napa kirjoitti:vaan kun ei voi... itse en laittaisi, koska nokka-akseli ja nostajat ainakin on vaarassa tuhoutua näillä uusimilla öljyillä (uusin luokitus lähinnä) ne kun eivät kestä niitä pintapaineita, mitä M103 koneen nostajien ja nokan välissä on... varsinkin kun tiedetään kuinka arka se M103 nokka on muutenkin...Samuli kirjoitti:Yleensä paremman luokituksen omaavan öljyn voi laittaa pienemmällä vaatimuksella olevaan moottoriin aika huoletta.
viskositeetin puolesta kyllä kelpais tuo 5w-30 öljy, mutta koska se on ESP luokiteltua, niin se tosiaan on aika huono vaihtoehto vanhoille koneille...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
tuohon en osaa sanoa mitään varmaksi, mutta jos kone on rullanostajilla, niin eiköhän se kelpaa...Arto S kirjoitti:Mahtaakohan nuo käydä edes tuohon ässääni taitaa sekin olla jo liian vanha!
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
wis:stä. moottoreissa 112, 113, 137, 275 ei saa käyttää 229.31 ja 229.51 mootttoriöljyjä. Ja nämä on uudempia eli ei ehkä sitten näihin vielä vanhempiinkaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
Eikös nuo purkit myymällä saa kaksinkertaisen määrän "tavallista" öljyä tilalle?Arto S kirjoitti: No tuota itsekkin tuumailin ESP öljyt tosiaan tarkoitettu uudehkoille. Nuukana miehenä vain attelin kun ilmaiset öljyt tuli saatua
Re: Mobil 5W-30 Tohtiiko laittaa vanhaan M103 mottoriin?
tuo oli hyvä, kun on oikein tehtaan kielto... pitäis vain saada tälläiset ihan käytännön asiat leviämään paremmin normaali autoilijoiden/kevyesti harrastuspainoitteisten keskuudessa, ettei ne tosiaan tuhoa moottoreita näistä vanhoista autoista käyttämällä "parhainta öljyä", kun niissä on ne uusimmat luokituksetkin... uusin ei tosiaan ole aina yhteensopivaa taaksepäin, vaikka sellaista jotku väittääkin...markoala kirjoitti:wis:stä. moottoreissa 112, 113, 137, 275 ei saa käyttää 229.31 ja 229.51 mootttoriöljyjä. Ja nämä on uudempia eli ei ehkä sitten näihin vielä vanhempiinkaan.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."