W124:sen rakentamista/virittämistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Tompa124 kirjoitti:Syyläriä koitin saada paikoolle. Aattelin että jos sen vois mahdollisimman alas nii se sais alhaalta kylmää ilmaa paremmin.
Raidetangon kans se jäi samoohi kohtihin korkeuden puolesta.

onko silla vesikierron kans merkitystä jos syyläriä siirtää alemmas?. tuo kennokaa ollu ku 50cm korkia nii tuollei se jäis.
Epäilen että toimii hyvin.
Tompa124 kirjoitti:
Paluuputki rupes mietityttään tankin puolelta ku siä on kaks lähtöä. Toinen on korvaus ilmalle ja toinen polttoaineelle
nii voisko nuotten paikkoja laittaa ristiin niin sais paluuputkelle tuon isomman lähdön käyttöön.Ilma kerkiää kyl tuosta pienemmästäki?.
Miks tartteis saada suurempi putki paluulinjalle? Pumpussa paluun lähdössä on kuristinkin, ei siellä suuria virtauksia tarvitse. Ilmota millaseen korvausilma/huohotus ratkasuun päädyit.

Mielenkiintoista cuuleri systeemiä rakentelet, jos laitat ahtolämmöille mittarin niin kiinnostais kuulla kokemuksia.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

AimoHarppaus kirjoitti: Miks tartteis saada suurempi putki paluulinjalle? Pumpussa paluun lähdössä on kuristinkin, ei siellä suuria virtauksia tarvitse. Ilmota millaseen korvausilma/huohotus ratkasuun päädyit.

Mielenkiintoista cuuleri systeemiä rakentelet, jos laitat ahtolämmöille mittarin niin kiinnostais kuulla kokemuksia.
Jottei ahdista :D .Lähinnä sen takia ku uudistan molemmat letkut nii menee samalla. En tiä sitte onko sillä merkitystä. Pinta-alahan putkes kasvaa nopiasti halkasian suuretessa jottei sen tarttis pakosta olla ku matkalta vähä isompaa.

En aatellu ainakaan ny aluksi ruveta lämpöjä mittaaleen. Sais liikumaan kesäksi nii seki ois jo paljon.
Mut kai kaikki mahollista on.

Tuosta coolerin toimivuudesta en tiä sanoa ku siitä ei oikee virtaviivaista saa rakennettua. kokeella ja todeta...
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä: polttoainelinjan teke

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nojoo päivitetääa vähä ettei aiva mee unholaan koko topicci.

Polttoainelinja alkaa olla valmis.
Vähä pitää kiinnikkeitä hitsaalla.
Polttoaine suodatinjalaaksi tuli joku Ivecon kuorma-autosta.
Paluupuoli sai olla vakio kokoosta ei kuulemma se aine nii lujaa siä kierrä että tarttis uudistaa ku ei putketkaa ollu ruostees.
Pumppuki tuli hommattua 8mm tapiilla ja 180cc syötöllä.

Raudat perää varte tuli tuos joku aika sitte että sitä varmaanki pitää ruveta seuraavaksi laittaan paikoolleen.

Loota asiatki muuttu sillai että todenäköösesti tulee C4 Loota nii ei tartte kartaanitunnelia leveennellä. ja tehon kesto ois samaa luokkaa ku TH400:s.

Vähä ollu rahankeruu aikaa nii ei oo paljo tullu tehtyä :D. Ja kesäki tuloo kovaa kyytiä.
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä: polttoainelinjan teke

Viesti Kirjoittaja antti_k »

kenen tekemä pumppu ku tuotto vain 180? vai onko semmoset syötöt sääjetty pajalla ja enempiki saa irti tarpeen vaaties :roll:
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä: polttoainelinjan teke

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

antti_k kirjoitti:kenen tekemä pumppu ku tuotto vain 180? vai onko semmoset syötöt sääjetty pajalla ja enempiki saa irti tarpeen vaaties :roll:
Herleviltä tulee pumppu. Kyl siä varaa on suurentaa sitte tarpeen vaaties. Kuulemma 280cc saa maksimi syötön.
Luulen kyl että mersun konetta vit.uttaa jo tuolla 180cc syötöllä.
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Perän laittamista

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Räyhäkän kuulonen pumppu. Kerro toki lisää laatikosta.
Sullaki vissiin perän sovittelu vaiheessa? Lueskelin kertomusta ja mietiskelin abseja, 210:n välityskö pitäis löytyä jostain kilvestä? Entäs mersun välitys, oikealta alhaalta, , hmm ? Mun perän abs pyörältä löyty se 31 pykälää, onko välsä siis 3.07 ?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Perän laittamista

Viesti Kirjoittaja napa »

AimoHarppaus kirjoitti:Mun perän abs pyörältä löyty se 31 pykälää, onko välsä siis 3.07 ?
on...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tompa124 kirjoitti:Paluuputki rupes mietityttään tankin puolelta ku siä on kaks lähtöä. Toinen on korvaus ilmalle ja toinen polttoaineelle
nii voisko nuotten paikkoja laittaa ristiin niin sais paluuputkelle tuon isomman lähdön käyttöön.Ilma kerkiää kyl tuosta pienemmästäki?.
Tiesitkin varmaan, että nestepumpussa syöttävän putken tulee olla paksumpaa kuin paluuputken, muuten siellä voi tapahtua kavitaatiota. Mitään iloa ei ole liian suuresta paluuputkesta. Pienestä ei ole haittaa kunhan se ei aiheuta pumpussa räjähdystä/kuumenemista/kulumista paineen nousetessa silloin kun ruiskutuspumppu ei ime välistä yhtään ainetta. Suodattimet jotka ovat syöttävässä putkessa toimivat ikäänkuin kuristimina, joten niiden vaikutus kannattaa arvioida mukaan.

http://pedawiki.wikispaces.com/Hydrauli ... elm%C3%A4t" onclick="window.open(this.href);return false;

Toisinsanoen, jos sinulla paluupuolen virtausmäärä kasvaa liikaa kasvaa myös syöttävän puolen ja jos se kasvaa liian suureksi seuraa fataaleja ongelmia. Tuon voi tietysti hoitaa kuntoon sopivalla kuristimella paluuputkessa mutta silloin on mennyt paluupuolen paksuun putkeen sijoitetut rahat hukkaan. :roll:

Eikä siitä dieselin vispaamisesta suurella nopeudella edestakaisin ole mitään ilos, syntyy vain kuplia polttoaineen joukkoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja teerola »

veskola kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:Paluuputki rupes mietityttään tankin puolelta ku siä on kaks lähtöä. Toinen on korvaus ilmalle ja toinen polttoaineelle
nii voisko nuotten paikkoja laittaa ristiin niin sais paluuputkelle tuon isomman lähdön käyttöön.Ilma kerkiää kyl tuosta pienemmästäki?.
Tiesitkin varmaan, että nestepumpussa syöttävän putken tulee olla paksumpaa kuin paluuputken, muuten siellä voi tapahtua kavitaatiota. Mitään iloa ei ole liian suuresta paluuputkesta. Pienestä ei ole haittaa kunhan se ei aiheuta pumpussa räjähdystä/kuumenemista/kulumista paineen nousetessa silloin kun ruiskutuspumppu ei ime välistä yhtään ainetta. Suodattimet jotka ovat syöttävässä putkessa toimivat ikäänkuin kuristimina, joten niiden vaikutus kannattaa arvioida mukaan.

http://pedawiki.wikispaces.com/Hydrauli ... elm%C3%A4t" onclick="window.open(this.href);return false;

Toisinsanoen, jos sinulla paluupuolen virtausmäärä kasvaa liikaa kasvaa myös syöttävän puolen ja jos se kasvaa liian suureksi seuraa fataaleja ongelmia. Tuon voi tietysti hoitaa kuntoon sopivalla kuristimella paluuputkessa mutta silloin on mennyt paluupuolen paksuun putkeen sijoitetut rahat hukkaan. :roll:

Eikä siitä dieselin vispaamisesta suurella nopeudella edestakaisin ole mitään ilos, syntyy vain kuplia polttoaineen joukkoon.
En näy kyllä mitään ongelmaa paluupuolen suurentamisella tai en pääse jyvälle tästä ajatuksesta.
Yleensä hydrauliikassa paluu puoli ei saa ahdistaa virtausta / painetta ei saa muodostua.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin, sulla on se kuristin paluupuolelle jo luonnostaan...pumpun sisällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Syylärin sain hitsaaltua kasaan viä pitää vain paineistaa että kaikki hitsoo saumat tuli tiiviiksi..

veskola kirjoitti:Niin, sulla on se kuristin paluupuolelle jo luonnostaan...pumpun sisällä.
niihän se on paluupuolen banjopultissa?. sitä hyödynteän paluupuoli pysyy vakiona ainaki toistaaseksi. jossei mitää haittaa siitä ilmene.
AimoHarppaus kirjoitti: Kerro toki lisää laatikosta.
Sullaki vissiin perän sovittelu vaiheessa? Lueskelin kertomusta ja mietiskelin abseja, 210:n välityskö pitäis löytyä jostain kilvestä? Entäs mersun välitys, oikealta alhaalta, , hmm ? Mun perän abs pyörältä löyty se 31 pykälää, onko välsä siis 3.07 ?
Loodasta en viä kovaan äänen puhu ennenkö se on tua auton alla kiinni :D . voi suunnitelmat viä muuttua...
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Perän laittamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Tuommonen tuli suodatinjalaksi. Pitkällä panjopultilla aattelin viedä sitte pumpulle lähöt.
Kuva

Kyllä nois jotaki eroo on :D . Viäku tuon sais suoraan takakelkkaan kiinni.
Kuva
Viimeksi muokannut Tompa124, Ma 19.03.2012 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Perän laittamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Tuli ny pumpun laiton kans varmaan joku vipa ku löyty rattaan välistä tuommonen halkasialta 20-25mm osa?
Kuva

Mistähän tuo uupuu ja onko siä muutaki tippunu?
pitääkö koko jakopää purkaa ja kattoa?
erppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 24.11.2010 14:25

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Murheeta

Viesti Kirjoittaja erppe »

Ennakonsäätimen toinen painohan se siinä, ei mitään vakavaa. Pittää vuan käyttää pois paikaltaan. Ennakonsäädin purkautuu vahingossa kun vetää sen keskiosan liikaa ulos siitä rattaallisesta ulkokappaleesta. Kato että jouset 2kpl. on paikallaan. kasaaminen vaatii vähän voimaa, ei oo hankalaa.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Murheeta

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

erppe kirjoitti:Ennakonsäätimen toinen painohan se siinä, ei mitään vakavaa. Pittää vuan käyttää pois paikaltaan. Ennakonsäädin purkautuu vahingossa kun vetää sen keskiosan liikaa ulos siitä rattaallisesta ulkokappaleesta. Kato että jouset 2kpl. on paikallaan. kasaaminen vaatii vähän voimaa, ei oo hankalaa.

Uskalsin ottaa rattan sieltä pois nii sitte paljastu mullekki. Jousetki oli molemmat tallella. Kiitos vastauksesta. Pumppumerkeis ja konekki pyörii.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Murheeta

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

No nii imusarjan ja syylärin sain tehtyy valmiiksi. Hitsauksekki piti viä ku kokeelin päästää painetta sinne :D .
Kuin tuo syyläri kannattaako kenno/päädyt vetää joku maali? hapettukohan tuo kuin nopiaa?
Kuvat nu on mitä on ku puhelimella niitä oon napsinu..
Kuva
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:Murheeta

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paremmin se alumiini luonnostaan suojaa itsensä kuin huonosti tehty maalaus siinä pysy, alumiini vaatii aikamoista pohjustelua.

Mitens toi ropelli on tuossa kiinni, nojaako se jäähdyttimen pilleihin, jos nojaa niin ne menee todennäköisesti puhki siitä hetken päästä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

veskola kirjoitti:Paremmin se alumiini luonnostaan suojaa itsensä kuin huonosti tehty maalaus siinä pysy, alumiini vaatii aikamoista pohjustelua.

Mitens toi ropelli on tuossa kiinni, nojaako se jäähdyttimen pilleihin, jos nojaa niin ne menee todennäköisesti puhki siitä hetken päästä.
Antaa sitte olla nuon. muut osat kyl maalautan mustiksi.. On tuo kiiltävä pinta nii työläs pitää konehuonees siistinä..
Toi syyläri on viä nii vaikee työstää ettei tulisi jälkiä kennon ripoohin..

Kyllä siä jokku tyynyt tuli molemmin puolin ja flekti jäi syyläristä jonku millin irti. voin napata siitä viä kuvanki tänne..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Toi Mishimoton flektin kiinnike srj on kyllä päällikkö.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ei se alumiini puhkiruostu mutta hapettuu aika h*mon näköiseksi melko nopsaan. Alulle on monia pohjamaali vaihtoehtoja, jopa vedellä laimennettavia mitä voi suihkia äiteen kukkasumuttimella. Käyppäs maalikaupassa kysymässä vaihtoehot.
Ilman kunnon pohjaa ei tosiaan maali kestä mutta hirviän näkönen se on kohta ilman jatkuvaa hinkuttamista tai lakkaturauksia jolla sen saa keltaiseksi...
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

jeemu kirjoitti:Toi Mishimoton flektin kiinnike srj on kyllä päällikkö.
Kyllä. mäki rupesin tilaavieviä kiinnikeitä suunnitteleen päätyihni mut onneks jäi suunnittelu asteelle :D.

Tuossa lähi kuvana.
Kuva
Kuva
kasiässä kirjoitti: Ei se alumiini puhkiruostu mutta hapettuu aika h*mon näköiseksi melko nopsaan. Alulle on monia pohjamaali vaihtoehtoja, jopa vedellä laimennettavia mitä voi suihkia äiteen kukkasumuttimella. Käyppäs maalikaupassa kysymässä vaihtoehot.
Ilman kunnon pohjaa ei tosiaan maali kestä mutta hirviän näkönen se on kohta ilman jatkuvaa hinkuttamista tai lakkaturauksia jolla sen saa keltaiseksi...
Se on kyl totta. Alumiini vanteitaki saa olla koko ajan hinkkaamas että pysyys jollaki lailla kiiltävänä... Into siihen hommaan on itteltä lopahtanu vaikka kyl kiiltävät osat on hienoja kattella.
Täytyypä käyä kysäsees mitä liikkees meinaavat. Ny ois kuitenki helppo viä maalailla ku son puhdas.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja veskola »

No voihan hitto, kun olisi taas tiennyt, ja se mun ropelli asennusalustassaan on hitusen liian paksunakin. No tulipahan pellin taivuttelua harjoiteltua ja sai aikaakin mukavasti kulumaan. (Taas tuli tilattavaa tavaraa jeemulta)

Alumiinille löyty jotain tiettyä pohjamaalia (joku happomaali se oli) ihan spraypullossa, taisi maksaa jotain 14€ oikeassa automaalikaupassa. Jälki oli jostain syystä aika röpelöistä ja mun internetopiskelujen perusteella siihen perään piti vetää hiontaväri tjms. eristeeksi. No lopputulos korinväriin vedettynä alumiinipömpelille oli kuitenkin tuommonen ja siinä tuo maali on nyt pysynyt hyvin (heh...autolla ei ole ajettu maantiellä vielä metriäkään):

Kuva

harmi vain kun tuo pömpeli on väärässä paikassa, konepelti muokkaamattomana ei mahdu kiinni...

Pohtisin nimittäin tuota samaa jäähdyttimen maalailua mustaksi ja päätin jättää väliin, enkä löytänyt mistään sitä erikoismaalia, jolla sen saa suihkia kertakäsittelyllä. Yhden alumiiniputken vedin ihan tavan spraymaalilla mustaksi ja siitä on nyt kaikki maali naarmuuntunut pois :P jaa tuossa se musta putkikiin näkyy vammaisena:

http://www.kolumbus.fi/~w459531/w638_2/pic/p0901.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo oli sellainen kokeilu, kun se on helppo ottaa pois ja maalata kunnolla jos siltä tuntuu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Ahtoputket alkaa olla koos. viä pitää muhvit tehä jollaki päihin. vaikka tuski niitä tarttis ku pellinpalat tuloo pitähä putkia yhes.

Kuva

Vesicoolerille ettiin jäähytintä muttei löytyny valmista sopivaa nii tilaalin Raatikaiselta mittatilaustyönä sellasen kennon jolla pistäs jäähtyä :wink:

Mistähän sais jäykät moottori tyynyt? muutaku itte tekemällä
voipi olla että vääntää noilla vakioilla liikaa. :shh:
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Tollasia polyuretaanisia saa thaimaasta. näppärä kaveriha sorvailee ihte vastaavan tyyliset. Ja ei muute notku kone noilla tosin kuulee ja tuntee kabiinissaki et on mosa tulilla :lol:
Kuva
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

antti_k kirjoitti:Tollasia polyuretaanisia saa thaimaasta. näppärä kaveriha sorvailee ihte vastaavan tyyliset. Ja ei muute notku kone noilla tosin kuulee ja tuntee kabiinissaki et on mosa tulilla :lol:
[ http://i268.photobucket.com/albums/jj3/antti__k/Kuva073-1.jpg ]
Tuollasia oon ettinytki. metelillä mitää väliä oo kuha vain pelaa :D . Mut ei taida suomesta saada ees vastaavia?. Thaimaasta en viitti ruveta ees odottaan nuota. hyvät ne varmasti on.

Sorvauskaa oisi pakosta onkelma ku värkit löytyys..
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Tohon alumiinin värimuutokseen/suojaukseen ois yks vaihtoehto myös teippaus, ei vaadi ainakaan uuden osan kohdalla muuta pohjustusta kuin rasvan poiston. Värivaihtoehtoja ja erilaisiin käyttökohteisiin sopivia teippejä vaikka kuinka paljon.
Vähän pistää silmään tuo konemiesten letkukaappari :) Ite tökkäsin w124 320e:n moottorin tyynyt alle, tuntui ainakin huomattavan paljon jämymmiltä kuin 606:n.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tollasta käyttäny itte.
Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

http://www.modificars.fi/tuotteet/auton ... Wax-473ml-

Minä taas kokeillut tätä, rosteri- ja kromipinnoilta ainakin poistaa tahrat ja kalkkijäämät tehokkaasti. Tuotetietojen mukaan pitäisi suojatakin hyvin. Toimii puhdistuksessa ehkä jopa paremmin kuin perinteikäs autosol. Ulkokäytössä ei vielä kokemusta.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

piruniin. moottoria koitettu käyttää.

autoa purkaessa tuli joka puolelta vastaan reikää.
Pitäs purkaa auto hylsyksi puhaltaa pohja puhtaaksi,reiät 2mm pelliä täyteen sitte pistää kunnon pohjamaalit ja massat. takakaarissaki oli ruostetta nii levitän neki ny samalla ennen maalausta.
Väri ehdotuksia?

Kesäki on pian.. kaippa sillä kerran kerkiääs lamminmaas koittaas.

Meneekö tasonsäätö iskareiden tilalle suoraa kaasuiskari?
Aattelin ottaa tasonsäätö systeemit pois kokonaan.
Onko iskareis kuin eroo? lähinnä oon aatellu Bilsteinin sprint ja Koni Sport

Jos jollain on käytettyjä nii saa kaupata mulle :) .
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pitää mulkata niitä iskarin kiinnikekohtia jos meinaat tavis iskarit laitella mun muistaakseni. paa lähelle alkuperästä väriä niin ei voi pahasti mennä pieleen tai siitä jotenkin pikkusen taittaen,istuu siten sisäosien yms värityksien kans edes jotenkuten,näyttää kamalalta jos sininen sisusta ja siniset ikkunat ja auton väri on keltainen :wtf: Btw: Lammimmaas oli jo ekat kahinat eilen :wink: ite olin vain yleisössä kun ei ole varaa rikkoa romuja ja aika ei parane tuosta ellei tee jotain muutoksia enempä mitä on tullu tehtyä :roll:

pirhanan kuvat ei meinaa tosiaan aueta niin en oikeen saanu selville että millanen väritys tässä on nyt päällä ja ei tiä sanoo oikeen mikä siihen sopisi :? alfan azzurro nuvola jos en väärin muista istuu w124 selkään oikeinkin hienosti jos semmosesta tykkää,farkussa tuskin toimii se väri ja vaatii maalariltakin pikkusen muutakin kuin suuria puheita :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Vastaa Viestiin