260

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

terben lajitoverit!

aloin tässä miettimään kun vähän 260mylly kiinnostais ja tietenkin sen turbotus.. eli sopiiko esim om603/606 turbo pakosarjat 260 myllyyn vai onko bensa ja diesel pakosarjojen kiinnityksissä eroja? sitten jos jollain kokemusta sellasen ahtamisesta niin vois vähän vinkkejä kertoo jos on jotain mitä olis hyvä tietää.
itse en ole edes kuullut ikinä et joku sellasen olis turbottanut.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: 260

Viesti Kirjoittaja skye »

ei käy.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 260

Viesti Kirjoittaja napa »

2.6 litrainen versio M103 koneesta on hyvä aihio turbotukselle, pyttyjen välit on paljon suuremmat, kuin 3 litraisessa, muuten siihen päteekin oikeastaan samat jutut, kuin isoveljeensä...

OM603 pakosarja sopii pienellä muokkauksella, OM606 ei mitenkään, jos pysytään järkevissä rajoissa tuon muokkauksen suhteen... (laipan vaihtamalla saa toki senkin sopimaan)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

okei.. onko tietoo firmasta mikä tekis turbopakosarjoja?? pari pakosarjaa tehny eikä ole kyllä meikäläisen hommaa :D ja paha alkaa muokkaa vakio pakosarjoja ku nehän on teräsvalua niin ei pysty kauheen hyvi hitsaamaan.. vai olenko väärässä ton materiaalin suhteen??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 260

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kkd motorsportista pakosarjaa vaan.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

onpas kiva sivu tuo kkd :D :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 260

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ke-jetin kanssa sitten tulee varmasti onkelmia jos haluat yhtään isommilla paineilla ajella. Lentelee tiivisteet pihalle :D kannattaa korvata se megalla. Itse kone on melko kestävää sorttia ja pysyy kyllä nipussa kohtuullisilla tehoilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: 260

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

http://www.turbobandit.com/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta sais valmista pakosarjaa...:)
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 260

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Banditilta taattua hajosiko kiinasarjasi kamaa.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

onkos siellä jotain nippanappa osia vai???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 260

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Valuterästä voi hitsata.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

voi valurautaakin vaikka migillä mut murtolujuus laskee olemattomiin eikä kestä kauheen hyvin esim tärinää kuumana
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 260

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sen kun hitsaa kuumana tai kuumentaa hitsauksen jälkeen niin kestää paremmin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

tehää kunnolla jos ehdää :D tarvis puikko vehkeeseen saada valupuikkoja mut ne maksaa joku varmaa 20e kilo :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: 260

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

killerimersu kirjoitti:voi valurautaakin vaikka migillä mut murtolujuus laskee olemattomiin eikä kestä kauheen hyvin esim tärinää kuumana
Jotain 10v ajettiin taunuksella jossa oli vakiopakosarjan kylkeen tehty T3 laipalle reikä johon kylmilteen migillä hitsattiin laippa kiinni.
Alkuperäinen pakoputken lähtö tukittiin 6mm teräslevyllä hitsaamalla sekin samallailla migillä.
Hyvin pysyi ja jäi vielä seuraavallekin omistajalle.
Taitaa riippua vähän valuraudan seoksesta mitä siellä seassa sattuu olemaan.
Tuossa ainakin sauma oli kuin terästä olisi hitsannut teräkseen.
Holset siellä lukee..
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

jep.. siitä se riippuu aikalailla että onko se teräsvalua, valurautaa vai jotain kromipohjaista paskaa :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

nonii nyt tämä lähti käsistä :D esabin sivuilla ollaan opintoja muistelemassa valuraudan hitsauksesta :D :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 260

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ekaks se oli valuterästä, nyt valurautaa tai kromipohjasta paskaa. :lol:

Hio sitä rälläkällä niin selviää millä voi hitsata. Valuterästä (esim. kierremuhveja) oon vejelly ihan peruslangalla migillä. Tatsunin pakosarjaan on istutettu pakopaineen mittausnatsa tigillä. Voipi vähän täristä ja painettakin on vaihtelevasti mutta kiinni pysyy.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 260

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

käyn steenalla, niillä on hienot mittalaitteet jolla saa joka ainesosan prosentti määrän selville :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Vastaa Viestiin