Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Nyt tuli eteen sellanen häiriö tuossa W124:ssä, että ei riitä mielikuvitus paikallistamaan mistä lähteä tonkimaan tuota vikahäiriötä.
Kun kääntyy autolla oikealle - nopeudella ei juurikaan ole väliä - niin moottorista häviää vedot kuin veitsellä leikaten. Kun mutkasta päästään pois ja eteneminen suoristuu, niin taas mennään pienten, mutta rajujen nykimisten jälkeen normaalisti. Vasemmalle voi kääntää vaikka kuinkapitkään. Ei vaikuta mihinkään.
En yhtään osaa erotella, että johtuisiko tuo kipinäpuolesta vai polttoaineensyötöstä. Jommasta kummasta tuo todennäköisesti johtuu.
Mikään bensaletku ei ainankaan vuoda. Kulutus on jotakuinkin normaalia. Se kävi mielessä, että repisikö se jostain ilmaa, mutta silloinhan jossain pitäisi myös olla polttoaineen ylimääräistä hajua tai jälkeä...
Nyt arvauksia kehiin.
Kun kääntyy autolla oikealle - nopeudella ei juurikaan ole väliä - niin moottorista häviää vedot kuin veitsellä leikaten. Kun mutkasta päästään pois ja eteneminen suoristuu, niin taas mennään pienten, mutta rajujen nykimisten jälkeen normaalisti. Vasemmalle voi kääntää vaikka kuinkapitkään. Ei vaikuta mihinkään.
En yhtään osaa erotella, että johtuisiko tuo kipinäpuolesta vai polttoaineensyötöstä. Jommasta kummasta tuo todennäköisesti johtuu.
Mikään bensaletku ei ainankaan vuoda. Kulutus on jotakuinkin normaalia. Se kävi mielessä, että repisikö se jostain ilmaa, mutta silloinhan jossain pitäisi myös olla polttoaineen ylimääräistä hajua tai jälkeä...
Nyt arvauksia kehiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Hyvä taas ehdottaa yj-relettä oli mikä vika vaan.
ei sentään kävivaan mielessä että abs lukee tietoa antureista ja yj:tä tulee virta ja moottori alkais pätkimään huonoista tinauksista.
Ei saa ottaa herneitä sitten kun ei aina tykätä kun relettä aina ehdotellaan.
Voiko olla jossakin simpukan lähellä jokin irti mikä ottaa kiinni kynkkää ja saa oikosulun aikaan tai raottaisi jotain huohotus tai ilmaputkea.
Muistelen lukeneeni joskus täältä vastaavaa vikaa ja just oikealle mutten muista mikä siinä sitten oli.
ei sentään kävivaan mielessä että abs lukee tietoa antureista ja yj:tä tulee virta ja moottori alkais pätkimään huonoista tinauksista.
Ei saa ottaa herneitä sitten kun ei aina tykätä kun relettä aina ehdotellaan.
Voiko olla jossakin simpukan lähellä jokin irti mikä ottaa kiinni kynkkää ja saa oikosulun aikaan tai raottaisi jotain huohotus tai ilmaputkea.
Muistelen lukeneeni joskus täältä vastaavaa vikaa ja just oikealle mutten muista mikä siinä sitten oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Kaverillani oli aikanaan volvossa ihan vastaava vika, virtalukko.
Sillä oli avaimenperänä joku keilapallo ja vasemmalle kääntäessä virrat pätki kun se puntti veti ne avaimet jotenkin linkkuun....virtalukon pohja vaihdettiin espoon karden hotellin pihassa ja vika poissa.
.
Sillä oli avaimenperänä joku keilapallo ja vasemmalle kääntäessä virrat pätki kun se puntti veti ne avaimet jotenkin linkkuun....virtalukon pohja vaihdettiin espoon karden hotellin pihassa ja vika poissa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Haa, tarkkuutta kysymykseen . Mikä W124 malli kyseessä?
No joo, kuulemma puolassa voi olla sellaista vikaa että sisukalut on irti ja kurvissa jompaan kumpaan suuntaan niiden heiluminen aiheuttaa katkoksia.
No joo, kuulemma puolassa voi olla sellaista vikaa että sisukalut on irti ja kurvissa jompaan kumpaan suuntaan niiden heiluminen aiheuttaa katkoksia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Ylijännitereleellä ei ollut merkitystä. Tekee samaa temppua niin uudella kuin vanhallakin. Vanhempi on just uudelleen tinattu. ABS:järjestelmää tässä henksapiilissä ei ole.
Avainteoriakaan ei oikein nyt ehken toimi, kun avaimenperä on vaan sellainen pieni nahkaläpyskä. Silloinhan myös muitten sähkövempainten pitäisi sammua, mutta niin ei kuitenkaan käy.
Karra: Pitänee kääntää puola nurinniskoin, niin silloinhan sen pitäisi ruvetä päkeltämään vasemmalle käännettäessä...? Ja kyse on siis 200E:stä
Avainteoriakaan ei oikein nyt ehken toimi, kun avaimenperä on vaan sellainen pieni nahkaläpyskä. Silloinhan myös muitten sähkövempainten pitäisi sammua, mutta niin ei kuitenkaan käy.
Karra: Pitänee kääntää puola nurinniskoin, niin silloinhan sen pitäisi ruvetä päkeltämään vasemmalle käännettäessä...? Ja kyse on siis 200E:stä
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
paljonko sulla on bensaa tankissa? olisko siellä kaasarikoneen tankki ja kun tankki on riittävän vajaa, niin se hotii sieltä ilmaa systeemiin... ei nyt oikein muuta järjellistä vikaa tule mieleen...
tuo mun teoria on helppo, mutta ei kovin halpa, nykyaikana testata tankkaamalla tankki täyteen
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
tuo mun teoria on helppo, mutta ei kovin halpa, nykyaikana testata tankkaamalla tankki täyteen
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Virtalaitteet ei kyllä sammu jos virtalukko katkaisee virran syötön ainakaan jos laturi pelaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
siellä virtalukossa, tai pohjassa voi olla kulunu mitkä nastat tahansa ja just sen verran sopivasti, että pätkii sytkää, muttei muita laitteita.atlas kirjoitti:Virtalaitteet ei kyllä sammu jos virtalukko katkaisee virran syötön ainakaan jos laturi pelaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
olisko mahdollista päästä nosturille? jos vika olis omassa autossa, niin ekana laittaisin auton nosturille ja tutkailisin, ettei mikään piuha jää mihinkää raidetankojen väliin, tai minkään muunkaan liikkuvan osan väliin, tai pingotu jos on irronnu jostain ja repsottaa tms.
sepaako se ihan kävelyvauhdissakin, vai pitääkö olla jonkun verran G voimaa, ennenku alkaa oireileen? ajattelin, että jos siellä on jossain imusatsin luona joku esim. ilmaputki löysällä, tai irtoomassa, niin kurvissa sitten hörii ilmaa.
sepaako se ihan kävelyvauhdissakin, vai pitääkö olla jonkun verran G voimaa, ennenku alkaa oireileen? ajattelin, että jos siellä on jossain imusatsin luona joku esim. ilmaputki löysällä, tai irtoomassa, niin kurvissa sitten hörii ilmaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 2336
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Minulla oli joskus aikanaan Lada, joka sammui vasemmalle käännyttäessä eikä mitään selkeää syytä tuntunut löytyvän.Mesedesi kirjoitti:Nyt tuli eteen sellanen häiriö tuossa W124:ssä, että ei riitä mielikuvitus paikallistamaan mistä lähteä tonkimaan tuota vikahäiriötä.
Kun kääntyy autolla oikealle - nopeudella ei juurikaan ole väliä - niin moottorista häviää vedot kuin veitsellä leikaten. Kun mutkasta päästään pois ja eteneminen suoristuu, niin taas mennään pienten, mutta rajujen nykimisten jälkeen normaalisti. Vasemmalle voi kääntää vaikka kuinkapitkään. Ei vaikuta mihinkään.
Nyt arvauksia kehiin.
Kunnes huomasin johtosarjan kulkevan rattiakselin alta niin, että rattiakseli oli hangannut yhden johtimen eristeen rikki.
Tuo rikkoutunut johdin oli vasemmanpuoleisen vilkun johdin, joka pätki sytytystä vasemmalle vilkutettaessa.
Oletko kokeillut kääntää pyöriä paikallaan kone käynnissä?
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Täh...onko kaasarikoneen ja ruiskukoneen polttoainetankit erilaisia?
Ja rattia saa pyöritellä paikoillaan. Ei vaikutusta, mutta liikkuessa alkaa tuo pätkiminen.
Pitää vissiin tankata holvi täyteen ja testata...
Ja rattia saa pyöritellä paikoillaan. Ei vaikutusta, mutta liikkuessa alkaa tuo pätkiminen.
Pitää vissiin tankata holvi täyteen ja testata...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Kohtalo toveri:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... A4#p250067" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... A4#p250067" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Atlas: Joo. Tuossa on aivan samat ilmiöt kun tässäkin. Mutta minä olen jo virranjakajan kannen ja pyörijänkin vaihtanut. Ei vaikuttanut mopon ohjaukseen millään tavalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Raju moottorin nykiminen oikealle käännettäessä.
Entäs se puola?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-