Loppunopeuskilpailuja ???
Loppunopeuskilpailuja ???
Laitoin tämän tarkoituksella projekteihin.
Onko tietoa noista loppunopeuskilpailuista joissa ajetaan esim. 900 tai 1700 metriä ja sitten tutkataa loppunopeus, missäs niitä järjestetään.
Oli Stoneheadin kanssa juttua että jos saataisiin noita superturboja jonnekin loppunopeuskilpailuun, onko kiinnostusta?
Onko tietoa noista loppunopeuskilpailuista joissa ajetaan esim. 900 tai 1700 metriä ja sitten tutkataa loppunopeus, missäs niitä järjestetään.
Oli Stoneheadin kanssa juttua että jos saataisiin noita superturboja jonnekin loppunopeuskilpailuun, onko kiinnostusta?
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
No ei ehkä ihan otsikon mukainen kisa mutta mielenkiintoinen tämäkin..
http://mediarace.fi/speedparty/tapahtumat_index.php
http://mediarace.fi/speedparty/tapahtumat_index.php
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Vähän heikosti sivuilla kerrottiin mistä itseasiassa on kyse... ilmeisesti huippunopeusmittauksesta.Daimler kirjoitti:No ei ehkä ihan otsikon mukainen kisa mutta mielenkiintoinen tämäkin..
http://mediarace.fi/speedparty/tapahtumat_index.php
Varmaan ainakin Lappeenrannan ihmiset osais kertoa koskas siellä niitä järjestetään.
Ja eka kuka laittaa kapuloita rattaisiin sille Fiatille mikä siellä taas varmaan on, niin saa kyl varmaan kylmän-pitkän.
Toinen missä järjestetään taitaa olla Joensuu, myös pari kertaa kesässä.
Edellisessä poliisien "järjestämässä" Bomberien nopeuskilpailussa taisi taas yksi motoristi ajaa pitkäksi, mutta tällä kertaa ei kuolema kolkutellu kypärää..
Ja eka kuka laittaa kapuloita rattaisiin sille Fiatille mikä siellä taas varmaan on, niin saa kyl varmaan kylmän-pitkän.
Toinen missä järjestetään taitaa olla Joensuu, myös pari kertaa kesässä.
Edellisessä poliisien "järjestämässä" Bomberien nopeuskilpailussa taisi taas yksi motoristi ajaa pitkäksi, mutta tällä kertaa ei kuolema kolkutellu kypärää..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kuulin tuosta kaverilta töissä.stonehead kirjoitti:saisi kerranki ajaa lujaa oikein luvan kanssa...
ei viitsisi enää juosta pitkin metsiä sinitakit perässä...
Olis kiva kokeilla omaakin, kunhan sen saa kuntoon. Tuollaisessa kyllä tulee polttoainepuoli testattua että riittääkö paine kun kiskoo täysiä alun toista kilometriä. utissa on Kouvolan pojat noita järjestellyt mutta tästä vuodesta en tiedä kuinka on, pitää kysellä.
Utissa ei ole järjestetty nytten pariin vuoteen, eikä tulla enää järjestämäänkään.Petri K kirjoitti:Kuulin tuosta kaverilta töissä.stonehead kirjoitti:saisi kerranki ajaa lujaa oikein luvan kanssa...
ei viitsisi enää juosta pitkin metsiä sinitakit perässä...
Olis kiva kokeilla omaakin, kunhan sen saa kuntoon. Tuollaisessa kyllä tulee polttoainepuoli testattua että riittääkö paine kun kiskoo täysiä alun toista kilometriä. utissa on Kouvolan pojat noita järjestellyt mutta tästä vuodesta en tiedä kuinka on, pitää kysellä.
Eli syynä on se että on sotilasalue, ja kun Utissa on hiukka tuo tavara lisääntynyt, niin puolustusvoimien mielestä tulee liikaa ulkopuolisia siviilejä heidän mailleen.
Mutta tässä kuitenkin yksi:
Tämän vuoden ensimmäiset Speedpartyt Joensuun lentokentällä 3.7.2004 (toiset 28.8.2004)
Ennakkoon ilmoittautuneet ajajat paikalle klo 10.30 mennessä, autoille oma parkkialue kentällä. Ole hyvissä ajoin paikalla niin vältät ruuhkan
Ei ennakkoon ilmoittautuneiden ei kannata menettää toivoaan, järjestäjät ottavat mahdollisuuksien mukaan lisää ajavia jos mahtuu toiselle kierrokselle HINTA 10 laaki
Yleisön liput 5 €, alle 12 vuotiaat ilmaiseksi.
Itse ajot alkavat n. 12.00 ja kestää klo 16.45
Ajojen lisäksi:
- Yleisöäänestys hienoimmasta autosta
- Äänestäneiden kesken arvomme Vetovarjo lennon, mikä tapahtuu väliajalla (säävaraus)
- Kerhoparkista löydät mm: CRSC, DNSF, mini, kupla, JHRD clubilaisten autoja
Odotettavissa on huimia nopeuksia ja kansan huvia
Seuraa tapahtuman omien sivujen ilmoittelua www.speedparty.com
[/url]
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Juu utissa tuli kokeiltua joskus kolme vuotta sitten,matka oli 1000m,eikä silloinen trans-amini kerennyt ottaa kuin 177 km/h,matka ei yksinkertaisesti riittänyt aavikkoperälle ja vakioautolle .täytyisi olla about 2000m ,että tämmöset vakioautot ehtisivät kelata kaikki lukemat mittariin,ps poncon mittari näytti tuolloin 180,joten ei juuri heittoa ollut ja olinhan sillä ajanut mittarin mukaan 225 km/h,tosin ilman virkavallan lupaa syrjäisellä varalaskeutumisalueella.
oishan se kiva kokeilla coupen menohaluja laillisesti ja saada todellinen nopeus paperille +230 km/h,ehkä..
oishan se kiva kokeilla coupen menohaluja laillisesti ja saada todellinen nopeus paperille +230 km/h,ehkä..
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
Morjens vauhtiveikot !
Pakko lisätä rikka rokkaan, kun noita huippunopeuskilpailuja on tullut seurattua, selostettua, järjestettyä ja tutkattua epäsäännöllisesti kymmenen vuoden ajan.
Eli viimeks 2 kertaa Ylivieskan lentokentällä ja kerran Kemissä, tosin Kemissä olin jo ihan turistina. Kattokaa www.paalupaikka.com ja tuolta pääsivulta vasemmalta valikosta Top Speed -otsikon alta löytyy jotain. Valitettavasti niitä Paalupaikka Openin tietoja ei löydy enää?
Utissa olin aikoinaan selostamassa tapahtumaa. Utin nykytilanteen Make jo selvittikin. Utin rata oli kanssa lyhyt, kiihdytysmatkaa muistaakseni noin kilometri, ja se ei kaikille vaan riitä. Utissa oli tutkana Kouvolan jenkkiautokerhon poikien poliisilta lainaan saama pistoolitutka.
Ylivieskan kentällä oli kirimatkaa 1000m, Kemissä heti kunnolla enemmän, en muista kuitenkaan tarkalleen kuinka paljon yli kilometrin. Noissa tapahtumissa käytössä kanssa pistoolitutkat, Ylivieskassa itse asiassa 2kpl.
Kemin rata on kivan pitkä, joten jarrutusmatkaa löytyy myös hyvin. Ylivieskan kenttä on nykyään tyhjillään, ja vielä hyvässä kunnossa, mutta valitettavasti se on lyhyt, muistaakseni kokonaismitta 1300m. 300kmh ajanut varttimailikisaturboprätkä ajoi jo jarrutuksen lopussa etupyörän hiekalle. Läheltä piti.
Ajettiin Ylivieskan kentällä myös kokeeks talvella moottorikelkkojen huippuja, se vasta oli villin näköstä touhua. Huiput kyllä alko vaan ykkösellä, ei sillä. No, vakiovehkeitä...
Lappeenrannan tai Kuopion tapahtumista en tiedä mitään. Huippunopeuksien perusteella kiihdytysmatkaa Kupoissa on vähän yli kilometri (?). Mutta tuo oli siis oma vaatimaton arvioni ja mutua, ei tietoa.
Kokemuksen mukaan tehokkaampikin (vakiona noin 400 heppaa, yli 1500kg) katuauto (Audi RS6 jne.) tarvitsee yli kilometrin matkaa että pääsee hyville lukemille (240-250kmh?).
Ja jo 200kmh on heikompitehoisille yllättävän vaikea saavutettava kilometrin matkalla. Alle 250hp käyttöautot (T5 Volvo jne.) on just tota "rimaa hipoen 200kmh kilometrillä" kastia. Ja sitten alkaa aina se essonpaarin juttu: "tää on liian lyhyt rata, mä oon ajanu mittarin mukaan neljääsataa, varttikaasulla ja vaunu perässä ylämäkeen ..."
;-/
Kuopion kenttä taitaa olla paras paikka tuohon testailuun nyt 2004, muut radat on vaan lyhyitä? Varalaskupaikat ei tule virallisiin tapahtumiin kysymykseen. Onpi kuulemma liian vaarallista --> puita ja ojia lähellä jos jollain 200+ vauhdissa karkaa auto lapasesta. Nivalan hyvää varalaskupaikkaa yritettiin anoa huippunopeuspaikaksi, mutta poliisi siis sanoi ei.
Eli kun ollaan avoimesti oltu poliisien kanssa tapahtuman järjestelyistä vuoropuhelussa, niinkun missä tahansa autokilpailussa, niin poliisilta ollaan aina saatu pistoolitutkia lainaan, ja luvat tapahtumalle. No problem.
Yhellä kaverin kaverilla on sitten vielä tarvittaessa ylimääränen pistoolitutka aina käytössään, kun se oli firmassa töissä joka niitä korjas ja kalibroi poliisille.
Sori tää pitkä postaus
Pakko lisätä rikka rokkaan, kun noita huippunopeuskilpailuja on tullut seurattua, selostettua, järjestettyä ja tutkattua epäsäännöllisesti kymmenen vuoden ajan.
Eli viimeks 2 kertaa Ylivieskan lentokentällä ja kerran Kemissä, tosin Kemissä olin jo ihan turistina. Kattokaa www.paalupaikka.com ja tuolta pääsivulta vasemmalta valikosta Top Speed -otsikon alta löytyy jotain. Valitettavasti niitä Paalupaikka Openin tietoja ei löydy enää?
Utissa olin aikoinaan selostamassa tapahtumaa. Utin nykytilanteen Make jo selvittikin. Utin rata oli kanssa lyhyt, kiihdytysmatkaa muistaakseni noin kilometri, ja se ei kaikille vaan riitä. Utissa oli tutkana Kouvolan jenkkiautokerhon poikien poliisilta lainaan saama pistoolitutka.
Ylivieskan kentällä oli kirimatkaa 1000m, Kemissä heti kunnolla enemmän, en muista kuitenkaan tarkalleen kuinka paljon yli kilometrin. Noissa tapahtumissa käytössä kanssa pistoolitutkat, Ylivieskassa itse asiassa 2kpl.
Kemin rata on kivan pitkä, joten jarrutusmatkaa löytyy myös hyvin. Ylivieskan kenttä on nykyään tyhjillään, ja vielä hyvässä kunnossa, mutta valitettavasti se on lyhyt, muistaakseni kokonaismitta 1300m. 300kmh ajanut varttimailikisaturboprätkä ajoi jo jarrutuksen lopussa etupyörän hiekalle. Läheltä piti.
Ajettiin Ylivieskan kentällä myös kokeeks talvella moottorikelkkojen huippuja, se vasta oli villin näköstä touhua. Huiput kyllä alko vaan ykkösellä, ei sillä. No, vakiovehkeitä...
Lappeenrannan tai Kuopion tapahtumista en tiedä mitään. Huippunopeuksien perusteella kiihdytysmatkaa Kupoissa on vähän yli kilometri (?). Mutta tuo oli siis oma vaatimaton arvioni ja mutua, ei tietoa.
Kokemuksen mukaan tehokkaampikin (vakiona noin 400 heppaa, yli 1500kg) katuauto (Audi RS6 jne.) tarvitsee yli kilometrin matkaa että pääsee hyville lukemille (240-250kmh?).
Ja jo 200kmh on heikompitehoisille yllättävän vaikea saavutettava kilometrin matkalla. Alle 250hp käyttöautot (T5 Volvo jne.) on just tota "rimaa hipoen 200kmh kilometrillä" kastia. Ja sitten alkaa aina se essonpaarin juttu: "tää on liian lyhyt rata, mä oon ajanu mittarin mukaan neljääsataa, varttikaasulla ja vaunu perässä ylämäkeen ..."
;-/
Kuopion kenttä taitaa olla paras paikka tuohon testailuun nyt 2004, muut radat on vaan lyhyitä? Varalaskupaikat ei tule virallisiin tapahtumiin kysymykseen. Onpi kuulemma liian vaarallista --> puita ja ojia lähellä jos jollain 200+ vauhdissa karkaa auto lapasesta. Nivalan hyvää varalaskupaikkaa yritettiin anoa huippunopeuspaikaksi, mutta poliisi siis sanoi ei.
Eli kun ollaan avoimesti oltu poliisien kanssa tapahtuman järjestelyistä vuoropuhelussa, niinkun missä tahansa autokilpailussa, niin poliisilta ollaan aina saatu pistoolitutkia lainaan, ja luvat tapahtumalle. No problem.
Yhellä kaverin kaverilla on sitten vielä tarvittaessa ylimääränen pistoolitutka aina käytössään, kun se oli firmassa töissä joka niitä korjas ja kalibroi poliisille.
Sori tää pitkä postaus