Vito 110cdi meni vikatilaan
Vito 110cdi meni vikatilaan
Eli tarina seuraava : Tulin aamulla töistä kotia ja ei minkäänlaisia ongelmia, toimii oikein hienosti.
Mutta sitten illalla kun lähdin liikenteeseen ja laitoin käyntiin niin paloi EDC-valo mittarissa ja vikatila päällä ei ota kierroksia kun 3000rpm ja ajossa noin 2500rpm.
Aattelin et noo se varmaan rupee pelittää kun käynnistää uudelleen (joskus aiemmin käynyt noin paitsi että silloin se on alkanut palaa ajosta ja sammuttanut koneen) mut ei auttanut eli nyt siis vikatila ollut viimeiset 3pv päällä ja muuten toimii täysin normaalisti.
Siis tuohonhan näyttäisi äkkiseltään ilmestyvän vikoja ihan itsestään ajoi sillä tai oli ajamatta
Lähtee hyvin käyntiin, ei mitään epänormaalia ääntä. Olen vilkaissut johtoja ja letkuja mitään purkamatta eikä löytynyt mitään ihmeellistä.
Onko tuohon paljonkin vaihtoehtoja että mikä voisi olla vikana? Kaikki ehdotukset tervetulleita.
Kyllä tuo on sitten kummallinen auto, en ole epäluotettavampaa tavannut...
Mutta sitten illalla kun lähdin liikenteeseen ja laitoin käyntiin niin paloi EDC-valo mittarissa ja vikatila päällä ei ota kierroksia kun 3000rpm ja ajossa noin 2500rpm.
Aattelin et noo se varmaan rupee pelittää kun käynnistää uudelleen (joskus aiemmin käynyt noin paitsi että silloin se on alkanut palaa ajosta ja sammuttanut koneen) mut ei auttanut eli nyt siis vikatila ollut viimeiset 3pv päällä ja muuten toimii täysin normaalisti.
Siis tuohonhan näyttäisi äkkiseltään ilmestyvän vikoja ihan itsestään ajoi sillä tai oli ajamatta
Lähtee hyvin käyntiin, ei mitään epänormaalia ääntä. Olen vilkaissut johtoja ja letkuja mitään purkamatta eikä löytynyt mitään ihmeellistä.
Onko tuohon paljonkin vaihtoehtoja että mikä voisi olla vikana? Kaikki ehdotukset tervetulleita.
Kyllä tuo on sitten kummallinen auto, en ole epäluotettavampaa tavannut...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Vaihto ehtoja on aika paljon tarkistele kaikki sulkeetTuomo.H kirjoitti:Eli tarina seuraava : Tulin aamulla töistä kotia ja ei minkäänlaisia ongelmia, toimii oikein hienosti.
Mutta sitten illalla kun lähdin liikenteeseen ja laitoin käyntiin niin paloi EDC-valo mittarissa ja vikatila päällä ei ota kierroksia kun 3000rpm ja ajossa noin 2500rpm.
Aattelin et noo se varmaan rupee pelittää kun käynnistää uudelleen (joskus aiemmin käynyt noin paitsi että silloin se on alkanut palaa ajosta ja sammuttanut koneen) mut ei auttanut eli nyt siis vikatila ollut viimeiset 3pv päällä ja muuten toimii täysin normaalisti.
Siis tuohonhan näyttäisi äkkiseltään ilmestyvän vikoja ihan itsestään ajoi sillä tai oli ajamatta
Lähtee hyvin käyntiin, ei mitään epänormaalia ääntä. Olen vilkaissut johtoja ja letkuja mitään purkamatta eikä löytynyt mitään ihmeellistä.
Onko tuohon paljonkin vaihtoehtoja että mikä voisi olla vikana? Kaikki ehdotukset tervetulleita.
Kyllä tuo on sitten kummallinen auto, en ole epäluotettavampaa tavannut...
jos ei sillä niin sitten jonnekin *:rin piuhan päähä
(muutenhan kuulostaa normaalita espanjan taudilta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Joo nuo sulakkeet, johdot, liittimet yms. käyty äkkiseltään läpi. Pitää ootella tohon alkuviikkoon, että saa piuhan päähän taas vaihteeksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Missä päin auto sijaitsee niin vois vinkkiä antaa mistä löytyy staari niin ei tartte mennä marmoritiskille piuhan nokkaan.
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Auto sijaitsee Lappeenrannassa, ovat tossa merkkiliikkeessä ottaneet piuhan päässä käytöstä 60-120€ riippuen tutkailun laajuudesta/käytetystä ajasta. Jos löytyy lähialueelta osaava kaveri niin ois hieno homma.
Mikähän osa mahtaa olla tämä :
http://www.pieseauto.ro/senzori/senzor- ... 46220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Osassa lukee seuraavasti : A 004 153 31 28, MB16244349, made in singapore, 5V Ua -
Tai lähinnä että miten pitäisi vaikuttaa jos tuon nyppäsee irti, en ainakaan joutokäynnillä huomannut mitään vaikutusta? Muuta ei imuputkeen liittyvää ei löydy joten oliko se nyt niin että tuossa ei ole ilmamassa( määrä tai jotain tms.) mittaria? Menee jo sekaisin noista kun on niin paljon kaiken maailman antureita ja mittareita sun muuta minkä päälle ei ymmärrä yhtään mitään.
Auto tuntuu kyllä pelaavan muuten ihan hyvin , olen nyt ajanut tuo vikatila päällä noin 400km.
Mikähän osa mahtaa olla tämä :
http://www.pieseauto.ro/senzori/senzor- ... 46220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Osassa lukee seuraavasti : A 004 153 31 28, MB16244349, made in singapore, 5V Ua -
Tai lähinnä että miten pitäisi vaikuttaa jos tuon nyppäsee irti, en ainakaan joutokäynnillä huomannut mitään vaikutusta? Muuta ei imuputkeen liittyvää ei löydy joten oliko se nyt niin että tuossa ei ole ilmamassa( määrä tai jotain tms.) mittaria? Menee jo sekaisin noista kun on niin paljon kaiken maailman antureita ja mittareita sun muuta minkä päälle ei ymmärrä yhtään mitään.
Auto tuntuu kyllä pelaavan muuten ihan hyvin , olen nyt ajanut tuo vikatila päällä noin 400km.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Ahtopaine(MAP) anturiTuomo.H kirjoitti: Osassa lukee seuraavasti : A 004 153 31 28, MB16244349, made in singapore, 5V Ua -
Tai lähinnä että miten pitäisi vaikuttaa jos tuon nyppäsee irti, en ainakaan joutokäynnillä huomannut mitään vaikutusta? Muuta ei imuputkeen liittyvää ei löydy joten oliko se nyt niin että tuossa ei ole ilmamassa( määrä tai jotain tms.) mittaria? Menee jo sekaisin noista kun on niin paljon kaiken maailman antureita ja mittareita sun muuta minkä päälle ei ymmärrä yhtään mitään.
Auto tuntuu kyllä pelaavan muuten ihan hyvin , olen nyt ajanut tuo vikatila päällä noin 400km.
ja jos auto on vika tilassa niin johtojen irrotelu ei vaikuta mittään,
ilammassa mittari jos on löytyy ilmanputsarin jälkeen ennen turboa
YV laiteltu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Empä ole vieläkään piuhan päässä sitten käyttänyt. Sen verran kokeilin, että tuo vikatila päällä ahtoja tuli max. 0,85bar, egr systeemin putsailin sekä imusarjan ylemmän osan. Vieläkin siis on vikatilassa ja nyt tullut tuo päällä kilometrejä noin 2000, eikä ole mitään muita oireita eli edelleenkin lähtee hyvin käyntiin jne.
Ainakaan mitään näkyvää vuotoa ei löydy eikä ilmakuplia polttoaineletkuissa. Suuttimilta ei kuulu supsutusta (eikös se ollut ainakin yksi vuodon merkki?) eikä auto savutakkaan pahemmin.
Tuohon laitettiin muinoin joku hätäsammutusventtiili (tai jotain sinnepäin osa) jollain tapaa toisen rinnalle kytkettynä kun epäiltiin että vanhassa olisi vikaa ja olisi ollut kuulemma niin hankalassa paikassa vaihtaa, sekä antaisi vikakoodin jos vanhan irrottaa.
Silloin kun sain tuon takaisin niin teki muutaman kerran parinsadan kilometrin välein niin että sammui ajosta ja syttyi tuo EDC valo, mutta sitten parin sekunnin päästä lähti käyntiin taas ihan normaalisti ja valokin sammui.
Ainakin ensimmäisellä kerralla kun teki tuon niin sen jälkeen kun käynnisti niin teki hetkeksi saman kuin nyt eli oli vähän aikaa vikatilassa mutta sitten se taas poistui.
Ensimmäisellä kerralla sammui vähän reippaammassa kiihdytyksessä ja toisella kertaa taas vähän reilummasta vauhdista (noin 140km/h).
En tiedä onko noista tiedoista näitten päälle ymmärtäville jotain apua, mutta tosiaankin kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan ilomielin vastaan.
Tuntuu olevan sen verran vikaherkkiä nää et pakko opetella ite tekemään jotain, muuten sais seisottaa jatkuvasti korjaamolla ja sillä taas on hintansa...
Ainakaan mitään näkyvää vuotoa ei löydy eikä ilmakuplia polttoaineletkuissa. Suuttimilta ei kuulu supsutusta (eikös se ollut ainakin yksi vuodon merkki?) eikä auto savutakkaan pahemmin.
Tuohon laitettiin muinoin joku hätäsammutusventtiili (tai jotain sinnepäin osa) jollain tapaa toisen rinnalle kytkettynä kun epäiltiin että vanhassa olisi vikaa ja olisi ollut kuulemma niin hankalassa paikassa vaihtaa, sekä antaisi vikakoodin jos vanhan irrottaa.
Silloin kun sain tuon takaisin niin teki muutaman kerran parinsadan kilometrin välein niin että sammui ajosta ja syttyi tuo EDC valo, mutta sitten parin sekunnin päästä lähti käyntiin taas ihan normaalisti ja valokin sammui.
Ainakin ensimmäisellä kerralla kun teki tuon niin sen jälkeen kun käynnisti niin teki hetkeksi saman kuin nyt eli oli vähän aikaa vikatilassa mutta sitten se taas poistui.
Ensimmäisellä kerralla sammui vähän reippaammassa kiihdytyksessä ja toisella kertaa taas vähän reilummasta vauhdista (noin 140km/h).
En tiedä onko noista tiedoista näitten päälle ymmärtäville jotain apua, mutta tosiaankin kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan ilomielin vastaan.
Tuntuu olevan sen verran vikaherkkiä nää et pakko opetella ite tekemään jotain, muuten sais seisottaa jatkuvasti korjaamolla ja sillä taas on hintansa...
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Ainiin ja tuossa on korkeapainepumppu ja syöttöpumppu käynyt 4-5tkm sitten tarkistettavana aikaisemman käyntivian johdosta. Niihin aikoihin tarkastettu suuttimet ja yhdestä korjattu vuotom, vaihdettu railpaineensäädin. Silloin oli myös vikakoodi injektori jännitteestä, mutta lähti nollaamalla. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Liittyiköhän tuo vain siihen silloiseen käyntivikaan?
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Voiko sammutinventtiilin toimintahäiriö tms. aiheuttaa vikatilan? Onko tuon toimintaa mahdollista itse testailla mitenkään?
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Voisiko injektori jännite olla johto jotka menee suuttimille vähän hankautuneet kanteen ja pieni oikosulku.Ne johdot muutenkin on kuin jostain -60 luvun traktorista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
itel sama vika väitti kone et hiukkassuodatin tukos kuitattiin pois nyt taas toiminu.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Siis mikä sama vika...? tossa yllähän on monta eri vikaa...iso E kirjoitti:itel sama vika väitti kone et hiukkassuodatin tukos kuitattiin pois nyt taas toiminu.
ja 110cdi vitossa ei ole hiukkas suodatinta...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
johto, suutimen säähköpää, ECU, ecun virran saanti, yleismpiä syitäatlas kirjoitti:Voisiko injektori jännite olla johto jotka menee suuttimille vähän hankautuneet kanteen ja pieni oikosulku.Ne johdot muutenkin on kuin jostain -60 luvun traktorista.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Jos irrottelee johtoja sieltä täältä ja kokeilee välillä miten toimii tulee vikamuistiin sitä mukaa uusia vikakoodeja.
Se ei haittaa mitään mutta joskus testaaja ei osaa muuta kuin listata kaikki muistissa olevat viat jolloin testistä ei ole mitään hyötyä...
Se ei haittaa mitään mutta joskus testaaja ei osaa muuta kuin listata kaikki muistissa olevat viat jolloin testistä ei ole mitään hyötyä...
oulaistenliikenne.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Jep ja siihen kun vielä yhdistää jonkun yleistesterin mikä ei osaa erotella ollut vikaa olevasta niin laskua tulee ihanasti... kun jokainen pitää tarkistaa/kuittailadealer kirjoitti:Jos irrottelee johtoja sieltä täältä ja kokeilee välillä miten toimii tulee vikamuistiin sitä mukaa uusia vikakoodeja.
Se ei haittaa mitään mutta joskus testaaja ei osaa muuta kuin listata kaikki muistissa olevat viat jolloin testistä ei ole mitään hyötyä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Ahaa, onhan noita kieltämättä tullut nyittyä aika rankalla kädellä... Noo kunhan nyt sais aikaiseks käyttää tota siellä testerissä.
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Noniin, tuli käytettyä taas merkkiliikkeessä. Sanoivat, että herjaa tuota uutta hätäsammutusventtiiliä, mutta kuulemma mahdotonta että vika olisi siinä. Eli ei hajuakaan mikä mättää... No eivät veloittaneet sentään mitään.
Onko mitään ehdotuksia?
Onko mitään ehdotuksia?
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=455524#455524" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Jos se venttili ja sen johdot on ehjät niinTuomo.H kirjoitti:Noniin, tuli käytettyä taas merkkiliikkeessä. Sanoivat, että herjaa tuota uutta hätäsammutusventtiiliä, mutta kuulemma mahdotonta että vika olisi siinä. Eli ei hajuakaan mikä mättää... No eivät veloittaneet sentään mitään.
Onko mitään ehdotuksia?
ECU rikki mikä on melko yleistä näissä sammutus veniitili vaivoissa
Yhteys kuusen alle...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Tuotaniin... Tähän on vaihdettu ecu tuossa noin 6000km sitten, ainakin se lohduttaa että tuossa on 2v takuu joten jos tuosta löytyy vika niin ei tartte itse maksella.
Noo, joutuu nyt odottelemaan taas pari viikkoa ennen kuin menee takaisin tutkittavaksi kun tarttee autoa muuttohommissa.
Noo, joutuu nyt odottelemaan taas pari viikkoa ennen kuin menee takaisin tutkittavaksi kun tarttee autoa muuttohommissa.
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Mittailin tuossa sen verran sammutusventtiilille tulevalta liittimeltä, että virtaa tulisi 8,02V, muistelin lukeneeni jostain aiemmin että pitäis tulla jotain 14 (en varmaksi muista, voi olla joku ihan muukin juttu)
Mutta minkäs verran tuosta tosiaan pitäis tulla? Sitten jos tulee liian vähän/paljon niin onkos siihen kuinka paljon eri aiheuttajia?
Mutta minkäs verran tuosta tosiaan pitäis tulla? Sitten jos tulee liian vähän/paljon niin onkos siihen kuinka paljon eri aiheuttajia?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Jos muuten jannitee kunnossa niin sen johdot/ECUTuomo.H kirjoitti:Mittailin tuossa sen verran sammutusventtiilille tulevalta liittimeltä, että virtaa tulisi 8,02V, muistelin lukeneeni jostain aiemmin että pitäis tulla jotain 14 (en varmaksi muista, voi olla joku ihan muukin juttu)
Mutta minkäs verran tuosta tosiaan pitäis tulla? Sitten jos tulee liian vähän/paljon niin onkos siihen kuinka paljon eri aiheuttajia?
Kaynnyt jo *:rin piuhan paassa ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Joo kävi viime viikolla piuhan päässä ja vikakoodina herjas vaan sammutusventtiiliä mutta heidän mukaan ei voi olla mahdollista että siinä olisi vikaa(miksiköhän), ja oli puhetta että jatkavat tutkimuksia kun kerkiävät ja/tai itse kerkeän autoa seisottaa siellä.
Luulisin että on star kun on ihan mersuliike, vehon jälleenmyyjiä.
Jos tuon saa itse kuntoon niin lähteekö vikatila pois ihan vain sillä vai pitääkö nollata vikamuisti?
Tuo vika tulikin silloin itsestään (kuten ensimmäisessä viestissä lukikin) niin luulisin että on ilmaantunut jo silloin aamulla kun on sammuttanut auton niin siellä on tapahtunut jotakin mystistä. Pystyykö yleismittarin kanssa ite mitenkään mittailemaan että onko ecussa vai jossakin muualla vikaa?
Tupakansytyttimeltä kokeilin et sinne tuli virtaa jotain 14,5 voltin paikkeilla, eli lienee ihan mitä pitääkin.
Luulisin että on star kun on ihan mersuliike, vehon jälleenmyyjiä.
Jos tuon saa itse kuntoon niin lähteekö vikatila pois ihan vain sillä vai pitääkö nollata vikamuisti?
Tuo vika tulikin silloin itsestään (kuten ensimmäisessä viestissä lukikin) niin luulisin että on ilmaantunut jo silloin aamulla kun on sammuttanut auton niin siellä on tapahtunut jotakin mystistä. Pystyykö yleismittarin kanssa ite mitenkään mittailemaan että onko ecussa vai jossakin muualla vikaa?
Tupakansytyttimeltä kokeilin et sinne tuli virtaa jotain 14,5 voltin paikkeilla, eli lienee ihan mitä pitääkin.
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Joutuuko vitossa mitä kaikkea purkamaan, että pääsee tuohon korkeapainepumppuun käsiksi? Voiko mennä kuinka pahasti pieleen tuo homma? Mielenkiintoa kyllä olisi kokeilla tuo venttiili, uskaltaako sinne minkälaista tököttiä mennä suihkimaan jolla sais sitä sitten herkisteltyä?
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Jotain jarrucleaneria / WD40 voi suihkutella mutta pelkästään sillä venttiili ei lähde liikkumaan vaan luultavasti vaatii pumpun kolauttamista vasaralla tai jopa purkamista.
Reiästä kun painaa jollain pikku meisselillä tms. varovasti niin tuntee jos venttiili liikkuu, silloin se on OK.
Jos se on jumissa niin mäntä on pohjassa, ainakin niissä on ollut mitä minä olen korjannut.
Vähässä kummassa en usko että vika olisi muualla kun herjaa vain sammutinta ja EDC valo palaa.
Reiästä kun painaa jollain pikku meisselillä tms. varovasti niin tuntee jos venttiili liikkuu, silloin se on OK.
Jos se on jumissa niin mäntä on pohjassa, ainakin niissä on ollut mitä minä olen korjannut.
Vähässä kummassa en usko että vika olisi muualla kun herjaa vain sammutinta ja EDC valo palaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Okei kiitoksia paljon vinkistä pitää ryhtyä huomenissa tuumasta toimeen. Löytyykö toi korkeepainepumppu ilmanputsarin puolelta moottorin kannakkeen alta?
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Siellähän se, oma hommansa irrotella. Varaa uudet o-renkaat putkien päihin ellei niitä ollut vaihdettu vastikään.
oulaistenliikenne.fi
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Noniin perhana, pumpun käytin irti ja venttiilikin pelasi hyvin, annoin silti vähän iskuja kylkeen. EDC valo senkun jatkaa palamistaan... Onneksi sattui olemaan uus termostaatti nurkassa joten sai vaihettua sen sitten samoilla purkamisilla. Jospa vaikka tuikkaisi tuleen ton rottelon ni ei palais enää mikään valo.
Re: Vito 110cdi meni vikatilaan
Onpa harmillista jos joutuu moottorin ohjainlaitteen puoleen kääntymään.
Oliko siellä toinen venttiili jossain ?Tuohon laitettiin muinoin joku hätäsammutusventtiili (tai jotain sinnepäin osa) jollain tapaa toisen rinnalle kytkettynä kun epäiltiin että vanhassa olisi vikaa ja olisi ollut kuulemma niin hankalassa paikassa vaihtaa, sekä antaisi vikakoodin jos vanhan irrottaa.
oulaistenliikenne.fi