W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti ok!!
W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti ok!!
Alatukivarren pallonivelessä on väljää, ei juurikaan sivusuunnassa vaan pystyväljää. Menee siis vaihtoon. Onko vaihto kuinka yksinkertainen operaatio? Lähinnä mietin onko sisäpuslan sovitus epäkesko, jolla säädetään mahdollisesti pyörän kulmaa kuten joissakin etuvedoissa? Kyseessä on siis oikea ja takimmainen tanko. Alapalloa ei taida saada vaihdettua tukivarteen erikseen. Helat näyttäisi olevan ehjät.
Sinänsä outoa, auto kävi katsastuksessa viime viikolla eikä mitään huomautettavaa vaikka mainitsin kolahduksista montussa. Väljyys on sitä luokkaa että sokeakin sen tajuaa kun alkaa tutkimaan.
Tämä osa kyseessä: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 24100/12/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinänsä outoa, auto kävi katsastuksessa viime viikolla eikä mitään huomautettavaa vaikka mainitsin kolahduksista montussa. Väljyys on sitä luokkaa että sokeakin sen tajuaa kun alkaa tutkimaan.
Tämä osa kyseessä: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 24100/12/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Vesa T, To 17.05.2012 20:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 alatukivarren vaihto
Ei oo paha homma ollenkaan. Jos ei oo vaihdon jälkeen ratti suorassa, nii käytä suuntauksessa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: W203 alatukivarren vaihto
Alempi tukivarsi on helppo vaihtaa. Pohjamuovi irti ja pultti pois. Pallonivelen päästä saattaa olla vähän ruosteessa, joten kannattaa ruikkia edellisenä päivänä vähän crc:tä sinne. Ylempään tukivarteen joutuu irroittamaan iskarin, joten vähän työläämpi.
c203 180K -05
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Tulivarsi siis vaihdettu, mutta rattipa jäi vinoon. Mistä moinen johtuu, koska tukivarren sisäpuolisessa puslassa on mielestäni vain yksi paikka. Mikään ei siis pitänyt muuttua. Teoriaa???
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Voi olla että tukivarsi mitat on noin ja silti se on tehtaan toleranssissa ja välttää.
Toinen on että pultti ei ole tiukka ja pienikin sivuttainen liike saa jo kulmat muuttumaan.
Toinen on että pultti ei ole tiukka ja pienikin sivuttainen liike saa jo kulmat muuttumaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Tukivarren sisäpäässä on kolme paikkaa pultille mutta orkkis pultti sopii vain keskimmäiseen.
Aina tukivarren vaihdon jäkeen tarkistetaan ja tarvittaessa säädetään auraus.
Aina tukivarren vaihdon jäkeen tarkistetaan ja tarvittaessa säädetään auraus.
wiimax.fi
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Niin, itsekin teorisoin juuri tuon osan mitoituksen vaikuttavan ratin asentoon, lienee milliestä kiinni.
Eli peli seisoo vapun ja ajoon vasta arkena säätöjen jälkeen.
P.S. Varaosa oli Motonetistä 120 € ja valmistaja Moog tai jotain. Jenkkimerkki ja paketin mukaan Nascar-laatua .
Eli peli seisoo vapun ja ajoon vasta arkena säätöjen jälkeen.
P.S. Varaosa oli Motonetistä 120 € ja valmistaja Moog tai jotain. Jenkkimerkki ja paketin mukaan Nascar-laatua .
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Moog tekee audeihin ja volkkareihin kaiketi sen vahvistetun sarjan etupäähän ja on myös kallein.
Pitäisi olla ihan jees laatua.
jos haluat tieten vielä pitkä ikäisemmäksi osan ja muutkin nivelet niin osta apteekista paksuneulainen ruisku ja lämmitä perä öljyä ja piikität sen suojakumin sisään ...siis palloniveleen.
Pitäisi olla ihan jees laatua.
jos haluat tieten vielä pitkä ikäisemmäksi osan ja muutkin nivelet niin osta apteekista paksuneulainen ruisku ja lämmitä perä öljyä ja piikität sen suojakumin sisään ...siis palloniveleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Uskomatonta mutta totta ... vaihdoin eilen juurikin Moog alatukivarren 203:een (osa muuten oli pahvilaatikossa, muun merkkiset olleet muovipussissa) ja auraus meni pieleen niin että ratti oli ainakin 20-30 astetta kierossa.valmistaja Moog
Mittaus osoitti että etupäässä oli haritusta 8 mm ohjearvon ollessa hieman aurauksen puolella, säädin tietysti kohdalleen ja niin tuli rattikin suoraan.
Eihän tuossa muuten mitään mutta samalla muuttuu myös camber.
wiimax.fi
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Dealer osuit mielestäni asian ytimeen. Auraussäätö ei liene haaste, mutta millä pystykallistuman korjaat? Juurikin tätä ongelmaa pelkäsin eniten.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Pientä eroa mitoituksessa eri valmistajilla. Itse laitoin Lemförderin tukivarren ja ratti jäi suoralleen.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Laita säätöpultti niin saat korjattua muuttunutta camberia, kenties osuu samalla auraus kohdalleen.
Lemförder on mittatarkka alkuperäiseen verraten.
Itselleni oli ensimmäinen kerta kun Moog-merkkisen tangon asennan eikä tietysti voinut tietää onko mittavirhe siinä vai edellisessä tangossa mikä autosta otettiin irti.
Nytpä tuon tietää kun samanlainen tapaus toisaalla.
Lemförder on mittatarkka alkuperäiseen verraten.
Itselleni oli ensimmäinen kerta kun Moog-merkkisen tangon asennan eikä tietysti voinut tietää onko mittavirhe siinä vai edellisessä tangossa mikä autosta otettiin irti.
Nytpä tuon tietää kun samanlainen tapaus toisaalla.
wiimax.fi
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Merteil tyrkyttää säätöpulttia 14 € kipale. Siitäkö ratkaisu? Onko se todallakin ainoa tapa korjaa pystykallistuma W203:ssa?
Tyhmä kysymys! Kumpaan reikään (ylä vai ala) se tulisi tökkää, jos ratti näyttää vasemmalle?
Vielä tyhmempi kysymys: Saako nelipyöräsuuntauksessa tarkistettua myös pystykallistuman?
Tyhmä kysymys! Kumpaan reikään (ylä vai ala) se tulisi tökkää, jos ratti näyttää vasemmalle?
Vielä tyhmempi kysymys: Saako nelipyöräsuuntauksessa tarkistettua myös pystykallistuman?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Siis varren päässä kolme "reikää"Vesa T kirjoitti:Merteil tyrkyttää säätöpulttia 14 € kipale. Siitäkö ratkaisu? Onko se todallakin ainoa tapa korjaa pystykallistuma W203:ssa?
Tyhmä kysymys! Kumpaan reikään (ylä vai ala) se tulisi tökkää, jos ratti näyttää vasemmalle?
Vielä tyhmempi kysymys: Saako nelipyöräsuuntauksessa tarkistettua myös pystykallistuman?
perus on keskellä(pattien vällisä) urapulteilla saa niiten kohdalle
Autopelti pojat vihdissä sääteelee kulmat kohdalleen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Säätö tapahtuu tosiaan laittamalla pultti eri kohtaan tukivarren sisässä, ei vaihtamalla reikää korin puolella. Kuten CDI203 edellä kertoikin.Kumpaan reikään (ylä vai ala) se tulisi tökkää, jos ratti näyttää vasemmalle?
Kaikki pyöränkulmat.Saako nelipyöräsuuntauksessa tarkistettua myös pystykallistuman?
wiimax.fi
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Mulla kesti toi Motonetista ostettu Moog varsi 10kk, joten ei oikein vakuuttanut.
Pahaksi onneksi olin ehtinyt hävittää kuitin joten ei voinut reklamoida...
Nyt alla KL:n varsi, saas nähdä kuinka pitkään mennään.
Pahaksi onneksi olin ehtinyt hävittää kuitin joten ei voinut reklamoida...
Nyt alla KL:n varsi, saas nähdä kuinka pitkään mennään.
W246 B 200 BE A
W253 GLC 250 D 4-Matic
W253 GLC 250 D 4-Matic
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti vinossa!!
Vesa T kirjoitti:Niin, itsekin teorisoin juuri tuon osan mitoituksen vaikuttavan ratin asentoon, lienee milliestä kiinni.
omaan autooni olen molemmille puolille kerran tuon varren vaihtanut, ja kummallakin kerralla ratti on jänyt vinoon ehkä parin minuutin verran. Suoraan olen sen kuitenkin saanut, kun olen löysännyt pulttia ja siirtänyt tukivarren pultinreiässä olevan välyksen verran toiseen suuntaan, kuin missä se on ensin ollut. Huonoa tuuria siis kummallakin kerralla
Re: W203 alatukiv. VAIHDETTU. Ratti suorassa jälleen!!!
Tosiaankin Merteilin kaveri kertoi juurikin, että toista tarviketta (mahdollisesti Moog) verrattaessa Lemförderiin mittaeroa oli ollut reilusti. Laitoin omaani tuon säätöpultin, jolla sain ratin ainakin suoraan. Reiän toleranssilla korissa saa muutaman millin korjauksen myös. Kävi mielessä jo että puran Moogin pois ja vien takaisin vaatien rahat taskuun ja haen Lemförderin. Kyllä tuon hintaisen osan pitäisi sattua alkuperäisen tilalle heittämällä ilman pulttivirittelyjä. Sinänsä tuo urapultti/säätöpultti on viksu keksintö korjata epäkurantti tuote.Jani426 kirjoitti:Pientä eroa mitoituksessa eri valmistajilla. Itse laitoin Lemförderin tukivarren ja ratti jäi suoralleen.
No nyt on ratti suorassa ja ensi viikolla nelipyöräsuuntaus sovittuna.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05