Tapen V8: MB E430 1998

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuon vanteessa olevan tekstin kun vielä värjäät taikka hiot kiiltäväksi :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

V*ttuilematta siellä! :D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Tape kirjoitti:V*ttuilematta siellä! :D
no ei, ei ei mutta katoppas sen vanteen yleis ilmettä :D mun mielestä sopis oikein hyvin :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Juu saattais sopia, mut itellä ei oo ehkä tällä kertaa halua korostaa vanteen merkkiä. Mennään nyt näin! Näihin on menny jo ihan riittävästi vaivaa ja rahaa, jos kaikki laskee. :clap:
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Valmista tuli!

Meneepä ku sukkasiltaan kunnostetuilla vanteilla!

Kuva
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Tape kirjoitti:Valmista tuli!

Meneepä ku sukkasiltaan kunnostetuilla vanteilla!

[ http://i1216.photobucket.com/albums/dd367/tppaukkunen/IMG_0259.jpg ]
katto ny Tape, jos olis vanteen merkki näkyvissä näyttäs ihan siltä kun olis kruunu laitettu etuhampaaseen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Eri mieltä tästä. Ei ton tekstin tarvii tuosta mihinkään näkyä.

Sitäpaitsi semmoiset räppärin hammasgrilssit on ihan tosi typerän näkösiä! :D
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

On kyllä mahtavasti istuvat vanteet :thumbup:
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Houston we might have a problem...

Minun mielestä kickdown ei toimi ihan oikein. Ei ota joka kerta kickdownia lapun laittaessa pohjaan nopeasti. Antaa yhden pienemmän pykälän useemmin ku menee kokonaan kd. Vaikea selittää, mut kai joku ymmärsi! :D

Se sähkötöpseli on vaihdettu 1.5v sitten pesuöljynvaihdon yhteydessä, tuskin se on vielä päästäny öljyjä boksiin.... eihän ole eihän......

Kickdown-anturin vois hakea uuden ja aloittaa setvimisen siitä?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Tape kirjoitti:Houston we might have a problem...

Minun mielestä kickdown ei toimi ihan oikein. Ei ota joka kerta kickdownia lapun laittaessa pohjaan nopeasti. Antaa yhden pienemmän pykälän useemmin ku menee kokonaan kd. Vaikea selittää, mut kai joku ymmärsi! :D

Se sähkötöpseli on vaihdettu 1.5v sitten pesuöljynvaihdon yhteydessä, tuskin se on vielä päästäny öljyjä boksiin.... eihän ole eihän......

Kickdown-anturin vois hakea uuden ja aloittaa setvimisen siitä?
missä vauhdissa tämä ilmenee ja tekeekö joka kerta??? :?
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

No esim 60km/h ja kd niin ei lähde kunnolla. Eikä tiputa 80-90 km/h:stakaan riittävän pienelle. Ei ilmene joka kerta, mut nyt on ollu enemmän näitä epäonnistuneita lähtöjä ku onnistuneita....
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Tape kirjoitti:No esim 60km/h ja kd niin ei lähde kunnolla. Eikä tiputa 80-90 km/h:stakaan riittävän pienelle. Ei ilmene joka kerta, mut nyt on ollu enemmän näitä epäonnistuneita lähtöjä ku onnistuneita....
onko laatikko S vai W toiminnolla?
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

S-Asennolla ajan kesät talvet.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Tape kirjoitti:S-Asennolla ajan kesät talvet.
oikea meininki. oletko tarkistanut KD kytkimen sieltä lattiasta.ehkä epäpuhtauksia??? :P
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Ti 24.04.2012 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Täytyy tarkistaa tuo kd-kytkin, eikä oo kallis tikki vaihtaakaan.

Tein sen vaihteiston oppivuuden resetoinnin ja kävin koeajolenkillä. Hyvin toimii kd, varsinkin 40 ja 80 nopeuksista lähtee ku kuppa Töölöstä. Ainoana mietityttää 60km/h, josta kd:n myötä kiekat menee noin 3500rpm:än ja sit mennään. Ei se kuudesta kympistäkään hidas oo lähtemään, mut noin kait se kuuluu pelata. Tovin ajelin ja testailin, joka kerta samalla lailla.

Liekö ollut vain käyttäjässä vikaa, kun se kd-kytkimen napsahdus on polkimen liikkeen ihan loppuosassa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tape kirjoitti:Täytyy tarkistaa tuo kd-kytkin, eikä oo kallis tikki vaihtaakaan.

Tein sen vaihteiston oppivuuden resetoinnin ja kävin koeajolenkillä. Hyvin toimii kd, varsinkin 40 ja 80 nopeuksista lähtee ku kuppa Töölöstä. Ainoana mietityttää 60km/h, josta kd:n myötä kiekat menee noin 3500rpm:än ja sit mennään. Ei se kuudesta kympistäkään hidas oo lähtemään, mut noin kait se kuuluu pelata. Tovin ajelin ja testailin, joka kerta samalla lailla.

Liekö ollut vain käyttäjässä vikaa, kun se kd-kytkimen napsahdus on polkimen liikkeen ihan loppuosassa.
Sikälimikäli oikein ymmärrän kd:n ja vaihteiston toimintaa....laskee moottorinohjaus parhaaseen kiihtyvyyteen päästäkseen väännön riittävyyden ja sen tarvitseeko pudottaa pienemmälle.

E420 ei välttämättä vähänkään loivassa alamäessä pudota 3500rpm kohdalla pienempää pesään.....mutta samassa mäessä ylöspäin pudottaakin....

Minusta tuo sinun toimii oikein.....kd ei siis automaattisesti tarkoita että vaihdetta pudotetaan alaspäin aina.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Jos ajelet paljon pintakaasulla, se vaihdelaatikko "oppii" rauhallisen ajo"tyylin" eikä välttämättä vaihda "ripeästi".
Muutama niskojen naksautus kiihdytys silloin tällöin pitää laatikon hereillä. :oops: :clap: :silent: :wtf:
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Sen vaihdelaatikon boxin voi ihan tarkistaa onko öljyä sinne päässyt. :wink:

Liitin irti niin näkee heti että onko öljyinen...
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Lootaresetti teki ajolle tosi hyvää! (Krhöm... samoin lukuisten pikkukivien imurointi kaasupolkimen poterosta....... :oops: )

Perjantaina pesasin ja tänään puunasin nahat ja vahasin ovivälit + putsasin konehuoneen talven jäljiltä. Ens lauantaina pääsen sisätiloihin, jolloin pesen taas ja sit saaki rauhassa ajella hyvät vahat pintaan! :clap:

Pannaan kuvia sitte ku on pesty ja puunattu. Jarrupäivitysosat pitäs olla ens viikolla mulla, pitää sit kattoa vaikka aurinkoinen rassausmiittipäivä, jolloin askartelee koko kierroksen alle. Kunhan ensin noita alustan kumeja vaihteleepi....
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Noni! Vähän uutta jarruosaa.

Yleisperhepotretti:

Kuva

EPC:n levyt: Etulevy: (Olipahan painava...)

Kuva

Etupalat: Väärät...

Kuva

Takapalat: Oikeat!

Kuva

Teräspunos-letkut:

Kuva

Uuvet litkut ja tunnistinanturit:

Kuva

Näppäillään kiinni kunhan saa oikeat etupalat (semmoiset enempi batman-tunnusta muistuttavat) ja ku tulee kesäloma ja on aikaa.
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja karra »

Tape kirjoitti:Noni! Vähän uutta jarruosaa.

Teräspunos-letkut:

[ http://i1216.photobucket.com/albums/dd367/tppaukkunen/125.jpg ]
Onko nuo teräspunosjarruletkut laillisia Suomessa? Muistan kuulleeni että aiemmin eivät ole hyväksyneet katsastuksessa :? .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Nuo HEL:in valmistamat letkut on hyväksyttyjä tieliikenteeseen kaikkialla maailmassa.
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Noniin, tämä tärisee.

Jonkun aikaa kuulostellut ja miettinyt, että jotain feelua on kyydissä. Välillä niin pehmeesti ja sit välillä taas tärrää. Kovimmillaan 70-80km/h:ssa, ei iso mut selkeästi häiritsevä tärinä. Renkaista ja vanteista ei pitäis johtua, kun vanteet on täyskunnostettu L-Weldillä ja kumit tarkastin silmämääräisesti.

Jarruthan on menossa uusiksi, että se "vastapinta" vanteelle ainaki tulee sit takuusuoraksi. Toki pitää kattoa, ettei oo paino pudonnu vanteesta.

Sit eiku listaamaan, että mitä tarkistellaan? :arrow:

Ärsyttää... :evil:
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja onre »

Kaikki kardaanin hilut.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Aika pirullinen vika paikallistaa, mä veikkaisin kardaania suurinpiirtein viimeisenä alle 150k ajetussa kiesissä. Tosiaan irronnut vannepaino tuli ekana mieleen. Sitten renkaat, ettei ole flatspotti tai valmistusvika niissä. Kumpikin selviää rengaskoneessa. Sitten jarrulevyt. Jos jarrut on menossa täysuusintaan niin en tutkisi edes asiaa ennen kuin on uudet jarruosat paikallaan. Sen jälkeen pyörät rengaskoneeseen. Jos ei sielläkään ole vika, niin pakkohan se on alkaa etsiä vikaa voimalinjasta.
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Näin se on Juha tehtävä.

Silmämääräisesti ulkopuolelta katottuna painot on paikallaan vanteissa. Muutenkin on ihan älyttömän vaikea uskoa vanne-/rengasongelmaan, kun ne on just laitettu mielestäni erittäin osaavassa liikkeessä. Kumit ei ole parasta laatua, mutta uskoisin, että rengasliike olisi maininnut, jos niissä olisi ollut ongelmaa.

Pitäis vaan saada väärien etulevyjen ja -palojen tilalle oikeat niin sit vois jossain laittaa/laitatuttaa osat uusiksi niin pääsisi eteenpäin ongelman ratkomisessa. On nimittäin ärsyttävä vika, on koko auto ihan niinkö pilalla.

Tukivarren puslia (eli sen poikittaistuenkos?) on jotkut veikannut syylliseksi tähän ongelmaan, kun olen googlettamalla koettanut selvittää, missä voisi olla vika.
Onhan se toki mahdollista, että renkaista tai vanteista löytyy syy, mut aika jännä ois, että kuukaudessa ois vanteet menny ihan solmuun, kun just on laitettu kuntoon.

Auttakaa, jos vain tiedätte jotain. Täällä harrastajaparka hermoraunioituu! :evil: :D
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

pyöristä varmaan johtuu. jos ei ole hyvät renkaat. renkaissa pysty heittoa mikä on noissa kiinalaisissa renkaissa on ominaisuus. jos renkaat olet ostanut kyseisestä liikkestä missä asennutit renkaat niin tarkistavat takuuseen.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Ois kyllä hyvä testata takuutäristämättömällä rengassatsilla tuota autoa ni vois sulkea pois sen mahdollisuuden, että johtuu noista kumeista.

Mistäköhän sitä lainaisi?
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Tape »

Kevätjyns.

Kuva

Tarkentuu tuo tärräys. 90km/h on pahin, yli ja alle laantuu. Aloitan selvittämisen rengasliikkeestä. Sit hotarin pajalle, jossa vois tutkituttaa jortaanin, vetarit, nivelet, laakerit jne mahdolliset syylliset.

Minähän tuon pirssin vielä nakertelen kuntoon! :twisted:
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Tapen V8: MB E430 1998

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mulla ihan samaa vikaa omassa autossa ja katosi heti, kun sain kesärenkaat alle. Jotain feelua oli talvipyörissä (bridgestone noranza). Käytin ne vielä erikseen painotuksessa ja ainakaan Euromasterin asentajan mukaan vanteissa ei ollut häikkää ja tasapainossakin olivat. Silti niissä on jotain vituillaan, kun kerran kesäpyörillä menee niin kuin pitääkin. Sovitteet löytyi myös joka vanteesta.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Vastaa Viestiin