Mittaripohjista vielä
Mittaripohjista vielä
Tarkoituksenani on purkaa mersuni mittaristo viikonloppuna sekä skannata ne ja muokata valkeapohjaiseksi. Aijemmisssa keskusteluista olen jo saanut hyviä vinkkejä mutta muutama asia vaivaa vielä. Esim nopeusmittarissa on tappi johon nopeusviisari pysähtyy lepoasennossa, niin kuinka sen saa skannauksen ajaksi pois? kannattaako mittari sininen valaistus tehdä sinisillä ledeillä vai polttimoiden päälle asennettavilla "hupuilla"? Muita tärkeitä seikkoja kyseistä operaatiota tehdessä? Kerron onnistumisestani myöhemmin ja laitan jakoon luomukseni sitä tarvitseville. Postiakin saa lähettää rane@surfeu.fi
MB 190D 2.5D
MB 190D 2.5D
Itse en irroittanut sitä tappia nopeusmittarista, näytti olevan sen verran hyvin kiinni. Hyvä skanneri ottaa vähän kauempaakin ja loput pystyy oikaisemaan vaikka Photoshopilla. Varmaan tullut jo aikaisemminkin esille mutta... ne viisarit jotka nojaa tappeihin, kannatta nostaa tapin yli ennen irroittamista, siten näkee niiden todelliset asennot lepotilassa, jotta ne saa takaisin kohdalleen. Samalla kannattaa kalibroida nopeusmittari, kun viisari on kerran irti, eli kasattaessa laittaa viisari mukavempaan asentoon. Se nopeusviisarin musta keskiö ei ole hirveän lujasti kiinni, itselläni se lähti irti ja joiduin liimaamaan sen takaisin. Viisarit sen sijaan ovat tiukassa, mutta maltti on valttia!
Valmista tuli
Nyt olisi jaossa valkoiset mittaripohjat 201w/124 2.5D malliin. Muuten onnistui hyvin mutta hajoitin kierroslukumittarin. Kierroslukumittarin neulaa ei kannata repiä irti, sillä se on kiinteä. Jos asennat kyseiset pohjat niin heitä kommenttia kuinka onnistuit rane@surfeu.fi . http://www.sunpoint.net/~letkis/mersu.jpg
Re: Valmista tuli
Onkohan toi samat mittarinpohjat mitkä on 300td:säkin ?Rrane kirjoitti:Nyt olisi jaossa valkoiset mittaripohjat 201w/124 2.5D malliin. Muuten onnistui hyvin mutta hajoitin kierroslukumittarin. Kierroslukumittarin neulaa ei kannata repiä irti, sillä se on kiinteä. Jos asennat kyseiset pohjat niin heitä kommenttia kuinka onnistuit rane@surfeu.fi . http://www.sunpoint.net/~letkis/mersu.jpg
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ei ainakaan w201sen kiekkamittarin viisari mikään kiinteä ole, vaan irtoaa samalla tavalla ku muutkin viisarit. Hyvä tapa irroittaa ne on laittaa esim. paperia mittarin päälle ja varovasti väännättää vaikka jollain puukolla sitä irti, mut tosiaan kannattaa olla varovainen sen vääntymisen suhteen.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Ahaa...Pitää tutkia vielä tapausta. Voi olla etten saanut sitä vaan paikalleen. Luulin että mittarin akseli meni poikki.tovayryn kirjoitti:Ei ainakaan w201sen kiekkamittarin viisari mikään kiinteä ole, vaan irtoaa samalla tavalla ku muutkin viisarit. Hyvä tapa irroittaa ne on laittaa esim. paperia mittarin päälle ja varovasti väännättää vaikka jollain puukolla sitä irti, mut tosiaan kannattaa olla varovainen sen vääntymisen suhteen.
Mittariston pohjat
Ei kellään sattuis olemaan w124 300D mittaristoa skannattuna tai vaik muokattuna? täytyis olla kellolla ja muistaakseni 220km ja sit se merkkivalo jos sattuu oleen liukasta