CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Vito W639 115 CDIA -07 auto on siis kyseessä. Nyt ilmeni ajaessa mystinen vika. Jos kierrokset käy yli 3200-3600 rpm, niin tuntuu kuin yksi pytty lopettaisi käymästä hetkeksi aikaa ja auto nykii. Tämän jälkeen vikatila jää päälle, siten ettei kierrokset enää nouse ja auto kulje mihinkään. Mitään vikavaloa ei syty ja auton uudelleen käynnistyksen jälkeen vikatilakin poistuu. Vaihde vapaalla sama homma, moottori rupeaa käymään todella rumasti ja epätasaisesti. Hetken tyhjäkäynnin jälkeen käynti tasaantuu normaaliksi. Vaihde päällä vedätettäessä kierrokset, missä tuo tapahtuu, ovat alemmat kuin vaihde vapaalla.

Aivain kuin jossain suuttimessa olisi vikaa, toisaalta auto toimii ihan normaalisti matalilla kierroksilla. Toinen mikä tulee mieleen on, että joku anturi antaa väärää informaatiota kun kierrokset nousee ja jokin tietty raja-arvo ylittyy. Autoon tai ohjelmaan ei ole tehty mitään muutoksia ainakaan viimeiseen 60 tkm aikana. Edellisestä huollostakin rupeaa olemaan yli 20 tkm.

Mitään vinkkejä, mistä lähteä liikeelle? Löytyykö Seinäjoelta tai lähistöltä staria keneltäkään?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jossi kirjoitti:Vito W639 115 CDIA -07 auto on siis kyseessä. Nyt ilmeni ajaessa mystinen vika. Jos kierrokset käy yli 3200-3600 rpm, niin tuntuu kuin yksi pytty lopettaisi käymästä hetkeksi aikaa ja auto nykii. Tämän jälkeen vikatila jää päälle, siten ettei kierrokset enää nouse ja auto kulje mihinkään. Mitään vikavaloa ei syty ja auton uudelleen käynnistyksen jälkeen vikatilakin poistuu. Vaihde vapaalla sama homma, moottori rupeaa käymään todella rumasti ja epätasaisesti. Hetken tyhjäkäynnin jälkeen käynti tasaantuu normaaliksi. Vaihde päällä vedätettäessä kierrokset, missä tuo tapahtuu, ovat alemmat kuin vaihde vapaalla.

Aivain kuin jossain suuttimessa olisi vikaa, toisaalta auto toimii ihan normaalisti matalilla kierroksilla. Toinen mikä tulee mieleen on, että joku anturi antaa väärää informaatiota kun kierrokset nousee ja jokin tietty raja-arvo ylittyy. Autoon tai ohjelmaan ei ole tehty mitään muutoksia ainakaan viimeiseen 60 tkm aikana. Edellisestä huollostakin rupeaa olemaan yli 20 tkm.

Mitään vinkkejä, mistä lähteä liikeelle? Löytyykö Seinäjoelta tai lähistöltä staria keneltäkään?
Määränsäädin, railipaineen säädin, suutin,
Onhan Suodatin kunnossa,

Eikös ainakin tuolla ole http://www.mbkoskinen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Täytyy käydä tuolla johdon perässä ja katsoa mikä on tuomio. Tuntuisi ehkä eniten joltain anturivialta, sillä isolla vaihteella kiihdytettäessä menee vikatilaan jo alle 3000 rpm ja silloin ei mitään nykimistä/huonon kuuloista käyntiä ole. Pienellä vaihteella tai vapaalla kierrokset nousee korkeammalle ja tuntuisi siltä, että vikatilan mennessä päälle syöttö katkaistaan todella tylysti ja siitä nuo käyntihäiriöt.

Suodattimet vaihdoin eilen kokeeksi ja ei vaikutusta.

Noh, eiköhän tämä selviä..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja usremenar »

Jossi kirjoitti:Nyt ilmeni ajaessa mystinen vika. Jos kierrokset käy yli 3200-3600 rpm, niin tuntuu kuin yksi pytty lopettaisi käymästä hetkeksi aikaa ja auto nykii. Vaihde päällä vedätettäessä kierrokset, missä tuo tapahtuu, ovat alemmat kuin vaihde vapaalla.
Tuo kuormittaminen ikäänkuin kielii, että ei saa soppaa tarpeeksi. Suutin jumittaa...?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

usremenar kirjoitti:
Jossi kirjoitti:Nyt ilmeni ajaessa mystinen vika. Jos kierrokset käy yli 3200-3600 rpm, niin tuntuu kuin yksi pytty lopettaisi käymästä hetkeksi aikaa ja auto nykii. Vaihde päällä vedätettäessä kierrokset, missä tuo tapahtuu, ovat alemmat kuin vaihde vapaalla.
Tuo kuormittaminen ikäänkuin kielii, että ei saa soppaa tarpeeksi. Suutin jumittaa...?
Harvemmin suutin näissä jumittaa
(tosin on jonkun verran tullut vastaan ohjelmia missä on suutin kartasta"huijattu" enemmän mihin se mekaanisesti/sähköisesti kykenee mikä on sitten saanut suutimen jumittumaan "sähköpään yli kuumenemisen" takia) yleensä vika on niissä muissa polttoa aine puolen osisa (Ja suutimetahan saa testattua sen verran että jos menee siitä testistä läpi niin jumitelun voi laskea pois jos taas suutin testissä löytyy jotain ja muissa ei niin sitten on tiedossa suutin remontia)

yleensä jos sammu/käynti muttuu vajaaksi vedätyksessä on vika polttoaine puolella
jos vaan menee vika tilaan niin ahtopaine puolella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Division »

Ahtoletku halki. Vedätettäessä imee letkun lyttyyn ja ei saa ilmaa, tulee vikatila. Tasaantuu, kun tyhjäkäynnillä jolloin letkussa oleva viiltoreikä ei haittaa.

Tämä vain yhtenä lisävaihtoehtona, mutta turboautoissa aika yleisenä sellaisena.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Siirsin tänään auton korjaamolle varovasti ajaen ja siinä rupesi turbo pitämään matalaa ulinaa. Taisi mennä turbosta laakerit.

Mitähän tuohon mahtaa maksaa uusi tai kunnostettu turbo? Pystyykö tuohon vaihtamaan laakerit itse tai löytyykö foorumilta seppää joka tuon tekisi? Sen muistan, että turbossa luki IHI, mutta mitään mallinumeroa mulla siitä ei ole.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jossi kirjoitti:Siirsin tänään auton korjaamolle varovasti ajaen ja siinä rupesi turbo pitämään matalaa ulinaa. Taisi mennä turbosta laakerit.

Mitähän tuohon mahtaa maksaa uusi tai kunnostettu turbo? Pystyykö tuohon vaihtamaan laakerit itse tai löytyykö foorumilta seppää joka tuon tekisi? Sen muistan, että turbossa luki IHI, mutta mitään mallinumeroa mulla siitä ei ole.
~500-700€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mistä löytyy tuolla hinnalla ja onko tuo uusi vai käytetty?

Muutenkin nyt kaipaisin vinkkiä, että minkä mallinen ahdin tuossa Vitossa on? Mistä sellaisen saa halvimmalla? Kannattaako ostaa kunnostettu vai uusi? Voiko vanhan ahtimen myydä/antaa vaihdossa?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CDI meinaa sammua korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.hevosvoima.com/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta voisi kannattaa ostaa koko uusi keskipesä tai sitten korjaus sarja.
Keski osan vaito olisi kyllä järkitemppu jos imu ja pako pesät on virheettömät.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin