M120 V12-moottori

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Amiga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 31.01.2011 22:50

M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Amiga »

Onko kokemuksia / tietoa tuosta V12 -myllystä ? Tyyppivikoja / -ongelmia ? Entäs S600:n automaattilaatikot ? Näyttää olevan varsin kohtuullisesti hinnoiteltuja -91 - 95 malleja myynnissä, eli tarkoittaako se sitä, että saa varautua heittämään 5 - 10 tonttua tekniikan kunnostamiseen ? Vai sitä, että ostajat luulevat näin käyvän eivätkä maksa noista paljoa ? :think:
E50 1997, S600L 1995
Ex 300 CE 1988
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kyllähän noi möhköt on aika varmoja ikiliikkujia. Laatikot on 722.3 - 722.6 ja tosikestäviä.Se, että hinnat on yllättävän alhaalla johtuu kysynnästä ja kysynnän vähyys mun mielestä, että ihmiset pelkää turhaan isoja vakuutus/käyttöveroja ja suuria kulutus lukemia. Onhan ne vähän enemmän, mutta onhan se kyyti sen arvosta ja mahtavaa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Nach »

Aivan loistava moottori käytännössä, ei liian monimutkaista tekniikkaa vaan simppeliä kuutiotuuma-poweria.

Juuri tänään viimeksi ks. moottorilla ajelin omassa autossani, kyllä se vain aina vetää suupielet vahvaan virneeseen vaikka alla on käynyt reilusti tehokkaampiakin pelejä useammin.

Kauhean paljon ajettua en itse ostaisi, nuita kun saa hyvään hintaan alle 100tkm rullattujakin, varsinkin Japani-yksilöt joissa kunto on yleensä enemmän kuin hyvä. Toki enemmänkin ajettuina on varmasti koneeltaan hyviä yksilöitä, kuten eräskin foorumilta tuttu konerempattu.

Suosittelen vahvasti V12-kuumeeseen. Kokemusta nyt itsellä neljästä eri V12 moottorista omassa käytössä, eivätkä huoltokulut ole edelleenkään yllättäneet negatiivisesti. Esimerkiksi käyttöautona oleva W211 on vienyt enemmän rahaa viimeisen vuoden aikana kuin nämä kaikki täysmoottorit yhteensä. :thumbup:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuossa viimeisimpiä ketjuja aiheesta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=118591" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=97971" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=75665" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Amiga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 31.01.2011 22:50

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Amiga »

Kiitos kommenteista ! Tuntuu siltä, että nuo käyntihäiriöt ovat suurin päänsärky näiden vanhojen V-moottoreiden kohdalla ? Kannattaisikohan silloin haeskella yksilöä, jonka kone käy ja vetää moitteettomasti - riippumatta ajetuista kilometreistä ? Varmaan silläkin on vaikutusta, onko ollut talvikäytössä ja onko maannut pihalla/tallissa ? Ilmeisesti noilla diagnostiikkatestereilläkään ei välttämättä selviä kaikki ongelmat, kuten noista ketjuista voi päätellä. Japanin autoilla on varmaan ongelmana että vähistä kilometreistä huolimatta autoilla on pääasiassa seisiottu ruuhkissa moottori tyhjäkäynnillä ja vaihde D-asennossa ? Olen yhtä sellaista käynyt katsomassa, ja äkkiseltään ainoa selkeä vika oli vaihdelaatikon toiminnassa; 2 - 3 vaihdossa tuntui kova kolahdus etenkin maltillisissa kiihdytyksissä. Olisikohan kukaan tällaisen 600:sen perinpohjin tunteva käytettävissä konsultiksi joka voisi tulla koeajamaan harkinnassa olevaa tapausta ? Vaikea on sanoa kulkeeko joku yksilö niinkuin pitää, jos ei ole koskaan vastaavalla hyväkuntoisella päässyt ajelemaan...
Onko muuten kellään tietoa, onko Mersun tehtaalla Saksassa mitään omaa pajaa, joka olisi käytettävissä näiden veteraanien ongelmien selvittelyssä. Jotenkin olen tullut siihen käsitykseen, ettei suomipoikain Vehoilla ole sellaisia mestareita, jotka näitä vehkeitä oikeasti osaisivat korjata. Jylppyhän vaihtaa yleensä uutta osaa niin kauan, että vahingossa sattuu vikakohtakin kohdalle... :|
E50 1997, S600L 1995
Ex 300 CE 1988
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo 2-3 vaihto on ihan tyyppivika 722.3 laatikoissa.
Järjestään kaikissa tulee sama vaiva vanhemmiten eteen.
Samaa 722.3 mallisarjaa on paljon myös muissa malleissa. 722.3xx kertoo laatikon version ja tarkemmin minkä koneen perästä on lähtöisin.

Korjaantuu yleensä veholta 8€:lla saatavalla jousisarjalla jok vaihdetaan laatikon venttiilikoneistoon.
Toki jos laatikko on vuosikausia lipsutellut tuota 2-3 vaihtoa niin se ei korjaannu enää kuin laatikon peruskunnostuksella. (uudet kitkapinnat)

Udemmissa sähköohjatuissa 722.6 laatikoissa on taas omat vaivansa. (96-99)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Amiga, kyllä palstalta varmasti innokas 600:sen omistaja konsulentiksi löytyy...sitä en eppäile.

Mutta, mille paikkakunnalle ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Amiga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 31.01.2011 22:50

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Amiga »

[quote="LopenUupunut"]Amiga, kyllä palstalta varmasti innokas 600:sen omistaja konsulentiksi löytyy...sitä en eppäile.

Mutta, mille paikkakunnalle ?

Pirkkamersu Pirkkalaan hakusessa. Toki testattava kohde saattaa olla kaukanakin täältä...
E50 1997, S600L 1995
Ex 300 CE 1988
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: M120 V12-moottori

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Eilen tuli tutustuttua m120.981 -moottoriin. Ongelmana oli vesipumppu joka tiputti juorureiästä nestettä.
Aika ahdasta on siinä keulalla(SL 600) vaihtoa ajatellen. Sain kuitenkin vanhan irti ja yllätys oli suuri kun juoksupyörä löytyi
kolmena kappaleena sisältä(valurautaa)!!! Uutta kyseltiin Veho n. 740€, KL n. 460€ ja paikallinen korvikeliike alle 200€!!!
Huomenna pitäisi tulla ja saa auton kasaan. Seuraavana operaationa näyttää olevan surullisen kuuluisat johtosarjat...
Onneksi mm. Mika.T on ottanut jo selkävoiton ko. työstä, joten se voi hiukan rohkaista!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Vastaa Viestiin