Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Joo itsekin luulin että jotankin on rikki kun puhaltimet ei pyöri niin kylmäaine oli vähissä ja ilmastointi ei toiminu.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87
Saahan ne käsistään kätevä vaikka millaisen nappiohjauksen taakse, flektit siis. Tai sitten repii kokonaan irti jos ei loppuakaan kylmäkonetta ole.tatza kirjoitti:Joo. Kun kerran autosta ilmeisimminkin on ilmastointi viety tai ainakin kuohittu, pitää askarrella joskus jokin toinen keino saada noi tuulettimet tarvittaessa pyörimään jos lämmöt suvikeleillä tuppaavat nousemaan ylenpalttisesti. Lämppärin tuulettimen patenttikeinukytkimen viereen onkin jo joku aiemmissa omistajista asentanut kaukoviisaasti toisenkin kytkimen... Kyllä joskus tuntuu siltä, että tän auton seuraava omistaja on Kuusakoski Oy, tänään on taas ollut sellainen päivä.Aku P kirjoitti: Ei mutta totta: nehän flektit ei muuten pyöri jos ilmastointi ei toimi eli silloin, kun on vaikka kylmäaine vähissä. Sorry, tästä en ymmärtänyt mainita aiemmin.
Sama vika oli minulla aikanaan ton nelivedon kanssa jälkiasennusilmastoinnin vuotaessa aineet helvettiin. Kieltämättä niiden flektien olisi hyvä toimia, koneen oma tuuletin ei jaksa vetää ilmastoidussa autossa "tuplasyylärin" läpi riittävästi ilmaa. Olin maticilla joskus kera toimimattoman ilmastoinnin kesäkelillä helsingissä ja pakko oli pistää Mannerheimin tien ruuhkissa lämmöt kaakkoon että sai konehuoneessa pidettyä löylyt järjen rajoissa.
Huomiseksi on luvattu taas aurinkoisempaa, jospa se paistaisi mersumiehellekin...
Kuusankoskelle tai ei, tämä topicci tietty kantapään kautta näyttää mitä wanhan, ilmeisesti tätä ennen lähinnä niin ja näin pidetyn kiertopalkinnon kanssa eläminen voi olla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Todellinen "johtotähti" tämä vekotin. Perkele. Onneksi ei satanut juuri nimeksikään, kun lähdimme pojan kanssa päivällä kävellen kaupungille.
Taas oli Merssu tyhjentänyt akkunsa. Päivän pari kun seisoo on sähköt hävinneet, muutaman kerran on tämän nyt parin viikon aikana tehnyt. Akun vaihdon talvella uuteen. Uutta virtaa koneeseen. Eikös nää ladattavat plug-in hybridit ole sitä kuuminta hottia ja uusinta uutta?
Taas oli Merssu tyhjentänyt akkunsa. Päivän pari kun seisoo on sähköt hävinneet, muutaman kerran on tämän nyt parin viikon aikana tehnyt. Akun vaihdon talvella uuteen. Uutta virtaa koneeseen. Eikös nää ladattavat plug-in hybridit ole sitä kuuminta hottia ja uusinta uutta?
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Se perhanan lämppärin puhallin on varmaan isojen sulakkeiden ohella poltellut ohuet kaiutinjohtonsa ja jostain vetää vähän maihin ja sähkö häipyy sinne. Ehkä. Onko parempia ideoita? Irrotin nyt puhaltimen akusta, saapa nähdä pysyykö nyt sähköt kasassa.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
No eipä juuri parannusta. Johdon päässä on taas, eikä kovin monella amppeerilla sähköä tunnu sisään menevän. Voiko puoli vuotta sitten Motonetistä ostamani akku olla jo sökö?tatza kirjoitti:Se perhanan lämppärin puhallin on varmaan isojen sulakkeiden ohella poltellut ohuet kaiutinjohtonsa ja jostain vetää vähän maihin ja sähkö häipyy sinne. Ehkä. Onko parempia ideoita? Irrotin nyt puhaltimen akusta, saapa nähdä pysyykö nyt sähköt kasassa.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Ei se meinaa oikein sähkö pysyä. Olen mietiskellyt, että minne se häviää. Takaluukun lukko ei nyt ole toviin surissut, voisiko se olla jossain oikkarissa tai muuten jumissa ja syödä sähköt? Päivän-parin välein saa autoa latailla ja lähtö pitää aina varmistaa latauksella, prkle. Onneksi on ollut ihan hyvä mopokelit.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Kyllä noita muutamia tapauksia tiedetään, joissa juuri takaluukkuun menevä johtonippu on hankautunut puhki tms. ja päästää sähköä ulos. Halpa ensiapuhan se olisi ottaa luukun imurin sulake pois ja mitata, loppuiko virran kuluminen. Ulkoa en kyllä ny muista onko sen saman varokkeen takana jotain tärkeääkin. Johtonippukaan ei ole ihan noin vain esiin pengottavissa. Miinuskaapeli on tietysti helppo ottaa irti aina kun autoa pidempään seisottaa, virrat säilyy mutta kellon ja mankan joutuu aina veivaamaan uudelleen asetuksiinsa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Nyppääs laturin johto irti ja kokeile purkaako vielä? Joku diodi laturista kärähtynyt kun sull sattuupi olee enemmänkin tota sähkövikaa ja kun olet joutunut sitä latailee välillä tollasella ydinreaktorilla.
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
No joo. Auton laturi kyllä sähkö pukkaa akkuun, mutta se ei nyt oikein siihen tartu. Ei tartu seinäsähkökään, akku on ilmeisimminkin sökö. Tänään toi vehjas meinasi jättää mut ja muksut Prisman parkkikselle, kun olin viemässä lapsia isovanhemmille vahdittavaksi illaksi. Piti soittaa vaari hakemaan mukulat ja tuomaan samalla käynnistyskaapelit Mersulle.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Tänään lähdettiin poitsun kanssa hakemaan nuorimmaista päiväkodista. Auto napattiin johdon päästä ja kyllähän se omasta pihasta käyntiin lähti. Päiväkodin pihasta enää sitten ei. Onneksi tuli paikalle avulias väyrysmies, jolta autoon saatiin kaapeleilla sähköä. Seuraavan pysähdyspaikan, Motonetin, pihalla en viitsinyt enää autoa sammuttaa vaan kävin hakemassa uuden 70Ah akun ja muksuille jäätelöt auton käydessä tyhjäkäyntiä parkkipaikalla...
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Joops. Tänään sain itsestäni irti taas sen verran, että vihdoin ja viimein vaihdoin öljyt ja suodattimen merssuun. Jonkinkerran olin jo mallaillutkin suodattimen irroitusta, mutta se ei oikein halunnut lähteä irti. Tänään hain Motonetistä 6,90e hintaisen kolmijalkaisen kiristyvän avaajan, jolla suodatin sitten lähtikin irti. Öljyt imaisin pois ja uudet tilalle. Nyt öljynpaineet on ajossa kolmessa, mutta lämpinä liikennevaloissa edelleen ykkösen kieppeillä.
Syylärin nesteet ajattelin kanssa laskea pellolle, mutta syylärin alla oleva kuusiokolopultti on pyöristynyt niin, ettei se halua kuusiokoloavaimella aueta. Onko ideoita mistä laskemalla sieltä parhaiten nesteet lähtisi? Letku irti syylärin alakulmasta?
Syylärin nesteet ajattelin kanssa laskea pellolle, mutta syylärin alla oleva kuusiokolopultti on pyöristynyt niin, ettei se halua kuusiokoloavaimella aueta. Onko ideoita mistä laskemalla sieltä parhaiten nesteet lähtisi? Letku irti syylärin alakulmasta?
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Eikös ne öljynpaineet oo iha jees. Ei ainakaa mul oo pensamersuis oo ollu 2ikin tyhjäkäynnil,liekö sit olleet rikki...
Alavesiletku auki ja siältä vetet pois. Kannattaa varmaa varat uus klemmari jos se sattuu viottumaan poistaes se vanha!
-kooäss-
Alavesiletku auki ja siältä vetet pois. Kannattaa varmaa varat uus klemmari jos se sattuu viottumaan poistaes se vanha!
-kooäss-
W123 300td "uljas ratsu" https://picasaweb.google.com/1133522377 ... 39/DropBox
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Jees. Tänään Mersu vähän keitti, joten päätin laskea siitä vedet pois alaletkun irrottamalla kuin kosherlampaasta veret konsanaan ja vaihtaa nesteet uusiin. Vähän oli tukosta jossain, mutta kun puutarhaletkulla lasketteli paisarista ja alaputkista vettä niin johan lähti. Ilmeisesti vielä jonnekin jäi ilmaa tai vettä, kun ei uusia jäädytinnesteitä ihan ohjekirjan määriä mennyt.
Ja uuden akunkin latasin, siitä kun oli sähköt taas jonnekin hävinneet. Kone kyllä pyörii, muttei lähde käyntiin ennen lisäsähköä. Ostin Honkkarista uuden laturin, jossa on pieni kompura ja pitäisi olla jokin starttiboosteri -toimintokin. En kyllä sillä kutosta tulille saanut, laitteen mukana ei tullut mitään ohjekirjaa tms.
Toisessa topikissa (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 66#p805466" onclick="window.open(this.href);return false;) olleen jutun perusteella nappasin C-sulakkeen mäelle. Jospa sähköjen häviämiseen nyt tulisi stoppi?
Ja uuden akunkin latasin, siitä kun oli sähköt taas jonnekin hävinneet. Kone kyllä pyörii, muttei lähde käyntiin ennen lisäsähköä. Ostin Honkkarista uuden laturin, jossa on pieni kompura ja pitäisi olla jokin starttiboosteri -toimintokin. En kyllä sillä kutosta tulille saanut, laitteen mukana ei tullut mitään ohjekirjaa tms.
Toisessa topikissa (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 66#p805466" onclick="window.open(this.href);return false;) olleen jutun perusteella nappasin C-sulakkeen mäelle. Jospa sähköjen häviämiseen nyt tulisi stoppi?
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Jäähdytysjärjestelmää pessessäni puutarhaletkulla taannoin rupesi yhdestä letkusta vesipumpun liepeiltä tihkumaan vettä. Tänään panin sen poikki, lyhensin sentillä ja uudella klemmarilla kiinni. Nyt taas vedet pysyvät kierrossa.tatza kirjoitti:Jees. Tänään Mersu vähän keitti, joten päätin laskea siitä vedet pois alaletkun irrottamalla kuin kosherlampaasta veret konsanaan ja vaihtaa nesteet uusiin.
Akkua en ole lataillut tuon C-sulakkeen poisheiton jälkeen, enkä isommin ajellutkaan em. vesivuodosta johtuen, mutta hienosti kone lähti tänään tulille jäähdytysjärjestelmän koeponnistusta varten.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Ei pitäisi kirjoittaa, koska silloin heti napsahtaa. Näin se nimittäin Merssu taas joutui turvautumaan kaapeleihin ABC:llä käydessä. Startti kyllä pyörii, mutta ei vaan omin avuin lähde käyntiin. Onkohan siellä jokin bensapumppu tms, joka ei käynnisty alhaisella akun jännitteellä?tatza kirjoitti:tatza kirjoitti: Akkua en ole lataillut tuon C-sulakkeen poisheiton jälkeen, enkä isommin ajellutkaan em. vesivuodosta johtuen, mutta hienosti kone lähti tänään tulille jäähdytysjärjestelmän koeponnistusta varten.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Kannattaa korjata tuo vika ennen kun palaa koko auto. Joku vedellyt autossas ihan summamutikassa sähköjä niin tollastahan siitä tulee. Ampeerimittari käyttöön ja irroittelemaan johtoja yks kerrallaan nii eiköhän se selviä. Todennäköisesti jossain virtajohto ottaa maihin.tatza kirjoitti:Ei pitäisi kirjoittaa, koska silloin heti napsahtaa. Näin se nimittäin Merssu taas joutui turvautumaan kaapeleihin ABC:llä käydessä. Startti kyllä pyörii, mutta ei vaan omin avuin lähde käyntiin. Onkohan siellä jokin bensapumppu tms, joka ei käynnisty alhaisella akun jännitteellä?tatza kirjoitti:tatza kirjoitti: Akkua en ole lataillut tuon C-sulakkeen poisheiton jälkeen, enkä isommin ajellutkaan em. vesivuodosta johtuen, mutta hienosti kone lähti tänään tulille jäähdytysjärjestelmän koeponnistusta varten.
Itsellä oli aikoinaan -72 Celica ja siinä joku oli vedellyt hirveen nipun johtoa kojetautun alle, joka ajossa sitten meinas syttyä palamaan. Onneksi huomasin ajoissa, muuten olis hieno kiesi palanut kokonaan. Siinä ongelmana oli että johdon paksuus ei riittänyt, vaan lämpes liikaa(ja johtokasa lopulta suli) kun sähkölaitteita käytti.
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Noille aiemmin mainituille tuulettimen johtovirityksille ei nyt mene sähkö, poikkasin ne johdot taannoin akulta. Joten ne eivät nyt autoa polta.The Thing kirjoitti: Kannattaa korjata tuo vika ennen kun palaa koko auto. Joku vedellyt autossas ihan summamutikassa sähköjä niin tollastahan siitä tulee. Ampeerimittari käyttöön ja irroittelemaan johtoja yks kerrallaan nii eiköhän se selviä. Todennäköisesti jossain virtajohto ottaa maihin.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Panin vehjaksen nyt myyntiin, http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4870912" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvät renkaat ja paljon muutakin.
Hyvät renkaat ja paljon muutakin.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Vddu. Oltiin reissussa Turkissa ja eilen tultiin, onneksi ei oltu Air Finlandilla, koska muuten oltaisiin edelleen siellä jumissa kuin Mersu meidän pihassa. Laturilla olen tuohon nyt taas koko päivän puskenut virtaa, mutta vieläkin akkulaturi näyttää matalaa jännitettä. Startti en ole vielä toistamiseen koittanut, mutta voisihan sitä jossain vaiheessa käydä koeponnistamassa ja samalla katsoa yleismittarilla akun jännitteen.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
tatza kirjoitti:Vddu. Oltiin reissussa Turkissa ja eilen tultiin, onneksi ei oltu Air Finlandilla, koska muuten oltaisiin edelleen siellä jumissa kuin Mersu meidän pihassa. Laturilla olen tuohon nyt taas koko päivän puskenut virtaa, mutta vieläkin akkulaturi näyttää matalaa jännitettä. Startti en ole vielä toistamiseen koittanut, mutta voisihan sitä jossain vaiheessa käydä koeponnistamassa ja samalla katsoa yleismittarilla akun jännitteen.
No niin. Kyllähän se sitten taas tulille lähti. Saas nähdä miten käy aamulla. Toivottavasti paistaa aurinko, että pääsee lähtemään mopolla. Ilmeisen kostea on ollut Suomessa juhannus, sen verran taas tuntui kostealta auto sisältä. Alanyassa oli lämmintä, vähän Mersuja ja paljon Relluja.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Kyllä se jostain akkua purkaa jos akku on tyhjä 1-2 viikon seisottamisen jälkeen. Ja tuo kosteuskaan ei ole normaalia, varsinkin kun juhannuksena juhannusviikko oli melko lämmintä ja aurinkoista.OOtko tarkistanu että esim. tuuletuskaukalon poistoreijät on auki jne., sillä muutenhan sisälle tuleva puhallusilma on tosi kosteeta jos siellä lojuu aina vähän vettä ja jos ei ole ilmastointiakaan ni kosteeksihan sisusta jää aina.tatza kirjoitti:No niin. Kyllähän se sitten taas tulille lähti. Saas nähdä miten käy aamulla. Toivottavasti paistaa aurinko, että pääsee lähtemään mopolla. Ilmeisen kostea on ollut Suomessa juhannus, sen verran taas tuntui kostealta auto sisältä. Alanyassa oli lämmintä, vähän Mersuja ja paljon Relluja.tatza kirjoitti:Vddu. Oltiin reissussa Turkissa ja eilen tultiin, onneksi ei oltu Air Finlandilla, koska muuten oltaisiin edelleen siellä jumissa kuin Mersu meidän pihassa. Laturilla olen tuohon nyt taas koko päivän puskenut virtaa, mutta vieläkin akkulaturi näyttää matalaa jännitettä. Startti en ole vielä toistamiseen koittanut, mutta voisihan sitä jossain vaiheessa käydä koeponnistamassa ja samalla katsoa yleismittarilla akun jännitteen.
Itse kävin Roomassa pari viikkoa sitten ja sillä välillä suomessa satoi ja ei ainakaan mun kakkosnelonen ollut erityisen kostea sisältä vaikka taivasalla oli ollu katoksen sijaan.
Roomassa muuten näin vielä W124 koppasia takseina! Ja mikä ihmeellisintä niissä mitä näin ni oli melko lommottomia, kun taas muut uudet Lanciat, Alfat ja Fiatit oli täynnä lommoja!
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Kolme päivää reissussa anoppilassa ja mersussa ei edes lämpömittariin löydy sähköä... C-sulake on tuhkiksessa tallessa, eli jostain muualta kuin takaluukusta vuotaa.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Mittaa autostasi purkuvirta. Eli laita amppeeri mittari miinus navan ja kengän väliin ja sitten rupeat nyppimään sulakkeita yks kerrallaan irti. Sitten kun purkuvita häviäää katot vaan minkä sulakkeen irrotit ja näin saat rajattua vikalistaa ja on helpompi lähteä etsimään vikaa.
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Joo. Latailin akkua ja yleismittarilla tänään vähän taas sohin, mutta ei tuosta oikein mitään purkuvirtaa tuntuisi minnekään menevän. Parin tunnin latauksen jälkeen lähti boosterilla käyntiin, ajoin pienen lenkin ja laitoin pihaan takaisin. Sammutin ja siihen jäi. Olisikohan akku poksahtanut jotenkin, kun ei tuo napajännitekään kovin korkeaksi tunnu nousevan kengät irti lataillessa?
Käänsin nyt nokan kadulle päin, niin se on siitä helpompi ottaa jonkun koeajolle tai hinata pois...
---
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4870912
Käänsin nyt nokan kadulle päin, niin se on siitä helpompi ottaa jonkun koeajolle tai hinata pois...
---
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4870912
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Tänään taas latailin, starttasin boosterilla laiskasti, siirsin vähän pois tieltä ja annoin käydä tovin. Sitten sammutin ja siihen jäi taas. Valot vaan mittaristossa sammuivat kun starttia koitti.tatza kirjoitti: Käänsin nyt nokan kadulle päin, niin se on siitä helpompi ottaa jonkun koeajolle tai hinata pois...
---
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4870912
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Tarina päättyi nyt minun osaltani, johtotähti vaihtoi tänään omistajaa.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Ehkä hyvä sun osalta, sillä kuulosti niin omituiseltä tuo vikakin että purkaa akkua. Itellä prätkässä purki akkua siksi että siinä oli startinrele(vastaa autossa pendixiä) rikki, mutta se nyt oli parin minuutin diagnoosilla selvillä se vika.tatza kirjoitti:Tarina päättyi nyt minun osaltani, johtotähti vaihtoi tänään omistajaa.
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Jeps. Mersu on kuulemma saanut taas leimansa uusittua ja matka Turun liepeillä jatkuu. Onnea matkaan vaan.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Jeps.
Muutaman kuukauden se kesti, mersuttomuus meillä siis. Talvikelit tuli taas ja mopot jäi talliin. Tänään ostaa rämpsäytin W203-mallisen automaattinokivasaran, jolla nyt pitäisi varmaan saada jokunenkin vuosi ajeltua ilman että kovasti pitää remonttiblogia kirjoitella. Kop-kop. Jotain samaa siinä on kuin tuossa vanhassa lankussakin oli, toisaalta se on aivan erilainen ja selkeästi pienempi kuljetuskapasiteetiltaan. Noh, eiköhän tollakin saa kuopuksen kiikutettua päiväkotiinsa ja isompia harrasteisiin...
Muutaman kuukauden se kesti, mersuttomuus meillä siis. Talvikelit tuli taas ja mopot jäi talliin. Tänään ostaa rämpsäytin W203-mallisen automaattinokivasaran, jolla nyt pitäisi varmaan saada jokunenkin vuosi ajeltua ilman että kovasti pitää remonttiblogia kirjoitella. Kop-kop. Jotain samaa siinä on kuin tuossa vanhassa lankussakin oli, toisaalta se on aivan erilainen ja selkeästi pienempi kuljetuskapasiteetiltaan. Noh, eiköhän tollakin saa kuopuksen kiikutettua päiväkotiinsa ja isompia harrasteisiin...
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)
Re: Talvipulkka / W124 300 TE -87 / Kesäkelkka
Ei ole muuten mersuilu köyhän miehen hommaa. Helkkarin kalliit vakuutukset tommosessa W203:ssa verrattuna vaikkapa vaimon kauppakassivolkkariin, lähestulkoon tuplat.
w203 200cdi a / vespa px 200e & ss 180 (ex. w124 300te)