W201 turbotus?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja NFS »

DeadInside kirjoitti: Sitten jos tehoja lähden nostamaan niin varmaan fiksuin veto vaihtaa kiisseli kone.
Varmaankin fiksuin ja helpoin. Mut semmonenhan on jo kaikilla....
Kyllä niitä keinoja on bensa koneestakin tehoja ottaa. Kaikki on ihan kiinni siitä paljonko on valmis uhraamaan euroja ja paljonko on tavoite.
DeadInside
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja DeadInside »

No tavoite on että kunhan ei jalkoihin jää. Eurot sen mukaan.
Avatar
Ola8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 25.04.2010 19:46
Paikkakunta: Parikkala

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja Ola8 »

Terveeks foorumille!

Hommasin syksyllä -09 Mesen, 2.0E -88 ASD-perällä. Sillon lähinnä talvipulkaksi ja käyttö-autoks. Tänä vuonna käyny vähän Mercedestä ehostamaan, kun -40mm alustan ja 16" valssit vaihdoin. Seuraavaks alkanut turbo poltella, kerta se ei viestien perusteella niin mahdoton homma ole tähän pataan laittaa. Autossa on leimausaika parhaillaan menossa ja mahd. ens viikolla leimaan, jonka jälkeen joutaa auto sitte projektin ajan seistä kun on toinenki ajossa.

Todennäköisesti irroitan moottorin ja laatikon autosta, "norsu" löytyy tallista. Pakosarjan mutterit ja pinnapultit näyttää siltä, ettei ehjänä kaikki lähde irti. Irrallaan varmaanki helpompi tehdä myös reikä lohkoon turbon öljyn paluulle. Laatikon käytän irti ja todennäkösesti vaihdan suoraan uuden tai vahvemman kytkimen ja asetelman. Auton kilometreistä ei ole mitään tietoa, ~190tkm oli mittarissa kun ostin ja ei pyörinyt. Venttiilinvarrenkumit menee samalla vaihtoon, kun vie jonki verran öljyä. Täysin varma en vielä ole mennäänkö Jetillä vai vaihdanko jonkun toisen ecun ja sähkösuuttimet. Nakuttaa meinaa kuulemma herkästi lukemani perusteella, että se puoltas kyllä vaihtamaan eri ecun, jos vaikka pata kestäs vähän pidempään.

Ikää löytyy 26 ja autojen kanssa on pelattu, ettei täällä ihan "lippa vinossa" läpällä kirjotella... :P Ensimmäinen turbotus-projekti on kyllä tämä, et apuja mahtaa tarvita. Tomantin projekti on luettu useampaan kertaan läpi ja sieltä on hyvää vinkkiä jo saanut! Mietin tässä vaan vielä, et pitäsköhän miun tehdä projekti-topic tuosta omasta autosta?
keula pien.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tee oma projekti sitten kun aloitat rakentamaan. minä voin myydä sinulle halvan M111 moottorin 8) on sähkösuuttimet ja bensiini linjat valmiina 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ola8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 25.04.2010 19:46
Paikkakunta: Parikkala

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja Ola8 »

Sergey kirjoitti:tee oma projekti sitten kun aloitat rakentamaan. minä voin myydä sinulle halvan M111 moottorin 8) on sähkösuuttimet ja bensiini linjat valmiina 8)
Juu pittääpä tehä oma topic kohan auto joutaa parkkiin. Siis m111 kone on w202/3 korista ja kompressor kone, samantyyppinen kun esim. Tomantilla tenavassa? Kyllähä se vois kiinnostaa kun laitat tarkempia specsejä koneesta ja päästään johonki yhteisymmärrykseen hinnasta. :wink:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no tuo ei ole kompressor vaan vapari ja peräisin W124 keulalta, moottorin korvat siis tenavaan käy suoraan ;) mutta sama vehje se on muutoin... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=141922" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ola8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 25.04.2010 19:46
Paikkakunta: Parikkala

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja Ola8 »

Ahaa, noo en nii peril oo koneist, mut anyway vois kiinnostaa siltikin. :wink:
Laittasitko vaikka YV:llä tietoja siitä mitä tiedät, km-määrä jne jotain? Sopisko toi kone turbotukseen? Välimatkaa on n. 550km, mut ei ongelma hakee konetta. Jatkettaneen huomenna tarinointia, kun sattuu olemaan lauantai ilta ja muutamat oluet tässä.... :shock: :P
retsu.janne
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:54

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja retsu.janne »

Ja mielenkiinnosta mihin onnistuisi verrata 2,6 bensa konetta jos innostus turboa lykkään kylkeen? Onnistuuko vertailu esim 124 puolelta?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 turbotus?

Viesti Kirjoittaja tomant »

retsu.janne kirjoitti:Ja mielenkiinnosta mihin onnistuisi verrata 2,6 bensa konetta jos innostus turboa lykkään kylkeen? Onnistuuko vertailu esim 124 puolelta?
W201 tehokkain kone löytyy 190E 2.5-16-mallista ja se on teholtaan 150 kW. Sen alustalla saa siitä ja muustakin moottorista ottaa 150 kW + 20% = 180 kW (244 hv). Vertaamalla tehokkaampiin W124-malleihin ei tehoa saa lisää W201-koppaan, mutta peraatteessa niidenkin jarrut, alusta ja voimasniirto riittävät, vaikkakin muutostyöt ovat haastavammat.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin