om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
eli tuossa hetken mielijohteesta tuli purettua koko auto kaikki leveällään hallin lattialla.. vaihdelaatikko, kardaanit ja perä maalattu komialla kiiltävällä punasella tuli myös hitsattua kemppi-lukko....................................
kysyisinkin teiltä mersuasiantuntijoilta mikä olisi tuollasen 190 mersun keulille parhain kone mistä saisi voimaa itse ajattelin om602. oisiko se parhain vaihtoehto?
kysyisinkin teiltä mersuasiantuntijoilta mikä olisi tuollasen 190 mersun keulille parhain kone mistä saisi voimaa itse ajattelin om602. oisiko se parhain vaihtoehto?
Viimeksi muokannut jusbe37, To 29.05.2014 12:28. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: superin rakentelu alkaa!
pistä 605 niinkun kaikki muutkin
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
om605 on vaan niin hiton kallis....
Re: superin rakentelu alkaa!
1300e. noista 602 turboja on harvas ja neki ny kumminki 600-700e maksaa.
Vaparin koneesta ei kannata ruveta tekemään ku ei kestä mitää.
Vaparin koneesta ei kannata ruveta tekemään ku ei kestä mitää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
joo ei vaparia todellakaan! no mutta alan ettimään siis om602 tai om605 konetta. katotaan kumpi jää kouraan.
Re: superin rakentelu alkaa!
löysin eilen om603 turbokoneen... onko 190 konetila liian ahdas tuollaselle?
Re: superin rakentelu alkaa!
onhan sinne om606:kin istutettu, eli kyllä sinne keposesti yks kapiakantinen menee
http://www.youtube.com/watch?v=JMh0iqi1eUo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=JMh0iqi1eUo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: superin rakentelu alkaa!
jeps. eli ei tarvi alkaa rintapeltiä leikkomaan tai muotoilemaan uusiks?
Re: superin rakentelu alkaa!
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Mielenkiintoisen näkönen pohja varmasti tulee ainaki
Re: superin rakentelu alkaa!
Kai se punasena pysyy niin kauan ku ei ajeta. Paukkumaalihan lähtee painepesurillaki irti vaikka olis kuivunu parivuotta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Tomiko kirjoitti:Mielenkiintoisen näkönen pohja varmasti tulee ainaki
jep pohja on muuten musta, mutta nuo tuo väriä siihen kivasti
Re: superin rakentelu alkaa!
TUUTTERO kirjoitti:Kai se punasena pysyy niin kauan ku ei ajeta. Paukkumaalihan lähtee painepesurillaki irti vaikka olis kuivunu parivuotta.
veikkaan kans että lähtee irti ku kivet kolisoo, mutta ei nyt ainakaan oo lähteny mistään maali ku on pyöritelly noita hallin lattialla...
ja 2 viikon päästä varmaan saadaan jo kuvaa uudesta koneesta! om602 tuli hankittua.. porattu 2.9 litraseks, 606 kanget ja sprintterin turbomännät ymymym.
Re: superin rakentelu alkaa!
ei muuten kenelläkään ois myydä om602 viripumppua 7mm tai 8mm tapeilla? laittakaa yv.nä hintaa jos on
Re: superin rakentelu alkaa!
veskola kirjoitti:voi itku...
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei huonompaa mottia enää löytynyt tuohon hommaan?
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: superin rakentelu alkaa!
tuolla voiman siirrolla 601:nen kin olisi riittävä moottori
Diesel on puhtaampi
Re: superin rakentelu alkaa!
DuPu kirjoitti:Ei huonompaa mottia enää löytynyt tuohon hommaan?
DuPu
no ei oikeastaan onhan se harmi että pitää tuosta puottaa ahtopaineita ja syöttöä sen verran pois että siinä on se 400hv
Re: superin rakentelu alkaa!
ois sintteri kytkimelle tarvesta eli vauhtis,asetelma ja levy !! laittakaa yv.nä hintaa
Re: superin rakentelu alkaa!
Hommaa Herlevin Pekalta se 8mm pumppu tähän projektiin niin sitten on taas sitä racingiä
Pekalta saat neuvot kytkimeenkin, eli suosittelen käymään siellä ja juttelemaan hetken aikaa...ota kukkaro mukaan, siellä voi olla vaikka mitä ostettavaa.
P.S 89 mm porauksella oleva mersun moottori kestää hyvällä tuurilla, eikä edes pitkään käytännössä, 30-40 hp per sylinteri.
Pekalta saat neuvot kytkimeenkin, eli suosittelen käymään siellä ja juttelemaan hetken aikaa...ota kukkaro mukaan, siellä voi olla vaikka mitä ostettavaa.
P.S 89 mm porauksella oleva mersun moottori kestää hyvällä tuurilla, eikä edes pitkään käytännössä, 30-40 hp per sylinteri.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superin rakentelu alkaa!
veskola kirjoitti:Hommaa Herlevin Pekalta se 8mm pumppu tähän projektiin niin sitten on taas sitä racingiä
Pekalta saat neuvot kytkimeenkin, eli suosittelen käymään siellä ja juttelemaan hetken aikaa...ota kukkaro mukaan, siellä voi olla vaikka mitä ostettavaa.
P.S 89 mm porauksella oleva mersun moottori kestää hyvällä tuurilla, eikä edes pitkään käytännössä, 30-40 hp per sylinteri.
kiitos veskola tiedoista! pitänee käydä pekan puheilla
Re: superin rakentelu alkaa!
Ainoa harmi siinä on itse moottori.. Mutta pitäähän meidän jokaisen omat oppirahamme maksaa.. Taisi myyjä luvata kuun taivaaltajusbe37 kirjoitti:DuPu kirjoitti:Ei huonompaa mottia enää löytynyt tuohon hommaan?
DuPu
no ei oikeastaan onhan se harmi että pitää tuosta puottaa ahtopaineita ja syöttöä sen verran pois että siinä on se 400hv
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: superin rakentelu alkaa!
Ainoa harmi siinä on itse moottori.. Mutta pitäähän meidän jokaisen omat oppirahamme maksaa.. Taisi myyjä luvata kuun taivaalta
DuPu[/quote]
no ei aivan
DuPu[/quote]
no ei aivan
Re: superin rakentelu alkaa!
Hmm 1300e kone oli liikaa, mutta herleville mennään hakemaan pumppua. Eikö neki ny kumminki tonnin luokkaa ole
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
2.9l ja 606 kanget...
Re: superin rakentelu alkaa!
minä olen ainakin tippunut aikoja sitten jo kärryiltä, että mikä kone tuonne oikein on tulossa mutta jotenkin nyt haisee siltä, että ollaan kädet lykätty kyynärpäitä myöden paskaan... eli pitkäiskuinen OM602 (sama juttu 601 ja 603 kohdalla) on se huonoin mahdollinen aihio rakentaa ST konetta...Mika.T kirjoitti:2.9l ja 606 kanget...
606 kanget, niin sinne on täytynyt löytyä jotku tosi matalat männät, ettei ne kurki liikaa sylintereistä vai onko sittenkin kyseessä jotku muut, kuin OM606 kanget
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superin rakentelu alkaa!
TUUTTERO kirjoitti:Hmm 1300e kone oli liikaa, mutta herleville mennään hakemaan pumppua. Eikö neki ny kumminki tonnin luokkaa ole
Tuli hankittua jo mynä pumppu.
Re: superin rakentelu alkaa!
napa kirjoitti:minä olen ainakin tippunut aikoja sitten jo kärryiltä, että mikä kone tuonne oikein on tulossa mutta jotenkin nyt haisee siltä, että ollaan kädet lykätty kyynärpäitä myöden paskaan... eli pitkäiskuinen OM602 (sama juttu 601 ja 603 kohdalla) on se huonoin mahdollinen aihio rakentaa ST konetta...Mika.T kirjoitti:2.9l ja 606 kanget...
606 kanget, niin sinne on täytynyt löytyä jotku tosi matalat männät, ettei ne kurki liikaa sylintereistä vai onko sittenkin kyseessä jotku muut, kuin OM606 kanget
Moottori on ammattilaisen rakentama eikä mikään nyrkkipaja räpellys..
Noin on vaan minulle sanottu että sprintterin männät ja 606 kiertokanget.