Kokeiles muuten "pelle" kuukklettaa "autimies", voit yllättyä......jylppy kirjoitti: Ja Audi miäs kyllä anto justiin sen Audi miähen kuvan
Ratkaistu - (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Hyvät on perät.......
Auti
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Ei tässä nyt kannata nokkaantua vaikka sekaan tulee kärkevämpiäkin vastauksia. Nimenomaan rahastahan oli kyse aluksi eikä siinä mitään pahaa ole kun yrittää säästää.jylppy kirjoitti:Justiin nii joo. kettu mitä porukkaa. Mikä siinä on niin väärin että yrittää itse korjata autonsa ja näin ollen kasvattaa omaa tietotaitoa juuri siitä ketun syystä ettei tartte aina joka asian takia kiikuttaa sinne korjaamolle. Ei tässä nyt ole niinkään kyse rahasta, vaan halusta tehdä asiat itse. En vaivaa enää kertaakaan täällä ketään omilla kirjoituksillani. Anteeksi nyt vaan ihan perkeleesti.
Joskus sen vaan tekee väärässä paikassa.Ei olis lompakkoa lähtee muualle irroittelemaan.
Edelleen kiinnostaisi tarkennus työkalusta ja sen käytöstä tässä tapauksessa ?
Kenties osaisimme antaa neuvoja.
wiimax.fi
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Täällähän on tunteet niinku katkenneen hehkun ympärillä konehuoneessa just napsahuksen jälkeen. Ja jännittää miten käy
Sitä vaan ihmettelen miten on saatu porattua kierteen osalta hehku pois siten että kierre kannessa on vielä ehjä ja silti hehkun loppu olisi irti. Ei se sieltä kierteineen nouse oikeallakaan työkalulla. Nythä se tulee tarkastettua kone samalla muutenki ku ei sitä pysty enää oikeilla työkaluilla pois ottamaan. Tässä on just se että kun hommaa vehkeet ja tekee ite niin ei maksa mitään. Sanonta toimii myös silloin kun korjaamoiden taksoja moititaan...
En ole silti vahingon iloinen, hehkujen kanssa saa painia välillä vaikka on vehkeitäkin hommaan. On kuitenki varotettu aiheesta aika yksityiskohtaisesti joten irti on minusta
Laita vaikka kuva siitä kohasta niin josko löytyisi aisaan vielä joku visio
Sitä vaan ihmettelen miten on saatu porattua kierteen osalta hehku pois siten että kierre kannessa on vielä ehjä ja silti hehkun loppu olisi irti. Ei se sieltä kierteineen nouse oikeallakaan työkalulla. Nythä se tulee tarkastettua kone samalla muutenki ku ei sitä pysty enää oikeilla työkaluilla pois ottamaan. Tässä on just se että kun hommaa vehkeet ja tekee ite niin ei maksa mitään. Sanonta toimii myös silloin kun korjaamoiden taksoja moititaan...
En ole silti vahingon iloinen, hehkujen kanssa saa painia välillä vaikka on vehkeitäkin hommaan. On kuitenki varotettu aiheesta aika yksityiskohtaisesti joten irti on minusta
Laita vaikka kuva siitä kohasta niin josko löytyisi aisaan vielä joku visio
Joku mersupurkaamo??
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Aki, se hehku on siis alunperin katkennut juuri siitä sen hehkun kierteen alapäästä, eli ei sitä kierrettä ole tietenkään kukaan mitään porannut. Se hehkuhan on rakenteeltaan sellainen, että se kierreosa on liki samanlainen nipukka, mitä esim. jarruputkissa käytetään (selviää, jos oikein perustellisesti hehkun hajottaa osiin) ja sehän on siis stannassattu siihen alumiiniseen hehkurunkoon, joka on se hehkun loppuosa siellä. Ja juuri sen takiahan se aina juuri siitä katkeaa, kun se on niin ohutta alumiinia ja siinä on se stanssi.Aki P kirjoitti:Täällähän on tunteet niinku katkenneen hehkun ympärillä konehuoneessa just napsahuksen jälkeen. Ja jännittää miten käy
Sitä vaan ihmettelen miten on saatu porattua kierteen osalta hehku pois siten että kierre kannessa on vielä ehjä ja silti hehkun loppu olisi irti. Ei se sieltä kierteineen nouse oikeallakaan työkalulla. Nythä se tulee tarkastettua kone samalla muutenki ku ei sitä pysty enää oikeilla työkaluilla pois ottamaan. Tässä on just se että kun hommaa vehkeet ja tekee ite niin ei maksa mitään. Sanonta toimii myös silloin kun korjaamoiden taksoja moititaan...
En ole silti vahingon iloinen, hehkujen kanssa saa painia välillä vaikka on vehkeitäkin hommaan. On kuitenki varotettu aiheesta aika yksityiskohtaisesti joten irti on minusta
Laita vaikka kuva siitä kohasta niin josko löytyisi aisaan vielä joku visio
Poistettu (yritetty) on siis niin, että tähän jääneeseen osaan on porattu 5mm terällä reikä, siihen tehty kierretapilla 7mm kierre ja sitten on 7mm kierretanko kierretty sinne kierteeseen niin lujaan kuin uskaltaa. Sen jälkeen päälle sopivan kokoinen hylsy, joka ottaa siis kanteen kiinni. Hylsyn päälle sopiva prikka (tai pari) ja sitten 11mm mutteri, jota sitten kiristetään sitä hylsyä vasten.
Tosin nää yritykset on epäonnistunut sen vuoksi, että ei vielä ole löytynyt 7mm kierretankoa ja on jouduttu itse tekemään kahdesta pultista hitsaamalla ja hitsaaminen on "hiukan" epäonnistunut, joten ei ole "työkalut" kestäneet. Ei ole nyt päässy tässä kunnon rautakauppoja (yms.) koluamaan, josko löytyis kunnon tavaraa, josta tehdä "työkalu".
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Jos se kierreosa tosiaan on kokonaan poissa sieltä kannesta, niin kyllä se tumppi pitäis irrota tuollaisella esittämälläsi ulosvedinpatentilla.
Ethän kuitenkaan ole porannut liian syvälle niitä uusia kierteitä ja tanko onkin päästään kannessa kiinni.
Hitsatuista pultinpätkistä tehty tanko ei tuu kestämään tarvitavaa vetoa.
Mun mielestäni kannattais ostaa hyvälaatuista umpi tankoa, johon sitten vetää huolelleisesti kierteet 7 mm pakalla ja käyttää sitä irroitukseen, ennen kuin tulpanjämässä olevat kierteet on useiden kokeilujen jälkeen sökönä. Kone kuumaksi ennen ajoa helpottaa tilannetta.
Pää pystyyn vaan, ei ole mikään häpeä tehdä noita kinkkisempiäkään juttuja itse ja omalleen saa kukin tehdä mitä haluaa.
Ethän kuitenkaan ole porannut liian syvälle niitä uusia kierteitä ja tanko onkin päästään kannessa kiinni.
Hitsatuista pultinpätkistä tehty tanko ei tuu kestämään tarvitavaa vetoa.
Mun mielestäni kannattais ostaa hyvälaatuista umpi tankoa, johon sitten vetää huolelleisesti kierteet 7 mm pakalla ja käyttää sitä irroitukseen, ennen kuin tulpanjämässä olevat kierteet on useiden kokeilujen jälkeen sökönä. Kone kuumaksi ennen ajoa helpottaa tilannetta.
Pää pystyyn vaan, ei ole mikään häpeä tehdä noita kinkkisempiäkään juttuja itse ja omalleen saa kukin tehdä mitä haluaa.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Irrottamista on yritetty ihan oikealla tavalla mutta työkalut ovat puutteelliset.Tosin nää yritykset on epäonnistunut sen vuoksi, että ei vielä ole löytynyt 7mm kierretankoa ja on jouduttu itse tekemään kahdesta pultista hitsaamalla ja hitsaaminen on "hiukan" epäonnistunut, joten ei ole "työkalut" kestäneet.
Kerrotunlainen viritys ei kestä ja tavallinen kierretankohan on pehmeää tavaraa.
Oikean ulosvetimen pultti kestää lujaa vetoa.
Työkalusarjan porallahan lähtee kierrekin juuri tarkasti pois niin että kansi jää ehjäksi, vai mitä meinasit ?Aki kirjoitti:Sitä vaan ihmettelen miten on saatu porattua kierteen osalta hehku pois siten että kierre kannessa on vielä ehjä ja silti hehkun loppu olisi irti.
wiimax.fi
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Mullakin on kokemusta pehmeillä kierretangoilla ulosvedosta, ei toimi, varsinkin jos pultti on tavaratalojen kilotavaraa, pitää löytää jostakin 10.9 tai vielä kovempi juuri sopiva pultti eikä mitään pehmennyksiä siihen hitsaamalla. Eikös tuommonen tule paremmin ulosvetovasaralla, ainakin nuo ketjunohjaimen tapit tulevat helpommin kuin staattisella vedolla.
Toisella tapillahan sen voi vetästä hitsauskoneen avulla kuumaksi, sitten vaihtaa varsinaisen ulosnylpytystapin, jäähdyttää tapin/hehkun jämän spräyllä ja runkrunkrunk pihalle.
...jos nyt yhtään ymmärrän mikä on se jäljellä oleva onkelma, jonkin sortin tumppi piukassa reijässä. Kimmo niistäkin tietää enemmän
Toisella tapillahan sen voi vetästä hitsauskoneen avulla kuumaksi, sitten vaihtaa varsinaisen ulosnylpytystapin, jäähdyttää tapin/hehkun jämän spräyllä ja runkrunkrunk pihalle.
...jos nyt yhtään ymmärrän mikä on se jäljellä oleva onkelma, jonkin sortin tumppi piukassa reijässä. Kimmo niistäkin tietää enemmän
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Just sitä meinasin että oikea työkalu poistaa sen kierreosan tarkasti jota on muuten hankala saada pois että kierre säilyy. Tässä tapauksessa ilmeisesti katkennut siten että kierre tullut jo pois.dealer kirjoitti:Irrottamista on yritetty ihan oikealla tavalla mutta työkalut ovat puutteelliset.Tosin nää yritykset on epäonnistunut sen vuoksi, että ei vielä ole löytynyt 7mm kierretankoa ja on jouduttu itse tekemään kahdesta pultista hitsaamalla ja hitsaaminen on "hiukan" epäonnistunut, joten ei ole "työkalut" kestäneet.
Kerrotunlainen viritys ei kestä ja tavallinen kierretankohan on pehmeää tavaraa.
Oikean ulosvetimen pultti kestää lujaa vetoa.
Työkalusarjan porallahan lähtee kierrekin juuri tarkasti pois niin että kansi jää ehjäksi, vai mitä meinasit ?Aki kirjoitti:Sitä vaan ihmettelen miten on saatu porattua kierteen osalta hehku pois siten että kierre kannessa on vielä ehjä ja silti hehkun loppu olisi irti.
Yleensä katkeaa sen "mutterin" ja kierteen välistä eikä sieltä kierteen alta ja kierre jää kanteen.
Systeemit ovat ihan oikeat, periaatteessa. Vältä hitsailuja sinne reikään koska tahtoo karkaistua ettei enää pystyy poraileen. Taitaa olla 6mm siinä omassa työkalussa. Siihen kokoon sais ainaki kovaa pulttia. Siihen kovaan pulttiin massavedin kiinni ja kokeilis sillä???
Ja se halkeamien ym. toteamiseen tarkoitettu tunkeutumisaine on myös hyvää liottamaan irti noita, saattais toimia kun ei ole enää kierrettä edessä?????
Joku mersupurkaamo??
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Onko jarruneste liian jämerää liotusainetta tuohon problemaan ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
kokeile jos jostain rautakaupasta löytys vääränkätinen kierre tanko jolla teet kierteen ja vielä väärän kätinen pultti tai joku muu, niin ei tarvii hitsailla niin kestää
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Mistähän se johtuu että vasenkätinen kierretanko on lujempi kuin oikeakätinen kierrertanko, kyllä se on hyvä että ohjeita antaa, muttei se haittaa jos siinä on järjen kanssa jotain tekemistä.zalolahti kirjoitti:kokeile jos jostain rautakaupasta löytys vääränkätinen kierre tanko jolla teet kierteen ja vielä väärän kätinen pultti tai joku muu, niin ei tarvii hitsailla niin kestää
Parempi varmaan että antaa ohjeita miehet, jotka painineet saman ongelman kimpussa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
En oo kyllä koskaan nähny vääränkätisellä jengalla olevaan kierretankoa Harvoin tulee kyllä savossa käytyä jos vaikka kuopiossa sitten ois? Eikait nyky savolaisetkaan niin kieroja oo, ainakaa ne ei oo joita tunnen.
Joku mersupurkaamo??
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Hahahahah illan naurut tarjosit! Mutta eihän sillä oo mitään ketun väliä onko oikian vai vasemmankätinen kierre. Ei ne atomit siinä kierretangossa tiiä kumpaan suuntaan kierre on. Vaikka itekki persaattees Savost oon ni ei saatana.Aki P kirjoitti:En oo kyllä koskaan nähny vääränkätisellä jengalla olevaan kierretankoa Harvoin tulee kyllä savossa käytyä jos vaikka kuopiossa sitten ois? Eikait nyky savolaisetkaan niin kieroja oo, ainakaa ne ei oo joita tunnen.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Naurattaa se täälläkin nyt vähän...jos mennään siihen mitä tapahtui niin, kun tappiin porataan reikä ja väännetään kierre niin tottakai se kierretappi puristaa sen tapin vielä tiukempaan kiinni. Se kai tässä on vielä ongelmana, toisaalta ei siellä tahdo materiaali kestää pois nylpytystä kun kierteen ympärillä on milli vai edes pari matskua. Eikös se jo poraamalla tarkasti kohdalleen olisi irti ?
Kannattaa aina lyödä kerta ensin sisään ja sitten vasta alkaa nylkyttämään vetovasaralla ulos. Tulee se kyllä sitten joskus vastaan nuppi joka ei irtoakkaan, esimerkiksi Viton taka-ABS anturit ehjänä irti, ei kannata yrittää, tulee vain paha mieli.
Kannattaa aina lyödä kerta ensin sisään ja sitten vasta alkaa nylkyttämään vetovasaralla ulos. Tulee se kyllä sitten joskus vastaan nuppi joka ei irtoakkaan, esimerkiksi Viton taka-ABS anturit ehjänä irti, ei kannata yrittää, tulee vain paha mieli.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Kirkkonummelta (C & G Service) löytyy masiina, jolla saa katkenneen hehkun irti ilman kannen avaamista. Sisäkautta tehdään vastakierre ja masiina vetää sen tärinällä sitten ulos. Saman henkisiä masiinoita löytyy muualtakin, mutta ei kaikilla näillä toiminnoilla, eikä samalla pujotusmahdollisuudella. Tämän pitäisi olla suomessa ainoa kappale, jos ei merkkikorjaamoita lasketa.
Kokemuksella, toimii.
Kokemuksella, toimii.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Varmaankin, tosin hieman erilaisia työkalusarjoja on monellakin korjaamolla ja helposti katkennut hehku saadaan irti...Tämän pitäisi olla suomessa ainoa kappale, jos ei merkkikorjaamoita lasketa.
Meillä on erikseen cdi ja esikammio-moniventtiilikoneeseen, lisäksi uudempiin taas erilainen sarja.
Tuossa V6 cdi hehkunjämien irrotusta, Viron poika oli katkaissut tulpan kanteen joskus vuosi pari aiemmin:
wiimax.fi
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Kysympähän vain, että mikäs tässä threadissa on kun porukka on pahalla päällä? :DD
edit.
Ja kyllä niitä vääränkätisiä kierretankoja on. Taitaisit yllättyä mitä kaikkea on keksitty tähän maailmaan jos ottaisit sen silmän pois perseestä ja katsoisit.
( pahantuulisuus tarttuu . )
edit.
Ja kyllä niitä vääränkätisiä kierretankoja on. Taitaisit yllättyä mitä kaikkea on keksitty tähän maailmaan jos ottaisit sen silmän pois perseestä ja katsoisit.
( pahantuulisuus tarttuu . )
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Juu todellakin.zalolahti kirjoitti:
Ja kyllä niitä vääränkätisiä kierretankoja on.
Eikä ole edes "harvinaisia"
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Mika.T kirjoitti:Juu todellakin.zalolahti kirjoitti:
Ja kyllä niitä vääränkätisiä kierretankoja on.
Eikä ole edes "harvinaisia"
juuei
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Joo, siellä oli myös kaikki perinteiset tärisyttäjät ja kiertäjät, yms vispilät, joilla voidaan operoida kannen ulkopuolelta hehkua, mutta niillä ei lähtenyt. Hehku irtosi niilläkin vain 1cm pätkinä ulos. Sitten, kun viimeinen pätkä tuli jo 1cm kannen kierrereijän sisältä irti niin loppuivat keinot. Tällöin oli pakko tilata sellainen jolla kaikki päästään operoimaan kannen sisältä päin.dealer kirjoitti:Varmaankin, tosin hieman erilaisia työkalusarjoja on monellakin korjaamolla ja helposti katkennut hehku saadaan irti...Tämän pitäisi olla suomessa ainoa kappale, jos ei merkkikorjaamoita lasketa.
Meillä on erikseen cdi ja esikammio-moniventtiilikoneeseen, lisäksi uudempiin taas erilainen sarja.
Tuossa V6 cdi hehkunjämien irrotusta, Viron poika oli katkaissut tulpan kanteen joskus vuosi pari aiemmin:
Sen verran oli tiukassa, että uskalsin riskillä ajella autolla yhden vuorokauden, kun odoteltiin laitteen saapumista.
En yhtään epäile, etteikö dealer saa hehkuja irti. Ja hyvä niin, koska tuskin kaikki pääsevät autoaan hehkun takia Kirkonpolttonummelle viemään...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Ei olla pahalla päällä ei. varsinkaan muitten hehkunkatkomisongelmien takia... Ihan hjuumorilla koitin kirjoittaa.... Hyvä tietää että on vääränkätistä tankoa olemassa, edelleenkään ITSE en vaan ole moista tavannut. Ja ehkä se ei juuri tätä ongelmaa ratkaise oli se jenga ny kummin päin vaan siellä reiässäzalolahti kirjoitti:Kysympähän vain, että mikäs tässä threadissa on kun porukka on pahalla päällä? :DD
edit.
Ja kyllä niitä vääränkätisiä kierretankoja on. Taitaisit yllättyä mitä kaikkea on keksitty tähän maailmaan jos ottaisit sen silmän pois perseestä ja katsoisit.
( pahantuulisuus tarttuu . )
Juhannuksena mieluummin piän silimät vaikka perseessä (en niinkään omassa) kuin katkenneessa hehkussa jossain eripuolella suomea
Joku mersupurkaamo??
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Ei pyhä jeesus että on hehku kiinni Löyty jo sopivan pituinen pinnapultti hommaan, mut ei siltikään. Tuli jotain sentin ylöspäin, mutta ei vaan saatana suostu lähtemään kokonaan pois. Siihen se taas jäi. Ei lähde kiertämällä, kun meni siinä vaiheessa kierteet sekä muttereista, että pinnapultista. Eli hehkuun tehty kierre kyllä kestäis, mutta kun ei niin ei. Eikä tullut edes "vetämällä" tossa vaiheessa (vetoiskuvasaralla). AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
No jätin sinne taas ns. puristuksen päälle ja kaadoin täyteen jarrunestettä. Huomenna olis sellanen 500km ajo edessä. Täytyy sen jälkeen koittaa taas uudestaan, jos olis vähän löystynyt.
Jos joku muuten haluaa harrastaa samanlaista yritystä, niin helkama raisun pinnapultti on oikein passeli tuohon hommaan. On liki saman pituinen, kuin se yuotube-videossa näkyvä ihan oikea työkalu, sillä erotuksella tietty et molemmissa päissä 7mm kierre. Virallisessa työkalussahan on se yläpää paksummalla kierteellä. Helkaman raisun pinnapultti 7mm kierteellä, 116mm pitkä.
Olis se tolla jo lähtenyt, jos tää hehku olis "normaali", mutta tässä tapauksessa on nyt ihan aikuisten oikeesti aivan epätavallisen tautisesti kiinni toi jämä tuolla, nimimerkillä muutamalta tutulta kysellyt ja tätä tapausta esitellyt ja hekin ihan ymmällään.
No jätin sinne taas ns. puristuksen päälle ja kaadoin täyteen jarrunestettä. Huomenna olis sellanen 500km ajo edessä. Täytyy sen jälkeen koittaa taas uudestaan, jos olis vähän löystynyt.
Jos joku muuten haluaa harrastaa samanlaista yritystä, niin helkama raisun pinnapultti on oikein passeli tuohon hommaan. On liki saman pituinen, kuin se yuotube-videossa näkyvä ihan oikea työkalu, sillä erotuksella tietty et molemmissa päissä 7mm kierre. Virallisessa työkalussahan on se yläpää paksummalla kierteellä. Helkaman raisun pinnapultti 7mm kierteellä, 116mm pitkä.
Olis se tolla jo lähtenyt, jos tää hehku olis "normaali", mutta tässä tapauksessa on nyt ihan aikuisten oikeesti aivan epätavallisen tautisesti kiinni toi jämä tuolla, nimimerkillä muutamalta tutulta kysellyt ja tätä tapausta esitellyt ja hekin ihan ymmällään.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Olekko kokeillu lämmittää?. lämpölaajenemisellaki voi saada jotain aikaan.
kyllähän vasenkätistä kierrettä on vaikka mihinä mutta epäälen ettei ole jokapaikas 7mm.
kyllähän vasenkätistä kierrettä on vaikka mihinä mutta epäälen ettei ole jokapaikas 7mm.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Kysyn vaan että mitä v i t t t u a auttaa vasenkätinen kierre jos yritetään ottaa hehkun pätkää irti?? Valoja päälle.
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Sitten jos käy niin että se loppu holkki lähtee irti ja kärki jää kanteen niin>>> sopiva varsimagneetti joka mahtuu suuttimen alle 8mm reiästä männän päälle, lyöt reilusti tampilla nokan männän päälle ja otat pois
Joku mersupurkaamo??
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Kopioitu ohjeista: Älä kirjoita asiattomuuksia. Kaikki lain, moraalin tai hyvien tapojen vastainen materiaali poistetaan välittömästi ja moista puppua uudestaan suoltavat käyttäjät samaten.
- Palstalla on ollut kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan kaikkein räjähdysherkimmistä asioista, eli uskonnosta ja puoluekannoista, ei keskustella ollenkaan. Olkoon tämä nyt sitten kirjoitettu sääntö.
Itseä hieman häiritsee nuo v ja j juttujen turhat käytöt. Olen ehkä tiukkis näissä jutuissa. Mutta kiinnostaa lukea tekniikasta ja oppia uutta.
- Palstalla on ollut kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan kaikkein räjähdysherkimmistä asioista, eli uskonnosta ja puoluekannoista, ei keskustella ollenkaan. Olkoon tämä nyt sitten kirjoitettu sääntö.
Itseä hieman häiritsee nuo v ja j juttujen turhat käytöt. Olen ehkä tiukkis näissä jutuissa. Mutta kiinnostaa lukea tekniikasta ja oppia uutta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Mulla katkesi e270cdi hehku samalla lailla, lopulta ratkaisuna oli sitten se, että porasin muistaakseni 5mm reiän pitkällä poralla että sai sen keskitapin pois, sitten m6 kierteet ja pitkä pultti, sitten omatekoisella lyöntivasaralla irti. Pitää vaan saada sitä kierrettä tehtyä ainakin 10-15mm että kierteet kestää. Lyönti on tässä paljon parempi ratkaisu kuin veto, saa hetkellisesti paljon enemmän voimaa ja kierre kestää sen lyönnin paremmin kuin pelkän vedon.
määrääkö se ahdin tahdin..?
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Kun ei, niin ei. Uskokaaa nyt vaan huviksenne, että niin oli hehkun pätkä kiinni, että ainut jäljelle jäänyt vaihtoehto oli porata pois. Ei kyl oo todellista
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: (Veen YLLÄTYS) Hehku poikki
Normipäivä...ainahan sitä kaikkea kivaa saa porailla
Lisää tietoa: www.skg.fi