mb w211 320 cdi saksasta
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
mb w211 320 cdi saksasta
kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.
glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.
glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: mb w211 320 cdi saksasta
masterrontti kirjoitti:kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.
glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
Suosittelen facelift V6 CDI avantcarde... ota 280 ja poistata kuristukset suomessa.
Eipä silti, että ehdottamassasi alkusarjan autoversiossa olisi mitään, miksi sitä ei voisi ostaa myös... jarrut ehkä hieman monimutkaisemmat ja
lauhduttaja varmaan jo 03: siin tarvittaessa uusattu.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Yhdeksän ja puoli vuotta ja 140000 km dieselmersulle? Kaikki on mahdollista, mutta useimmiten ne ostetaan ajoon Saksassakin.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Kannattaa huomioida se, että vaikka tuohon glygoliongelmaiseen vuosimalliin olisi jo lauhdutin vaihdettu niin se on saattanut ennen vaihtoa aiheuttaa hallaa laatikolle. Lisäksi tuossa ei vielä ole välttämättä sinkkikoria. Toisekseen nuo kilsat oikein naurattaa.
Jos massia löytyy niin ehdottomasti V6 facelift ja jos huokeammalla haluaa päästä niin sitten 1/2004--> valmistettu, jossa on päivitetty lauhduttaja sekä sinkkikori.
Osta yleiskunnon perusteella, älä kilometrien perusteella.
Jos massia löytyy niin ehdottomasti V6 facelift ja jos huokeammalla haluaa päästä niin sitten 1/2004--> valmistettu, jossa on päivitetty lauhduttaja sekä sinkkikori.
Osta yleiskunnon perusteella, älä kilometrien perusteella.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: mb w211 320 cdi saksasta
No toi mun on vuotta nuorempi mutta samoilla ilmoitetuilla kilometreillä. Mersuliikkeestä ostettu mutta mistä sen sitten tietää... pirun nätti on, että on sitten ylimaalattu ja penkit/polkimet/kynnykset vaihdettu jne. Glykolit tuossa on saattanu kilahtaa, lootan ohjainboksi kun oli vaihdettu. Huoltohistoriasta (mittarista huoltoilmoitusten nollaamisten) katteltuna on lyhyt jakso milloin kilsoja ei oo juuri kertynyt ja nollauksia tehty mm. samana päivänä samalla kilometrilukemalla useampi - ehkä vaihto on tehty siinä... myyjä ei tästä vaihdosta tiennyt kun kysyin. Nyt itsellä >9000km rullattuna eikä ole alkanut oireilemaan joten toivotaan että turbiini ja muut sälät on kunnossa (kop, kop).
Laatikon huollosta kannattaa kysellä, jos 140tkm on totta niin sitten ei vielä peliä ole menetetty mutta jos enempi ajeltu niin ne öljyt on kannattanu vaihtaa kerran - pari.
Syyläriongelmat vähenee 9/2003--> valmistetuissa, sinkkikoppako tuli 1/2004??????
Suomiauton ruostepaikka ainakin on se takaoven alakulma listan alta.
Imusarjan läppiä tuossa suorassa kutosessa ei ole, mutta kannattaa suutinten juureen ainakin kurkata ettei ole juuri kehittyvää 'mustaa kuolemaa'.
Jos mahdollista, tarkista/tarkastuta nivelet. Katsuri sano että noilla kilsoilla (jos totta) puslia alkaa mennä, niin kävi mullakin (vaikka korjaaja oli kyllä sitä mieltä että oli vielä toleranssissa eikä olis hylkyä pitäny aiheuttaa, katsuri ole vaan ylitarkka).
Koita saada kesäkumeilla, niiden kitkoilla et tee juuri mitään.
Mobilen ilmoituksissa oon sitten kaikenlaista, niihin ei kannata autoo näkemättä kauheesti uskoo varsinkin jos myyjänä on hamid kebab.
Laatikon huollosta kannattaa kysellä, jos 140tkm on totta niin sitten ei vielä peliä ole menetetty mutta jos enempi ajeltu niin ne öljyt on kannattanu vaihtaa kerran - pari.
Syyläriongelmat vähenee 9/2003--> valmistetuissa, sinkkikoppako tuli 1/2004??????
Suomiauton ruostepaikka ainakin on se takaoven alakulma listan alta.
Imusarjan läppiä tuossa suorassa kutosessa ei ole, mutta kannattaa suutinten juureen ainakin kurkata ettei ole juuri kehittyvää 'mustaa kuolemaa'.
Jos mahdollista, tarkista/tarkastuta nivelet. Katsuri sano että noilla kilsoilla (jos totta) puslia alkaa mennä, niin kävi mullakin (vaikka korjaaja oli kyllä sitä mieltä että oli vielä toleranssissa eikä olis hylkyä pitäny aiheuttaa, katsuri ole vaan ylitarkka).
Koita saada kesäkumeilla, niiden kitkoilla et tee juuri mitään.
Mobilen ilmoituksissa oon sitten kaikenlaista, niihin ei kannata autoo näkemättä kauheesti uskoo varsinkin jos myyjänä on hamid kebab.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: mb w211 320 cdi saksasta
eikö se muka ollu sinkki koppa alusta asti ? mulla joku 2003 alkupuolelta ja parista kohtaa maalit pois, eikä oo pintaruosteessa.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Aloitetaanpas sitten kirjoittelu tälle palstalle, vaikka vielä Bemarilla ajelenkin.
Seitsemänpaikkaiselle autolle olisi tarvetta. Ei oikein viitsi katumaasturillakaan ajella, ja mielellään saksalaisella takavedolla ajelisi. Ei sitten paljon vaihtoehtoja jää, kuin W211. Saksassa tarjontaa näyttää olevan kohtuullisesti. 2004 ilmeisesti on tullut ruostumisherkkyyteen korjausta. Onko noissa vehkeissä jotain, mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Diesel pitäisi olla, koska pelkkää työmatka-ajoakin tulee reilu 20 tkm vuodessa. Viime vuonna Bemarin mittariin tuli 45 tkm lisää.
Seitsemänpaikkaiselle autolle olisi tarvetta. Ei oikein viitsi katumaasturillakaan ajella, ja mielellään saksalaisella takavedolla ajelisi. Ei sitten paljon vaihtoehtoja jää, kuin W211. Saksassa tarjontaa näyttää olevan kohtuullisesti. 2004 ilmeisesti on tullut ruostumisherkkyyteen korjausta. Onko noissa vehkeissä jotain, mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Diesel pitäisi olla, koska pelkkää työmatka-ajoakin tulee reilu 20 tkm vuodessa. Viime vuonna Bemarin mittariin tuli 45 tkm lisää.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Nuo ruostumiskeskustelut on minusta ihan tuulesta temmattuja, w211 korissa ei ole ollut ruosteen kanssa ongelmia. Ei 03vm eikä 06vm autoissa.
04 taidettiin vaihtaa syyläri eri merkkiseen--- > glykoli-ongelmat vähenivät mutta ongelma on edelleen olemassa.
Eikös 05 muutettu alustaa siten ettei niveliä mene enää niin paljon kuin alkupään malleissa?
Eikös tuollaisen 7 paikkaisen mersun saisi suomestakin hommattua. Ei tarvitse arvailla että onko mittarista otettu 200 vai 400tkm pois ja auton saa koeajaa kunnolla ennen ostoa
04 taidettiin vaihtaa syyläri eri merkkiseen--- > glykoli-ongelmat vähenivät mutta ongelma on edelleen olemassa.
Eikös 05 muutettu alustaa siten ettei niveliä mene enää niin paljon kuin alkupään malleissa?
Eikös tuollaisen 7 paikkaisen mersun saisi suomestakin hommattua. Ei tarvitse arvailla että onko mittarista otettu 200 vai 400tkm pois ja auton saa koeajaa kunnolla ennen ostoa
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Kannattaa katsoa ruosteet huolella. Ruostevioista voi sitten tinkiä hinnasta. Ruostetta voi
olla alle 5 vuotta vanhoissa, 100 tkm ajetuissakin ja sitä on melko varmasti vuoden 2003 mallisessa.
Ainakin takaluukku, takaovien sisäreunat ja takalokasuojan/kynnyksen sauma voivat olla ruosteessa.
Alustasta ruostuu pohjamuovien kiinnikkeet, etuapurunko ja vanhemmiten muutakin muovien alta,
jos autoa ei ole ruostesuojattu.
Jos haluaa säästää, kannattaa unohtaa isot moottorit ja ilmajousitus. Paljon ajavalle pieni moottori
riittää arkiajoon hyvin. Automaatti on *pakollinen* varuste, glykoleista huolimatta.
Jos haluaa nautiskella, niin iso moottori, neliveto ja runsaat varusteet on saatava. V6 ja neliveto
farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Ihan halvinta Mobilen autoa ei kannata valita. Jos auto on tavallista halvempi, siihen on yleensä
jokin syy. Auto on kolaroitu, mittari ruuvattu tai jotain muuta ongelmaa paljastuu ajossa.
Merkkiliikkeen autoon saa Euroopan laajuisen takuun ja auto on hyvä, mutta hintakin on kova.
Ennen muodistusta (6/2006) tehdyt autot olivat joiltain osin parempia kuin uudemmat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan alkupään autoja välttäisin, vaikei niissä välttämättä oile mitään vikaa. Tutulla on
ollut uudesta lähtien 2003-malli eikä siinä ole ollut vikoja. Kilometrejä ei taida siinäkään
olla vielä 140 tuhatta, joten kyllä vähän ajettujakin on.
olla alle 5 vuotta vanhoissa, 100 tkm ajetuissakin ja sitä on melko varmasti vuoden 2003 mallisessa.
Ainakin takaluukku, takaovien sisäreunat ja takalokasuojan/kynnyksen sauma voivat olla ruosteessa.
Alustasta ruostuu pohjamuovien kiinnikkeet, etuapurunko ja vanhemmiten muutakin muovien alta,
jos autoa ei ole ruostesuojattu.
Jos haluaa säästää, kannattaa unohtaa isot moottorit ja ilmajousitus. Paljon ajavalle pieni moottori
riittää arkiajoon hyvin. Automaatti on *pakollinen* varuste, glykoleista huolimatta.
Jos haluaa nautiskella, niin iso moottori, neliveto ja runsaat varusteet on saatava. V6 ja neliveto
farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Ihan halvinta Mobilen autoa ei kannata valita. Jos auto on tavallista halvempi, siihen on yleensä
jokin syy. Auto on kolaroitu, mittari ruuvattu tai jotain muuta ongelmaa paljastuu ajossa.
Merkkiliikkeen autoon saa Euroopan laajuisen takuun ja auto on hyvä, mutta hintakin on kova.
Ennen muodistusta (6/2006) tehdyt autot olivat joiltain osin parempia kuin uudemmat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan alkupään autoja välttäisin, vaikei niissä välttämättä oile mitään vikaa. Tutulla on
ollut uudesta lähtien 2003-malli eikä siinä ole ollut vikoja. Kilometrejä ei taida siinäkään
olla vielä 140 tuhatta, joten kyllä vähän ajettujakin on.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Kiitti kommenteista. Saksasta siksi, että siellä autoja on mukavasti enemmän tarjolla. Ja paremmin varusteltuja. Jos jostain nettiautosta tms. ruksii xenonit ja vetokoukun 7-paikkaisuuden lisäksi, niin aika nihkeää on. Nykyinen autokin on Saksasta käytettynä tuotu ja pidin sitä kokemusta hyvänä.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Oma S211 vie 9-10, veneen kanssa yli 13. S124 300 TDT 4matic vei 9-10, veneen kanssa 15.tj86430 kirjoitti:Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Ekologista kehitystä ei siis suuremmin ole tapahtunut...kuin paperilla ja markkinoinnissa .JarkkoN kirjoitti:Oma S211 vie 9-10, veneen kanssa yli 13. S124 300 TDT 4matic vei 9-10, veneen kanssa 15.tj86430 kirjoitti:Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Kyllä CDI on taloudellisempi moottori kuin esikammiodiesel, mutta ...
-S211 painaa 14% enemmän, 1980 vs. 1740 kiloa
-S211:ssa on 32% enemmän tehoa, 224 hv vs. noin 170 (säädetty pumppu)
-S211:ssa on enemmän saasteenestoa, esim. DPF. S124:ssa on katalysaattori ja pakokaasun kierrätys
-S211:n 5-v automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin (Distronic) eivät ole kovin taloudellisia
S211:n vaihdelaatikko osaa moottorijarrutuksen, joka ei ole niin taloudellinen kuin S124:n rullaus.
Distronic jarruttelee moottoritiellä vähän väliä. Lisäksi se jarruttaa alamäkeen ja kiihdyttää ylämäkeen.
Tuntuu aika tyhmältä, kun ylämäessä voi olla 3 km/t suurempi hetkellinen nopeus kuin alamäkeen.
Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.
S211:ssa on webasto, jonka kulutus ei taida edes olla mukana ajotietokoneen lukemissa. Jos webaston
kulutus huomioidaan, voi olla että S211:en menee enemmän dieseliä tankkiin kuin W124:en per kilometri.
Vaan on sillä sitten kulkupuoli kunnossa ja mukavuus paljon parempi.
-S211 painaa 14% enemmän, 1980 vs. 1740 kiloa
-S211:ssa on 32% enemmän tehoa, 224 hv vs. noin 170 (säädetty pumppu)
-S211:ssa on enemmän saasteenestoa, esim. DPF. S124:ssa on katalysaattori ja pakokaasun kierrätys
-S211:n 5-v automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin (Distronic) eivät ole kovin taloudellisia
S211:n vaihdelaatikko osaa moottorijarrutuksen, joka ei ole niin taloudellinen kuin S124:n rullaus.
Distronic jarruttelee moottoritiellä vähän väliä. Lisäksi se jarruttaa alamäkeen ja kiihdyttää ylämäkeen.
Tuntuu aika tyhmältä, kun ylämäessä voi olla 3 km/t suurempi hetkellinen nopeus kuin alamäkeen.
Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.
S211:ssa on webasto, jonka kulutus ei taida edes olla mukana ajotietokoneen lukemissa. Jos webaston
kulutus huomioidaan, voi olla että S211:en menee enemmän dieseliä tankkiin kuin W124:en per kilometri.
Vaan on sillä sitten kulkupuoli kunnossa ja mukavuus paljon parempi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Juu. Toki. Tarkoitin oikeastaan omia liikkumuistarpeitasi ja vehjeksiä, joilla niitä hoidat/hoidit. Ja tietty sitä, että paperilla varmaan tuommonen W211 on siltikin vanhaa lankkua etevämpi, mutta käytännössä pääsee vain noin samaan polttoainetaloudellisuuteen, jos noita kehittyneitä ominaisuuksia ei mukaan lasketa.JarkkoN kirjoitti:Kyllä CDI on taloudellisempi moottori kuin esikammiodiesel, mutta ...
-S211 painaa 14% enemmän, 1980 vs. 1740 kiloa
-S211:ssa on 32% enemmän tehoa, 224 hv vs. noin 170 (säädetty pumppu)
-S211:ssa on enemmän saasteenestoa, esim. DPF. S124:ssa on katalysaattori ja pakokaasun kierrätys
-S211:n 5-v automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin (Distronic) eivät ole kovin taloudellisia
S211:n vaihdelaatikko osaa moottorijarrutuksen, joka ei ole niin taloudellinen kuin S124:n rullaus.
Distronic jarruttelee moottoritiellä vähän väliä. Lisäksi se jarruttaa alamäkeen ja kiihdyttää ylämäkeen.
Tuntuu aika tyhmältä, kun ylämäessä voi olla 3 km/t suurempi hetkellinen nopeus kuin alamäkeen.
Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.
S211:ssa on webasto, jonka kulutus ei taida edes olla mukana ajotietokoneen lukemissa. Jos webaston
kulutus huomioidaan, voi olla että S211:en menee enemmän dieseliä tankkiin kuin W124:en per kilometri.
Vaan on sillä sitten kulkupuoli kunnossa ja mukavuus paljon parempi.
Re: mb w211 320 cdi saksasta
WTF?JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.
Eipä kävis kyllä mielesäkkään itelä palata perus vakkariin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Tossa on esimerkki vähän ajetusta saksan tuonnista:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=121895" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=121895" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet, talvivarustus on kunnossa ja aitoihin
Ruotsi-autoihin on teetetty jo uutena ylimääräinen ruostesuojaus Travemündessa lokakuusta 2003 lähtien:
http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvät arvosanat ruotsalaisissa ruostetesteissä perustuvat osin tähän ylimääräiseen suojaukseen.
Missään tapauksessa W211 ei ole ruosteen suhteen semmoinen katastrofi kuin eräät muut
Mersun mallit. Vanhan auton ostajan kannattaa silti olla tarkkana, koska autoyksilöiden välillä on eroja.
Harvoin W211:ssa vielä toistaiseksi on päälle päin näkyvää ruostetta ja voi olla, ettei piilossa oleva ruoste
ole kaikille ongelma. Jos ostaa 10 vuotta vanhan Mersun ja pitää sitä vaikka 5 vuotta, niin ruoste alkaa
varmasti jo pyrkiä esiin ainakin niissä suojaamattomissa autoissa.
Ruotsi-autoihin on teetetty jo uutena ylimääräinen ruostesuojaus Travemündessa lokakuusta 2003 lähtien:
http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvät arvosanat ruotsalaisissa ruostetesteissä perustuvat osin tähän ylimääräiseen suojaukseen.
Missään tapauksessa W211 ei ole ruosteen suhteen semmoinen katastrofi kuin eräät muut
Mersun mallit. Vanhan auton ostajan kannattaa silti olla tarkkana, koska autoyksilöiden välillä on eroja.
Harvoin W211:ssa vielä toistaiseksi on päälle päin näkyvää ruostetta ja voi olla, ettei piilossa oleva ruoste
ole kaikille ongelma. Jos ostaa 10 vuotta vanhan Mersun ja pitää sitä vaikka 5 vuotta, niin ruoste alkaa
varmasti jo pyrkiä esiin ainakin niissä suojaamattomissa autoissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Kurssi on niin huono että en näe kyllä painoarvoa hekea tällä hetkellä Ruotsista. 3 Autoa olen Rutsista ostanut ja viimeisen vuona 2009 jolloin kurssi taisis olla "parhaimmillaan".. Nykyisen ostin SUOMESTA koska vastaava olisi ollut Saksassa kalliimpi/samanhintainen ja toinen henkilö on jo nähnyt sen "haku-vaivan" tuon kulkineeni kanssa. Lisäksi luotin autoon koska se oli tuotu Jugne Stern takuu autona ja takuu oli n. 1/2 vuotta sitten loppunut. Lisäks varusteet oli erittäin hyvät! Kannattaa AINA katsoa Suomen tarjonta tarkoin läpi ja tehdä tarjous! Itse sain yli 3000€ alennuksen pyyntihintaan mitä Saksasta on ihan turha toivoa..JarkkoN kirjoitti:Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: mb w211 320 cdi saksasta
On kyllä mennyt kruunun kurssi vahvaksi tai oikeastaan euro heikoksi.simppa80 kirjoitti:Kurssi on niin huono että en näe kyllä painoarvoa hekea tällä hetkellä Ruotsista. 3 Autoa olen Rutsista ostanut ja viimeisen vuona 2009 jolloin kurssi taisis olla "parhaimmillaan".. Nykyisen ostin SUOMESTA koska vastaava olisi ollut Saksassa kalliimpi/samanhintainen ja toinen henkilö on jo nähnyt sen "haku-vaivan" tuon kulkineeni kanssa. Lisäksi luotin autoon koska se oli tuotu Jugne Stern takuu autona ja takuu oli n. 1/2 vuotta sitten loppunut. Lisäks varusteet oli erittäin hyvät! Kannattaa AINA katsoa Suomen tarjonta tarkoin läpi ja tehdä tarjous! Itse sain yli 3000€ alennuksen pyyntihintaan mitä Saksasta on ihan turha toivoa..JarkkoN kirjoitti:Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet...
Ei se Ruotsi taida olla hyvä idea juuri nyt. Ei tullut valuuttakurssi mieleen,
vaikka samasta syystä lakkasin katselemasta Japanin autoja ainakin toistaiseksi.
Jotkin autot kannattaa ostaa Suomesta, joissain malleissa tarjonta on niin
vähäistä tai hintaero niin iso, että on kannattavaa hakea Saksasta.
Ehkä konkurssipesien luksusautoja alkaa kohta saada halvalla euromaista, kuten
Kreikasta tai Espanjasta. Varsinkin, jos maksaa kruunuilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Ketjun aloittajalle ... Jos meinaat uittaa niin tulee varmasti kosteusvaurioita ..
Yksi asia on hyvä huomata . Saksassa on noita mersuja ostettu myös ihan yksityiskäyttöön myös erittäin kattavailla varusteilla , ei kaikki eivät ole aloittaneet taivaltaan ammattikäytössä (taksissa ) kuten meillä.
Toiseksi katsele sellaisia joissa on merkintä junge stern tai tgc - eli ovat takuu vaihdokkeja.
Huomio myös että Saksassa autot katsastetaan 2 vuoden välein .
Yksi asia on hyvä huomata . Saksassa on noita mersuja ostettu myös ihan yksityiskäyttöön myös erittäin kattavailla varusteilla , ei kaikki eivät ole aloittaneet taivaltaan ammattikäytössä (taksissa ) kuten meillä.
Toiseksi katsele sellaisia joissa on merkintä junge stern tai tgc - eli ovat takuu vaihdokkeja.
Huomio myös että Saksassa autot katsastetaan 2 vuoden välein .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: mb w211 320 cdi saksasta
2004-2005 ei pitäisi olla glygoli ongelmaa,ja mielellään suora kuutonen, itsellä koneesta mieluisat kokemukset,ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!Saksasta löytyy todellä vähänkin ajettuja! joskin nuita suoria-6,ei enään ole junge stern takuulla iän takia.masterrontti kirjoitti:kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.
glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: mb w211 320 cdi saksasta
..
Viimeksi muokannut simppa80, To 02.08.2012 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Hiukkassuodatinta on veikattu:simppa80 kirjoitti:Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercefreakenin mukaan normikulutuksissa on selvästi eroa:
http://www.mercefreaken.com/modellene/211/211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
V6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,03-1,06 liter
-langkjøring 0,56-0,60 liter
-snitt 0,73-0,76 liter
Transmisjon 7G-TRONIC automatgir
I6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 0,94 liter
-langkjøring 0,54 liter
-snitt 0,69 liter
Transmisjon 5-trinns elektronisk styrt automatgir
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???JarkkoN kirjoitti:Hiukkassuodatinta on veikattu:simppa80 kirjoitti:Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercefreakenin mukaan normikulutuksissa on selvästi eroa:
http://www.mercefreaken.com/modellene/211/211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
V6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,03-1,06 liter
-langkjøring 0,56-0,60 liter
-snitt 0,73-0,76 liter
Transmisjon 7G-TRONIC automatgir
I6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 0,94 liter
-langkjøring 0,54 liter
-snitt 0,69 liter
Transmisjon 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: mb w211 320 cdi saksasta
simppa80 kirjoitti:Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Oisko tosiaan tuo hiukkassuodatin jota ei tuossa E320CDI/03 ole,
uudempi E350CDI 1,5-2,0 litraa enempi ja samat hiilidiosiidi päästöt.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Joko niin tai varuste-erojen tuoman vaihtelun takia. Esim. isompi rengaskoko lisää kulutusta.simppa80 kirjoitti: Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Mulla pyörii tällähetkellä alla 20". Kulutus nousi heti mittaristossa kun kehä hieman kasvoi, mutta on otettava huomioon myös se että auton mittari näyttää nyt n.1km/h vähemmän kuin todellinen nopeus ja mittaristo kerää kilometrejä 5% vähemmän kuin ennen. Nuo lukemat vääristävät kulutuksen nyt aika tarkoin sinne mitä se todellisuudessakin on eli esim. 8,2l kun tulimme täydellä kuormalla Helsingistä Oulun alueelle. Lahden moottoritietä ajettiin 135km/h n.100km ja loppu matka ohitellen. Keskinopeus oli n. 100km/h kun kotiin päästiin.JarkkoN kirjoitti:Joko niin tai varuste-erojen tuoman vaihtelun takia. Esim. isompi rengaskoko lisää kulutusta.simppa80 kirjoitti: Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???
EDIT: Sori kun menee jo aiheen "viereen"
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: mb w211 320 cdi saksasta
Vaihtakaa nyt noihin allekirjoituksiin AVANTGARDE, yhdellä lukee avandgarde ja toisella avantcarde
S124 300TE
S211 E500
S211 E500