mb w211 320 cdi saksasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.



glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

masterrontti kirjoitti:kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.



glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;

Suosittelen facelift V6 CDI avantcarde... ota 280 ja poistata kuristukset suomessa.

Eipä silti, että ehdottamassasi alkusarjan autoversiossa olisi mitään, miksi sitä ei voisi ostaa myös... jarrut ehkä hieman monimutkaisemmat ja
lauhduttaja varmaan jo 03: siin tarvittaessa uusattu.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Yhdeksän ja puoli vuotta ja 140000 km dieselmersulle? Kaikki on mahdollista, mutta useimmiten ne ostetaan ajoon Saksassakin.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja Division »

Kannattaa huomioida se, että vaikka tuohon glygoliongelmaiseen vuosimalliin olisi jo lauhdutin vaihdettu niin se on saattanut ennen vaihtoa aiheuttaa hallaa laatikolle. Lisäksi tuossa ei vielä ole välttämättä sinkkikoria. Toisekseen nuo kilsat oikein naurattaa.

Jos massia löytyy niin ehdottomasti V6 facelift ja jos huokeammalla haluaa päästä niin sitten 1/2004--> valmistettu, jossa on päivitetty lauhduttaja sekä sinkkikori.

Osta yleiskunnon perusteella, älä kilometrien perusteella.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No toi mun on vuotta nuorempi mutta samoilla ilmoitetuilla kilometreillä. Mersuliikkeestä ostettu mutta mistä sen sitten tietää... pirun nätti on, että on sitten ylimaalattu ja penkit/polkimet/kynnykset vaihdettu jne. Glykolit tuossa on saattanu kilahtaa, lootan ohjainboksi kun oli vaihdettu. Huoltohistoriasta (mittarista huoltoilmoitusten nollaamisten) katteltuna on lyhyt jakso milloin kilsoja ei oo juuri kertynyt ja nollauksia tehty mm. samana päivänä samalla kilometrilukemalla useampi - ehkä vaihto on tehty siinä... myyjä ei tästä vaihdosta tiennyt kun kysyin. Nyt itsellä >9000km rullattuna eikä ole alkanut oireilemaan joten toivotaan että turbiini ja muut sälät on kunnossa (kop, kop).

Laatikon huollosta kannattaa kysellä, jos 140tkm on totta niin sitten ei vielä peliä ole menetetty mutta jos enempi ajeltu niin ne öljyt on kannattanu vaihtaa kerran - pari.

Syyläriongelmat vähenee 9/2003--> valmistetuissa, sinkkikoppako tuli 1/2004??????

Suomiauton ruostepaikka ainakin on se takaoven alakulma listan alta.

Imusarjan läppiä tuossa suorassa kutosessa ei ole, mutta kannattaa suutinten juureen ainakin kurkata ettei ole juuri kehittyvää 'mustaa kuolemaa'.

Jos mahdollista, tarkista/tarkastuta nivelet. Katsuri sano että noilla kilsoilla (jos totta) puslia alkaa mennä, niin kävi mullakin (vaikka korjaaja oli kyllä sitä mieltä että oli vielä toleranssissa eikä olis hylkyä pitäny aiheuttaa, katsuri ole vaan ylitarkka).

Koita saada kesäkumeilla, niiden kitkoilla et tee juuri mitään.

Mobilen ilmoituksissa oon sitten kaikenlaista, niihin ei kannata autoo näkemättä kauheesti uskoo varsinkin jos myyjänä on hamid kebab.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja epk »

eikö se muka ollu sinkki koppa alusta asti ? mulla joku 2003 alkupuolelta ja parista kohtaa maalit pois, eikä oo pintaruosteessa.
Ide
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 22.07.2012 17:57
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja Ide »

Aloitetaanpas sitten kirjoittelu tälle palstalle, vaikka vielä Bemarilla ajelenkin.

Seitsemänpaikkaiselle autolle olisi tarvetta. Ei oikein viitsi katumaasturillakaan ajella, ja mielellään saksalaisella takavedolla ajelisi. Ei sitten paljon vaihtoehtoja jää, kuin W211. Saksassa tarjontaa näyttää olevan kohtuullisesti. 2004 ilmeisesti on tullut ruostumisherkkyyteen korjausta. Onko noissa vehkeissä jotain, mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Diesel pitäisi olla, koska pelkkää työmatka-ajoakin tulee reilu 20 tkm vuodessa. Viime vuonna Bemarin mittariin tuli 45 tkm lisää.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Nuo ruostumiskeskustelut on minusta ihan tuulesta temmattuja, w211 korissa ei ole ollut ruosteen kanssa ongelmia. Ei 03vm eikä 06vm autoissa.
04 taidettiin vaihtaa syyläri eri merkkiseen--- > glykoli-ongelmat vähenivät mutta ongelma on edelleen olemassa.
Eikös 05 muutettu alustaa siten ettei niveliä mene enää niin paljon kuin alkupään malleissa?
Eikös tuollaisen 7 paikkaisen mersun saisi suomestakin hommattua. Ei tarvitse arvailla että onko mittarista otettu 200 vai 400tkm pois ja auton saa koeajaa kunnolla ennen ostoa :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kannattaa katsoa ruosteet huolella. Ruostevioista voi sitten tinkiä hinnasta. Ruostetta voi
olla alle 5 vuotta vanhoissa, 100 tkm ajetuissakin ja sitä on melko varmasti vuoden 2003 mallisessa.

Ainakin takaluukku, takaovien sisäreunat ja takalokasuojan/kynnyksen sauma voivat olla ruosteessa.
Alustasta ruostuu pohjamuovien kiinnikkeet, etuapurunko ja vanhemmiten muutakin muovien alta,
jos autoa ei ole ruostesuojattu.

Jos haluaa säästää, kannattaa unohtaa isot moottorit ja ilmajousitus. Paljon ajavalle pieni moottori
riittää arkiajoon hyvin. Automaatti on *pakollinen* varuste, glykoleista huolimatta.

Jos haluaa nautiskella, niin iso moottori, neliveto ja runsaat varusteet on saatava. V6 ja neliveto
farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.

Ihan halvinta Mobilen autoa ei kannata valita. Jos auto on tavallista halvempi, siihen on yleensä
jokin syy. Auto on kolaroitu, mittari ruuvattu tai jotain muuta ongelmaa paljastuu ajossa.
Merkkiliikkeen autoon saa Euroopan laajuisen takuun ja auto on hyvä, mutta hintakin on kova.

Ennen muodistusta (6/2006) tehdyt autot olivat joiltain osin parempia kuin uudemmat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;

Ihan alkupään autoja välttäisin, vaikei niissä välttämättä oile mitään vikaa. Tutulla on
ollut uudesta lähtien 2003-malli eikä siinä ole ollut vikoja. Kilometrejä ei taida siinäkään
olla vielä 140 tuhatta, joten kyllä vähän ajettujakin on.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ide
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 22.07.2012 17:57
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja Ide »

Kiitti kommenteista. Saksasta siksi, että siellä autoja on mukavasti enemmän tarjolla. Ja paremmin varusteltuja. Jos jostain nettiautosta tms. ruksii xenonit ja vetokoukun 7-paikkaisuuden lisäksi, niin aika nihkeää on. Nykyinen autokin on Saksasta käytettynä tuotu ja pidin sitä kokemusta hyvänä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

tj86430 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)
Oma S211 vie 9-10, veneen kanssa yli 13. S124 300 TDT 4matic vei 9-10, veneen kanssa 15.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja RH »

JarkkoN kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:V6 ja neliveto farkkukorissa kuluttaa sitten oleellisesti enemmän kuin taksimallit.
Se on totta. Keskikulutus on mulla lähes 9l/100km (mitattu, vähän reilu 50tkm)
Oma S211 vie 9-10, veneen kanssa yli 13. S124 300 TDT 4matic vei 9-10, veneen kanssa 15.
Ekologista kehitystä ei siis suuremmin ole tapahtunut...kuin paperilla ja markkinoinnissa :? :wink: .
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kyllä CDI on taloudellisempi moottori kuin esikammiodiesel, mutta ...
-S211 painaa 14% enemmän, 1980 vs. 1740 kiloa
-S211:ssa on 32% enemmän tehoa, 224 hv vs. noin 170 (säädetty pumppu)
-S211:ssa on enemmän saasteenestoa, esim. DPF. S124:ssa on katalysaattori ja pakokaasun kierrätys
-S211:n 5-v automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin (Distronic) eivät ole kovin taloudellisia

S211:n vaihdelaatikko osaa moottorijarrutuksen, joka ei ole niin taloudellinen kuin S124:n rullaus.

Distronic jarruttelee moottoritiellä vähän väliä. Lisäksi se jarruttaa alamäkeen ja kiihdyttää ylämäkeen.
Tuntuu aika tyhmältä, kun ylämäessä voi olla 3 km/t suurempi hetkellinen nopeus kuin alamäkeen.
Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.

S211:ssa on webasto, jonka kulutus ei taida edes olla mukana ajotietokoneen lukemissa. Jos webaston
kulutus huomioidaan, voi olla että S211:en menee enemmän dieseliä tankkiin kuin W124:en per kilometri.
Vaan on sillä sitten kulkupuoli kunnossa ja mukavuus paljon parempi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja RH »

JarkkoN kirjoitti:Kyllä CDI on taloudellisempi moottori kuin esikammiodiesel, mutta ...
-S211 painaa 14% enemmän, 1980 vs. 1740 kiloa
-S211:ssa on 32% enemmän tehoa, 224 hv vs. noin 170 (säädetty pumppu)
-S211:ssa on enemmän saasteenestoa, esim. DPF. S124:ssa on katalysaattori ja pakokaasun kierrätys
-S211:n 5-v automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin (Distronic) eivät ole kovin taloudellisia

S211:n vaihdelaatikko osaa moottorijarrutuksen, joka ei ole niin taloudellinen kuin S124:n rullaus.

Distronic jarruttelee moottoritiellä vähän väliä. Lisäksi se jarruttaa alamäkeen ja kiihdyttää ylämäkeen.
Tuntuu aika tyhmältä, kun ylämäessä voi olla 3 km/t suurempi hetkellinen nopeus kuin alamäkeen.
Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.

S211:ssa on webasto, jonka kulutus ei taida edes olla mukana ajotietokoneen lukemissa. Jos webaston
kulutus huomioidaan, voi olla että S211:en menee enemmän dieseliä tankkiin kuin W124:en per kilometri.
Vaan on sillä sitten kulkupuoli kunnossa ja mukavuus paljon parempi.
Juu. Toki. Tarkoitin oikeastaan omia liikkumuistarpeitasi ja vehjeksiä, joilla niitä hoidat/hoidit. Ja tietty sitä, että paperilla varmaan tuommonen W211 on siltikin vanhaa lankkua etevämpi, mutta käytännössä pääsee vain noin samaan polttoainetaloudellisuuteen, jos noita kehittyneitä ominaisuuksia ei mukaan lasketa.
:thumbup:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.
WTF? :shock:

Eipä kävis kyllä mielesäkkään itelä palata perus vakkariin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Tossa on esimerkki vähän ajetusta saksan tuonnista:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=121895" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet, talvivarustus on kunnossa ja aitoihin
Ruotsi-autoihin on teetetty jo uutena ylimääräinen ruostesuojaus Travemündessa lokakuusta 2003 lähtien:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvät arvosanat ruotsalaisissa ruostetesteissä perustuvat osin tähän ylimääräiseen suojaukseen.

Missään tapauksessa W211 ei ole ruosteen suhteen semmoinen katastrofi kuin eräät muut
Mersun mallit. Vanhan auton ostajan kannattaa silti olla tarkkana, koska autoyksilöiden välillä on eroja.

Harvoin W211:ssa vielä toistaiseksi on päälle päin näkyvää ruostetta ja voi olla, ettei piilossa oleva ruoste
ole kaikille ongelma. Jos ostaa 10 vuotta vanhan Mersun ja pitää sitä vaikka 5 vuotta, niin ruoste alkaa
varmasti jo pyrkiä esiin ainakin niissä suojaamattomissa autoissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JarkkoN kirjoitti:Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet...
Kurssi on niin huono että en näe kyllä painoarvoa hekea tällä hetkellä Ruotsista. 3 Autoa olen Rutsista ostanut ja viimeisen vuona 2009 jolloin kurssi taisis olla "parhaimmillaan".. Nykyisen ostin SUOMESTA koska vastaava olisi ollut Saksassa kalliimpi/samanhintainen ja toinen henkilö on jo nähnyt sen "haku-vaivan" tuon kulkineeni kanssa. Lisäksi luotin autoon koska se oli tuotu Jugne Stern takuu autona ja takuu oli n. 1/2 vuotta sitten loppunut. Lisäks varusteet oli erittäin hyvät! Kannattaa AINA katsoa Suomen tarjonta tarkoin läpi ja tehdä tarjous! Itse sain yli 3000€ alennuksen pyyntihintaan mitä Saksasta on ihan turha toivoa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Ruotsi voisi olla hyvä paikka hakea Mersu. Hakukulut ovat pienet...
Kurssi on niin huono että en näe kyllä painoarvoa hekea tällä hetkellä Ruotsista. 3 Autoa olen Rutsista ostanut ja viimeisen vuona 2009 jolloin kurssi taisis olla "parhaimmillaan".. Nykyisen ostin SUOMESTA koska vastaava olisi ollut Saksassa kalliimpi/samanhintainen ja toinen henkilö on jo nähnyt sen "haku-vaivan" tuon kulkineeni kanssa. Lisäksi luotin autoon koska se oli tuotu Jugne Stern takuu autona ja takuu oli n. 1/2 vuotta sitten loppunut. Lisäks varusteet oli erittäin hyvät! Kannattaa AINA katsoa Suomen tarjonta tarkoin läpi ja tehdä tarjous! Itse sain yli 3000€ alennuksen pyyntihintaan mitä Saksasta on ihan turha toivoa..
On kyllä mennyt kruunun kurssi vahvaksi tai oikeastaan euro heikoksi.
Ei se Ruotsi taida olla hyvä idea juuri nyt. Ei tullut valuuttakurssi mieleen,
vaikka samasta syystä lakkasin katselemasta Japanin autoja ainakin toistaiseksi.

Jotkin autot kannattaa ostaa Suomesta, joissain malleissa tarjonta on niin
vähäistä tai hintaero niin iso, että on kannattavaa hakea Saksasta.

Ehkä konkurssipesien luksusautoja alkaa kohta saada halvalla euromaista, kuten
Kreikasta tai Espanjasta. Varsinkin, jos maksaa kruunuilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ketjun aloittajalle ... Jos meinaat uittaa niin tulee varmasti kosteusvaurioita .. :)

Yksi asia on hyvä huomata . Saksassa on noita mersuja ostettu myös ihan yksityiskäyttöön myös erittäin kattavailla varusteilla , ei kaikki eivät ole aloittaneet taivaltaan ammattikäytössä (taksissa ) kuten meillä.
Toiseksi katsele sellaisia joissa on merkintä junge stern tai tgc - eli ovat takuu vaihdokkeja.
Huomio myös että Saksassa autot katsastetaan 2 vuoden välein .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

masterrontti kirjoitti:kertokaas mitä pitää ottaa huomioon jos tuollaisen uittaa saksasta.. tyyppiviat, mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?
onko kannattava ostos, eli 2/2003 ja 140 tkm.



glygoli ongelmasta lueskelin ja ajattelin ostaa tuon ---> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
2004-2005 ei pitäisi olla glygoli ongelmaa,ja mielellään suora kuutonen, itsellä koneesta mieluisat kokemukset,ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!Saksasta löytyy todellä vähänkin ajettuja! joskin nuita suoria-6,ei enään ole junge stern takuulla iän takia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

..
Viimeksi muokannut simppa80, To 02.08.2012 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

simppa80 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?
Hiukkassuodatinta on veikattu:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Mercefreakenin mukaan normikulutuksissa on selvästi eroa:
http://www.mercefreaken.com/modellene/211/211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

V6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,03-1,06 liter
-langkjøring 0,56-0,60 liter
-snitt 0,73-0,76 liter
Transmisjon 7G-TRONIC automatgir

I6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 0,94 liter
-langkjøring 0,54 liter
-snitt 0,69 liter
Transmisjon 5-trinns elektronisk styrt automatgir
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JarkkoN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?
Hiukkassuodatinta on veikattu:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Mercefreakenin mukaan normikulutuksissa on selvästi eroa:
http://www.mercefreaken.com/modellene/211/211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

V6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,03-1,06 liter
-langkjøring 0,56-0,60 liter
-snitt 0,73-0,76 liter
Transmisjon 7G-TRONIC automatgir

I6:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 0,94 liter
-langkjøring 0,54 liter
-snitt 0,69 liter
Transmisjon 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simppa80 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: ...ja jos käytät Tuikulla on mahtava auto ja uskomattoman pieni kulutus,verrattuna V-6 koneeseen!
Mikähän on syy tuohon V6 korkeampaan kulutukseen? Onko tätä spekuloitu joissakin threadissä?

Oisko tosiaan tuo hiukkassuodatin jota ei tuossa E320CDI/03 ole,

uudempi E350CDI 1,5-2,0 litraa enempi ja samat hiilidiosiidi päästöt.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

simppa80 kirjoitti: Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???
Joko niin tai varuste-erojen tuoman vaihtelun takia. Esim. isompi rengaskoko lisää kulutusta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JarkkoN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Juu kyllä tuo itsellänikin menee poistoon jossain vaiheessa tuo DPF. Ei noissa kyllä se matka-ajon kulutus hurjia eroa toisistaan.. Onkohan tuo väli (epätarkka kulutus) annettu sen takia kun kulutus nousee dpf:n puhdistuksen myötä???
Joko niin tai varuste-erojen tuoman vaihtelun takia. Esim. isompi rengaskoko lisää kulutusta.
Mulla pyörii tällähetkellä alla 20". Kulutus nousi heti mittaristossa kun kehä hieman kasvoi, mutta on otettava huomioon myös se että auton mittari näyttää nyt n.1km/h vähemmän kuin todellinen nopeus ja mittaristo kerää kilometrejä 5% vähemmän kuin ennen. Nuo lukemat vääristävät kulutuksen nyt aika tarkoin sinne mitä se todellisuudessakin on eli esim. 8,2l kun tulimme täydellä kuormalla Helsingistä Oulun alueelle. Lahden moottoritietä ajettiin 135km/h n.100km ja loppu matka ohitellen. Keskinopeus oli n. 100km/h kun kotiin päästiin.

EDIT: Sori kun menee jo aiheen "viereen" :wtf:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5254
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: mb w211 320 cdi saksasta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaihtakaa nyt noihin allekirjoituksiin AVANTGARDE, yhdellä lukee avandgarde ja toisella avantcarde :lol:
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin