Hieno kuulla! Tuolla sivuston listalla ei 180:stä ollut, mutta ilmeisesti samat arvot kuin 200:ssa eli 163hp saatte tuosta irti?Legend@ kirjoitti:Meillä ainakin onnistuu ihan täällä suomen maassakin tuo c180cdi blue koneella...
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W204 C180 CDI -12
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
juu se netissä oleva lista päivittyy turhan hitaasti siksi kannattaa aina kysyä jossei listalla omaa biiliä näy...
samoihin tehoihin menee juu...
samoihin tehoihin menee juu...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laitampa tänne kommenttia. Nyt noin 1000km takana tuikun ohjelmoinnin jälkeen ja täytyy sanoa et tyytyväinen oon! Etenkin esim rekkojen ohitus helpottui huomattavasti ku lähtee hyvin herkästi vetämään ja menee väännöllä kun tuo lootakaan ei enää arvo pienintä pesään. Eli olen kyllä erittäin tyytyväinen loppu tulokseen. Vielä kuuleri vaihtoon niin saa viimeset rippeet käyttöön.
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eiks tuon suutinkartan mukaan tuossa 350cdi:ssä ole aika pienet suuttimet.. Vai olenko taas hakoteillä..tuikku kirjoitti:.
Suuttimissa ratkaisee niiden tuotto, ei niinkään se toimintaperiaate.
Käsittääkseni Delphiläisissä on hirmuiset suuttimet, uusimmissa V6,ssa hiukan edellistä mallia pienemmät, mutta suutinkartan mukaan vielä esim AMG,n vastaavia suuremmat.
Eli "tehottomuus" ei kyllä pitäisi suuttimista johtua... eikä ahtimista ...
320cdi vs 350cdi
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Et sinä minun mielestäni mitenkän hakoteillä ole.
Varmaan olet paljon selväjärkisempi ihminen, kun minä.
En ole koskaan tuollaista ohjelmaa edes vilkaissut.
Mielipide perustuu ihan siihen, että uusimmassa on nyt tehoa/vääntöä per suutin suunnilleen samat, kun AMG,ssä ja saastenormi on kuitenkin aivan toinen, niihin ei pienemmillä suuttimilla pääse.
Tiedetäänkö me oikeasti, mitä laatua tuossa uudemman suutinkartassa ja akseleilla on ?.
Et sinä minun mielestäni mitenkän hakoteillä ole.
Varmaan olet paljon selväjärkisempi ihminen, kun minä.
En ole koskaan tuollaista ohjelmaa edes vilkaissut.
Mielipide perustuu ihan siihen, että uusimmassa on nyt tehoa/vääntöä per suutin suunnilleen samat, kun AMG,ssä ja saastenormi on kuitenkin aivan toinen, niihin ei pienemmillä suuttimilla pääse.
Tiedetäänkö me oikeasti, mitä laatua tuossa uudemman suutinkartassa ja akseleilla on ?.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
EDC17 kerroin on 0,45 niin tulee vertailukelpoiset aukioloajat.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oikeastaan tuo 163hp on vanhemman 200cdi:n arvo eli OM646-moottorin. Blue-mallissa on uusi OM651-moottori ja siitä saa enemmän n. 185hp perusohjelmalla.MadAndy kirjoitti:Hieno kuulla! Tuolla sivuston listalla ei 180:stä ollut, mutta ilmeisesti samat arvot kuin 200:ssa eli 163hp saatte tuosta irti?Legend@ kirjoitti:Meillä ainakin onnistuu ihan täällä suomen maassakin tuo c180cdi blue koneella...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oliskos ideaa mihin viedä c32 AMG säädettäväksi. Mikään valmislastu ei kelpaa, koska moottoriin tehty sen verran muutoksia, mm. paineita nostettu jne.
Karala ilmoitti lopettaneensa custom säädöt ajanpuutteen vuoksi. Hariselta ei saanut mitään vastausta, pitäisi ilmeisesti soittaa. Paras olis jos löytyis jostain itä-suomen lähistöltä penkkiä ja osaavaa miestä. Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
Karala ilmoitti lopettaneensa custom säädöt ajanpuutteen vuoksi. Hariselta ei saanut mitään vastausta, pitäisi ilmeisesti soittaa. Paras olis jos löytyis jostain itä-suomen lähistöltä penkkiä ja osaavaa miestä. Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tämä varsinaisesti on kyllä dieselitopiikki.
Kysy deralta, käsittääkseni hänellä on penssiiniautoista aikalaillakin kokemusta.
Itse en pensa-auton ohjelmaakaan ole edes aukaissut, enkä ole kiinnostunut aiheesta.
Minun aivokapasiteetille on ihan dieseleissä tarpeeksi kummastelemista ...
Vaihteiston osalta luulen, ettei siihen varsinaisen ohjelman osalta pysty "kukaan" - ymmärrät varmaan, miten tarkoitan tämän.
Voi kuitenkin olla, että joissain tapauksissa voi jollain editoitiohjelmalla ikäänkuin liukukytkimillä säädellä joitain tiettyjä tapahtumia, vaihtohetkiä, ym.
Tämä varsinaisesti on kyllä dieselitopiikki.
Kysy deralta, käsittääkseni hänellä on penssiiniautoista aikalaillakin kokemusta.
Itse en pensa-auton ohjelmaakaan ole edes aukaissut, enkä ole kiinnostunut aiheesta.
Minun aivokapasiteetille on ihan dieseleissä tarpeeksi kummastelemista ...
Vaihteiston osalta luulen, ettei siihen varsinaisen ohjelman osalta pysty "kukaan" - ymmärrät varmaan, miten tarkoitan tämän.
Voi kuitenkin olla, että joissain tapauksissa voi jollain editoitiohjelmalla ikäänkuin liukukytkimillä säädellä joitain tiettyjä tapahtumia, vaihtohetkiä, ym.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kysy tuolta motorbitPansu kirjoitti:Oliskos ideaa mihin viedä c32 AMG säädettäväksi. Mikään valmislastu ei kelpaa, koska moottoriin tehty sen verran muutoksia, mm. paineita nostettu jne.
Karala ilmoitti lopettaneensa custom säädöt ajanpuutteen vuoksi. Hariselta ei saanut mitään vastausta, pitäisi ilmeisesti soittaa. Paras olis jos löytyis jostain itä-suomen lähistöltä penkkiä ja osaavaa miestä. Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
tai jos saat ohjelman itse ulos ja sisään niin voin koittaa
Jokusen muun merkisen bensan ohjelman naksutellut
Mutta koitetaan pitää disel ketju disel ketjuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Uups, en huomannutkaan että tämä oli vain diisseleille, sori siitä. Laitan sulle privaa.CDI203 kirjoitti:kysy tuolta motorbitPansu kirjoitti:Oliskos ideaa mihin viedä c32 AMG säädettäväksi. Mikään valmislastu ei kelpaa, koska moottoriin tehty sen verran muutoksia, mm. paineita nostettu jne.
Karala ilmoitti lopettaneensa custom säädöt ajanpuutteen vuoksi. Hariselta ei saanut mitään vastausta, pitäisi ilmeisesti soittaa. Paras olis jos löytyis jostain itä-suomen lähistöltä penkkiä ja osaavaa miestä. Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
tai jos saat ohjelman itse ulos ja sisään niin voin koittaa
Jokusen muun merkisen bensan ohjelman naksutellut
Mutta koitetaan pitää disel ketju disel ketjuna
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Rengashuolto Karjalaisessa Kajaanissa Antti lykkäsi täysin vakioon w210 320CDI:in ohjelman. Hyvät lukemat piirteli.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jeps tuolta ketjun nimestä selviää Cdi koneita on vaan diseli malleissaPansu kirjoitti:Uups, en huomannutkaan että tämä oli vain diisseleille, sori siitä. Laitan sulle privaa.CDI203 kirjoitti:kysy tuolta motorbitPansu kirjoitti:Oliskos ideaa mihin viedä c32 AMG säädettäväksi. Mikään valmislastu ei kelpaa, koska moottoriin tehty sen verran muutoksia, mm. paineita nostettu jne.
Karala ilmoitti lopettaneensa custom säädöt ajanpuutteen vuoksi. Hariselta ei saanut mitään vastausta, pitäisi ilmeisesti soittaa. Paras olis jos löytyis jostain itä-suomen lähistöltä penkkiä ja osaavaa miestä. Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
tai jos saat ohjelman itse ulos ja sisään niin voin koittaa
Jokusen muun merkisen bensan ohjelman naksutellut
Mutta koitetaan pitää disel ketju disel ketjuna
Yv vastailtu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, tuon verran siitä tosiaan vakiomapilla lähtee, kun kaikki, coolerikin on kunnossa.BTriker kirjoitti:Rengashuolto Karjalaisessa Kajaanissa Antti lykkäsi täysin vakioon w210 320CDI ...
Mappianturia vaihtamalla saa painetta nostettua ja vääntöä lisää, tehoa ei.
Vakiocoolerin ikävyys on siinä, että tuo teho toteutuu vaan penkissä, ei enää "maantiellä", missä ahtopaineen kuumeneminen kerkiää hyvin sitten vaikuttamaan.
Suunnilleen puolen minuutin veto saa jo tehon leikkaantumaan, ahtoilman kuumenemaan yli 70,n asteen, reilustikkin.
Vaihtamalla coolerin saa kaiken tehon kesälläkin aina käyttöönsä.
... Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole muutenkaan.
Sama tarina sen vähän uudemmankin, OM648,n kanssa, cooleri vaihtoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jep. Mutta tuon tuosta vakio koneesta saapi irti pelekällä softalla ja kohtuu kustannuksin. Sitten kun palikkata vaihtuu niin lukemat kasvaa.tuikku kirjoitti:Joo, tuon verran siitä tosiaan vakiomapilla lähtee, kun kaikki, coolerikin on kunnossa.BTriker kirjoitti:Rengashuolto Karjalaisessa Kajaanissa Antti lykkäsi täysin vakioon w210 320CDI ...
Mappianturia vaihtamalla saa painetta nostettua ja vääntöä lisää, tehoa ei.
Vakiocoolerin ikävyys on siinä, että tuo teho toteutuu vaan penkissä, ei enää "maantiellä", missä ahtopaineen kuumeneminen kerkiää hyvin sitten vaikuttamaan.
Suunnilleen puolen minuutin veto saa jo tehon leikkaantumaan, ahtoilman kuumenemaan yli 70,n asteen, reilustikkin.
Vaihtamalla coolerin saa kaiken tehon kesälläkin aina käyttöönsä.
... Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole muutenkaan.
Sama tarina sen vähän uudemmankin, OM648,n kanssa, cooleri vaihtoon.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mahtava homma että löytyi tälläinen lappu! Ompahan jotain odotuksia tuon oman suhteen. Kuuleri on jo tallin hyllyllä ja odottaa paikalleen laittoa. Onkohan Oulun lähistöllä jarrullista penkkiä missä vois käyä ponnistamassa? Vissiin voi vähä kovempia vääntöjä oottaa kun mappi vaihdettu ja toi kuuleri vielä tulee?BTriker kirjoitti:Rengashuolto Karjalaisessa Kajaanissa Antti lykkäsi täysin vakioon w210 320CDI:in ohjelman. Hyvät lukemat piirteli.
[ http://i904.photobucket.com/albums/ac249/BTriker/C360_2012-06-30-14-38-37.jpg ]
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 01.04.2010 15:29
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt olisi tarvetta saada potkua erityisesti matkavauhdissa ja ohituksissa w204 200 CDI T automaattiin vm 2008.
Alkuperäiset arvot ovat 136hv ja 270 Nm
Googletuksen jälkeen on selvinnyt, että olisi Delphi malli.
Löysin muutaman yrityksen, joilta löytyy tähän tarjontaa:
hv Nm
165 322
170 360
181 440
182 400
196 340
Mitä yritystä voitte suositella etelä-Suomen alueelle?
Miten noissa luvatuissa arvoissa on noin paljon eroavaisuuksia?
Millä perusteella pitäisi valinta tehdä?
Alkuperäiset arvot ovat 136hv ja 270 Nm
Googletuksen jälkeen on selvinnyt, että olisi Delphi malli.
Löysin muutaman yrityksen, joilta löytyy tähän tarjontaa:
hv Nm
165 322
170 360
181 440
182 400
196 340
Mitä yritystä voitte suositella etelä-Suomen alueelle?
Miten noissa luvatuissa arvoissa on noin paljon eroavaisuuksia?
Millä perusteella pitäisi valinta tehdä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Motorbit (pitäisi löytyä sopivat työkalut)vesajuvonen kirjoitti:Nyt olisi tarvetta saada potkua erityisesti matkavauhdissa ja ohituksissa w204 200 CDI T automaattiin vm 2008.
Alkuperäiset arvot ovat 136hv ja 270 Nm
Googletuksen jälkeen on selvinnyt, että olisi Delphi malli.
Löysin muutaman yrityksen, joilta löytyy tähän tarjontaa:
hv Nm
165 322
170 360
181 440
182 400
196 340
Mitä yritystä voitte suositella etelä-Suomen alueelle?
Miten noissa luvatuissa arvoissa on noin paljon eroavaisuuksia?
Millä perusteella pitäisi valinta tehdä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kai täätähänä säikeeseen sopii; Sain muutoskatsastettua Carlssonin C-tronic boksin autooni. Ei ollut ongelmia lainkaan. Carlssonilta sain tyyppihyväksyntäpaperin ja se kelpasi sekä konttorille, että akelle.
https://dl.dropbox.com/u/3814036/images ... -43-16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropbox.com/u/3814036/images ... -43-16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W204 C180K avantgarde -myyty-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Loyhästi litynee aiheesenPansu kirjoitti:Myös vaihteiston softan muutokset jos onnistuisi, niin vielä parempi.
Eli
Tähän vaihtamis homman kehiteillä,
muuta kuin liukukytkimen tms kanssa touhuamista
Vaihteita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mänis kirjoitti:Kai täätähänä säikeeseen sopii; Sain muutoskatsastettua Carlssonin C-tronic boksin autooni. Ei ollut ongelmia lainkaan. Carlssonilta sain tyyppihyväksyntäpaperin ja se kelpasi sekä konttorille, että akelle.
https://dl.dropbox.com/u/3814036/images ... -43-16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi se päästöjen nousu piti rekisteriotteeseen merkitä,mielelläänhän ne merkkaa kun saavat enemmän veroja! Muutenkin erillinen boksi,tietenkin saattaa katsastusmiestä ihmetyttää,mutta täällähän alan miehet ohjelmoi vaan alkuperäisen boksin uudestaan,ei tarvi mitään lisäbokseja!Varsinkin tuohon 220CDI:hin löytyy kyllä asiantuntemusta!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja muutenkin tuo boksi nyt ei ole se vaihtoehto, koska tappaa moottorin hyvinkin nopeaan! Auton oman ohjainlaitteen ohjelmoinnilla kaikki arvot menevät kohdalleen ja mikään yksittäinen komponentti ei ylirasitu niinkuin bokseissa tapahtuu poikkeuksetta. ja miksi katsastus, en itse näe järkeä, mutta jos haluaa maksaa enemmän veroa niin miksikäs ei, koska mitään muuta hyötyä siitä ei ole.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannattaisi selvitellä ensin, ennen kun antaa lausuntoja. Ei nosta railipainetta ja ei riko konetta. Ollut paikoillaan uudesta lähtien. Saksassa tehdastakuu säilyy tuolla ja sen voi ostaa dealerilta. Mitä ohjelmointiin tulee, niin on sen verran karut kokemukset edellisen Mursun osalta, että en nähnyt tarpeelliseksi ohjelmoida tuota. Ennen kuin siitäkin tuee lausuntoa, sanottakoon, että sen teki kyllä kaveri, joka tietää näistä asioista ja vaikuttaa tälläkin foorumilla. Tästä ohjelmointiaiheesta en halua keskustella tai vängätä sen enempää. Jokainen tekee, mitä parhaaksi näkee. Nyt ei ainakaan huollon jälkeen tartte ajella satoja kilsoja vaihdattamaan ohjelmaa, kun Veholle näyttää olevan täysin mahdotonta olla kajoamatta siihen moottorinohjaukseen huollon aikana, vaikka siitä olisi erikseen sovittu huoltoon tuonnin yhteydessä. Muutoskatsastuksen tein ihan muuten vaan. Siitä kun on paljon taitettu peistä, että onnistuuko se vai ei. CO-päästöt muuten tippuivat muutaman gramman, eivätkä nousseet.Ja muutenkin tuo boksi nyt ei ole se vaihtoehto, koska tappaa moottorin hyvinkin nopeaan!
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli laitteisiin päivitys ja nyt pystytään tekemään kaikki OM651-moottorilliset autot, myös ne missä on Piezo-suuttimet eli 220/250CDI:t OBD-portin kautta!!!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No entäs sitten tämä minun w 204 c320 cdi, eipä taida löytyä ohjelmaa teiltäkään ,kun ei näkynyt listoilla.
w 211 e55 amg kompressor
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pystytään tekemään ja antaa samat arvot kuin w203 320cdi, koska on sama moottori (OM642DE 224hv), mutta ei mene OBD-portin kautta vaan vaatii ohjainlaitteen avauksen w204 myötä tulleen uudemman ohjainlaitteen vuoksi. Listoista puuttuu todella paljon autoja ja sen vuoksi onkin hyvä kysyä jos omaa autoa ei löydy. Listoja saisi olla kokoajan päivittämässä kun työkaluja on monia ja jokaiseen niihin aina ilmestyy uusia päivityksiä eli ne laahaa aina perässä, nyt tosin aika reilustikinkarikuuva kirjoitti:No entäs sitten tämä minun w 204 c320 cdi, eipä taida löytyä ohjelmaa teiltäkään ,kun ei näkynyt listoilla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Jos ilkeyksissäni jotain tähän nyt lisäisin:
Kun se ei vielä oikein riitä, että on kova halu tehdä tuuninkia ... ja omistaa työkaluja, joilla se on mahdollista, vieläpä taitoa niitä käyttääkkin ... jotain todella tärkeää vielä puuttuu ...
Viimeiksi tänään katselin sellaista ohjelmaa.
Sen tekijän kunniaksi on kuitenkin sanottava, ettei suutinkarttoihin oltu koskettu.
Ehken surkeinta asiassa oli se, että juurikin siksi, ainoa oikea muutos verrattuna vakioon, oli se, että osakaasulla ahtopaine suurempi, kuin vakiossa.
Vetoja ei kyllä käytännössä yhtään lisää, johtuen vakioiksi jätetyistä suutinkartoista, mikä kuitenkin oli siis loppupelissä hieno asia.
Sellainen asia joskus mietityttää, että monikohan ohjelmien kanssa puuhaava osaisi oikeastaan kertoa teelmistään, että miksi jotain asiaa muutetaan, miksi toista ei, mutta valtavaa kansalaisrohkeutta ja kova halu kyllä pitää olla, että sitä vaan pystyy tekemään, vaikka jäljestä näkee, että aivan synkässä metsässä vielä kuljetaan.
No, jostainhan se kaikki pitää tieten aloittaa.
Ja raha pilaa monta hyvää juttua.
Tehoja on äärettömän helppoa saada lisää, ei tarvi tekniikasta tai ohjelmista paljoa ymmärtää, niin se onnistuu.
Mutta sen olen huomannut, että saada ne myös kunnolla toimimaan on se vaikeus.
Joissain tapauksissa se on kyllä kamalan vaikea synnytys - niin se vaan on.
Jos ilkeyksissäni jotain tähän nyt lisäisin:
Kun se ei vielä oikein riitä, että on kova halu tehdä tuuninkia ... ja omistaa työkaluja, joilla se on mahdollista, vieläpä taitoa niitä käyttääkkin ... jotain todella tärkeää vielä puuttuu ...
Viimeiksi tänään katselin sellaista ohjelmaa.
Sen tekijän kunniaksi on kuitenkin sanottava, ettei suutinkarttoihin oltu koskettu.
Ehken surkeinta asiassa oli se, että juurikin siksi, ainoa oikea muutos verrattuna vakioon, oli se, että osakaasulla ahtopaine suurempi, kuin vakiossa.
Vetoja ei kyllä käytännössä yhtään lisää, johtuen vakioiksi jätetyistä suutinkartoista, mikä kuitenkin oli siis loppupelissä hieno asia.
Sellainen asia joskus mietityttää, että monikohan ohjelmien kanssa puuhaava osaisi oikeastaan kertoa teelmistään, että miksi jotain asiaa muutetaan, miksi toista ei, mutta valtavaa kansalaisrohkeutta ja kova halu kyllä pitää olla, että sitä vaan pystyy tekemään, vaikka jäljestä näkee, että aivan synkässä metsässä vielä kuljetaan.
No, jostainhan se kaikki pitää tieten aloittaa.
Ja raha pilaa monta hyvää juttua.
Tehoja on äärettömän helppoa saada lisää, ei tarvi tekniikasta tai ohjelmista paljoa ymmärtää, niin se onnistuu.
Mutta sen olen huomannut, että saada ne myös kunnolla toimimaan on se vaikeus.
Joissain tapauksissa se on kyllä kamalan vaikea synnytys - niin se vaan on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
2d tilassa on kaikkein paras muokata ohjelmaa
laittaa merkin koko ohjelman alkuun ja toisen merkin loppuun
sitten peukalo näyttöön ja nostaa peukun leveyden verran koko value aluetta
tuloo hyvä ja mikä parasta ei jää mikään kartta muokkaamatta
laittaa merkin koko ohjelman alkuun ja toisen merkin loppuun
sitten peukalo näyttöön ja nostaa peukun leveyden verran koko value aluetta
tuloo hyvä ja mikä parasta ei jää mikään kartta muokkaamatta
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, melkeimpä jotain tuollaista valitettavasti tarkoitin.
Joo, melkeimpä jotain tuollaista valitettavasti tarkoitin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Taitaa olla ihan identtinen kone ton 200CDI:n kanssa. Ohjelma vaan erillainen.MadAndy kirjoitti:Googlettelin hieman tuolla om651:llä ja löysin tällaisen toimijan Saksasta joka lupaa tuolle c180 Cdi:lle 174 heppaa : http://www.mkb-power.de/content/en/prod ... d_gruppe=1 tehot ovat samat 200sen ja 180sen välillä...
Ilmeisesti tuon päivittämisen onnistuminen suomalaisilla toimijoillakin alkaa olla lähellä kun laitteet päivittyy?