Totta, muttei se siltikää tee siit järkevää/järkevämpääSolmurauta kirjoitti:Nuuka tekee itte vaikka valmis ei maksais kun kympin.jeemu kirjoitti:Tohon rahaa ei varmaa hirvee järkevää alakaa tekee itte?BTriker kirjoitti:Hevosvoima.com myy liitin hässäkkää pakoputkeen joka tosiaan imeksii huohotuskiisut putkeen. Ei ole varmaan kummonen kapistus tehä ite.
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Flektien kiinnikkeen teossa ja suunnittelussa on tapahtunut pikku lapsus.
Syystä siitä johtuen nyt ensialkuun vaan toinen mahtuu olemaan ja se viilentää ilmastoinnin kennoa.
Vaihteistosta tuli vikakoodia, joka ei oikein merkinnyt mitään, eikä ollut milloinkaan tapahtunut, mutta oli koko ajan "päällä".
No, arvasin aivan oikein.
Ohjaimen kotelo aivan täynnä öljyä.
No, onneksi oli heti vaihtaa ruttusemmasta kuiva tilalle.
On se kumma ilmiö...
Flektien kiinnikkeen teossa ja suunnittelussa on tapahtunut pikku lapsus.
Syystä siitä johtuen nyt ensialkuun vaan toinen mahtuu olemaan ja se viilentää ilmastoinnin kennoa.
Vaihteistosta tuli vikakoodia, joka ei oikein merkinnyt mitään, eikä ollut milloinkaan tapahtunut, mutta oli koko ajan "päällä".
No, arvasin aivan oikein.
Ohjaimen kotelo aivan täynnä öljyä.
No, onneksi oli heti vaihtaa ruttusemmasta kuiva tilalle.
On se kumma ilmiö...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Hyvältähän tuo näyttää,mutta mites tämä huohotin toimii talvella?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Huohotus tulee menemään pakoputkeen, kunhan vaan osat saapuu.
Litran Mobil-järjestely on väliaikainen, mutta toimiva, ruttusessa kyllä ajettiin tuolla keinon kesät-talvet.
Huohotus tulee menemään pakoputkeen, kunhan vaan osat saapuu.
Litran Mobil-järjestely on väliaikainen, mutta toimiva, ruttusessa kyllä ajettiin tuolla keinon kesät-talvet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
On ja vielä valitettavan yleinen, märkä putsuskseen ja kuivatukseen odetelemaan seuraavaa kertaatuikku kirjoitti:.
Flektien kiinnikkeen teossa ja suunnittelussa on tapahtunut pikku lapsus.
Syystä siitä johtuen nyt ensialkuun vaan toinen mahtuu olemaan ja se viilentää ilmastoinnin kennoa.
Vaihteistosta tuli vikakoodia, joka ei oikein merkinnyt mitään, eikä ollut milloinkaan tapahtunut, mutta oli koko ajan "päällä".
No, arvasin aivan oikein.
Ohjaimen kotelo aivan täynnä öljyä.
No, onneksi oli heti vaihtaa ruttusemmasta kuiva tilalle.
On se kumma ilmiö...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tuo pakosarja on ehkä siistein diesel/cumminssarja mitä oon nähny. Toimii varmaan aikalailla täydellisesti?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Eikö mahdu vakio putsarikoteloa enää tuonne Holsetin takia, vai toimiiko tuo oravaputsari paremmin?
Mulla ainakin konehuone on mega lämmin turbon ja ilmanputsarin lähistöltä, niin päätin laittaa vakio kotelon takaisin. Hieman modattuna tosin. Vingulla kaikki terävät viisteet ja kynnykset tasaiseksi.
ps. Aika kuivan näköinen putsari. Tuo on tarkoitettu öljyttäväksi, ja imee kuivana törkeästi roinaa sisuksiinsa. Aikasemmassa -06 gsxr kyykkymopedissa oli race mallin bmc paneeli. Sen läpi melkein pystyi näkemään vaikka oman lärvin. Öljyttynä se kyllä piti 99% cräpistä loitolla. Oli usein aika karmivassa kunnossa jo 5tkm ajon jälkeen likainen puoli putsarista, mutta läppärunkojen puoli ja läppärungot putipuhtaat.
En halua edes kuvitella mitä se olisi "suodattanu" kuivana.
Mulla ainakin konehuone on mega lämmin turbon ja ilmanputsarin lähistöltä, niin päätin laittaa vakio kotelon takaisin. Hieman modattuna tosin. Vingulla kaikki terävät viisteet ja kynnykset tasaiseksi.
ps. Aika kuivan näköinen putsari. Tuo on tarkoitettu öljyttäväksi, ja imee kuivana törkeästi roinaa sisuksiinsa. Aikasemmassa -06 gsxr kyykkymopedissa oli race mallin bmc paneeli. Sen läpi melkein pystyi näkemään vaikka oman lärvin. Öljyttynä se kyllä piti 99% cräpistä loitolla. Oli usein aika karmivassa kunnossa jo 5tkm ajon jälkeen likainen puoli putsarista, mutta läppärunkojen puoli ja läppärungot putipuhtaat.
En halua edes kuvitella mitä se olisi "suodattanu" kuivana.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Pakosarjan hyvyydestä en osaa oikein sanoa, kun en ole muunlaista kokeillut.
Mutta kyllä se kovin on minun mieleiseni.
Holsetti heräilee kyllä ihan kiitettävästi, kyllä siinä tieten viivettä on, mutta koko ajan on kuitenkin isolla kädellä voimaakin käytettävissä, että vaikka sen viiveen aistiikin, niin ei se varsinaisesti vaikuta huonontavasti käytökseen, päinvastoin, tehoa tulee mukavan pehmeästi ja helposti hallittavalla tavalla.
Vaikutuksesta max tehoon en osaa sanoa, kun ei todellakaan ole vertailupohjaa, mutta mulla onkin käytettävyys tässä a ja o.
Suodattimessa ei ole kyllä varsinaista öljyn puutetta ollut.
Se entinen rottelo huohotti nimittäin sen verran voimakkaasti ja tarkoituksella juuri suodattimelle, että pysyisi savut siellä konehuoneessa.
Laatikot ja hilppeet olisi nyt suunnilleen vaihdeltu.
Joten oikeastaan projektin loppu häämöttää.
Kolme juttua vielä.
Huohotin siirrettävä pakoputkeen.
Toinen vaimennin pakoputkeen.
Loppupenkitys.
Autosta tykkään nyt kovasti, kaikki on ihan kohdillaan.
Oli kyllä vaikeitakin kohtia, mutta ihme kyllä kerrankin jokin rakentelu onnistui vähän niinkuin yli odotusten.
Tästä kuutoskoneesta saa käyttömukavuutta ja samaan pakettiin tehoa/vääntöä niin paljon, että se varmasti riittää, niin että luvuilla ei itsessään enää ole mitään merkitystä.
Hyvä moottori.
Nelisylinterinen oli sikäli paljon paljon vaikeampi.
Pakosarjan hyvyydestä en osaa oikein sanoa, kun en ole muunlaista kokeillut.
Mutta kyllä se kovin on minun mieleiseni.
Holsetti heräilee kyllä ihan kiitettävästi, kyllä siinä tieten viivettä on, mutta koko ajan on kuitenkin isolla kädellä voimaakin käytettävissä, että vaikka sen viiveen aistiikin, niin ei se varsinaisesti vaikuta huonontavasti käytökseen, päinvastoin, tehoa tulee mukavan pehmeästi ja helposti hallittavalla tavalla.
Vaikutuksesta max tehoon en osaa sanoa, kun ei todellakaan ole vertailupohjaa, mutta mulla onkin käytettävyys tässä a ja o.
Suodattimessa ei ole kyllä varsinaista öljyn puutetta ollut.
Se entinen rottelo huohotti nimittäin sen verran voimakkaasti ja tarkoituksella juuri suodattimelle, että pysyisi savut siellä konehuoneessa.
Laatikot ja hilppeet olisi nyt suunnilleen vaihdeltu.
Joten oikeastaan projektin loppu häämöttää.
Kolme juttua vielä.
Huohotin siirrettävä pakoputkeen.
Toinen vaimennin pakoputkeen.
Loppupenkitys.
Autosta tykkään nyt kovasti, kaikki on ihan kohdillaan.
Oli kyllä vaikeitakin kohtia, mutta ihme kyllä kerrankin jokin rakentelu onnistui vähän niinkuin yli odotusten.
Tästä kuutoskoneesta saa käyttömukavuutta ja samaan pakettiin tehoa/vääntöä niin paljon, että se varmasti riittää, niin että luvuilla ei itsessään enää ole mitään merkitystä.
Hyvä moottori.
Nelisylinterinen oli sikäli paljon paljon vaikeampi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Mikä holsetti tuo on, saisko pakopesää modaamalla alavääntöä lisää?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Kolmeviitonen, kiinteällä hukkaportilla ja niillä pikkuisen pienemmillä siivillä.
Alavääntöä ei tarvi lisää, toimii ihan hyvin näinkin.
Kolmeviitonen, kiinteällä hukkaportilla ja niillä pikkuisen pienemmillä siivillä.
Alavääntöä ei tarvi lisää, toimii ihan hyvin näinkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Anteeksi nyt kun tungeksin tällä tavalla.. mutta:
1. Jäi ihmetyttämään, mitä ruttupaawolle tapahtui? Oliko se jo hankintahetkellä vähän ruttu, vai menikö se testaillessa ruttuun, vai laatikko-kos sieltä lahosi?
2. Mikäs on summasummarum teho tuossa uudessa paawossa ja mitä kaikkea mahdollista ja mahdotonta siihen nyt on jo vaihdettu?
3. Mitäs tuollaisen 722.6xx laatikon 'superhuolto' kustantaa, ja mitä se sitten voisi kestää.. jos asiaa katsastetaan sellasella mersun sisäänajomatkalla 100-200tkm?
En tosiaan noita oikein tästä selville saanut kun momentinmuuntimesta, staattorista ja turbiinista oli sen neljä tai viisi sivua jonkin sortin väittelyn tynkää... Brunhilda kun lähtee jonkin ripeämmän/rapeamman korin tieltä
1. Jäi ihmetyttämään, mitä ruttupaawolle tapahtui? Oliko se jo hankintahetkellä vähän ruttu, vai menikö se testaillessa ruttuun, vai laatikko-kos sieltä lahosi?
2. Mikäs on summasummarum teho tuossa uudessa paawossa ja mitä kaikkea mahdollista ja mahdotonta siihen nyt on jo vaihdettu?
3. Mitäs tuollaisen 722.6xx laatikon 'superhuolto' kustantaa, ja mitä se sitten voisi kestää.. jos asiaa katsastetaan sellasella mersun sisäänajomatkalla 100-200tkm?
En tosiaan noita oikein tästä selville saanut kun momentinmuuntimesta, staattorista ja turbiinista oli sen neljä tai viisi sivua jonkin sortin väittelyn tynkää... Brunhilda kun lähtee jonkin ripeämmän/rapeamman korin tieltä
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
1. Vielä se tuossa pihassa on, mutta kun siitä on nyt tärkeät osat irroiteltu, niin se lähtee "jonnekkin".
2. Tehoa ei ole nyt viimeisten muutosten jälkeen mittailtu kunnolla, mutta mitataan.
Viritystä varten vaihdettu on laatikko, turbiini, pakoputki, cooleri, ahtoputket, ahdin, pakosarja, suuttimet, korkeapainepumppu, paineantureita, polttoaine/öljyputkia.
Poistettu kokonaan ilmamassamittari, sammutusventtiili, egr-alipaineventtiili.
Muutoksia jäähdytysjärjestelmään ja auton keularakenteisiin.
Ahtopaineen säätö täysin mekaaninen.
Softa.
Max polttoaineen ruiskutuspaine 1800bar.
Max ahdot noin 2,5bar.
Max syötöt noin 150mm^3
3. Laatikon kustannus aika suuri.
Vaikkapa rehtijiiltä voi kysäistä, en uskalla arvioida hintaa, useampi tonni kuitenkin, riippuu suuresti, mitä tehdään.
Turbiini maksoi vahvistettuna 780€, JN Tradingilla.
Hydrauliyksikkö laatikkoon uutena luokkaa 1400€, vaihto-osana vähän reilu puolet.
Solenoidit, johdilevy, rättinivel, kardaanin keskikannatin ... tekee muutaman satasen lisää.
Väännönkeston kuvittelisin olevan yli tuhannen nyyttonin sekä laatikolla, että turbiinilla, mulla ei ainaskaan mitään pahaa sanottavaa, hyvin toimii.
Ei kannata taloudellisesti siis.
Parempi aihio on W211.
1. Vielä se tuossa pihassa on, mutta kun siitä on nyt tärkeät osat irroiteltu, niin se lähtee "jonnekkin".
2. Tehoa ei ole nyt viimeisten muutosten jälkeen mittailtu kunnolla, mutta mitataan.
Viritystä varten vaihdettu on laatikko, turbiini, pakoputki, cooleri, ahtoputket, ahdin, pakosarja, suuttimet, korkeapainepumppu, paineantureita, polttoaine/öljyputkia.
Poistettu kokonaan ilmamassamittari, sammutusventtiili, egr-alipaineventtiili.
Muutoksia jäähdytysjärjestelmään ja auton keularakenteisiin.
Ahtopaineen säätö täysin mekaaninen.
Softa.
Max polttoaineen ruiskutuspaine 1800bar.
Max ahdot noin 2,5bar.
Max syötöt noin 150mm^3
3. Laatikon kustannus aika suuri.
Vaikkapa rehtijiiltä voi kysäistä, en uskalla arvioida hintaa, useampi tonni kuitenkin, riippuu suuresti, mitä tehdään.
Turbiini maksoi vahvistettuna 780€, JN Tradingilla.
Hydrauliyksikkö laatikkoon uutena luokkaa 1400€, vaihto-osana vähän reilu puolet.
Solenoidit, johdilevy, rättinivel, kardaanin keskikannatin ... tekee muutaman satasen lisää.
Väännönkeston kuvittelisin olevan yli tuhannen nyyttonin sekä laatikolla, että turbiinilla, mulla ei ainaskaan mitään pahaa sanottavaa, hyvin toimii.
Ei kannata taloudellisesti siis.
Parempi aihio on W211.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Njoo, menee vähän sopat ja vellit täällä sekaisin kun noita hintoja kattelee Se on hyvä että joillakuilla on resursseja harrastella...
Tuota, mistäs sen nyt tietää missä mesessä on sellanen parempi loota ja missä ei? Suomen romuttamoilla näkyi 2300-2800 olevan W211 mallien laatikot.
07 vuoden W211 320CDI olis laatikko 722.902 55tkm ja 2600€
08 vuoden W211 220CDI olis laatikko 722.640 49tkm ja 2450€
03 vuoden W211 220CDI on laatikko 722.699 tosin noilla molemmilla vain satasen hintaero tuohon 08 vuoden lootaan ja reilusti enemmän kilsoja...
Mobile.de näytti että halvin elimenluovuttaja olis S203 C 270cdi A 07/2003, mutta onkos siinä nyt mikä loota? ja on kyllä vähän kallis jos pistää pilkkeiksi... koneestakin uupuu yksi pytty...
Eli siis 722.9xx ilmeisesti kaikki 7G-tronikkia ja 722.6xx kaikki 5G tronikkeja? Eipä tuollainen nyt aivan mullistavalta vaikuta, jos se ajaa lähes saman asian kuin tuollainen täystuho-remontti reilusti ajettuun 5G tronikkiin. Fyysisesti tuo 7G istuu ilmeisesti kuin nenä päähän, mihinkä vaan uudempaan mottiin, mutta mitenkä se sähköpuoli? Pitää ilmeisesti olla ainakin sen uudemman lootan vaihdekeppi & moduli, pystyykö esim W210:n ecun opettamaan toimimaan tuon kanssa.. oliko tuolla laatikolla vielä jotkut omatkin aivot?
Alkaa olla aikamoinen sekamelska jos yhdistää OM613:n tuollaiseen 722.902:n ja sitten vielä tunkee moisen paketin johonki 124 koriin... helpottaisko yhtään jos ottais originaalin w210 mittariston ja keskikonsolin mukaan?
taloushan tässä menee kuitenkin kuralle, se on jo tuossa sitten loppuviimein aivan sama, meneekö tuohon kaksi vai kolme vuotta ja viisi vai kymmenen tonttua
Tuota, mistäs sen nyt tietää missä mesessä on sellanen parempi loota ja missä ei? Suomen romuttamoilla näkyi 2300-2800 olevan W211 mallien laatikot.
07 vuoden W211 320CDI olis laatikko 722.902 55tkm ja 2600€
08 vuoden W211 220CDI olis laatikko 722.640 49tkm ja 2450€
03 vuoden W211 220CDI on laatikko 722.699 tosin noilla molemmilla vain satasen hintaero tuohon 08 vuoden lootaan ja reilusti enemmän kilsoja...
Mobile.de näytti että halvin elimenluovuttaja olis S203 C 270cdi A 07/2003, mutta onkos siinä nyt mikä loota? ja on kyllä vähän kallis jos pistää pilkkeiksi... koneestakin uupuu yksi pytty...
Eli siis 722.9xx ilmeisesti kaikki 7G-tronikkia ja 722.6xx kaikki 5G tronikkeja? Eipä tuollainen nyt aivan mullistavalta vaikuta, jos se ajaa lähes saman asian kuin tuollainen täystuho-remontti reilusti ajettuun 5G tronikkiin. Fyysisesti tuo 7G istuu ilmeisesti kuin nenä päähän, mihinkä vaan uudempaan mottiin, mutta mitenkä se sähköpuoli? Pitää ilmeisesti olla ainakin sen uudemman lootan vaihdekeppi & moduli, pystyykö esim W210:n ecun opettamaan toimimaan tuon kanssa.. oliko tuolla laatikolla vielä jotkut omatkin aivot?
Alkaa olla aikamoinen sekamelska jos yhdistää OM613:n tuollaiseen 722.902:n ja sitten vielä tunkee moisen paketin johonki 124 koriin... helpottaisko yhtään jos ottais originaalin w210 mittariston ja keskikonsolin mukaan?
taloushan tässä menee kuitenkin kuralle, se on jo tuossa sitten loppuviimein aivan sama, meneekö tuohon kaksi vai kolme vuotta ja viisi vai kymmenen tonttua
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Sinullahan on myynnissä ihan hyvä aihio, mikäli oikeasti asia kiinnostaa.
Laatikkona tuossa on 722.626, mistä minunkin laatikkoni on tehty, kestää jo vakionakin 800nm, on kokeiltu.
Aluksi vaikka suuttimet/cooleri/ahdin/1600bar pumppu/mappianturi.
Tyhjätyllä vakiopakoputkellakin ja luistavalla laatikolla noinkin saa jo 800/350 tehot, jolla se ihan hyvin liikkuu.
Sinullahan on myynnissä ihan hyvä aihio, mikäli oikeasti asia kiinnostaa.
Laatikkona tuossa on 722.626, mistä minunkin laatikkoni on tehty, kestää jo vakionakin 800nm, on kokeiltu.
Aluksi vaikka suuttimet/cooleri/ahdin/1600bar pumppu/mappianturi.
Tyhjätyllä vakiopakoputkellakin ja luistavalla laatikolla noinkin saa jo 800/350 tehot, jolla se ihan hyvin liikkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
en nyt tarkkaan muista mutta juurikin tuo laatikko noin -02 vuoteen asti on kaksipuolisilla kytkinlevyillä kokonaan. uudemmissa osa pakoista muutettu yksipuolisiksi. mutta niitäkin on ponnistettu ihan huolella ja näyttää sen n700nm kestävän.
722626 sessa 6levyä vakiona melkein kaikissa pakoissa. Minulla on 722606 ja siellä on vain 4levyä. sinnekkin kun yhdet lisäsi niin aika paljon sietää. ja myös turbiini vahvisteu ja venttiilipöytä uusittu. kallista huvia mutta kyllä siitä hyvä tulee
722626 sessa 6levyä vakiona melkein kaikissa pakoissa. Minulla on 722606 ja siellä on vain 4levyä. sinnekkin kun yhdet lisäsi niin aika paljon sietää. ja myös turbiini vahvisteu ja venttiilipöytä uusittu. kallista huvia mutta kyllä siitä hyvä tulee
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Millainen on yksipuolinen kytkinpakka, laitappas kuvaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
levy. katso wissistä tai epc.stä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Yksi puoleisuus taroitanee levy missä kitka mössöä on vain toisella puoleelajolavi kirjoitti:en nyt tarkkaan muista mutta juurikin tuo laatikko noin -02 vuoteen asti on kaksipuolisilla kytkinlevyillä kokonaan. uudemmissa osa pakoista muutettu yksipuolisiksi. mutta niitäkin on ponnistettu ihan huolella ja näyttää sen n700nm kestävän.
722626 sessa 6levyä vakiona melkein kaikissa pakoissa. Minulla on 722606 ja siellä on vain 4levyä. sinnekkin kun yhdet lisäsi niin aika paljon sietää. ja myös turbiini vahvisteu ja venttiilipöytä uusittu. kallista huvia mutta kyllä siitä hyvä tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
nimenomaan näin. luulin että se on jokaiselle lukijalle selvä.mutta yliarvioin näimmä omat kykyni kirjoittajana mutta jos väkisin haluaa tarttua niin kirjoitan että: "osa pakoista muutettu yksipuolisiksi." toki tarkoitan levyjä niinkuin varmasti jokainen ymmärtää, mutta eiköhän tästä selvitä.CDI203 kirjoitti:Yksi puoleisuus taroitanee levy missä kitka mössöä on vain toisella puoleelajolavi kirjoitti:en nyt tarkkaan muista mutta juurikin tuo laatikko noin -02 vuoteen asti on kaksipuolisilla kytkinlevyillä kokonaan. uudemmissa osa pakoista muutettu yksipuolisiksi. mutta niitäkin on ponnistettu ihan huolella ja näyttää sen n700nm kestävän.
722626 sessa 6levyä vakiona melkein kaikissa pakoissa. Minulla on 722606 ja siellä on vain 4levyä. sinnekkin kun yhdet lisäsi niin aika paljon sietää. ja myös turbiini vahvisteu ja venttiilipöytä uusittu. kallista huvia mutta kyllä siitä hyvä tulee
siitä miksi noin muutettu on varmaan kustannussyyt. Kestää vähän pienemmälläkin panostuksella. Tarkistin että ennen syykuuta 2002 tehdyt 726,626 ovat "vakiona" mielestäni kaikista kestävimmät. Tuikkuhan penkitti sen 800nm muistaakseni vikatilassa. Johtukohan se vikatila vain turbiinin ja laatikon liian suuresta pyörintänopeus erosta. Koska ei tainnut paljon luistamisen merkkejä olla levyissä.
Nämä laatikot on siitä mukavia että jos luistaa niin aika nopeasti heittää vapaalle. EI ennätä isompia vahinkoja tulla. Minulla oli kyllä luistanut ihan kunnolla ennenkuin vahvistettiin. Heittihän se aina väliin vapaalle mutta oli silti yllätys.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Jep itsele se oli kyllä selvä,jolavi kirjoitti:nimenomaan näin. luulin että se on jokaiselle lukijalle selvä.mutta yliarvioin näimmä omat kykyni kirjoittajana mutta jos väkisin haluaa tarttua niin kirjoitan että: "osa pakoista muutettu yksipuolisiksi." toki tarkoitan levyjä niinkuin varmasti jokainen ymmärtää, mutta eiköhän tästä selvitä.CDI203 kirjoitti:Yksi puoleisuus taroitanee levy missä kitka mössöä on vain toisella puoleelajolavi kirjoitti:en nyt tarkkaan muista mutta juurikin tuo laatikko noin -02 vuoteen asti on kaksipuolisilla kytkinlevyillä kokonaan. uudemmissa osa pakoista muutettu yksipuolisiksi. mutta niitäkin on ponnistettu ihan huolella ja näyttää sen n700nm kestävän.
722626 sessa 6levyä vakiona melkein kaikissa pakoissa. Minulla on 722606 ja siellä on vain 4levyä. sinnekkin kun yhdet lisäsi niin aika paljon sietää. ja myös turbiini vahvisteu ja venttiilipöytä uusittu. kallista huvia mutta kyllä siitä hyvä tulee
siitä miksi noin muutettu on varmaan kustannussyyt. Kestää vähän pienemmälläkin panostuksella. Tarkistin että ennen syykuuta 2002 tehdyt 726,626 ovat "vakiona" mielestäni kaikista kestävimmät. Tuikkuhan penkitti sen 800nm muistaakseni vikatilassa. Johtukohan se vikatila vain turbiinin ja laatikon liian suuresta pyörintänopeus erosta. Koska ei tainnut paljon luistamisen merkkejä olla levyissä.
Nämä laatikot on siitä mukavia että jos luistaa niin aika nopeasti heittää vapaalle. EI ennätä isompia vahinkoja tulla. Minulla oli kyllä luistanut ihan kunnolla ennenkuin vahvistettiin. Heittihän se aina väliin vapaalle mutta oli silti yllätys.
Joilekin ei sitä tutunut olevan siksi tarkentava oletus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tuossa sattu yksi boxivikanen vito tutkimuksiin rehtijiin kanssa ja siinä kyb näytti väliin
arvoa 255, ei luistanut pätkääkään, vaikka jarrulla ois sammuttanut.
Harvemmin tuollasta tullut vastaan
arvoa 255, ei luistanut pätkääkään, vaikka jarrulla ois sammuttanut.
Harvemmin tuollasta tullut vastaan
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Milläs se levyn toinen puoli on kiinni jos siellä ei ole kitka-ainetta? Kuva olisi kiva, wissi ja epc on niin paska systeemi, etten sitä ala turhaan availemaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
No tätä mietin itsekkin.veskola kirjoitti:Milläs se levyn toinen puoli on kiinni jos siellä ei ole kitka-ainetta? Kuva olisi kiva, wissi ja epc on niin paska systeemi, etten sitä ala turhaan availemaan
Pyöriikö se "pinnoittamaton" puoli ns. rauta rautaa vasten?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Oliskohan se rakenne sellainen, että joka toinen kitkalevy "ottaa kiinni" ulkokehään ja joka toinen sisäkehään.
Jos pinnoite puuttuu, niin siinä välissä ei ole tieten vastakkaista paria olemassa, niitä on silloin vähemmän.
Oliskohan se rakenne sellainen, että joka toinen kitkalevy "ottaa kiinni" ulkokehään ja joka toinen sisäkehään.
Jos pinnoite puuttuu, niin siinä välissä ei ole tieten vastakkaista paria olemassa, niitä on silloin vähemmän.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Eli oikeasti täällä puhutaan nyt vain siitä, että kitkalevyjä on liian vähän pakassa, ei niiden 1 tai 2 puolisuudesta, eikös ne laitimmaiset ole aina ilman kitkapintaa ja välissä olevissa pitää olla pinta aina molemmin puolin Pienin mahdollinen kuviteltavissa oleva kitkapakka olisi: metalli-kitkapinta väli metalli-metalli väli kitka-metallipinta. Vahvistettu: metalli-kitkapinta väli metalli-metalli väli kitka-kitka väli metalli- metalli väli kitka-metallipinta.
Pistäkää nyt piru valokuva siitä puretusta pakasta, ettei tartte joutavia pohtia ensi yönä tai mennä jopa purkamaan toi loota tuolta atomeiksi .
Pistäkää nyt piru valokuva siitä puretusta pakasta, ettei tartte joutavia pohtia ensi yönä tai mennä jopa purkamaan toi loota tuolta atomeiksi .
Lisää tietoa: www.skg.fi
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Juu, tuota. Alunperin ajattelin tosiaan sellaisenaan laittaa tuon OM613:n ja 722.626:n johonkin menevämpään koppaan.
Mietin vain kun näitä lueskelin, että onko sitten jatkoa ajatellen kannatavempaa laittaa tuollainen 722.9xx loota kuin alkaa tuota 626:sta rakentamaan kestävemmäksi...
Alkuperäinen tarkoitus olisi siis parantaa vaan herkkyyttä ja kiihtyvyyttä härjellisissä määrin, mutta voihan se olla ettei joku 250hp/700Nm mihinkään riitä...
Mietin vain kun näitä lueskelin, että onko sitten jatkoa ajatellen kannatavempaa laittaa tuollainen 722.9xx loota kuin alkaa tuota 626:sta rakentamaan kestävemmäksi...
Alkuperäinen tarkoitus olisi siis parantaa vaan herkkyyttä ja kiihtyvyyttä härjellisissä määrin, mutta voihan se olla ettei joku 250hp/700Nm mihinkään riitä...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Mullon tollai "uuempi" 722.6 ja siinä tosiaan "yks" puolisilla kitkapinnoilla osa.
Eli niis on välilevy missä on kitkapinta toisella puolella, eikä niinku vanhemmis missä o kitka ja välilevy erikseen.
Eli niinku Tuikku kerto niin joka toinen kitka/levy ottaa ulukokehältä ja jokatoinen sisä.
Eli niis on välilevy missä on kitkapinta toisella puolella, eikä niinku vanhemmis missä o kitka ja välilevy erikseen.
Eli niinku Tuikku kerto niin joka toinen kitka/levy ottaa ulukokehältä ja jokatoinen sisä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Niin oli, vaan eipä oo enään.jeemu kirjoitti:Mullon tollai "uuempi" 722.6 ja siinä tosiaan "yks" puolisilla kitkapinnoilla osa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
pitääkö nuo silikonit olla 90 mutkalla, vai suorat? ei viittis pohjamuoveja purkaa kattoakseen.BTriker kirjoitti:Jep. Laitoin omaan väykkyyn 550x140x65 koolla olevan. Menee suoraan veistelemättä. 180 korkea ottaa ilmastoinnin lauhduttimessa oleviin korvakoihin kiinni, jotka kannattelee ilmastoinnin flektien kehikkoa. Ne jos näplää irti (popniiteillä kiinni) niin saa enemmän tilaa. Alkuperäisiin ahtoletkujen liitoksien päälle saa 2,5 tuumaiset silikonit venytettyä päälle(on aikas tiukat).