W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tilannepäivitystä:

Sen verran tässä on viisastuttu, ettei ainakaan W107 300 SL ja M104 konversio ole aivan bolt-on. Tyyppi UK:ssa (alla linkki) ajattelin ensin ratkaista sopivuuden M103 öljypohjalla mutta ei sopinutkaan M104. Tuli siihen tulokseen, ettei M104 öljypohjaa kannata modata vaan apurunkoa. Kuvia ei projektista ole, joten en sen tarkemmin tiedä ahdistuspaikkoja.
Linkki: http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/9 ... oject.html" onclick="window.open(this.href);return false;

C36 swapissa taasen tuntuu olevan näitä ECU-hässäköitä. Etenkin kun haluaa manuaalin koneen perään. Sitten on mielipiteitä siitä onko esim. 5v. Getrag C36 koneessa tarpeeksi kestävä. Ymmärrykseni mukaan AMG ei koskaan varustanut C36 manuaalilla.

Tästä ECU-hommasta päästäänkin taas siihen, josta jo Sergey tiesi kertoa; alkuperäinen johtosarja Ecuineen mäkeen ja tilalle Megasquirt tai vastaava. Tämä siis aivan sama onko kyseessä E320 tai C36. Heikko kohta niissä on tuo johtohässäkkä. Vaikkakin yhdessä swapissa E320 -> C36 ajeltiin tyytyväisenä E320 alkuperäisellä moottorinohjauksella ja kone toimi hyvin ja tasaisesti. Vaihto tähän boxiin http://www.emeraldm3d.com/" onclick="window.open(this.href);return false; toi huomattavasti enemmän tehoja, mutta tyhjäkäynti meni epätasaiseksi. Ota näistä nyt sitten selvää.. :shock:

Tälläista tällä kertaa. Matka jatkuu...

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

http://demo.alurian.com/prismotube/v3_h ... -M104.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tuossa on tukittu 300 24v vakiopakosarjoilla pystäriin.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

joop79 kirjoitti:http://demo.alurian.com/prismotube/v3_h ... -M104.html

tuossa on tukittu 300 24v vakiopakosarjoilla pystäriin.....
Jep, mulla tais olla tämä Youtube-linkitettynä tuolla tekniikka-osastolla.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Olisi koneena mikä tahansa parikymmentä vuotta uudempi niin lähtisin megaruutalla /yms tekeen sitä...

Näin tein omassa rojektissa vaikka olisi ollut ohjaimet ym. valmiina ja eikä ollut juuri yhtään kokemusta megasta.
Päätöstä en ole katunut. Megaruutan tekee melkein kuka tahansa kunhan tekee sen huolella ajan kanssa eikä äkkiä vlopussa ja ennen kaikkea EI TEE MITÄÄN ennen kun on varma mitä tekee.

Mekaanisesti sinne uskosin sopivan mikä vaan noista kutos koneista , siis ei tosta vaan bolt on tavalla. Aika harva onnistuu jollei koria ole valmistettu ko. tekniikalla...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:Olisi koneena mikä tahansa parikymmentä vuotta uudempi niin lähtisin megaruutalla /yms tekeen sitä...

Näin tein omassa rojektissa vaikka olisi ollut ohjaimet ym. valmiina ja eikä ollut juuri yhtään kokemusta megasta.
Päätöstä en ole katunut. Megaruutan tekee melkein kuka tahansa kunhan tekee sen huolella ajan kanssa eikä äkkiä vlopussa ja ennen kaikkea EI TEE MITÄÄN ennen kun on varma mitä tekee.

Mekaanisesti sinne uskosin sopivan mikä vaan noista kutos koneista , siis ei tosta vaan bolt on tavalla. Aika harva onnistuu jollei koria ole valmistettu ko. tekniikalla...
Megasquirt tms. tuntuu olevan ainoa oikea ratkaisu. Ainakin C36 kohdalla on ilmeisen vaikeaa saada autoa ylipäänsä käyntiin mikäli samassa paketissa ei ole alkup. moottorin ohjausjärjestelmään koodattua automaattilaatikkoa kiinni (4-, tai 5v.).

Getrag 275 5v. manuaali kuitenkin sopii C36. Siksi itse tässä juuri pähkäilen kuinka iso operaatio Megasquirtin asennus ja säätö on?

Kyllä, bolt-on M104 kohdalla saa unohtaa. Ei kuitenkaan mahdotonta!

//johannes

EDIT: Lauserakentelua
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 01.08.2012 08:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja napa »

hismajestics kirjoitti:Itse tässä juuri pähkäilen kuinka iso operaatio Megasquirtin asennus ja säätö on?
se riippuu ihan sun omista taidoista/tietotaidosta yleensä moottoreista puhuttaessa... ihan pystymetsästä aloittaessa saa kyllä varautua ensin opiskelemaan itse megasquirtin perusteet (2 viikossa kyllä sisäistää jo aika paljon, kunhan ei panikoi ja yritä oppia kaikkia kerralla) fyysisesti megan asennus siihen uudempaan sähköruiskulliseen mersun M104 koneeseen on lähinnä johtosarjan tekoa ja sellaista pientä näpräilyä, mutta jos kyseessä on vanhemman mallin M104, niin sitten saa uhrata enemmän aikaa ihan perusasioihin (suuttimien asennus, sytkän rakentaminen jne.)

mitään rakettitiedettä tuo megan asennus ei ole ja foorumilta (finsquirt) kyllä saa apua, ja miksi ei täältäkin, kun megalla tehtyjä mersuja alkaa olla ihan kiitettävästi olemassa...

säätäminen taas on sitten niin säätäjästä kiinni, itse saan yleensä koneen, kuin koneen alle puolessa tunnissa 95 % säätöihin (siitä, kun kone on saatu ekan kerran hörähtämään megalla), jos käytössä on laajakaistalambda, eikä mitään odottamatonta satu :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

napa kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:Itse tässä juuri pähkäilen kuinka iso operaatio Megasquirtin asennus ja säätö on?
fyysisesti megan asennus siihen uudempaan sähköruiskulliseen mersun M104 koneeseen on lähinnä johtosarjan tekoa ja sellaista pientä näpräilyä, mutta jos kyseessä on vanhemman mallin M104, niin sitten saa uhrata enemmän aikaa ihan perusasioihin (suuttimien asennus, sytkän rakentaminen jne.)
Kiitos napa valaisusta. Tarkoitatko edm näitä ruiskutyyppien eroja; vanhemmassa M104 (-90-92 300 CE) CIS-E -ruisku ja uudemmassa (-93 -> E280, E320, C36) HFM-SFI systeemi?
napa kirjoitti: mitään rakettitiedettä tuo megan asennus ei ole ja foorumilta (finsquirt) kyllä saa apua, ja miksi ei täältäkin, kun megalla tehtyjä mersuja alkaa olla ihan kiitettävästi olemassa...
Mun kohdalla on enemmänkin kysymys omilla vahvuuksilla pelaamisesta ja nämä moottoriohjauksen asennukset, niihin liittyvät sähkötyöt ja koodaus eivät ehkä ole ihan sieltä ihan vahvimmasta päästä :?. On siis erinomaista tietää, että on osaavaa väkeä neuvomassa.
napa kirjoitti:säätäminen taas on sitten niin säätäjästä kiinni, itse saan yleensä koneen, kuin koneen alle puolessa tunnissa 95 % säätöihin (siitä, kun kone on saatu ekan kerran hörähtämään megalla), jos käytössä on laajakaistalambda, eikä mitään odottamatonta satu :think:
Tämä on hyvä tietää! :wink:

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Cis-e eli kansan kielellä ke-jetronic. Mekaaninen wanha ruisku josta ei mikään vanha osa kelpaa kuten tuosta uudemmasta
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Sergey kirjoitti:Cis-e eli kansan kielellä ke-jetronic. Mekaaninen wanha ruisku josta ei mikään vanha osa kelpaa kuten tuosta uudemmasta
Kiitos Sergey. Rupean pikkuhiljaa pääsemään kartalle.

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hismajestics kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Cis-e eli kansan kielellä ke-jetronic. Mekaaninen wanha ruisku josta ei mikään vanha osa kelpaa kuten tuosta uudemmasta
Kiitos Sergey. Rupean pikkuhiljaa pääsemään kartalle.

//johannes

Lue megamanuaali tuolta -> http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=201" onclick="window.open(this.href);return false;
Perus tietoa suomen kielellä.

Niin rupeet pääseen pikkuhiljaa BENSA kartoille :D
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:Lue megamanuaali..., ...Niin rupeet pääseen pikkuhiljaa BENSA kartoille :D
Kiitos. Näin tuntuu sepulaakeri olevan. Eli bensakartoille ei monikaan näillä foorumeilla ole itseeään hakenut :? . Tarkoitan, että diesel tuntuu olevan huomattavasti kiinnostavampi.

Olen nimittäin etsinyt neuvoa omiin ajatuksiini sekä tekniikka-, että turbo-foorumilta:
Ajatus 2:
Rotrex supercharger http://www.rotrexsuperchargers.co.uk/Ro ... d_C30.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Kestääkö alkuperäinen M114 kuinka hyvin blowerin kyydissä? Matalilla paineilla mentäisiiin, koska ajatus on nimenomaan laaja vääntöalue. Ehkä tuon E320 verran tehoa, tai jotain 250 hp.


Ilmeisesti tuo vanha ruiskukaan ei pärjää mukana? Onko jollain näkemystä?

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:Cis-e eli kansan kielellä ke-jetronic. Mekaaninen wanha ruisku josta ei mikään vanha osa kelpaa kuten tuosta uudemmasta
Tuleekos tuo jostain Continuous Injection System tjsp? K=Kontinuerlich ja E siitä että siinä on sähköhydraulinen säädin EHA mitä K-jetissä ei ole. Noitakin KE-malleja on sitten eri versioita ilmeisesti. Se ei ole muuten mekaaninen ruisku vaan mekaanisesti ohjattu sähköruisku. Mekaaninen ruisku on se rivipumppumalli :shh: :P .

Mistä tulee HFM-SFI ? Onko omassa E420 juuri tuo?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo niin minä olen käsittänyt, mekaaninen sikäli että suuttimet ei ole sähköllä ;) tosta sinun autosta en tiedä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
hen4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 10.12.2011 17:19

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hen4 »

Daaz kirjoitti:
onre kirjoitti:Säännöt tiivistettynä:
- teho saa nousta 20%
Otetaan vertailumalliksi 280CE. [- -] Tehoista ottaa kiinni, M110:n ruiskuversiossa on 185hv joten 216hv olisi yläraja. Haluamassasi koneessa on 220hv... Eli poikkeuslupaa saisi hakea.
En nyt haluaisi pilata tätä hienoa mekakruutta-keskustelua sarkastisella kommentilla, mutta jos silti opeteltaisiin laskemaan, ennen kuin aletaan niitä koneita vaihdella. Mielestäni 185 x 1,2 = 222.
onre kirjoitti:iskutilavuutta saa M110:een verraten olla 3432 kuutiosenttimetriä.
Ja lisäksi 3005 cm3 x 1,25 = 3756 cm3 (vrt. 240 D 3.0).
hismajestics kirjoitti:kaikkihan saa sopimaan, mutta miten katulailliseksi kyseisen asennuksen saisi tehtyä?
Pohdin tätä asiaa aikanaan ihan tosissani. Itse asiassa ongelma on juurikin tuossa sopivuudessa (eikä katulaillisuudessa, kuten yllä tuli todettua). W114:ssä on varsin kapeat runkoaisat, joten M104:n sovittaminen alkuperäisillä pakosarjoilla on se suurin haaste. Periaatteessa W107 on sama auto, ja siinä on ollut M103-moottori, joka taas yksinkertaistaen on kannesta alaspäin sama kone kuin M104. Tuon W107/M103:n (300 SL) sovitteilla myös tämän W114/M104-yhdistelmän pitäisi onnistua parhaiten, mutta en ole varma, oliko myöhemmissä W107-malleissa levennetty konehuone. Pitäisi mitata.

Jos meinaat ihan tosissasi alkaa askarrella (mitä en tosin autosi tapauksessa erityisesti suosittele), niin voin konsultoida parhaan kykyni mukaan. Asiassa on pari muutakin muttaa näiden lisäksi.

-Daaz

Edit: Joo, tuossa ylempänä joku muukin ehti jo laskea perinteisella matematiikalla. :P
Miten tuo muuten menee.. voiko verrata litratilavuuden eri koneesta kuin tehon ? Esim just diesel koneesta ottaa tilavuus ja bensakoneesta tehot vai pitääkö käyttää yhtä tiettyä moottoria vertailumoottorina ?
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kaikki voi ottaa eri moottorista. Paino dieselistä vaikka, teho bensasta ja tilavuus jostain kolmannesta. Ei ole väliä, alustan pitää toki vastata sitten noita kaikkia tai olla parempi.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja onre »

Daaz kirjoitti:
onre kirjoitti:Säännöt tiivistettynä:
- teho saa nousta 20%
Otetaan vertailumalliksi 280CE. [- -] Tehoista ottaa kiinni, M110:n ruiskuversiossa on 185hv joten 216hv olisi yläraja. Haluamassasi koneessa on 220hv... Eli poikkeuslupaa saisi hakea.
En nyt haluaisi pilata tätä hienoa mekakruutta-keskustelua sarkastisella kommentilla, mutta jos silti opeteltaisiin laskemaan, ennen kuin aletaan niitä koneita vaihdella. Mielestäni 185 x 1,2 = 222.
On tää kyllä mukava foorumi, ei tartte kuin vähän laskea väärin niin jo alkaa poskensoitto.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen W104 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tilannepäivitys:

Tarjous päällä kahdesta eri vaihtoehdosta:

E320 -93 koko auto:
- 5v. manuaali (Getrag vai ZF, selvitys meneillään)
- aj 210k km
- 3 omistajaa (nykyisellä viimeiset 4v. ja sitä edelliseltä vuodesta 1995)
- huoltokirja ja kaikki huollot samassa paikassa
- ei vetokoukkua
- vakioruosteet
- kangasverhoilu, kuskin penkki kulunut puhki vas. reuna
- AC, sähköt, vak.nop.säädin, s-lasit, kattoluukku, kaikki toimii
- kahdet renkaat ja vanteet (16")
- takapään puslat finaalissa
- vuotaa öljyä moottorin "etupäästä" (selvitetään)
- ei kadota vettä
- tasaisessa ajossa joskus pieniä black-spotteja
- kuva http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... engine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

AMG C36 (vm. vielä epäselvä)
- kone ja 5v(?) automaatti (laatikkoa en tarvitsisi :( )
- aj 70k km
- luovuttajaa selvitetään
- purettu yli 10v. sitten kolariautosta
- tarjous on ehdollistettu
- kuva http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... engine.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Näillä mennään nyt. Pyysin jo YV:nä nimim. "napa" käsitystä siitä minkälainen on tarvittava Megasquirtin "koko paketti" näillä spekseillä. Kummassakin moottorivaihtoehdossa pitäisi ymmärtääkseni olla HFM-SFI moottorinohjaus.

//johannes

EDIT: vai pitäisikö tätä "HFM-SFI moottorinohjaus" kutsua oikeammin ruiskunohjaukseksi? Viisaammat kertokoon.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen W104 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:Pyysin jo YV:nä nimim. "napa" käsitystä siitä minkälainen on tarvittava Megasquirtin "koko paketti" näillä spekseillä.
Nimim. "napa" lähettikin jo vastauksen. Paljon kiitoksia!

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ja vielä, edelliseen ja varsinkin sitä edelliseen postaukseeni liittyen: pitäisi löytää näihin projektikoneisiin tarkemmat speksit valm.nrolla tms. Täältä http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false; en saa mitään esiin autoni tyyppinumerolla. Olenko väärillä jäljillä? Oma Coupeni on 11402210017558, mutta saitti ei kerro mitään :(

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen W104 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

hismajestics kirjoitti:Tilannepäivitys:

E320 -93 koko auto:
- 5v. manuaali (Getrag vai ZF, selvitys meneillään)

Eikös Tuossa ole ZF loota. Samakun kaikissa W124:a missä on käännetty vaihekaavio.
Getrag:a on vaan cosworthissa?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen W104 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:Tilannepäivitys:

E320 -93 koko auto:
- 5v. manuaali (Getrag vai ZF, selvitys meneillään)

Eikös Tuossa ole ZF loota. Samakun kaikissa W124:a missä on käännetty vaihekaavio.
Getrag:a on vaan cosworthissa?
Todennäköisesti juuri näin. Tässä(kin) tapauksessa, joka on hyvin yleistä, myyjä kauppaa autoaan Getragilla. On ilmeisen yleinen väärinkäsitys, että käännetty vaihdekaavio tarkoittaa aina Getragia.

Nyt vaan en osaa asiaa varmistaa kun en oikein ymmärrä miten tuolla valm.nrolla saa auton speksit esiin. Onko .ru sivusto oikea paikka vai joku muu?

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Penkki lapun ajo tietylle teholle ettei mene yli niin kaveri teki niin tuplaturbo virityksessä niin molemmille ulostulo pakpputken päissä oli valmiina tehon kuristukseen lappua varten läpät jolla sitten saatiin lain vaatiman tehon alle oleva lappu.
Megan asennusta varten löytyy koneestasi valmiina kaikki paitsi triggeri pyörä.Suutinten ohmi alueesta en ole varma voiko käyttää vai joutuuko suoraan heittämään isommat suuttimet kun on kyse ahtamisesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen W104 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kiitti atlas, palaan tuohon. Osaatko vielä antaa ao. kysymykseen vastauksen?
hismajestics kirjoitti:Nyt vaan en osaa asiaa varmistaa kun en oikein ymmärrä miten tuolla valm.nrolla saa auton speksit esiin. Onko .ru sivusto oikea paikka vai joku muu?
//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Tuo Datacard juttu sieltä sivulta... Kato liitetiedosto!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kakemake kirjoitti:Tuo Datacard juttu sieltä sivulta... Kato liitetiedosto!
Kiitti Kakemake. Mutta miten pääsen tuolle tasolle, jossa Datacard on? Syöttämällä valm.nron (esim. Coupen 11402210017558) ekan sivun VIN-kenttään ei tapahdu mitn??

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Olihan sulla siinä edessä Daimler-Benzin tunnus VIN-koodeissa eli toi WDB? Mullakaan ei kyä toiminu näköjään ainakaan tuo W114:n VIN-koodi... Ei taida tukea noin vanhaa autoa. Taitaapi olla jostain 70-luvun loppupuolelta tai 80-luvun alusta vasta tiedot tuolla. Tuosta E320:stäkö tarvit tietoja? Laittele VIN-koodi tähän niin voin kokkeilla.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kakemake kirjoitti:Tuosta E320:stäkö tarvit tietoja? Laittele VIN-koodi tähän niin voin kokkeilla.
Kiitti. Tässä 1240921F261514

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Googletin tuon vaihelootan ja ZF:n vehjes tuntuisi olevan.


Tuollasta anto datacardista:

fin
vin wdb1240921F261514
whc wdb
chassbm 124092
chass_ident 1F261514
type 124
subbm1 092
subbm2
auxiliary_drive
body 00000
body_code
delivery_date
engine 104992 10 001861
front_axle1
front_axle2
heater
interior 061
lights HELLA
model_idx 1
odometer
order_num1 0327800704
paint1 199
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717450 06 335607
vin_dc
vinwhc
winch
wiper BOSCH

Code Текст
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
412 Unknown
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 Unknown
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
682 FIRE EXTINGUISHER
751 Unknown
855 TELEFON TELE AID AM "DOM", NOKIA, D-NETZ
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
061 Unknown
Viimeksi muokannut Kakemake, Su 05.08.2012 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kaskas! Kiitti vaan. Nyt pitääkin ruveta analysoimaan. Ainakin ASD löytyisi...

//johannes
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Siitä vehkeestä vaan voimansiirto kokonaisuudessaan sopivine muutoksine Coupeen ;)
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Vastaa Viestiin