Uusien MB-dieseleiden ongelmat
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kootaan porukalla tänne noita ongelmia, joita noissa on tavattu. Jos vaikka listaus olisi alla olevan kaltainen (tai parempi). Alla olevat siis esimerkkejä, jotka ei välttämättä pidä paikkaansa.
200cdi
- ketjuongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
220cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
250cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
350cdi
Tämä siis (lähi)tulevaisuuden varalle, kun alkaa hankkia itse moista niin voi vertailla mikä vuosimalli ja kone noista saattais olla "paras" (lue huolettomin). Nyt mulla on sellainen kutina, että 200cdi olis luotettavin, mutta eiköhän se selviä kun saadaan tänne listattua noi viat.
Kiitos etukäteen talkoisiin osallistuneille!
200cdi
- ketjuongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
220cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
250cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
350cdi
Tämä siis (lähi)tulevaisuuden varalle, kun alkaa hankkia itse moista niin voi vertailla mikä vuosimalli ja kone noista saattais olla "paras" (lue huolettomin). Nyt mulla on sellainen kutina, että 200cdi olis luotettavin, mutta eiköhän se selviä kun saadaan tänne listattua noi viat.
Kiitos etukäteen talkoisiin osallistuneille!
Viimeksi muokannut Bercedes Menz, Ti 21.08.2012 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: E-mallin (212) dieseleiden ongelmat
Hyvä topic ja varmasti karttuu autojen iän myötä, mutta aiheen voisi muuttaa vähemmän yksilöivään w212 koriin, koska samoja moottoreita on C- ja GLK-malleissa.Bercedes Menz kirjoitti:Kootaan porukalla tänne noita ongelmia, joita noissa on tavattu. Jos vaikka listaus olisi alla olevan kaltainen (tai parempi). Alla olevat siis esimerkkejä, jotka ei välttämättä pidä paikkaansa.
200cdi
- ketjuongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
220cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
250cdi
- suutinongelmat (syy, kustannus / takuu, korjattu uudemmissa? jne)
350cdi
Tämä siis (lähi)tulevaisuuden varalle, kun alkaa hankkia itse moista niin voi vertailla mikä vuosimalli ja kone noista saattais olla "paras" (lue huolettomin). Nyt mulla on sellainen kutina, että 200cdi olis luotettavin, mutta eiköhän se selviä kun saadaan tänne listattua noi viat.
Kiitos etukäteen talkoisiin osallistuneille!
200/220/250 cdi ketjuongelmat lähinnä paljon ajetuissa takseissa, jotka käyvät paljon tyhjäkäyntiä, normaaliajossa ei huolta.
200/220/250cdi: Lämmöt seilaa tai ei lämpene - termostaatteja mennyt - yleensä takuuseen, kuten itselläkin (200cdi) 50tkm ajettuna
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: E-mallin (212) dieseleiden ongelmat
Oot oikeessa ei rajata tätä vain 212-korisiin.
Onko niitä suutinongelmia vielä ollut joissain koneissa?
Edit: muutin otsikkoa
Onko niitä suutinongelmia vielä ollut joissain koneissa?
Edit: muutin otsikkoa
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Myös 200:n suuttimissa ollut takseissa vikaa joissakin n.200tkm paikkeilla, eli ei boschin veroisia nuokaan delphit. Harharetki valmistajalta tuo delphi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Voisiko noiden mallien perään laittaa vielä sen OM - mallin?
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mä en tiedä noita, joten jonkun pitää auttaa.thenq kirjoitti:Voisiko noiden mallien perään laittaa vielä sen OM - mallin?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Ja V6 on OM642 (sekä 320 että 350cdi, näissä uudemmissahan se nimi muuttui 350:ksi).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Vai oisko nämä delphin myötä OMG-alkuisia
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Heh, juuri noinKumipää kirjoitti:Vai oisko nämä delphin myötä OMG-alkuisia
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:04
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mistä vuosimalleista alkaen nuo suuttimet vaihtuu boschista pois ? Onko ne halvemmat kuin boschlaiset?
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Vuodesta noin 2007 eli samaan aikaan kun tuli C-sarjasta W204 malli niin E-sarja W211 sai myös Delphit nokalle.200ceereeii kirjoitti:Mistä vuosimalleista alkaen nuo suuttimet vaihtuu boschista pois ? Onko ne halvemmat kuin boschlaiset?
Sen verran täytyy puolustaa Delphiä: Takseja, joita tutuilla on 2kpl 2008 vuotisia W211 korisia on ajettu yli 300tkm ja ei yhtään suutinta mennyt. Paljon softaillut noita W211 ja W204 korisia ja suurimmassa osassa alkuperäiset Delphiläiset kilsat 40-300tkm, mutta yhteistä näille kaikille on, että ovat 200CDI-koneellisia. Näissä koneissa on perinteiset solenoidi-suuttimet, jotka kyllä kestävät vähintää saman kuin Bosch:t. Itsellä oli aikanaan 170tkm ajettu 270CDI ja siinä meni kaksi Boschilaista vaihtoon eli ei vakuuttanut nekään! Eri asia on nämä OM651-moottoriin (220/250CDI) tulleet piezo-suuttimet, jotka ovat susia ja saa vaihtaa 20tkm välein. Eli jos unohtaa nuo 220/250 mallit niin ei ne Boschit ole yhtään paremmat!!
Solenoidi suuttimet ovat siis tämän uudemman OM651-moottorin malleissa 180/200CDI.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Selittäkää ny ihmeessä tällaiselle tekniselle puupäälle mikä noissa piezo-suuttimissa menee rikki ja miksi?!!
Jos olen aikaisemmasta keskustelusta ymmärtänyt oikein niin w204 180 ja 200cdi ja w212 200cdi ovat suuttimiltaan huolettomampia. Molempien mallien 220, 250 ja 350cdi:t ovat suuttimiltaan huonompia. Olen kyllä ollut taksikuskin kyydissä jonka w212 200cd oli ollu takuukorjattavana kun suuttimissa oli ollut jotain vikaa. Puhui suuttimien puhdistamisesta, mutta tiedä sitten mitä oikeasti niille oli tehty...
Jos olen aikaisemmasta keskustelusta ymmärtänyt oikein niin w204 180 ja 200cdi ja w212 200cdi ovat suuttimiltaan huolettomampia. Molempien mallien 220, 250 ja 350cdi:t ovat suuttimiltaan huonompia. Olen kyllä ollut taksikuskin kyydissä jonka w212 200cd oli ollu takuukorjattavana kun suuttimissa oli ollut jotain vikaa. Puhui suuttimien puhdistamisesta, mutta tiedä sitten mitä oikeasti niille oli tehty...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
350cdi:ssä on Boschit. 4-syl malleissa Delphit.Bercedes Menz kirjoitti:Selittäkää ny ihmeessä tällaiselle tekniselle puupäälle mikä noissa piezo-suuttimissa menee rikki ja miksi?!!
Jos olen aikaisemmasta keskustelusta ymmärtänyt oikein niin w204 180 ja 200cdi ja w212 200cdi ovat suuttimiltaan huolettomampia. Molempien mallien 220, 250 ja 350cdi:t ovat suuttimiltaan huonompia. Olen kyllä ollut taksikuskin kyydissä jonka w212 200cd oli ollu takuukorjattavana kun suuttimissa oli ollut jotain vikaa. Puhui suuttimien puhdistamisesta, mutta tiedä sitten mitä oikeasti niille oli tehty...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Onko noita vikoja korjattu (jakoketju, pietzosuuttimet) jo uusimpiin vuosimalleihin ja jos on niin mistä lähtien?
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
pietso suuttimethan on vaihdettu jo kaikkiin ja aktio menossa nyt eli homma hoidossa. Jakopää sensijaan on vähän hankalampi kun suomessa ei ole vielä ainakaan aktiota aiheesta. Tuotannossa luulisin että on 2012 autoissa jo uudempi kiristin, mutta tietoa ajankohdasta voikin olla hankalampi saada. Tämä perustuu vain siihen että varaosana uudemman kiristimen on saanut ainakin 2012 alkuvuodesta jo.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Suuttimet on vaihdettu osaan jo moneen kertaan, mutta onko nyt jokin uusin versio? Viimeisin aktio oli vaahtomuovitoffo vuotavien suuttimien juuriin!markoala kirjoitti:pietso suuttimethan on vaihdettu jo kaikkiin ja aktio menossa nyt eli homma hoidossa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
s1jviita kirjoitti:Suuttimet on vaihdettu osaan jo moneen kertaan, mutta onko nyt jokin uusin versio? Viimeisin aktio oli vaahtomuovitoffo vuotavien suuttimien juuriin!markoala kirjoitti:pietso suuttimethan on vaihdettu jo kaikkiin ja aktio menossa nyt eli homma hoidossa.
Uusimmassa aktiossa laitettu suuttimia, jossa on myös paluukierto+ linjasto paluulle... ja kokonaan uusi ohjainlaite.
Jokohan talous-osaston säästömiestenkin mielestä olisi kannattanut maksaa toimivasta pietsosta boshille ( siis ollut käytössä 280 -320 -350 CDI jo 2004 ->) hieman enemmän kuin testaamattomasta raakileesta delphille?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Okei, kuulostaa hyvemmältä Paluupuoli onkin jo solkuissa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Suuttimet on vaihdettu osaan jo moneen kertaan, mutta onko nyt jokin uusin versio? Viimeisin aktio oli vaahtomuovitoffo vuotavien suuttimien juuriin!markoala kirjoitti:pietso suuttimethan on vaihdettu jo kaikkiin ja aktio menossa nyt eli homma hoidossa.
Uusimmassa aktiossa laitettu suuttimia, jossa on myös paluukierto+ linjasto paluulle... ja kokonaan uusi ohjainlaite.
Jokohan talous-osaston säästömiestenkin mielestä olisi kannattanut maksaa toimivasta pietsosta boshille ( siis ollut käytössä 280 -320 -350 CDI jo 2004 ->) hieman enemmän kuin testaamattomasta raakileesta delphille?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Boschitus taitaa olla tässäkin tapauksessa ainoa toimiva ratkaisu, kuten ennenkin on huomattu saman firman tuotosten kanssa (220D ja Lucas).
S204
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Tällainen löytyi Kauppalehdestä:
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/mersu ... 209254331?
Mersun ”ihmediesel” tuli kalliiksi
Moottoriviat maksoivat saksalaismerkille yli puoli miljardia euroa.
Mercedes-Benzin vuosien 2008 ja 2009 C- ja E-mallit varustettiin dieselmoottoreilla, joiden ruiskutusjärjestelmään toimitti magneettiventtiilejä Delphi. Yhtiö on maailman suurimpia autonosien alihankkijoita.
Osat olivat järjestään viallisia ja ne jouduttiin vaihtamaan. Vähäruokaisten autojen moottorit eivät toimineet kunnolla, vaan pysähtelivät tai pakottivat ajamaan mateluvauhtia.
Samalla ongelma aiheutti melkoisen imagotappion Mercedekselle. Vika koski yli 300 000 autoa.
Alussa Mercedes puhui vain lastentaudista, joka koski muutama tuhatta autoa.
Saksalainen Frankfurter Allgemaine Zeitung on nyt saanut käsiinsä laskelman, joka osoittaa, että vika tuli Mercedekselle paljon oletettua kalliimmaksi. Kokonaissumma nousee yli puoleen miljardiin euroon.
Lehden mukaan Delphi joutui maksamaan virheestä Mercedekselle isot korvaukset. Kokonaissumma ei ole tiedossa.
Sittemmin Mercedes on palannut ostamaan venttiilit Boschilta.
Mielenkiintoinen yksityiskohta asiassa on se, että juuri Bosch raportoi aikaisemmin, vuonna 2005, laatuongelmista venttiileissään. Sen seurauksena Mercedes päätyi hankkimaan osat Delphiltä.
Varsinaisia henkilövaihdoksia episodi ei Mercedeksellä aiheuttanut, mutta yhtiön tuotantojohtaja Rainer Schmückle ja käyttövoimatekniikan johtaja Volker Stauch eivät ole enää yhtiön palveluksessa. Stauch lähti eläkkeelle 58 vuoden iässä, Schmückle jätti itse yhtiön vuonna 2010.
Mercedeksen omistava Daimler kieltäytyi kommentoimasta asiaa.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/mersu ... 209254331?
Mersun ”ihmediesel” tuli kalliiksi
Moottoriviat maksoivat saksalaismerkille yli puoli miljardia euroa.
Mercedes-Benzin vuosien 2008 ja 2009 C- ja E-mallit varustettiin dieselmoottoreilla, joiden ruiskutusjärjestelmään toimitti magneettiventtiilejä Delphi. Yhtiö on maailman suurimpia autonosien alihankkijoita.
Osat olivat järjestään viallisia ja ne jouduttiin vaihtamaan. Vähäruokaisten autojen moottorit eivät toimineet kunnolla, vaan pysähtelivät tai pakottivat ajamaan mateluvauhtia.
Samalla ongelma aiheutti melkoisen imagotappion Mercedekselle. Vika koski yli 300 000 autoa.
Alussa Mercedes puhui vain lastentaudista, joka koski muutama tuhatta autoa.
Saksalainen Frankfurter Allgemaine Zeitung on nyt saanut käsiinsä laskelman, joka osoittaa, että vika tuli Mercedekselle paljon oletettua kalliimmaksi. Kokonaissumma nousee yli puoleen miljardiin euroon.
Lehden mukaan Delphi joutui maksamaan virheestä Mercedekselle isot korvaukset. Kokonaissumma ei ole tiedossa.
Sittemmin Mercedes on palannut ostamaan venttiilit Boschilta.
Mielenkiintoinen yksityiskohta asiassa on se, että juuri Bosch raportoi aikaisemmin, vuonna 2005, laatuongelmista venttiileissään. Sen seurauksena Mercedes päätyi hankkimaan osat Delphiltä.
Varsinaisia henkilövaihdoksia episodi ei Mercedeksellä aiheuttanut, mutta yhtiön tuotantojohtaja Rainer Schmückle ja käyttövoimatekniikan johtaja Volker Stauch eivät ole enää yhtiön palveluksessa. Stauch lähti eläkkeelle 58 vuoden iässä, Schmückle jätti itse yhtiön vuonna 2010.
Mercedeksen omistava Daimler kieltäytyi kommentoimasta asiaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kustannuksillahan ei ole mitään väliä, kun kunnolla säästämään aletaan.
No, ehkä mb ensi kerralla ei korvaa toimivia osia testaamattomilla edullisemmilla yhtä herkästi... V 6 CDI:ssä boschin pietsosuuttimet toimineet moitteetta 2004->
No, ehkä mb ensi kerralla ei korvaa toimivia osia testaamattomilla edullisemmilla yhtä herkästi... V 6 CDI:ssä boschin pietsosuuttimet toimineet moitteetta 2004->
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Eipä kyllä tästä ollut tuolloinkaan kyse. Lähinnä oli tarve murtaa Boschin pseudo-monopoli, jotta pystyttäisiin edes auttavasti samaan Boschin osien hintaa alaspäin. Lisäksi Boschilla oli tuohon aikaan ihan reippaasti itselläänkin ongelmia, jotka tekivät ratkaisun helpoksi.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Kustannuksillahan ei ole mitään väliä, kun kunnolla säästämään aletaan.
No, ehkä mb ensi kerralla ei korvaa toimivia osia testaamattomilla edullisemmilla yhtä herkästi... V 6 CDI:ssä boschin pietsosuuttimet toimineet moitteetta 2004->
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niin, eiköhän rahasta ja säästämisestä ollut kysymys, kun bosh kävi kalliiksi?D-MB kirjoitti:Eipä kyllä tästä ollut tuolloinkaan kyse. Lähinnä oli tarve murtaa Boschin pseudo-monopoli, jotta pystyttäisiin edes auttavasti samaan Boschin osien hintaa alaspäin. Lisäksi Boschilla oli tuohon aikaan ihan reippaasti itselläänkin ongelmia, jotka tekivät ratkaisun helpoksi.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Kustannuksillahan ei ole mitään väliä, kun kunnolla säästämään aletaan.
No, ehkä mb ensi kerralla ei korvaa toimivia osia testaamattomilla edullisemmilla yhtä herkästi... V 6 CDI:ssä boschin pietsosuuttimet toimineet moitteetta 2004->
Ja V 6 CDI boschin pietso-ruiskusuuttimissa ei ole ollut mitään ongelmia, joita oli siis käytetty 2004-> 3 litran MB V 6 CDI
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
No siis erityisesti ei ollut kysymys varsinaisesti suuttimien hinnasta vaan pitemmän ajan kyvystä saada edes jonkinmoista mahdollisuutta keskustella hinnoista Boschin kanssa. Tyypillistä teollisuuspolitiikkaa, kun tuolloin Bosch oli käytännössä monopoliasemassa Diesel-teknologiassa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Niin, eiköhän rahasta ja säästämisestä ollut kysymys, kun bosh kävi kalliiksi?D-MB kirjoitti:Eipä kyllä tästä ollut tuolloinkaan kyse. Lähinnä oli tarve murtaa Boschin pseudo-monopoli, jotta pystyttäisiin edes auttavasti samaan Boschin osien hintaa alaspäin. Lisäksi Boschilla oli tuohon aikaan ihan reippaasti itselläänkin ongelmia, jotka tekivät ratkaisun helpoksi.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Kustannuksillahan ei ole mitään väliä, kun kunnolla säästämään aletaan.
No, ehkä mb ensi kerralla ei korvaa toimivia osia testaamattomilla edullisemmilla yhtä herkästi... V 6 CDI:ssä boschin pietsosuuttimet toimineet moitteetta 2004->
Ja V 6 CDI boschin pietso-ruiskusuuttimissa ei ole ollut mitään ongelmia, joita oli siis käytetty 2004-> 3 litran MB V 6 CDI
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niin siis kyllähän noita Boschin piezojakin on vaihdettu jo alle 200tkm ajettuihin, mutta huomattavasti vähemmän mitä saman valmistajan solkkuja! Eli ei voida sanoa, että ei ole mitään ongelmia ollut koskaan piezoissa. Mutta missä menee raja, jonka jälkeen se ei enää ole normaalia?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Aikoinaan moitittiin CDI-koneita aivan paskoiksi, kun menee suutintiivisteitä. Siis ihan täysin lopullisen paskoiksi.
Nyt näköjään on saatu aikaan sitten parannus, eli menee koko suutin. Tiiviste pitää vaihtaa siinä samalla, joten sitä ei kukaan huomaa.
Mulla kilsoja kohta 415 000 tässä väykässä ja suutintiivisteitä on todellakin vaihdettu jo osin toista kierrosta. Ja pyttyjä on 6. Ehkä jo 8 kpl tiivisteitä taitaa olla vaihdettu. Ne maksaa 2 euroo tzipale ja Vänttisellä en nyt muista mitä on työ, mutta ei se kymppiä enempää ole per kappale. Satku on voinu jo kulua totaalisti sitte tohon vaivaan. Ja tuo ei kulkua pysäytä, mitä nyt vähä käryää.
On semmonen homma, että kepilläkään en koske uudempiin malleihin. Joistain menee lootat, joistain näköjään suuttimet. Tästä Väykästä menee vaan 2 euron suutintiivisteet. Olipa tuuri, jotta satuinkin ostaan just sen ainoon mallin, joka kestää. Eli 2000 - 2003 välissä ne on tehty, eli 6 -pyttysellä rivi-koneella automaatti. Tästä ei mee myöskään imusarja tukkeeseen koko aika, niinku vajaa-pyttysistä. Mulla alkuperänen ja ei savuta.
Nyt näköjään on saatu aikaan sitten parannus, eli menee koko suutin. Tiiviste pitää vaihtaa siinä samalla, joten sitä ei kukaan huomaa.
Mulla kilsoja kohta 415 000 tässä väykässä ja suutintiivisteitä on todellakin vaihdettu jo osin toista kierrosta. Ja pyttyjä on 6. Ehkä jo 8 kpl tiivisteitä taitaa olla vaihdettu. Ne maksaa 2 euroo tzipale ja Vänttisellä en nyt muista mitä on työ, mutta ei se kymppiä enempää ole per kappale. Satku on voinu jo kulua totaalisti sitte tohon vaivaan. Ja tuo ei kulkua pysäytä, mitä nyt vähä käryää.
On semmonen homma, että kepilläkään en koske uudempiin malleihin. Joistain menee lootat, joistain näköjään suuttimet. Tästä Väykästä menee vaan 2 euron suutintiivisteet. Olipa tuuri, jotta satuinkin ostaan just sen ainoon mallin, joka kestää. Eli 2000 - 2003 välissä ne on tehty, eli 6 -pyttysellä rivi-koneella automaatti. Tästä ei mee myöskään imusarja tukkeeseen koko aika, niinku vajaa-pyttysistä. Mulla alkuperänen ja ei savuta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niin, vanhassa vara parempi!jukka-tre kirjoitti:Aikoinaan moitittiin CDI-koneita aivan paskoiksi, kun menee suutintiivisteitä. Siis ihan täysin lopullisen paskoiksi.
Nyt näköjään on saatu aikaan sitten parannus, eli menee koko suutin. Tiiviste pitää vaihtaa siinä samalla, joten sitä ei kukaan huomaa.
Mulla kilsoja kohta 415 000 tässä väykässä ja suutintiivisteitä on todellakin vaihdettu jo osin toista kierrosta. Ja pyttyjä on 6. Ehkä jo 8 kpl tiivisteitä taitaa olla vaihdettu. Ne maksaa 2 euroo tzipale ja Vänttisellä en nyt muista mitä on työ, mutta ei se kymppiä enempää ole per kappale. Satku on voinu jo kulua totaalisti sitte tohon vaivaan. Ja tuo ei kulkua pysäytä, mitä nyt vähä käryää.
On semmonen homma, että kepilläkään en koske uudempiin malleihin. Joistain menee lootat, joistain näköjään suuttimet. Tästä Väykästä menee vaan 2 euron suutintiivisteet. Olipa tuuri, jotta satuinkin ostaan just sen ainoon mallin, joka kestää. Eli 2000 - 2003 välissä ne on tehty, eli 6 -pyttysellä rivi-koneella automaatti. Tästä ei mee myöskään imusarja tukkeeseen koko aika, niinku vajaa-pyttysistä. Mulla alkuperänen ja ei savuta.
Hyvin toimi minulla aikoinaan väyrynenkin; 99- 200 CDI oli kunnon ohjelmalla... toki möin sen pois vain 330 000 ajettuna ja hyvin huollettuna, vain noin 4 vuotta vanhana. Suurimmat ongelmat tais olla turbon ahtoletkuissa, kun tahtoivat pullahella irti reilummassa menossa (autobahn, lentokenttä...), toki sekin vaiva saatiin kuntoon. Ala taka-helmat piti maalata, koska auton elämästä ensimmäiset 180 000 km ja 1,5 vuotta oli ajettu taksitaivalta sorateillämme.... niin ja se 2 eur meni suuhisen juuren tiivisteeseen. Useampi MB oli välissä (kts. allekirjoitus alta) ja yhä on 2 kpl MB ajossa.
Mutta Jukka; uusin on kyllä ollut viattomin ja suorastaan käsittämättömän mieluisa on ollut viimeiset 4 vuotta tuo V 6 CDI diesel autoni. Toki mittarissa on vasta 155 000 km; saksanpoika oli ajellu ensiajot, noin 50 000 km oli ajettu kun tämän vajaa 1,5 vuotta vanhana kolaroimattomana tehdastakuu - ajomäärätakuu autona ostin. Tutkittiin kaverini kanssa koiruuttaan tehtaan tietokanta; edes polttimoa ei oltu autoon takuuseen vaihdettu, auto oli ollut täysin viaton alkutaipaleenkin. Iso kone kuten sinulla ja varusteita on suomi ovh laskennalla puolet päälle perushinnan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Niin, vanhassa vara parempi!
Hyvin toimi minulla aikoinaan väyrynenkin; 99- 200 CDI oli kunnon ohjelmalla... toki möin sen pois vain 330 000 ajettuna ja hyvin huollettuna, vain noin 4 vuotta vanhana. Suurimmat ongelmat tais olla turbon ahtoletkuissa, kun tahtoivat pullahella irti reilummassa menossa (autobahn, lentokenttä...), toki sekin vaiva saatiin kuntoon. Ala taka-helmat piti maalata, koska auton elämästä ensimmäiset 180 000 km ja 1,5 vuotta oli ajettu taksitaivalta sorateillämme.... niin ja se 2 eur meni suuhisen juuren tiivisteeseen. Useampi MB oli välissä (kts. allekirjoitus alta) ja yhä on 2 kpl MB ajossa.
Mutta Jukka; uusin on kyllä ollut viattomin ja suorastaan käsittämättömän mieluisa on ollut viimeiset 4 vuotta tuo V 6 CDI diesel autoni. Toki mittarissa on vasta 155 000 km; saksanpoika oli ajellu ensiajot, noin 50 000 km oli ajettu kun tämän vajaa 1,5 vuotta vanhana kolaroimattomana tehdastakuu - ajomäärätakuu autona ostin. Tutkittiin kaverini kanssa koiruuttaan tehtaan tietokanta; edes polttimoa ei oltu autoon takuuseen vaihdettu, auto oli ollut täysin viaton alkutaipaleenkin. Iso kone kuten sinulla ja varusteita on suomi ovh laskennalla puolet päälle perushinnan.
Onko se niin, että vuonna 2007 tehtiin sitten se "viaton Mersu". Oli jo lootat saatu kuntoon ja vielä ei suuttimet ollu ties mitä laatua. Ja voisko olla jopa korikin ehkä jollain lailla kestävä noilla main vuosimalleissa. Eli korimallinsa viimeisiä ne kait on ne joita uskaltaa kokeilla.
Voi hyvinkin muuten olla, että tuossa on samanlaista "onnistumista", kuin viimeisien vuosimallien Väykässä. Väykässä siis toki "hieman" huonompi toi kori, mutta muuten on viat melko vähissä. Ainakin siis kalliit sellaiset.
Jos joskus vaihtaa, niin onko se sitten viimeisiä 211 -korisia (eli nyt jo ostohinnoissa) tai sitten viimeisiä 212 -korisia (10 v päästä ostohinnoissa).
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
jukka-tre kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Niin, vanhassa vara parempi!
Hyvin toimi minulla aikoinaan väyrynenkin; 99- 200 CDI oli kunnon ohjelmalla... toki möin sen pois vain 330 000 ajettuna ja hyvin huollettuna, vain noin 4 vuotta vanhana. Suurimmat ongelmat tais olla turbon ahtoletkuissa, kun tahtoivat pullahella irti reilummassa menossa (autobahn, lentokenttä...), toki sekin vaiva saatiin kuntoon. Ala taka-helmat piti maalata, koska auton elämästä ensimmäiset 180 000 km ja 1,5 vuotta oli ajettu taksitaivalta sorateillämme.... niin ja se 2 eur meni suuhisen juuren tiivisteeseen. Useampi MB oli välissä (kts. allekirjoitus alta) ja yhä on 2 kpl MB ajossa.
Mutta Jukka; uusin on kyllä ollut viattomin ja suorastaan käsittämättömän mieluisa on ollut viimeiset 4 vuotta tuo V 6 CDI diesel autoni. Toki mittarissa on vasta 155 000 km; saksanpoika oli ajellu ensiajot, noin 50 000 km oli ajettu kun tämän vajaa 1,5 vuotta vanhana kolaroimattomana tehdastakuu - ajomäärätakuu autona ostin. Tutkittiin kaverini kanssa koiruuttaan tehtaan tietokanta; edes polttimoa ei oltu autoon takuuseen vaihdettu, auto oli ollut täysin viaton alkutaipaleenkin. Iso kone kuten sinulla ja varusteita on suomi ovh laskennalla puolet päälle perushinnan.
Onko se niin, että vuonna 2007 tehtiin sitten se "viaton Mersu". Oli jo lootat saatu kuntoon ja vielä ei suuttimet ollu ties mitä laatua. Ja voisko olla jopa korikin ehkä jollain lailla kestävä noilla main vuosimalleissa. Eli korimallinsa viimeisiä ne kait on ne joita uskaltaa kokeilla.
Voi hyvinkin muuten olla, että tuossa on samanlaista "onnistumista", kuin viimeisien vuosimallien Väykässä. Väykässä siis toki "hieman" huonompi toi kori, mutta muuten on viat melko vähissä. Ainakin siis kalliit sellaiset.
Jos joskus vaihtaa, niin onko se sitten viimeisiä 211 -korisia (eli nyt jo ostohinnoissa) tai sitten viimeisiä 212 -korisia (10 v päästä ostohinnoissa).
Kyllä se mallisarjan loppu on mielestäni aina paras vaihto-ehto... mielellään hyvällä historialla ja varusteilla.
Jätän kuitenkin 212: sen väliin ihan vain eriävistä ulkonäkömieltymyksistä ja minulle liian japanilaisista sisustan muotoilu-materiaalivalinta ratkaisuista johtuen; ehkäpä 219 diesel ihan mallisarjan lopusta ja kelpo varusteilla?... 219: sen muotoilu on mielestäni legendaarista! Kunhan vain raaskisi luopua nykyisestä 211 V 6 CDI facelift dieselistä!
Suurenna näpäyttämällä:
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89