Kokemuksia R170 SLK320
Kokemuksia R170 SLK320
Orastava autokuume nousussa. Ajatuksena vaihtaa kakkoauto tuollaiseen vanhempaan SLK 320:n. Näyttää siltä, että tehoeroja 230 kompressoriin ei juurikaan ole, mutta jotenkin polttelee enemmän suurempi kone. En ole vielä uskaltanut käydä ajamassa ko. mallia, mutta pelottavasti menee aikaa netissä myytävien parissa.
Kaipaisin kokemuksia tai ampukaa alas koko ajatus. Onko näissä ollut glykolivikaa??
Kaipaisin kokemuksia tai ampukaa alas koko ajatus. Onko näissä ollut glykolivikaa??
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Vuosimalli ois hyvä tietää millaista metsästät.
Kaiketi bensamalleissa ei ole ollut glykooli vikaa.Ja esim.w220 ei ole ollenkaan vaikka valmistusvuosi olisi glykooli vikaisissa w203 ja w211 malleissa.
Moottorihan on hyvä 320 mutta onkos tää rivi vai v6?
Kaiketi bensamalleissa ei ole ollut glykooli vikaa.Ja esim.w220 ei ole ollenkaan vaikka valmistusvuosi olisi glykooli vikaisissa w203 ja w211 malleissa.
Moottorihan on hyvä 320 mutta onkos tää rivi vai v6?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Vuosimalleja 2000-2003 olen katsellut. Esmes tälläinen http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/4946259" onclick="window.open(this.href);return false;atlas kirjoitti:Vuosimalli ois hyvä tietää millaista metsästät.
Kaiketi bensamalleissa ei ole ollut glykooli vikaa.Ja esim.w220 ei ole ollenkaan vaikka valmistusvuosi olisi glykooli vikaisissa w203 ja w211 malleissa.
Moottorihan on hyvä 320 mutta onkos tää rivi vai v6?
Re: Kokemuksia R170 SLK320
No ei liene ilmeisen suosittu malli tuo slk320 tällä foorumilla
Sellaisen havaitsin, että suomalaiset autoliikkeet Vehoa lukuunottamatta ei vastaa ollenkaan nettiauton kautta menneisiin kyselyihin. On se ihme kun ei autojaan halua myydä. Ei sillä, mutten viitsi ajella pitkin suomea katsomassa sellaisia, joista saisi paremman kuvan paremmilla valokuvilla ja muutamilla lisäkysymyksillä.
Saksassa näyttää olevan paljon paremmin tarjontaa, joten täytynee varmaan ostaa sieltä.
Sellaisen havaitsin, että suomalaiset autoliikkeet Vehoa lukuunottamatta ei vastaa ollenkaan nettiauton kautta menneisiin kyselyihin. On se ihme kun ei autojaan halua myydä. Ei sillä, mutten viitsi ajella pitkin suomea katsomassa sellaisia, joista saisi paremman kuvan paremmilla valokuvilla ja muutamilla lisäkysymyksillä.
Saksassa näyttää olevan paljon paremmin tarjontaa, joten täytynee varmaan ostaa sieltä.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Ei ole kokemuksia juuri tuosta 320-koneisesta mutta 230K:sta ja 32 AMG:sta on. Tuossa 320:ssa on 3,2-litrainen V6 -kone (M112), erittäin hyvä ja luotettava moottori. Glykolivikoja ei ole SLK:ssa ollut kuten tuossa edellä tulikin jo ilmi.
Saksassa on tosiaan valinnan varaa vähän eri lailla kuin Suomessa. Hyvän näköinen yksilö tuossa linkissä oli, mutta se on jo myyty näköjään.
Autona R170 SLK on mielestäni etenkin hintaansa nähden mainio jos avoauton haluaa. Klassinen 2-paikkainen roadster, toimii tarvittaessa talvellakin hyvin, varsin luotettava ja vähävikainen eikä ruostu helposti.
Saksassa on tosiaan valinnan varaa vähän eri lailla kuin Suomessa. Hyvän näköinen yksilö tuossa linkissä oli, mutta se on jo myyty näköjään.
Autona R170 SLK on mielestäni etenkin hintaansa nähden mainio jos avoauton haluaa. Klassinen 2-paikkainen roadster, toimii tarvittaessa talvellakin hyvin, varsin luotettava ja vähävikainen eikä ruostu helposti.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Mahtava peli varmaan tuo AMG. Onko sen AMG:n ylläpitämisessä huomattavia eroja vs 230SLK?Simo M. A. kirjoitti:Ei ole kokemuksia juuri tuosta 320-koneisesta mutta 230K:sta ja 32 AMG:sta on. Tuossa 320:ssa on 3,2-litrainen V6 -kone (M112), erittäin hyvä ja luotettava moottori. Glykolivikoja ei ole SLK:ssa ollut kuten tuossa edellä tulikin jo ilmi.
Saksassa on tosiaan valinnan varaa vähän eri lailla kuin Suomessa. Hyvän näköinen yksilö tuossa linkissä oli, mutta se on jo myyty näköjään.
Autona R170 SLK on mielestäni etenkin hintaansa nähden mainio jos avoauton haluaa. Klassinen 2-paikkainen roadster, toimii tarvittaessa talvellakin hyvin, varsin luotettava ja vähävikainen eikä ruostu helposti.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Ei voisi sanoa olevan huomattavia eroja ylläpidossa. Perushuollot saman hintaisia kuin "normaaliversioissa", huoltoväli sama, perusosat saman hintaisia myös olleet. Sitten jos on tarvinnut vaihtaa jotain vähän harvinaisempaa osaa, joka on vain tässä AMG-versiossa, niin nuo osat ovat maksaneet kyllä enemmän, esim. vesipumppu meni uusiksi reilu vuosi sitten ja tuo vesipumppu maksoi muistaakseni n. 450 euroa. No, jos se kestää taas 10 vuotta ja 120 tkm niin eipä tuo kovin paljon sitten haittaa. Takarenkaat kuluvat vähän nopeammin kuin 230K:ssa, tähänkin toki voi itse yrittää vaikuttaa kaasujalan käytöllä Vakuutukset samaa luokkaa myös kuin "normimalleissa". Vuosittainen ajoneuvovero on hiilidioksidipäästöjen takia vähän korkeampi ja bensaa menee n. 2 litraa satasella enemmän.
Peruskulut siis eivät eroa juurikaan mutta jos jotain erityistä vain AMG:ssa olevaa härpäkettä hajoaa niin sitten voi tulla toki jonkinlainen yllätysmaksu.
Peruskulut siis eivät eroa juurikaan mutta jos jotain erityistä vain AMG:ssa olevaa härpäkettä hajoaa niin sitten voi tulla toki jonkinlainen yllätysmaksu.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Tullin autoveropäätöksien mukaan tuota AMG32 ei juuri tuoda suomeen (lähinnä olisin kiinnostanut vero-esimerkeistä). Yhtään en löytänyt kun muutamia viimeisiä kuukausia selasin. Sama ilmiö tahtoo olla 320-kanssa. Suomessa taas tarjontaa on melkoisen huonosti ja samat kärryt on myynnissä pitkään (ja juuri tuo yksi kiinnostava myytiin alta)..Simo M. A. kirjoitti:Ei voisi sanoa olevan huomattavia eroja ylläpidossa. Perushuollot saman hintaisia kuin "normaaliversioissa", huoltoväli sama, perusosat saman hintaisia myös olleet. Sitten jos on tarvinnut vaihtaa jotain vähän harvinaisempaa osaa, joka on vain tässä AMG-versiossa, niin nuo osat ovat maksaneet kyllä enemmän, esim. vesipumppu meni uusiksi reilu vuosi sitten ja tuo vesipumppu maksoi muistaakseni n. 450 euroa. No, jos se kestää taas 10 vuotta ja 120 tkm niin eipä tuo kovin paljon sitten haittaa. Takarenkaat kuluvat vähän nopeammin kuin 230K:ssa, tähänkin toki voi itse yrittää vaikuttaa kaasujalan käytöllä Vakuutukset samaa luokkaa myös kuin "normimalleissa". Vuosittainen ajoneuvovero on hiilidioksidipäästöjen takia vähän korkeampi ja bensaa menee n. 2 litraa satasella enemmän.
Peruskulut siis eivät eroa juurikaan mutta jos jotain erityistä vain AMG:ssa olevaa härpäkettä hajoaa niin sitten voi tulla toki jonkinlainen yllätysmaksu.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Ainakin itselläni meni aivan v. 2008 lopulla eli joulukuun lopulla v. 2008 verot niin että siinä säästi todella paljon hakemalla auto tuolloin Ruotsista, verottaja arvioi auton arvon verrattuna muihin SLK R170 -malleihin samoilla kilometreillä ja samalla vuosimallilla lähinnä juuri toteutuneisiin sen aikaisiin SLK 320 -nettiautopyyntöihin verrattuna ja sitten verotti vähän korkeamman hiilidioksidipäästön mukaan.
Suomessa tarjontaa hyvistä SLK 320 -malleista (ja etenkin 32 AMG:sta, jota on tehty n. 4300 kpl ylipäätään ja niistäkin osa oikean eli väärän puoleisella ohjauksella ja osa USA:n malleina USA:n muutoksineen eli vilkut eri lailla ja mailimittari yms. eli jotakuinkin n. 2500 kpl on vasemmanpuoleisella ohjauksella eurooppalaista mallia tehty) on vähän ja suosittelen vahvasti hakemaan auto Saksasta tai Ruotsista tai käyttämään tuontipalvelua jos ei itse halua hakea. On paremmin valinnan varaa, saa varmemmin mieleisen ja siinä tuntuu oikeasti säästävän varsin hyvin kokonaiskuluissa.
Verotusarvot eivät ole olleet mitään kovin kovia siis kun verottaja on katsonut nettiauton pyyntöjä ja siitä sitten laskettu hiilidioksidipäästöjen tai painon mukaan ne verot. Voin aika varmasti sanoa että ainakaan takkiin ei tule jos haet tai haetutat auton Saksasta tai Ruotsista (riippuen toki Ruotsin tarjonnasta ja kruunun kurssistakin).
Suomessa tarjontaa hyvistä SLK 320 -malleista (ja etenkin 32 AMG:sta, jota on tehty n. 4300 kpl ylipäätään ja niistäkin osa oikean eli väärän puoleisella ohjauksella ja osa USA:n malleina USA:n muutoksineen eli vilkut eri lailla ja mailimittari yms. eli jotakuinkin n. 2500 kpl on vasemmanpuoleisella ohjauksella eurooppalaista mallia tehty) on vähän ja suosittelen vahvasti hakemaan auto Saksasta tai Ruotsista tai käyttämään tuontipalvelua jos ei itse halua hakea. On paremmin valinnan varaa, saa varmemmin mieleisen ja siinä tuntuu oikeasti säästävän varsin hyvin kokonaiskuluissa.
Verotusarvot eivät ole olleet mitään kovin kovia siis kun verottaja on katsonut nettiauton pyyntöjä ja siitä sitten laskettu hiilidioksidipäästöjen tai painon mukaan ne verot. Voin aika varmasti sanoa että ainakaan takkiin ei tule jos haet tai haetutat auton Saksasta tai Ruotsista (riippuen toki Ruotsin tarjonnasta ja kruunun kurssistakin).
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Täytyy vielä lisätä nyt että jos löytyy hyvä ja mieleinen 230 Kompressor Suomesta (jos siis mieluummin Suomesta sen auton ostat) niin ei sekään huono vaihtoehto ole, suorituskyvyssä ei ole merkittävää eroa 320 -malliin, ahdettuna se vääntää mukavan matalalta ja 7,3s. 0-100km/h riittää kyllä käytännössä hyvin, äkkiä silläkin nopeus nousee kunnon lukemiin kun vähän antaa kenkää, ei sillä jalkoihin jää. Kulutuskin on kohtuullinen 8 litraa satasella ja konekin varsin luotettava on. Äänet ovat varsin muikeat, vähän kuin moottoripyörässä, sopivat hyvin tuollaiseen roadsteriin. En siis karsastaisi 230 K -malleja, jos löytyy hyvä vuosimalli / kilometri / väri / sisusta -yksilö sattumaan kohdalle. Vakuutukset ja huollot tuossa vielä halvempia, samaa luokkaa kuin jossain saman aikakauden C-sarjalaisessa.
Jos kakkosautoksi tulee kuitenkin niin hyvän 230 K:n sattuessa kohdalle on harkinnan arvoinen sekin.
Jos kakkosautoksi tulee kuitenkin niin hyvän 230 K:n sattuessa kohdalle on harkinnan arvoinen sekin.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Kiitos Simo vinkeistä. En oikeastaan karsasta SLK230 ollenkaan (En ole koskaan sellaista edes kokeillut). Lähinnä viehättää tuo SLK320 V6-soundi. Näitä 230-mallisia olisi tosiaan paljon paremmin tarjolla. Vielä haasteellisempi on tuo SLK 32 AMG, joita saksassakin on aika niukasti tarjolla Mobile- ja Autoscoutissa.Simo M. A. kirjoitti:Täytyy vielä lisätä nyt että jos löytyy hyvä ja mieleinen 230 Kompressor Suomesta (jos siis mieluummin Suomesta sen auton ostat) niin ei sekään huono vaihtoehto ole, suorituskyvyssä ei ole merkittävää eroa 320 -malliin, ahdettuna se vääntää mukavan matalalta ja 7,3s. 0-100km/h riittää kyllä käytännössä hyvin, äkkiä silläkin nopeus nousee kunnon lukemiin kun vähän antaa kenkää, ei sillä jalkoihin jää. Kulutuskin on kohtuullinen 8 litraa satasella ja konekin varsin luotettava on. Äänet ovat varsin muikeat, vähän kuin moottoripyörässä, sopivat hyvin tuollaiseen roadsteriin. En siis karsastaisi 230 K -malleja, jos löytyy hyvä vuosimalli / kilometri / väri / sisusta -yksilö sattumaan kohdalle. Vakuutukset ja huollot tuossa vielä halvempia, samaa luokkaa kuin jossain saman aikakauden C-sarjalaisessa.
Jos kakkosautoksi tulee kuitenkin niin hyvän 230 K:n sattuessa kohdalle on harkinnan arvoinen sekin.
Jostain luin, että AMG-alustasarjalaiset olisivat aivan erilaisia kuin normaalit. Pitänee paikkansa?
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Kyllä tuossa alustassa on vakioon tosiaan melko paljon eroa, paljon jässäkämpi ajella, urhelillisempi sekä hyvässä että pahassa eli kyllä tuon kanssa kaivonkannet tuntuvat persiissä, vakioalusta on hieman mukavuuspainotteinen bulevardilipuja enempi.
Melko lailla samanlaisen alustan eli erittäin hyvän alustan jos jämäkkyyttä hakee saa laittamalla Eibachin Pro-Kit -jouset ja Bilsteinin sport tai sprint -iskarit tuohon R170 SLK:hon. Itse asiassa nuo AMG:n jouset näyttävät hyvin paljon Eibachin Pro-Kit -jousille ja nuo jouset ovat Eibachin valmistamat, näkyy Eibachin logo ja AMG:n logo molemmat noissa jousissa. Olisivatko jopa juuri nuo samat Pro-Kit -jouset nuo AMG:n jouset... AMG:n iskarit ovat kyllä pintakovemmat kuin nuo Bilsteinin Sprintit olivat. Jos / kun täytyy joskus vaihtaa iskarit niin saatan hankkia nuo Bilsteinin Sprintit iskareiksi sitten ellei laiteta "alkuperäisiä" AMG-iskareita vanhojen tilalle kun nuo ovat tarpeeksi kuluneet. Nyt mittarissa 137 tkm ja hyvinhän nuo vielä toimivat, mutta varmaan niistä parhaat ominaisuudet ovat jo hävinneet.
Melko lailla samanlaisen alustan eli erittäin hyvän alustan jos jämäkkyyttä hakee saa laittamalla Eibachin Pro-Kit -jouset ja Bilsteinin sport tai sprint -iskarit tuohon R170 SLK:hon. Itse asiassa nuo AMG:n jouset näyttävät hyvin paljon Eibachin Pro-Kit -jousille ja nuo jouset ovat Eibachin valmistamat, näkyy Eibachin logo ja AMG:n logo molemmat noissa jousissa. Olisivatko jopa juuri nuo samat Pro-Kit -jouset nuo AMG:n jouset... AMG:n iskarit ovat kyllä pintakovemmat kuin nuo Bilsteinin Sprintit olivat. Jos / kun täytyy joskus vaihtaa iskarit niin saatan hankkia nuo Bilsteinin Sprintit iskareiksi sitten ellei laiteta "alkuperäisiä" AMG-iskareita vanhojen tilalle kun nuo ovat tarpeeksi kuluneet. Nyt mittarissa 137 tkm ja hyvinhän nuo vielä toimivat, mutta varmaan niistä parhaat ominaisuudet ovat jo hävinneet.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Tähän astiset kokemukset on kyllä mahtavat. Päädyin "pitkän" hakemisen jälkeen lopulta R171 SLK 350 ja täytyy sanoa, että mersun bensan v6-soundi on kyllä mahtava!
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Paljonko tuli mätkyjä verottajalta?mikablo kirjoitti:Tähän astiset kokemukset on kyllä mahtavat. Päädyin "pitkän" hakemisen jälkeen lopulta R171 SLK 350 ja täytyy sanoa, että mersun bensan v6-soundi on kyllä mahtava!
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Ei tullut mätkyjä, koska ostin laiskana suomesta.JarkkoN kirjoitti:Paljonko tuli mätkyjä verottajalta?mikablo kirjoitti:Tähän astiset kokemukset on kyllä mahtavat. Päädyin "pitkän" hakemisen jälkeen lopulta R171 SLK 350 ja täytyy sanoa, että mersun bensan v6-soundi on kyllä mahtava!
Re: Kokemuksia R170 SLK320
Onnitteluni näyttävän auton hankinnasta! Pääsetkin kenties kokeilemaan mahtavaa talviajoa jo loppuviikosta... SLK on surullisen kuuluisa hermostuneesta ja äkkipikaisesta käytöksestä, joten tässä topicissa mainitut kokemukset kannattaa pitää mielessä. Sukkasillaan pintakaasua ajaessa toki pärjää, minullakin jo kaksi talvea takana - spinnattuani ensimmäisessä talvisessa liikenneympyrässä kahdesti opin minäkin pitämään ajonvakautuksen päällä.mikablo kirjoitti:Tähän astiset kokemukset on kyllä mahtavat. Päädyin "pitkän" hakemisen jälkeen lopulta R171 SLK 350 ja täytyy sanoa, että mersun bensan v6-soundi on kyllä mahtava!