W124 230 CE -89 nykii matalilla kierroksilla?
W124 230 CE -89 nykii matalilla kierroksilla?
Eilen tuli tästäkin uudesta käyttäjästä mersumies ja tollanen tuli ostettua. Vika oli tiedossa ennen kaupantekoa. Eli moottori nykii ja kakoo pienillä kierroksilla ja kun antaa vähän aikaa käydä joutokäyntiä niin alkaa moottori täristää ja tuntuu kuin auto sammuisi, kierrokset tippuu välillä aika alas. Tuntuu kuin auto ei aina kävisi kaikilla pytyillä. Onko teillä kokemusta tollasesta viasta ?
Olis kiva tietää paljonko kustantaa että ton sais täysin kuntoon. Ja perä myös ulisee noin 60-80km/h alueella mutta se taitaa olla enemmänkin ominaisuus
Olis kiva tietää paljonko kustantaa että ton sais täysin kuntoon. Ja perä myös ulisee noin 60-80km/h alueella mutta se taitaa olla enemmänkin ominaisuus
Re: W124 230 CE -89 nykii matalilla kierroksilla?
Moro
...taas yksi M102 moottori jonka tyhjäkäynti vaatii herkistelyä.
No tuolla fooruminhaulla varmaan löytyy koko joukko aikaisempia aihetta viistäviä keskusteluja
Mahd. mm. katalysaattori, lambda, sytkäpuolelta virranjakajan kilkkeet+johdot+tulpat, suuttimet(likaiset ), nokka-akseli ja lisäilmaluistin.
Mites se polttoaine, onko mitä oktaania käytössä
...taas yksi M102 moottori jonka tyhjäkäynti vaatii herkistelyä.
No tuolla fooruminhaulla varmaan löytyy koko joukko aikaisempia aihetta viistäviä keskusteluja
Mahd. mm. katalysaattori, lambda, sytkäpuolelta virranjakajan kilkkeet+johdot+tulpat, suuttimet(likaiset ), nokka-akseli ja lisäilmaluistin.
Mites se polttoaine, onko mitä oktaania käytössä
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kiitoksia kommenteista, täytyy tutkia. Tossa ku sitä kaasuttelin paikoillaan jne niin melkein varmaksi osaan sanoa että tyhjäkäynnillä ei kaikki pytyt ole mukana.. sit ku polkasee kaasua hiukan että kierrokset nousee sinne yli 1500-2000rpm niin tulee loputkin pytyt peliin.
Tulpanjohdot ja tulpat vaihtoon, vois alkaa niinkin toimia. Vois seuraavaks tankata 98:ia jos sekin vaikuttaa. Nyt tankkasin ekaa kertaa 95 tankin täyteen.Voisin laittaa autosta tänne foorumille kuvia jahka sellasia saan hommattua. Kiitoksia vielä.
Tulpanjohdot ja tulpat vaihtoon, vois alkaa niinkin toimia. Vois seuraavaks tankata 98:ia jos sekin vaikuttaa. Nyt tankkasin ekaa kertaa 95 tankin täyteen.Voisin laittaa autosta tänne foorumille kuvia jahka sellasia saan hommattua. Kiitoksia vielä.
Tuota, huomaa sitten muuttaa se konehuoneessa majaileva ennakonsäätöpotikka (S/N).Pasi H. kirjoitti:Vois seuraavaks tankata 98:ia jos sekin vaikuttaa. Nyt tankkasin ekaa kertaa 95 tankin täyteen.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2044
N~95 ja S~98
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Luin noita kirjotuksia tosta säätöpotikasta, mutta sen asennosta en ole varma. S-merkki on suoraan ylöspäin. (mihin päin sen kuuluu sojottaa?) Ja näin ohimennen mainiten, taisin löytää ainakin yhden vian aiheuttajan.. Annoin koneen käydä ja menin sorkkimaan sytytysjohtoja, ja aina välillä kuului se kuuluisa *kräps* ääni eli kipinä löi maihin eikä tulpalle. eli johdot ja tulpat vaihtoon jospa se siitä kokonaan korjautuisi. Jakajan kannen avasin ja putsailin hiukan nastoja, se ei vaikuttanut mitenkään.
En uskaltanut tuota ennakonsäätöpotikan asentoa muuttaa, koska en ole varma mihin päin tuon kirjaimen kuuluu sojottaa. Ilmeisesti sitä käännetään niin, että nostetaan sitä nuppia ylös, ja sitten käännetään ja painetaan takaisin?
En uskaltanut tuota ennakonsäätöpotikan asentoa muuttaa, koska en ole varma mihin päin tuon kirjaimen kuuluu sojottaa. Ilmeisesti sitä käännetään niin, että nostetaan sitä nuppia ylös, ja sitten käännetään ja painetaan takaisin?
[quote="Pasi H."] Jakajan kannen avasin ja putsailin hiukan nastoja, se ei vaikuttanut mitenkään.
quote]
Tutkipa vielä kannesta lähtevien tulpanjohtojen päät. Niissä saattaa olla melkoisesti karstaa, jota ei näe, ennen kuin nykäsee johdon irti jakajan kannesta.
quote]
Tutkipa vielä kannesta lähtevien tulpanjohtojen päät. Niissä saattaa olla melkoisesti karstaa, jota ei näe, ennen kuin nykäsee johdon irti jakajan kannesta.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Nyt on uudet tulpanjohdot, tulppia en vaihtanut koska on kuulemma hiljattain vaihdettu. Nykiminen katosi = Kaikki neljä sytytysjohtoa oli poikki
Eli käynti parani jne mutta vielä on pientä ongelmaa tuon käynnistyksen kanssa... välillä saa startata vähän normaalia pidempään ja moottori hörähtää käyntii ja joskus sammuu samantien. Käänsin aamusti tuon ennakonsäätöpotikan S-asentoon koska tankissa on 95e:tä.
Eli onkos tuohon käynnistymiseen vielä jotain parannuskeinoa?
Eli käynti parani jne mutta vielä on pientä ongelmaa tuon käynnistyksen kanssa... välillä saa startata vähän normaalia pidempään ja moottori hörähtää käyntii ja joskus sammuu samantien. Käänsin aamusti tuon ennakonsäätöpotikan S-asentoon koska tankissa on 95e:tä.
Eli onkos tuohon käynnistymiseen vielä jotain parannuskeinoa?
Oletko vertaillut, onko vieteri erityisesi pitkä silloin, kun auto on seissyt pidempään. Tämä voisi kieliä siitä, että pa-systeemin paineenvaraaja ei toimi ihan 100% vaan päästää järjestelmässä paineet laskemaan ja bensapumppu joutuu tekemään kakkosstartin myötä "lisää painetta" saadakseen paineen käymiseen vaadittavalle tasolle.Pasi H. kirjoitti:Nyt on uudet tulpanjohdot, tulppia en vaihtanut koska on kuulemma hiljattain vaihdettu. Nykiminen katosi = Kaikki neljä sytytysjohtoa oli poikki
Eli käynti parani jne mutta vielä on pientä ongelmaa tuon käynnistyksen kanssa... välillä saa startata vähän normaalia pidempään ja moottori hörähtää käyntii ja joskus sammuu samantien. Käänsin aamusti tuon ennakonsäätöpotikan S-asentoon koska tankissa on 95e:tä.
Eli onkos tuohon käynnistymiseen vielä jotain parannuskeinoa?
Startatessa pitäisi kuulua peräpäästä (auton) vieno surahdus, jolla s ysteemiin työnnetään ns. esipaineet. Pidemmän seisokin jälkeen voisit yrittää myös kääntää avainta 0-asennosta starttiasentoon pari-kolme kertaa jolloin syntyisi isompi esipaine. Jos tämän jälkeen käynnistyy hienosti, niin paineenvaraajahan siellä si tten vähän falskaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
En oo vielä kerinnyt sitä seisottamaan yhtä yötä pidempään, kylmänä tuntuis lähtevän ihan hyvin käymään, pikemminkin puolilämpimänä tai lämpimänä se vika esiintyy... Mutta siis se ei ole mitään vakavaa että on enemmänkin ominaisuus ?
Ja Janille kommenttina että kirjoitin epähuomiossa viestiin että käänsin sen aamusti S-asentoon. Kävin äsken katsomassa ja kyllähän minä sen tuonne N-asentoon laitoin. Eli my bad.
Mutta muuten auto tuntuisi toimivan todella hyvin. Tuo perän ääntely vähän häiritsee 60km/h vauhdissa, mutta kai siihen on vaan parempi tottua.
Ja Janille kommenttina että kirjoitin epähuomiossa viestiin että käänsin sen aamusti S-asentoon. Kävin äsken katsomassa ja kyllähän minä sen tuonne N-asentoon laitoin. Eli my bad.
Mutta muuten auto tuntuisi toimivan todella hyvin. Tuo perän ääntely vähän häiritsee 60km/h vauhdissa, mutta kai siihen on vaan parempi tottua.
Njoo, kyllä se hiukan pidempi vieteri puolilämpimällä koneella on M102/M103-ruiskukoneisiin iän mukanaan tuoma ominaisuus. Samalla tapaa se tekee joskus omakin kiesi ja tiettävästi forumilaisten muutama muukin kone, nelonen tai kutonen. Ei ehkä ihan sitä mitä viisas insinööri KE-jetronicia suunnitellessaan mietti, mutta eipä vaarallinenkaan piirre. Ainoastaan, jos lämmintä konetta saa sahata oikein sekuntitolkulla, voi vikaa olla esim. vuotavissa suuttimissa. ´Pasi H. kirjoitti:En oo vielä kerinnyt sitä seisottamaan yhtä yötä pidempään, kylmänä tuntuis lähtevän ihan hyvin käymään, pikemminkin puolilämpimänä tai lämpimänä se vika esiintyy... Mutta siis se ei ole mitään vakavaa että on enemmänkin ominaisuus ?
Ja Janille kommenttina että kirjoitin epähuomiossa viestiin että käänsin sen aamusti S-asentoon. Kävin äsken katsomassa ja kyllähän minä sen tuonne N-asentoon laitoin. Eli my bad.
Mutta muuten auto tuntuisi toimivan todella hyvin. Tuo perän ääntely vähän häiritsee 60km/h vauhdissa, mutta kai siihen on vaan parempi tottua.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No ei varmaan tulppien merkki vaikuta, jos ei lämpöarvo ollut ihan persiillään.
Noita NGK:n tulppia olen kuullut väitettävän parempilaatuiseksi kuin boschilaisia...
TUlpanjohdot taisi hinnasta päätellen olla ainakin Boschilta? Samten kutoseen maksaa Boschin johdot 170 euroa, MUTTA yhtä hyvälaatuiset eli "alkuperäiset tarvikejohdot" Bremi-valmistajalta saa pyöreästi satasella.
Jakajan osissa ei sitten kannata säästellä, osta orginaalia jos ne vaihdat. AInakin Motonetin italo-osilla on ollut ikävä taipumus kulua loppuun jo ~10 tkm matkalla.
Noita NGK:n tulppia olen kuullut väitettävän parempilaatuiseksi kuin boschilaisia...
TUlpanjohdot taisi hinnasta päätellen olla ainakin Boschilta? Samten kutoseen maksaa Boschin johdot 170 euroa, MUTTA yhtä hyvälaatuiset eli "alkuperäiset tarvikejohdot" Bremi-valmistajalta saa pyöreästi satasella.
Jakajan osissa ei sitten kannata säästellä, osta orginaalia jos ne vaihdat. AInakin Motonetin italo-osilla on ollut ikävä taipumus kulua loppuun jo ~10 tkm matkalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
En aio nyt ainakaan virranjakajaa uusia, oli ihan hyväkuntoisen oloinen.
Ja juu Boschin johdot oli.
Tuli muuten tänään sitten ostettua AMG vanteet tuohon autoon. Eteen 8x17" 215/45/17 kumeilla ja taakse tuli 9x17" 235/45/17 kumeilla. Makeelta näyttää kieltämättä, kun takavanteessa on sitä kiiltävää reunaa riittävästi . Takaa raapii isoissa töyssyissä Ei ole isosta kiinni, mitä mieltä olette, ruostuuko mersun takakaaret jos niistä ottaisi paineilma-sahalla vähän pois? kuinka paljon niistä yleensäkin voi ottaa pois? Etupyörä tuntuisi istuvan oikein hyvin sinne, vaikka madaltaisi vähän enemmänkin.
Tällä hetkellä tilanne on sellanen että saa suositella hyvää alusta-sarjaa mikä ei pudottaisi autoa ihan helvetisti, ihan pari kolme senttiä riittäisi kyllä, mutta jämäkkyyttä tarvitaan lisää. Tuo vakio-alusta on aivan liian löysä omaan makuun....
Ja juu Boschin johdot oli.
Tuli muuten tänään sitten ostettua AMG vanteet tuohon autoon. Eteen 8x17" 215/45/17 kumeilla ja taakse tuli 9x17" 235/45/17 kumeilla. Makeelta näyttää kieltämättä, kun takavanteessa on sitä kiiltävää reunaa riittävästi . Takaa raapii isoissa töyssyissä Ei ole isosta kiinni, mitä mieltä olette, ruostuuko mersun takakaaret jos niistä ottaisi paineilma-sahalla vähän pois? kuinka paljon niistä yleensäkin voi ottaa pois? Etupyörä tuntuisi istuvan oikein hyvin sinne, vaikka madaltaisi vähän enemmänkin.
Tällä hetkellä tilanne on sellanen että saa suositella hyvää alusta-sarjaa mikä ei pudottaisi autoa ihan helvetisti, ihan pari kolme senttiä riittäisi kyllä, mutta jämäkkyyttä tarvitaan lisää. Tuo vakio-alusta on aivan liian löysä omaan makuun....
Ei kannata sahata vaan taivuttaa.Pasi H. kirjoitti: mitä mieltä olette, ruostuuko mersun takakaaret jos niistä ottaisi paineilma-sahalla vähän pois? kuinka paljon niistä yleensäkin voi ottaa pois?
Eibach?Pasi H. kirjoitti:Tällä hetkellä tilanne on sellanen että saa suositella hyvää alusta-sarjaa mikä ei pudottaisi autoa ihan helvetisti, ihan pari kolme senttiä riittäisi kyllä, mutta jämäkkyyttä tarvitaan lisää.
Niin tarkoitat että taivuttaa ne lyttyyn? Onko teistä moni menetellyt niin? Vai olisiko järkevämpi vaihtoehto sorvata vanteen kiinnityspinnasta sentti ainetta pois? Koska pyöränkotelon sisäpuolella tilaa kyllä piisaa. Pelottaa vaan että rupee ruostumaan jos noita kaaria täytyy leikellä tai taivutella... Muita ehdotuksia?
Edellisessä autossani oli Eibachin jouset ja niihin olin todella tyytyväinen, täytyypä katsella mitä tähän maksaisi...
Edellisessä autossani oli Eibachin jouset ja niihin olin todella tyytyväinen, täytyypä katsella mitä tähän maksaisi...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Niin no ei ihan "lyttyyn" mutta siis ylöspäin. Esimerkiksi "enskan" autossa on muistaaksnei tehty näin. Kaippa ne reunat voi vaikka käsipelillä vielä taivuttamisen jälkeen suojata / massata, eihän niiissä niin paljoa sitä pinta-alaa ole.Pasi H. kirjoitti:Niin tarkoitat että taivuttaa ne lyttyyn? Onko teistä moni menetellyt niin? Vai olisiko järkevämpi vaihtoehto sorvata vanteen kiinnityspinnasta sentti ainetta pois? Koska pyöränkotelon sisäpuolella tilaa kyllä piisaa. Pelottaa vaan että rupee ruostumaan jos noita kaaria täytyy leikellä tai taivutella... Muita ehdotuksia?
Edellisessä autossani oli Eibachin jouset ja niihin olin todella tyytyväinen, täytyypä katsella mitä tähän maksaisi...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
EI kun heti taivutuksen yhteydessä puhdistat kunnolla ja sitten kunnon suoja-aineet päälle niin ei pääse suola peltiin asti. Ja tiettyhän myös näille paikoille näytetään aina autonpesun yhteydessä pesuainetta ja vettä.Pasi H. kirjoitti:Jos ne taivuttaa ylös niin eikös sinne sitten jää kunnon kantti mihin suolat saa jäädä muhimaan? Ja sitä kautta sitten joskus ruostuisi...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mistäs tämä kuuluisa ennakonsäätöpotikka nyt löytyy, koitin eilen illalla sitä haahuilla, mutta oli sen verran pimeää etten ainakaan mistään sulakerasian ympäristöstä sitä löytänyt, neuvokaa nyt n00bia ja laittakaa vaikka kuva mistä sen voi helposti paikantaa
[b][size=75]Porsche 944
ex 124CEA[/b][/size]
ex 124CEA[/b][/size]
AInakin farkussa ihan konehuoneen kuskinpuoleisessa takakulmassa. Halkaisilajtaan noin 4 cm pyöreä, musta nämiskä jossa valkoisella mm. merkinnät "N" ja "S".TomiT kirjoitti:Mistäs tämä kuuluisa ennakonsäätöpotikka nyt löytyy, koitin eilen illalla sitä haahuilla, mutta oli sen verran pimeää etten ainakaan mistään sulakerasian ympäristöstä sitä löytänyt, neuvokaa nyt n00bia ja laittakaa vaikka kuva mistä sen voi helposti paikantaa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
En viittinyt uutta aihetta tehdä, mutta olis vielä pientä kyselyä.
Niin eli toi auto on aika huono lähtemään käyntiin kylmänä. Saa startata pitkään ja sitten kun hörähtää käymään niin välillä sammuu samantien. Kierrokset tipahtaa välittömästi käynnistyksen jälkeen niin alas, että ei kone jaksa käydä. Ja nyt kun tuota bensan kulutusta olen seurannut niin tuo vie noin 13 litraa sadalla(sekalaista ajoo). Mielestäni se on vähän liikaa...Vai onko? Autolla on ajettu 303tkm. Ja tankkaan aina 95E. Ja sitten vielä yksi kysymys. Kuinkas paljon tollasessa moottorissa kuuluu olla sytytysennakkoa? Ja säädetäänkö se joutokäynnillä vai kierroksilla. Niin ja se ei vaikuttanut mitenkään, kun käänsin virrat pari kolme kertaa päälle eli käytin sitä bensapumppua vähän ylimäärästä. Eli todennäköisesti bensapaineissa ei vikaa...
Osaisko joku sanoo, mikä tossa mättää?
Niin eli toi auto on aika huono lähtemään käyntiin kylmänä. Saa startata pitkään ja sitten kun hörähtää käymään niin välillä sammuu samantien. Kierrokset tipahtaa välittömästi käynnistyksen jälkeen niin alas, että ei kone jaksa käydä. Ja nyt kun tuota bensan kulutusta olen seurannut niin tuo vie noin 13 litraa sadalla(sekalaista ajoo). Mielestäni se on vähän liikaa...Vai onko? Autolla on ajettu 303tkm. Ja tankkaan aina 95E. Ja sitten vielä yksi kysymys. Kuinkas paljon tollasessa moottorissa kuuluu olla sytytysennakkoa? Ja säädetäänkö se joutokäynnillä vai kierroksilla. Niin ja se ei vaikuttanut mitenkään, kun käänsin virrat pari kolme kertaa päälle eli käytin sitä bensapumppua vähän ylimäärästä. Eli todennäköisesti bensapaineissa ei vikaa...
Osaisko joku sanoo, mikä tossa mättää?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kaverilla oli samoja oireita samanlaisessa koneessa ja sitä rassattin ja äimisteltiin sekä vaihdettiin tulpanjohtoja ym., mutta tulppia ei, koska niiillä ei oltu ajettu kuin joku 7000km, mutta niistä se vika sitten löytyi, käyntihäiriöt ja muut temppuilut katosi kerralla.
Vikahan voi toki olla muuallakin mutta jokatapauksessa tuo tulppien uusinta ei ole kovin kallista ja niiltä osin voi asijasta olla huoletta.
Vikahan voi toki olla muuallakin mutta jokatapauksessa tuo tulppien uusinta ei ole kovin kallista ja niiltä osin voi asijasta olla huoletta.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65