SCN-koodauksesta (Software Calibration Number?):
- Käsittääkseni tämä vaatii tietoja, jotka saa ainoastaan virallisia reittejä pitkin Mercedes-Benziltä (joskin tämäkin on varmaan kierretty, mutta oletetaan tässä tapauksessa, että tietoja ei saada hankittua)
- Onko tämä pakollinen toimenpide?
- Jos ei ole pakollinen, niin onko sen ohittamisesta jotain haittaa?
- Otetaan esimerkiksi vaikkapa CDI-yksikön päivitys: WIS:n ohjeiden mukaan ensin suoritetaan päivitys jonka jälkeen tehdään SCN-koodaus. Voiko päivitys epäonnistua, jos SCN-koodausta ei suorita? Onko siis mahdollista jäädä tilaan, jossa ei pääse eteenpäin (SCN-koodaus ei mahdollista) eikä taaksepäin (uusi ohjelmisto ei toimi ennen SCN-koodausta/vanhaa ohjelmistoa ei voida palauttaa)? [list]
- Testailin tätä simulaattorilla, mutta homma tökkäsi siihen, ettei ohjelma tunnistanut simulaation antamia ohjelmistoversioita ja siten ei suorittanut päivitystä.
Ohjelmistonpäivityksestä (Control Unit Programming):
- Joidenkin ohjainyksiköiden tapauksissa DAS ohjeistaa varmistamaan, että akussa on riittävästi virtaa, kun taas eräiden ohjainyksiköiden ohjeistuksissa vaatimalla vaaditaan akkulaturin kytkemistä. Eli, jos auton oma akku on uusi/täysin kunnossa niin onko akkulaturin kytkeminen tarpeellinen toimenpide vai onko se todellakin syytä laittaa kiinni?
- Löytyykö WIS:stä/muualta dokumenttia, jossa kerrotaan tietyn auton/moottorin/jne. ohjainyksiköiden uusimmat versionumerot, vai tarvitseeko uudemman version olemassaolo tarkistaa DAS:n/Xentry Flashin kautta? Runkonumeroon perustuvia ohjelmistopäivitys-dokumentteja WIS:llä olen löytänyt, mutta niissäkin puhutaan vain DAS:n versiosta eikä itse ohjainyksikön ohjelmistoversiosta.
Pari "pikkuvikaa" tuolla löytyi mutta niistä lisää jossain muussa topicissa.