A-mersun koeajo

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20120 ... 4_v1.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo tuli bongattua iltalehdestä, ainoo mitä itseä pisti silmää oli juuri noi ilmasuuttimet keskellä koelautaa :D Eipä oo kyseiseen autoon ennen tullut kurkattua sisälle tai no mihinkään.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Itse koeajoin vast´ikään A180 Manuaalin Style-varustuksella ja 1.6 ahdetulla bensamoottorilla (122 hv).Olipahan mainio kokemus! Jo ensi istumalta oli hyvin Mercedeksen tuntuinen auto,sisustus hieno,kojelauta nippeleineen hyvin tyylikkään ja LAADUKKAAN oloinen.Kuskin istuin riittävän kookas ja hyvin mukava.Takapenkille mahduin yllättävän hyvin,kun säädin kuskin penkin itselle sopivaksi ja menin taakse istumaan,niin polvet mahtuivat vielä hyvin heilumaan,eikä pää ottanut kattoon...187 senttisenä monessa isommassakin autossa tahtoo polvitila loppua ensimmäisenä,mutta ei tässä.Ainoa pikkuautomainen juttu A-sarjalaisessa on tavaratila..se on oikeasti pienehkö ja tavaratilan aukon koko on ahdas isommille laatikoille/tavaroille.Ajossa A180 oli hyvin jämäkkä ja näppärä,ohjaus ihan huippu,moottori tietysti perusbensana ei mikään raketti,mutta herkästi kulki auto.Ja vaikka ns. matalampi Sportti-alusta ja 45-sarjan renkaat,niin ei yhtään kovan tuntuinen auto,montut ja kantit menivät juohevasti ilman tärskähdyksiä..yllätys sinänsä.Kaiken kaikkiaan sen verran mainio auto,että jos olisin ns."Golf"-kokoluokasta ostamassa autoa,niin ei kahta sanaa etteikö se olisi uusi A-sarjalainen,paljon autoa ja vastinetta rahalle..itselle kävisi juuri TM:n koeajama A180 CDI Automatik.Käykää Foorumilaiset testaamassa uutta A-sarjaa...niin saatte hyvän fiiliksen!
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Miten tuo kontti on rakennettu? syvä, muttei mahdu mitään kovin leveätä?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
malmgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 10.05.2011 16:43

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Lastausaukko on melko kapea ja matala
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja jols »

Minulla oli tuollainen A180 cdi Automatic ajossa oman auton huollon ajan reilu kuukausi sitten. Oli kyllä erittäin positiivinen kokemus, harvoin enää tulee jostain autosta sellainen fiilis että tällähän voisi ajella vaikka pidemmällekin!

Tuossa oli jotkin sporttipenkit, kiinteillä pääntuilla, erinomaiset penkit, kaikki muukin tuntui niin käteenkäyvältä että voisin tuota jopa ajoautoksi harkita. Tavaratilahan tuollaisessa on pieni mutta muuta moitittavaa ei juuri löytynyt. Pieni sirinä ovesta ajoittain mutta alkusarjan autoissa tuollainen on ymmärrettävää.

Menee varmasti pienellä kulutuksella, erittäin mielenkiintoinen. Ja jos mietitään vaihtoehtoja, Bemarin ykkönen, tylsä eikä oikein mitään uutta, Audi A3, ei erota vanhasta, Volvo V40, no joo, paljon nippeleitä ja Volvo...

Eli kannattaa kokeilla ja varmasti löytää hyvin ostajia, joka tietysti hyvä asia myös Uudellekaupungille.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Stinger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 27.09.2011 18:04

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja Stinger »

Oma C kävi Veholla ja sain tuollaisen uuden A:n puoleksi päivää alle. En ehtinyt sen varustetasoon sen ihmeemmin perehtyä, veikkaisin aika karvalakkivarustusta, perusmallin kangaspenkit jne, autossa oli pienin dieselkone ja manuaalilaatikko. Ulkoapäin oikean vetävän näköinen pikkuauto, näyttää isommalta kuin on. Kuskin penkille istuessa tunsi istuvansa mersuun, tilaa oli ihan kivasti ja vivut sekä nappulat oli siellä missä niiden oletti olevankin. Kuskin penkin reisituki oli minusta liian vähäinen, pitkässä matkassa kävisi ahdistamaan tuolla penkillä. Muuten ajoergonomia oikein hyvä ratin ja penkin sai kohdalleen. Liikkeelle lähdettäessä ja ajossa muutenkin kiinnitti huomion dieselin todella karkeaan pörinään joka tunki sisälle. Manuaalia en itse ottaisi mutta sinänsä oikein napakka vaihteen siirto ja toiminta. Sisätilan henki oli minulle liian nuorekas, punaisena hohkava mittaristo ja päällekäyvä kromin käyttö ei sytyttänyt. Hassun näköinen oli myös se tablettietokoneen näköinen läpyskä, piti ihan kokeilla onko se kaksipuoleisella tarralla kiinni. Hyvä näyttö siinä on mutta jotenkin hassun näköinen design. Auton kulkupuoli oli ihan ok pikkudieselilläkin ja alustasta pidin kovasti, erittäin hienostunut jos vertaa saman segmentin kilpailijoihin. Ohjaus oli herkähkö, kuitenkin suuntavakaa, ehkä keskialueella sellainen epämääräinen kohta mutta kokonaisuutena miellyttävä. Ei ole minun auto, mutta senpä takia ajan C:llä - hieno kokonaisuus pikkuautoksi ja erityisesti edellisen A-sarjan jälkeen.
S204 320cdi 4matic
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Tuli tarve uudelle käyttöautolle ja koeajoin lauantaina A200 BE automaatilla. Julkisuudessa kerrottuihin kehuihin ajettavuudesta, ohjauksesta ja jousituksesta voin yhtyä. Pikkuautoksi erittäin mukava ja hauska ajettava. Urat tai sivutuuli ei vie, rauhallinen ajettava isolla tiellä (talvirajoituksilla). Voin ajatella sopivan pitkällekin matkalle. Sport-penkki, säädöt ajoasennolle hyviä. Taittui myös hyvin mutkatiellä.
Tilat ok huomioiden auton mitat. Uusi A ei ole iso ja muotoilulle on uhrattu jonkin verran sisätiloja vrt. arkiset perheautot. Jokaisen oma valintakysymys minkä kokoista autoa tarvitsee itsensä ja oheistarvikkeiden kuljettamiseen.
Ulkonäkö on erinomainen, niin päältä kuin sisältä. Makukysymys tämäkin. Koelauta, mittaristo ja ilmastoinnin suuttimet hyvin muotoiltu ja laadukkaantuntuisesta materiaalista (muovista) tehty ja kestää hyvin vertailun vastaaviin kilpailijoihin. Koetaulun keskellä oleva näyttötaulu ei minun silmiin kovin huonolta näyttänyt kun istuin kuskinpaikalla vaikka se rikkookin jonkin verran koelaudan muuten hienoja linjoja. Huonompia ovat jotkut totteutukset missä on koelaudassa iso pahka johon näyttö on upotettu.
DCT-automaattivaihteisto tuntui toimivan hyvin sekä kevyessä ja rivakassa kiihdytyksessä. Liikkeelle lähdössä ei tuntunut varsinaista viivettä mutta joko vaihdelaatikosta tai mielestäni enemmän kaasupolkimen toiminnasta tulee eräänlainne viive tai hitaus kiihdytyksessä. Siis kaasupolkimessa on alussa pitkän tuntuinen "tyhjä alue" ennen kuin vähitellen alkaa tapahtua. Voi olla tottumiskysymys.
A200:n moottori on 156 hv ja sen antama suorityskyky ei ole urheilullinen. Jos ei ole kiire ja ajaa paljon kaupungissa niin riittää hyvin. Moottorista sisälle kuuluva melu oli melko on alhainen mutta rengasäänet tulivat sisälle hyvin. Koska minulla ei ole kokemusta muista uusista Mersuista en oikein voi verrata mutta vanha B-sarjalainen oli rengasääniltä mutulla hiljaisempi (ja taas moottorimelulta kovempi). Kuitenkin on huomautettava että verrattuna saman hintaiseen uuteen Japanilaisvalmisteeseen (Subaru) uusi A on selvästi hiljaisempi. Tällä hetkellä A200 BE A business paketilla on 35136 EUR (hinnastossa) ja vastaava C180 BE A (business) on n. 8000 EUR kalliimpi. Ainakin minun on tämäkin otettava huomioon kun uutta autoa mietin ja Mersua tekisi mieli.....
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja Legge »

SL666 kirjoitti:Liikkeelle lähdössä ei tuntunut varsinaista viivettä mutta joko vaihdelaatikosta tai mielestäni enemmän kaasupolkimen toiminnasta tulee eräänlainne viive tai hitaus kiihdytyksessä. Siis kaasupolkimessa on alussa pitkän tuntuinen "tyhjä alue" ennen kuin vähitellen alkaa tapahtua. Voi olla tottumiskysymys.
Tämä on nimenomaan kaasupolkimen ominaisuus (myös manuaalissa). Kaiketi yritetään pienentää kulutusta ja toisaalta tekee manuaalilla liikkeellelähdöstä pehmeämpää. Kun tuohon tottuu, niin sen kunnon "tehoalueen" löytää tarvittaessa refleksinomaisesti syvemmältä polkimesta.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin eilen koeajamassa kiertueella olevan A 45 AMG:n. Ajossa auto oli isomman tuntuinen mitä on, tehoa oli toki riittävästi :D . Vaikka se ilmeisimmin normiajossa on enimmäkseen etuvetoinen niin vetotapa ei takavetomiestä häirinnyt. Sport-asetuksella ohjauskin taisi muuttua tarkemmaksi ja raskaammaksi sekä pakoäänet täydentyi niillä "välikaasupaukahduksilla" :shock: . Ei nyt muuta erikoista jäänyt mieleen, nyky tietotekniikalla toteutettuna mittaristossa oli kolme eri lämpömittaria (moottorin jäähdytysneste, moottoriöljy sekä vaihteistoöljy) joiden väri kertoi auton olevan joko lämpiämässä taikka valmis täyteen räppäämiseen :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja Arno »

karra kirjoitti:Kävin eilen koeajamassa kiertueella olevan A 45 AMG:n. Ajossa auto oli isomman tuntuinen mitä on, tehoa oli toki riittävästi :D . Vaikka se ilmeisimmin normiajossa on enimmäkseen etuvetoinen niin vetotapa ei takavetomiestä häirinnyt. Sport-asetuksella ohjauskin taisi muuttua tarkemmaksi ja raskaammaksi sekä pakoäänet täydentyi niillä "välikaasupaukahduksilla" :shock: . Ei nyt muuta erikoista jäänyt mieleen, nyky tietotekniikalla toteutettuna mittaristossa oli kolme eri lämpömittaria (moottorin jäähdytysneste, moottoriöljy sekä vaihteistoöljy) joiden väri kertoi auton olevan joko lämpiämässä taikka valmis täyteen räppäämiseen :P .
Kyseinen auto näytti kyllä varsin houkuttelevalta kun sitä tutkiskelin Tallinnan Silberautossa huollossa omaa käyttäessäni.
Hintaluokka vaan sellainen, että vuoden vanhana hinta tulisi olemaan varmaan samankaltainen kuin C63:nen kolmevuotiaana, joka tietenkin lisäisi valinnan vaikeutta jos nyt pakonomainen tarve tulisi jommalle kummalle.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: A-mersun koeajo

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Kävin myös koeajamassa A 45 Amg.n . Hyvin se hyökkää kun vaan olisi tilaa tiellä . Pakoäänet Sport asetuksella ja performanse putkisto niin pauke ja pärinä on melkoinen .

Pakko oli aina kiihdytyksen jälkeen katsoa taakse peileistä tuleeko paheksuvia katseita . Hienot äänet on kyllä saaneet tehtyä siihen . Moottorijarrua oli ihan kunnolla kun auto pudottelee pienepiä vaihteita

risteyksiin hiljentäessä . Valoista lähtiessä kaikki muut tuntui jäävän paikoilleen ja A amg ampaisi kun luoti seuraavaan pysähykseen paukkeen ja pärinän saattelemana .

Olisipa tällaisia ollut 80 luvulla . Tosin ei rahaa ollut silloin eikä nytkään .
Vastaa Viestiin