W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Autona W211 (-04, 200CDI). Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että kummassako asennossa pidätte
automaattilaatikon kytkintä yleisesti (winter/summer-asennot)?
Ja onko kytkimen valinnalla jotain merkitystä esim laatikon kulumiseen, polttoainekulutukseen tms?
automaattilaatikon kytkintä yleisesti (winter/summer-asennot)?
Ja onko kytkimen valinnalla jotain merkitystä esim laatikon kulumiseen, polttoainekulutukseen tms?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Kylläkait se on enempi makuasia,S-lähtee ykkosvaihteella ja W-2 vaihteella liikkeelle,ainakin nuo 6 pyttyset lähtee ilosesti myös W eli sitä käyttänyt, mutta nuin teoriassa S voisi olla laatikon kannalta vähemmän rasittava,kun lähtee ykkösellä,eli hammasrattaisiin kohdistuva vääntö pienempi. Polttoaineen kulutuksessa tuskin eroja,jos painelee kaasua saman verran.Jacka kirjoitti:Autona W211 (-04, 200CDI). Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että kummassako asennossa pidätte
automaattilaatikon kytkintä yleisesti (winter/summer-asennot)?
Ja onko kytkimen valinnalla jotain merkitystä esim laatikon kulumiseen, polttoainekulutukseen tms?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Varmaan vuosimallikohtaisia eroja, omassa on valittavana S/C/M. Sekä S että C on ollut käytössä, en edes muista kummassa asennossa on nyt. Taitaa olla S.
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Ei se ainkaan tuosta vaihteiston moodista johdu..masterrontti kirjoitti:luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
S:llä mennään...talvella tai liukkaalla W:llä
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Makuasia sano musti kun...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Eikös tässä W/S 211 ole valinnat comfort ja sport?
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Sama asia. Vnhemmissa On tuo W = Winter ja uudemmissa C = Comfort.Oberland kirjoitti:Eikös tässä W/S 211 ole valinnat comfort ja sport?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Mulla auton manuaalissa kerrottu näin: S=standard ja W= winter.
- saako tuota vaihdella ajossa?
- saako tuota vaihdella ajossa?
W211 270 CDI A Elegance
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
w220 ohjekirjassa lukee että P, N ja D asennoissa saa vaihtaa ja ajossa.. luulisi että w211 samoin.
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
S=Sinulle ja W=Wanhuksille
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Äkkiseltään kuvittelisi, että jos sitä ei saa vaihtaa ajossa, niin se ei vaihdu ajossa. Sähköisestä systeemistä kumminkin kysymys, eikä mekaanisesta.rambler kirjoitti:saako tuota vaihdella ajossa?
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Voi olla toripuheita, mutta taksimiehet pitävät mersunsa kuulemma aina S-asennossa. Sillä perusteella itse olen napin asennon valinnut omassa kotterossa niin kesällä kuin talvellakin.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Joissakin ohjekirjoissa sanotaan että ei saa vaihtaa ajossa. Tuossa ohjeessahan ei ole mitään järkeä.rambler kirjoitti:Mulla auton manuaalissa kerrottu näin: S=standard ja W= winter.
- saako tuota vaihdella ajossa?
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
Luistattaa = turbiini tekee turbiinin työtä...masterrontti kirjoitti:luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen
Siis kytkimet ei luista ainoastaan turbiini pyörii "löysänä" (ilman lukkoa), ennen kuin kytkee lukkoa kiinni.
W, tai C... on vain eri ohjelma, kuisn S, jossa vaihteet kytkeytyy rauhallisemmin ja laatikko lähtee 2:lla.
Mitään ei siis kulu enempi, vaikka W tai C käyttääkin.
W ja C peruutusvaihde on "pidempi" = eri välitys.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
ite en tykkää käyttää w:ta , juurikin edellä mainituista syistä. Eli saa kaasua survoa aika paljon enempi että päästää edes liikkeelle, hommasta tulee kuminauhamaista , ei kiitos minulle.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
jvk210cdi kirjoitti:Luistattaa = turbiini tekee turbiinin työtä...masterrontti kirjoitti:luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen
Siis kytkimet ei luista ainoastaan turbiini pyörii "löysänä" (ilman lukkoa), ennen kuin kytkee lukkoa kiinni.
W, tai C... on vain eri ohjelma, kuisn S, jossa vaihteet kytkeytyy rauhallisemmin ja laatikko lähtee 2:lla.
Mitään ei siis kulu enempi, vaikka W tai C käyttääkin.
W ja C peruutusvaihde on "pidempi" = eri välitys.
Uudemmat ainakin W212 350CDI menee aina joka käynnistyksen jälkeen vaihteisto C-asentoon, että voisi olettaa että se suosittelee sen käyttöä. Erikseen pitää muuttaa S-asento jos sitä haluaa käyttää,ja palaa aina C-asentoon uudelleen käynnistettäessä. Vanhemmassa W211 320CDI vaihteisto pysyy kyllä valitussa asennossa joko W tai S:ssä
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?
M- Mode ei pysy W211:ssä, vaan startissa palaa muistaakseni S- Modeen.jussilampi kirjoitti: Vanhemmassa W211 320CDI vaihteisto pysyy kyllä valitussa asennossa joko W tai S:ssä
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03