W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Autona W211 (-04, 200CDI). Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että kummassako asennossa pidätte
automaattilaatikon kytkintä yleisesti (winter/summer-asennot)?
Ja onko kytkimen valinnalla jotain merkitystä esim laatikon kulumiseen, polttoainekulutukseen tms?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Jacka kirjoitti:Autona W211 (-04, 200CDI). Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että kummassako asennossa pidätte
automaattilaatikon kytkintä yleisesti (winter/summer-asennot)?
Ja onko kytkimen valinnalla jotain merkitystä esim laatikon kulumiseen, polttoainekulutukseen tms?
Kylläkait se on enempi makuasia,S-lähtee ykkosvaihteella ja W-2 vaihteella liikkeelle,ainakin nuo 6 pyttyset lähtee ilosesti myös W eli sitä käyttänyt, mutta nuin teoriassa S voisi olla laatikon kannalta vähemmän rasittava,kun lähtee ykkösellä,eli hammasrattaisiin kohdistuva vääntö pienempi. Polttoaineen kulutuksessa tuskin eroja,jos painelee kaasua saman verran.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Varmaan vuosimallikohtaisia eroja, omassa on valittavana S/C/M. Sekä S että C on ollut käytössä, en edes muista kummassa asennossa on nyt. Taitaa olla S.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen :?:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen :?:
luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

masterrontti kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen :?:
luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..
Ei se ainkaan tuosta vaihteiston moodista johdu..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1898
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja tony »

S:llä mennään...talvella tai liukkaalla W:llä
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja kari v »

Makuasia sano musti kun...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Eikös tässä W/S 211 ole valinnat comfort ja sport?
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Oberland kirjoitti:Eikös tässä W/S 211 ole valinnat comfort ja sport?
Sama asia. Vnhemmissa On tuo W = Winter ja uudemmissa C = Comfort.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
rambler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:10

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja rambler »

Mulla auton manuaalissa kerrottu näin: S=standard ja W= winter.
- saako tuota vaihdella ajossa?
W211 270 CDI A Elegance
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

w220 ohjekirjassa lukee että P, N ja D asennoissa saa vaihtaa ja ajossa.. luulisi että w211 samoin.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja Division »

S=Sinulle ja W=Wanhuksille
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

rambler kirjoitti:saako tuota vaihdella ajossa?
Äkkiseltään kuvittelisi, että jos sitä ei saa vaihtaa ajossa, niin se ei vaihdu ajossa. Sähköisestä systeemistä kumminkin kysymys, eikä mekaanisesta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Voi olla toripuheita, mutta taksimiehet pitävät mersunsa kuulemma aina S-asennossa. Sillä perusteella itse olen napin asennon valinnut omassa kotterossa niin kesällä kuin talvellakin. :thumbup:
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13231
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

rambler kirjoitti:Mulla auton manuaalissa kerrottu näin: S=standard ja W= winter.
- saako tuota vaihdella ajossa?
Joissakin ohjekirjoissa sanotaan että ei saa vaihtaa ajossa. Tuossa ohjeessahan ei ole mitään järkeä.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

masterrontti kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen :?:
luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..
Luistattaa = turbiini tekee turbiinin työtä...
Siis kytkimet ei luista ainoastaan turbiini pyörii "löysänä" (ilman lukkoa), ennen kuin kytkee lukkoa kiinni.
W, tai C... on vain eri ohjelma, kuisn S, jossa vaihteet kytkeytyy rauhallisemmin ja laatikko lähtee 2:lla.
Mitään ei siis kulu enempi, vaikka W tai C käyttääkin.
W ja C peruutusvaihde on "pidempi" = eri välitys.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja epk »

ite en tykkää käyttää w:ta , juurikin edellä mainituista syistä. Eli saa kaasua survoa aika paljon enempi että päästää edes liikkeelle, hommasta tulee kuminauhamaista , ei kiitos minulle.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jvk210cdi kirjoitti:
masterrontti kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eikös tuo w asento luistata laatikoa enemmän kun lähtee aina kakkosella . Itse olen ajellut aina tuolla s-valitsinta käyttäen :?:
luistattaa enemmän, itse vaihdan asentoa vasta liikkeessä. w220 320 cdi, eilen tampere- helsinki meno w-asento, voimakas sade 7,4 L ja tulo s-asento, voimakas sade 7,8 L, tiedä sitten johtuuko vaihteistosta vai jostain muusta..
Luistattaa = turbiini tekee turbiinin työtä...
Siis kytkimet ei luista ainoastaan turbiini pyörii "löysänä" (ilman lukkoa), ennen kuin kytkee lukkoa kiinni.
W, tai C... on vain eri ohjelma, kuisn S, jossa vaihteet kytkeytyy rauhallisemmin ja laatikko lähtee 2:lla.
Mitään ei siis kulu enempi, vaikka W tai C käyttääkin.
W ja C peruutusvaihde on "pidempi" = eri välitys.

Uudemmat ainakin W212 350CDI menee aina joka käynnistyksen jälkeen vaihteisto C-asentoon, että voisi olettaa että se suosittelee sen käyttöä. Erikseen pitää muuttaa S-asento jos sitä haluaa käyttää,ja palaa aina C-asentoon uudelleen käynnistettäessä. Vanhemmassa W211 320CDI vaihteisto pysyy kyllä valitussa asennossa joko W tai S:ssä
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211:n laatikko w- vai s-asennossa?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jussilampi kirjoitti: Vanhemmassa W211 320CDI vaihteisto pysyy kyllä valitussa asennossa joko W tai S:ssä
M- Mode ei pysy W211:ssä, vaan startissa palaa muistaakseni S- Modeen.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin