M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Tätä epäilivät korjaamoliikkeessäkin, että aika pitkään on menty samoilla litkuilla. Ja kylläpä nuo, mitkä sieltä pois lirautin, aika kitkerältä haisivat ja tosi vetelät olivat.
Moottorille ei taida olla mitään sarjanumeroa jonka vois löytää vaikka VIN -koodin "aukaisulla?" Jos sillä koittais selvittää alkuperäisyyttä...
Moottorille ei taida olla mitään sarjanumeroa jonka vois löytää vaikka VIN -koodin "aukaisulla?" Jos sillä koittais selvittää alkuperäisyyttä...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
On moottorissa sarjanumero.
Löytyy Vin-koodilla mutta empä muista missä kohtaa lohkoa se on bensakutosessa.
Sillä voi tosiaan tarkistaa onko siellä vielä alkuperäinen moottori.
Löytyy Vin-koodilla mutta empä muista missä kohtaa lohkoa se on bensakutosessa.
Sillä voi tosiaan tarkistaa onko siellä vielä alkuperäinen moottori.
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Olihan noissa aika selvä ero. KLIK
Ei vielä koitettua saanut, kun pyörijän kiinnitys keksintö, siis se torx -kantainen pultti joka tulee nokka-akselin "sisälle" oli eri jenkainen '93 vs '89. Ja tottakai se oli tuosta varaosa mosasta myyty.
Siispä taas Käyttiksen tiskille... EDIT: Muistaisko joku, mistä tuon moottorin sarjanumeron löytää? Eivät varaosatiskillä tienneet, mutta numeron sieltä toki sain.
EDIT 2: Nyt nokka kiinni ja koeajot suoritettu. Nyt auto toimii, niinku pitääkin. Täytynee öljyt vielä vaihdella tässä tulevalla viikolla, jos tuonne jotain paskaa eksyi joukkoon.
Ei vielä koitettua saanut, kun pyörijän kiinnitys keksintö, siis se torx -kantainen pultti joka tulee nokka-akselin "sisälle" oli eri jenkainen '93 vs '89. Ja tottakai se oli tuosta varaosa mosasta myyty.
Siispä taas Käyttiksen tiskille... EDIT: Muistaisko joku, mistä tuon moottorin sarjanumeron löytää? Eivät varaosatiskillä tienneet, mutta numeron sieltä toki sain.
EDIT 2: Nyt nokka kiinni ja koeajot suoritettu. Nyt auto toimii, niinku pitääkin. Täytynee öljyt vielä vaihdella tässä tulevalla viikolla, jos tuonne jotain paskaa eksyi joukkoon.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Harraste -etuliitteen tämä taitaa ansaita. Nyt naputtelee nostaja(t) ja lämppärinmoottori pitää jäätävää kitinää - ja rättinivel on aina vaan sökö. Ei muuta, kunhan avauduin.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Älä osta rättejä motonetista ainakaan muuten tulee jatkuvaa vaihtoa.Käytetty alkuperäinenkin kestää enemmän kuin motonetin uudet.
Nostajat muuten voit kokeilla jos sulla oli toinen motti niin painele niitä sormien välissä,siis keinut oltava irti.
Selvästi näät mikä joustaa mikä ei.Tää nyt oli tällainen pieni halpis keino sinun harmaaseen remottieja nielevään päivään.Voihan ne toimia pitkäänkin ja jos oikein ymmärsin on sulla siellä varakansi.
Nostajat muuten voit kokeilla jos sulla oli toinen motti niin painele niitä sormien välissä,siis keinut oltava irti.
Selvästi näät mikä joustaa mikä ei.Tää nyt oli tällainen pieni halpis keino sinun harmaaseen remottieja nielevään päivään.Voihan ne toimia pitkäänkin ja jos oikein ymmärsin on sulla siellä varakansi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Jees, täytyypi tarkastella. Varakansi löytyy joo. Useampikin, joskaan ei yhtäkään omaa.
Onneksi riittää varaosamoottori tämän kunnossa pitämiseen, ei tarvi koko autoa hommata.
Olisko mitään muita mahdollisia vikakohteita, kun naputtaminen alkoi "kesken ajon." Eli 170km ajelin männä perjantaina, ja ennen viimeistä 50km etappia autoa käynnistäessä huomasin tuon naputuksen. Sata varma en oo, mutta en ollut kuulevinani naputusta kun viimeiselle väliaikapisteelle saavuin. Olisko sielä mennyt jokin tukkoon? Tuliko laitettua liikaa asennushiekkaa?
Voisi kai tuota koittaa vielä sillä alkuperäisellä koneistolla, muuttuuko miksikään.
Onneksi riittää varaosamoottori tämän kunnossa pitämiseen, ei tarvi koko autoa hommata.
Olisko mitään muita mahdollisia vikakohteita, kun naputtaminen alkoi "kesken ajon." Eli 170km ajelin männä perjantaina, ja ennen viimeistä 50km etappia autoa käynnistäessä huomasin tuon naputuksen. Sata varma en oo, mutta en ollut kuulevinani naputusta kun viimeiselle väliaikapisteelle saavuin. Olisko sielä mennyt jokin tukkoon? Tuliko laitettua liikaa asennushiekkaa?
Voisi kai tuota koittaa vielä sillä alkuperäisellä koneistolla, muuttuuko miksikään.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Mistäs sen tietää oliko paskaa vai seisonut pitkään ollut kone josta tuli koko kansi.
Kokeiles irrallaan sitä sormilla paino systeemiä.Keinu pukit ei kyllä käy vanhasta kun ne on kansi kohtaisia ja oltava samalla paikallaan muuten menee laakeri pukit paskaksi.
Kokeiles irrallaan sitä sormilla paino systeemiä.Keinu pukit ei kyllä käy vanhasta kun ne on kansi kohtaisia ja oltava samalla paikallaan muuten menee laakeri pukit paskaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Kertokaas tietäjät, millainen homma olisi istuttaa tuonne M104 moottori? Lähinnä noin asentamisen kannalta. Onkos sillä merkitystä, mistä korista tuo moottori on - esimerkiksi ruiskun kannalta. Käykö tämän vanhan moottorin ohjainboksit tuolle uudemmalle?
Leimalle tarvisi kai sitten luovuttajan runkonumeron, päästö- ja dynolapun.
Ei oo tuntunut tuo naputus loppuvan, kumma kyllä kun ei oo itsekseen korjaantunu... Jos kovinkin yksinkertainen homma on, niin jospa jostain löytäis tuon leveäkantisen version.
Leimalle tarvisi kai sitten luovuttajan runkonumeron, päästö- ja dynolapun.
Ei oo tuntunut tuo naputus loppuvan, kumma kyllä kun ei oo itsekseen korjaantunu... Jos kovinkin yksinkertainen homma on, niin jospa jostain löytäis tuon leveäkantisen version.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
omasta mielestä kyseessä on aika kyseenalainen swappi koska pitäis löytää jostain uudemmasta autosta se kone, mitä se nykyinen on ja jos haluaa vielä pitää ke-jetin, niin eihän se moottorin toiminta siitä paljoa parannu, M104 saat vielä lisäksi sen pirullisen jakajankansi ongelmankin jos siis ihan alkuperäisillä osilla mennään ja ke-jetilisen kanssa näin on pakko mennä, mitään sähköruiskua sinne ei voi mennä vaihtamaan jälkikäteen, kun on vähäpäästöisestä kyse...abject kirjoitti:Kertokaas tietäjät, millainen homma olisi istuttaa tuonne M104 moottori? Lähinnä noin asentamisen kannalta. Onkos sillä merkitystä, mistä korista tuo moottori on - esimerkiksi ruiskun kannalta. Käykö tämän vanhan moottorin ohjainboksit tuolle uudemmalle?
Leimalle tarvisi kai sitten luovuttajan runkonumeron, päästö- ja dynolapun.
Ei oo tuntunut tuo naputus loppuvan, kumma kyllä kun ei oo itsekseen korjaantunu... Jos kovinkin yksinkertainen homma on, niin jospa jostain löytäis tuon leveäkantisen version.
ainut autoa parantava swappi olis mielestäni vaihtaa sinne ihan viimeisimpiä M104 pohjaisia koneita (suorasytkä, sähköruisku), toki silloin menee kaikki ohjainboksit ym. uusiksi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Jees, enpä taida alkaa noin suuriin swappeihin.
Täytyy ottaa auto taas työn alle ja tutkia millä tuosta naputtamisesta pääsisi eroon. Uutta kantta sitten jos ei muuten...
Täytyy ottaa auto taas työn alle ja tutkia millä tuosta naputtamisesta pääsisi eroon. Uutta kantta sitten jos ei muuten...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Kirjoitellaas nyt taas tänne, kuten on tässä nyt näköjään päässyt tulemaan tavaksi.
Eli venttiilien (tai oikeammin venttiilin ja nostajan välinen) naputus korjattu siirtämällä välyslevy (tai mikä lieneekään) öljykanavasta takaisin nostajan ja venttiilin väliin. Nyt auto on pelannut koko talven moitteetta. Lohkolämppäri sisäpistokkeella siihen tuli asennettua joulun alla. Samassa remassa uusittiin se rättinivel. Myöhemmin tuli asennettua uusi alkuperäinen antenni vanhan heiluvan tarvikeletkun tilalle. Kitisevä lämppärinmoottori vaihdettu myös uuteen.
Nyt loppu talvesta eteen tuli sitten katsastus. Aikaisemmista toimistani johtuen, ei tuolta enää katalysaattoreita löytynyt joten leimaaminen oli vähintäänkin eksoottista. Leima kuitenkin saatiin taas vuodeksi raidetangonpään vaihdolla. Tällä hetkellä auto on liikenne käytöstä poistettu.
Nyt kun auto alkaa olla pikku hiljaa sellaisessa kunnossa ja asemassa, että sen voisi jopa myydä niin täytyisi nuo katalysaattorit, eli toisin sanoen putken koko etupää haalia jostain. Voisihan sinne askarrella jotain itsekin, mutta se nyt ei välttämättä kuulu tähän autoon - tonnin pommit erikseen. Eli jos joltakulta moinen putken pätkä löytyy, niin tarjousta tuleemaan, "Tohmajärveläiset" koijarit joilla putkessa on vaan kaksi kattia, voivat jättää kirjoittelematta. Ruotsissa noita tuntuis pari olevan, mutta koitetaan tukea kotimaatakin.
Kirjoitetaan jotain pientä vikalistaa vielä tähän loppuun, niin voinen viitata tulevaisuudessa myynti-ilmoituksessani tähän threadiin huoltokirjana jne.
- Mittariston ja keskikonsolin valot pimeänä.
- Nopeusmittari näyttää omiaan ja pelaa "takkuisesti." Korjatessani sen aiemmin pitämää napsutusta panin ilmeisesti liian väkevää luikastetta koneistoon.
- Kannentiivisteen välistä on hieman hikoillut öljyä moottorin kylkeen.
- Moniurahihna kitisee ajoittain, vaikka osa on tämän projektin aikana uusittu.
- Tuulilasi alareunastaan halki, mutta ei haitannut katsastusmiestä. Lasin välissä myös kosteutta ylänurkissa.
Jees, elikkäs pakoputkiston etummaista osaa (pakosarjoilta sinne laatikon perälle asti) voipi tarjoilla vaikka yksityisviestein.
Eli venttiilien (tai oikeammin venttiilin ja nostajan välinen) naputus korjattu siirtämällä välyslevy (tai mikä lieneekään) öljykanavasta takaisin nostajan ja venttiilin väliin. Nyt auto on pelannut koko talven moitteetta. Lohkolämppäri sisäpistokkeella siihen tuli asennettua joulun alla. Samassa remassa uusittiin se rättinivel. Myöhemmin tuli asennettua uusi alkuperäinen antenni vanhan heiluvan tarvikeletkun tilalle. Kitisevä lämppärinmoottori vaihdettu myös uuteen.
Nyt loppu talvesta eteen tuli sitten katsastus. Aikaisemmista toimistani johtuen, ei tuolta enää katalysaattoreita löytynyt joten leimaaminen oli vähintäänkin eksoottista. Leima kuitenkin saatiin taas vuodeksi raidetangonpään vaihdolla. Tällä hetkellä auto on liikenne käytöstä poistettu.
Nyt kun auto alkaa olla pikku hiljaa sellaisessa kunnossa ja asemassa, että sen voisi jopa myydä niin täytyisi nuo katalysaattorit, eli toisin sanoen putken koko etupää haalia jostain. Voisihan sinne askarrella jotain itsekin, mutta se nyt ei välttämättä kuulu tähän autoon - tonnin pommit erikseen. Eli jos joltakulta moinen putken pätkä löytyy, niin tarjousta tuleemaan, "Tohmajärveläiset" koijarit joilla putkessa on vaan kaksi kattia, voivat jättää kirjoittelematta. Ruotsissa noita tuntuis pari olevan, mutta koitetaan tukea kotimaatakin.
Kirjoitetaan jotain pientä vikalistaa vielä tähän loppuun, niin voinen viitata tulevaisuudessa myynti-ilmoituksessani tähän threadiin huoltokirjana jne.
- Mittariston ja keskikonsolin valot pimeänä.
- Nopeusmittari näyttää omiaan ja pelaa "takkuisesti." Korjatessani sen aiemmin pitämää napsutusta panin ilmeisesti liian väkevää luikastetta koneistoon.
- Kannentiivisteen välistä on hieman hikoillut öljyä moottorin kylkeen.
- Moniurahihna kitisee ajoittain, vaikka osa on tämän projektin aikana uusittu.
- Tuulilasi alareunastaan halki, mutta ei haitannut katsastusmiestä. Lasin välissä myös kosteutta ylänurkissa.
Jees, elikkäs pakoputkiston etummaista osaa (pakosarjoilta sinne laatikon perälle asti) voipi tarjoilla vaikka yksityisviestein.
Viimeksi muokannut abject, Ti 05.03.2013 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Mitäs nämä Tohmajärveläiset koijarit nyt on kun kiinnostaa asuinpaikkani puolesta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Laitoin tuossa loppuvuodesta ostopuolelle ilmoitusta tuosta putkesta + mittaristosta lisäyksenä, että mieluummin nouto. Yhteystietoina sähköposti.
Tais siinä 10min mennä kun Olli R. tarjoaa "varmasti niin kaukaa ettei se ääliö ainakaa hakemaan lähde" uudenveroisia osia... Mittariston kuva oli lainattu Huuto.netistä ja putkessa kuulemma kaksi katalysaattoria.
Eli tuskin kaveri oikeasti Tohmajärveltä oli, siksi nuo lainausmerkit.
Tais siinä 10min mennä kun Olli R. tarjoaa "varmasti niin kaukaa ettei se ääliö ainakaa hakemaan lähde" uudenveroisia osia... Mittariston kuva oli lainattu Huuto.netistä ja putkessa kuulemma kaksi katalysaattoria.
Eli tuskin kaveri oikeasti Tohmajärveltä oli, siksi nuo lainausmerkit.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
OK. Piti vaan vähän punastella että mitäs rötöstelijöitä täällä oikein asustelee ja tuhraavat paikkakunnan nimeä Herrasmies forumilla
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Jatketaas nyt omalla jutulla tähän ettei aina tuu turhaa ketjua alettua.
Eli mul ois tollanen m103 2.6 bensa w124. Elikkäs alkoi tekemään sitä että välillä vääntö hukkuu kokonaan. Ei jaksa kaasupohjassa kaupunkinopeuksissa kiihtyä yhtään. mooaa vaan sillai jännästi. Sitte jos ajaa esim 90kmh maantiellä niin joutuu ajaa kaasu pohjassa kokoajan. ei kiihdy yhtään paitsi jos kikdownille asti painaa. Sitten räkäsee vauhtiin hyvin. Mutta kun vaihtaa takasin isommalle niin hikisesti jaksaa pitää sen vauhin.
Vika ei esiinny kokoajan vaan saattaa välillä taas toimia. Mutta ihmeen laiskasti vääntää. Väillä saattaa hetken kulkea hyvin. Oisko se bensapumppu?
Voipi kysyä tarkennusta oireisiin jos en kunnolla osannu ny selittää
Eli mul ois tollanen m103 2.6 bensa w124. Elikkäs alkoi tekemään sitä että välillä vääntö hukkuu kokonaan. Ei jaksa kaasupohjassa kaupunkinopeuksissa kiihtyä yhtään. mooaa vaan sillai jännästi. Sitte jos ajaa esim 90kmh maantiellä niin joutuu ajaa kaasu pohjassa kokoajan. ei kiihdy yhtään paitsi jos kikdownille asti painaa. Sitten räkäsee vauhtiin hyvin. Mutta kun vaihtaa takasin isommalle niin hikisesti jaksaa pitää sen vauhin.
Vika ei esiinny kokoajan vaan saattaa välillä taas toimia. Mutta ihmeen laiskasti vääntää. Väillä saattaa hetken kulkea hyvin. Oisko se bensapumppu?
Voipi kysyä tarkennusta oireisiin jos en kunnolla osannu ny selittää
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Se pitäis vaan käydä kaikki perus jutut läpi..kuitenkin toinen pumppu kun hyytyy alkaa tehottomuudet..kuuntelepa että molemmat pyörivät.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Onko varmast kaks siellä. En oo kattonu. Kun eikö joissain oo 1 ja joissaa 2
Varmaa naureskellaa tääl ku aina bensapumppuu epäilen. Mut 1.5vuoden sisää jo kolmest mersust menny...
Varmaa naureskellaa tääl ku aina bensapumppuu epäilen. Mut 1.5vuoden sisää jo kolmest mersust menny...
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Kuutos koneisissa ja farkuissa on aina kaksi pumppua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Tällä kertaa auttoi lambdan liittimen puhistus jalkatilasta
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti