Raptec - Projekteja Vol1

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Solmurauta kirjoitti:Riisselissä pitäisi aina tehhä männät sylinteriin valmiiksi väljäksi ni ne ei leikkaa kiinni.
Sitte voi suoraan ahtaa vaikka se 5 baaria.
Ainakin rattoripullinkissa.
Sen takia semmone puol miljoonaa ajettu motti on paras aihio virittää kun son sopivan väliä.
Männät on kyllä sorvattu laesta sopivan väljäksi eikä lakeen ollut tullut minkäänlaisia jälkiä. Ainoat kiinnileikkaamisjäljet oli tullut männän helmoihin mikä mielestäni liittyi öljyn lämpöön/puutteeseen/laatuun.

Itse en enään koskaan kasaa valmiiksi väljään lohkoon. Katuautossa ainakaan sellainen huohottava kone ei oikein vakuuta.
pera8x kirjoitti:menikös lohko pahaan kuntoon? mäntiä näköjään ainakin joutuu vaihtaan. toivottavasti sylinterit ei ottaneet pahasti kipeetä. entäs kiertokanget, vääntykö?
Lohko tuli kuntoon ihan kevyellä hoonauksella. Kaikki 6 mäntää piti vaihtaa. Kiertokanget onneksi säilyi ehjinä.
johani kirjoitti:onko esikammiosta puhaltava palava aine sulattanut nuo 8 kuppia ajossa männän päälle, vai onko ne koneistettu ? aika symmetrisiä on sulanneiksi, jos ovat. (silti veikkaan että ovat sulaneet :shock:)
Pikkasen pääsi kuumaksi ja kahteen mäntään oli sulanut jännät montut. Ei paljoo palotilapinnotteet auttanu. :crazy:
Siekkinen kirjoitti:
kuppe kirjoitti:
maKe| kirjoitti:
kuppe kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?)
Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..
Siitäpä justiin. Seki on jo hyvä suoritus kun edellinen setuppi oli omatekosella pumpulla ja sillonkin yli 600 heppaa :lol: kaveri oli koittanu siitä ohi siinä varalaskupaikalla ja ottanu kaukaa vauhit ja sillä olikin 170 vauhtia kun se kerkes metrin siitä eelle niin jäi ohitus haaveeksi kun mersu menikin uuestaan eelle ja vauhilla :D että kyllä se vissiin siitä heräilee jos kerran niin äkkiä saa 100 -> 200 kiihtymään :lol:
Mahtaa olla pahapäinen vehje. Kuinkahan paljon olis voimaa jos ottas vielä sen remmin pois jarruttamasta konetta? :roll:
TommiS kirjoitti:Tätäkö ei uudestaan enää penkitetty, kun näyttäs olevan myynnissä? Tuliko tuossa 700 nyt tämän myllyn rajat vastaan?
Ei ole tullut käytyä uudelleen penkissä. Rajat ei varsinaisesti ole vielä tullut vastaan, mutta syöttöpumppu vaatii päivitystä jos enemmän voimaa haluaa.
evoluution_moka kirjoitti:Mistä noita arrow kiertokankia saa tohon 606:seen kun ei mun taidoilla löydy tietoa? Ja onko nuo männät vakiot jotka vaan pinnotettu?
Männät on ihan 606 turbon alkuperäiset hieman koneistettuna ja palotilapinnoitteilla. Arrow kiertokankia kannattaa tiedustella Kivimäeltä eli "stonehead" nimimerkiltä niinkuin "Jeemu" jo mainitsikin.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

onko tuolla painekotelossa sisällä mitään erikoisuuksia? onko tuota testattu käytännössä miten pelaa?
w201 om605
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja iso E »

minkä laatikko tuo oikein on?
minkälaisee käyttöön se tulee ?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Vanha hiace?
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

lähinnä kiinnosti kun taisi tutulle tulla tuo satsi.
w201 om605
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Mitä se Jekku oikein kyselee, , ite sahasit jo kappaleiksi ton komian Raptec imusarjan :lol: Tänne näyttää kaikki tulevan pienesti ja yksinkertaisesti pakosatsista lähtien. Kattotaan kuinka pelaa kun alkaa säätöhommat.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

sinä sahasit, minä vain laitoin :D vai miten se meni :lol:
w201 om605
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tässä kooste kesän ajeluista:

http://youtu.be/Hibwpck4nmk" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 17.10.2012 07:54. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jube »

Siinä pistää Barumia vituttamaan :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja BTriker »

:clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

ASiaaaaa! ihan kun ois mun entinen Luisi rattina....
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

komia pätkä!
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

aiva maharotoon vehjes :thumbup:
S 350 TD -94
E 300 D -93

exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tulee sitä savuakin rattaasta vähän erimalliin mitä amispoikien 325i:llä :thumbup: :thumbup:
Tulee sitä kyllä putkestakin mutta sitä en osaa pitää erityisen hienona asiana vaikka olisi kuinka voimasauhua...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

Ite tykkäisin ku ois musiikki täysin pois ja sais kuunella sitä kutoskoneen musiikkia, haluttava vehje kaikenkaikkiaan, hillitysti tuunattu, tunteella rakennettu, oma maku täysin samanlainen..
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jube kirjoitti:Siinä pistää Barumia vituttamaan :thumbup:
Varmaan taka-akselin aurauksessa jotain vikaa kun tänäkesänä menny jo 8 paria takarenkaita. Eturenkaat ollu ilmeisesti huomattavasti parempi laatuset, kun samat on pyöriny alla jo pari kesää. :roll:
Messerschmitt kirjoitti:ASiaaaaa! ihan kun ois mun entinen Luisi rattina....
Onhan se sama ratti juu.
johani kirjoitti:Ite tykkäisin ku ois musiikki täysin pois ja sais kuunella sitä kutoskoneen musiikkia, haluttava vehje kaikenkaikkiaan, hillitysti tuunattu, tunteella rakennettu, oma maku täysin samanlainen..
Toi musiikki homma jakaa aina mielipiteitä. Välillä itseäkin häiritsee jos mielenkiintoinen video on "pilattu" musiikilla, mutta monen mielestä tuollainen 8 minuutin pätkä on puuduttava katsoa ilman musiikkia. Jotenkin musiikin avulla saa helpommin pätkistä koottua yhtenäisen videon. Koitin laittaa musiikin senverran hiljaiselle, että moottorin äänet tulisi selvästi musiikin yli.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viime viikonloppu vierähti vauhdikkaasti tuplaturbo offi-projektin kimpussa. Viikonlopun aikana saatiin aikaiseksi yksinkertaiset pakosarjat turboille ja hukkaporteille.

Kuva

Kuva

Kuva

Romut paikoillaan rungossa.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

:thumbup: näyttää aikas miehekkäältä
S 350 TD -94
E 300 D -93

exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

Tuleeko iskarien yläpäiden välille mitään poikittaistukea, irrotettavaa ?? vai hitsataan sitten kun muuten kasassa ?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja tomant »

johani kirjoitti:Tuleeko iskarien yläpäiden välille mitään poikittaistukea, irrotettavaa ?? vai hitsataan sitten kun muuten kasassa ?
Kannattaisi laittaa. Samoin iskarin yläpään kiinnitys voisi olla, mikäli mahdollista, avaruusristikon liitoskohdassa ja alapuolella ennemmin kuin sauvan suoralla osalla ja sivussa. Tällöin tulisi pääasiassa sauvan suuntaisia voimia ja paljon vähemmän vääntöä, taivutusta ja leikkausta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

'juu eiköhän tuon Tuplapukin rakentajat hommansa osaa, ja kun tarkasti noita kuvia kattoo niin usea diagonaali yms tuki leikkailtu koneen tieltä sovitusta varten poikkeen. Eihän tummoinen ratkaisu voi kestää edes tasaisella ajoa, saatikka sitten sitä kyytiä mihin se on menossa.
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Sokeekin näkee kepillään mistä kohti tuet on laikattu pois ja arvannee miksi.

Reikärautaa, naulauskulmia,lemmarisätöksiä ja viemäriputkea en usko tuohon tulevan ... vaan hyvin tehty auto. :wink:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Kysymys cummins tyylisen pakosarjan tekoon liittyen om602 koneeseen. Petri kun on näitä ainakin tehnyt niin minkä kokoisella putkella suosittelet sen tehtäväksi? ahdin on holsetin H1E ja 16 pakopesällä omalla hukkaportilla. Onko 42mm ulkohalkasialtaan oleva mustaputki liian pientä? eli joku 38mm sisämitaltaan? Kiitos etukäteen vastaajille! =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Bryggi kirjoitti:'juu eiköhän tuon Tuplapukin rakentajat hommansa osaa, ja kun tarkasti noita kuvia kattoo niin usea diagonaali yms tuki leikkailtu koneen tieltä sovitusta varten poikkeen. Eihän tummoinen ratkaisu voi kestää edes tasaisella ajoa, saatikka sitten sitä kyytiä mihin se on menossa.
kasiässä kirjoitti:Sokeekin näkee kepillään mistä kohti tuet on laikattu pois ja arvannee miksi.
Jepjep. Itse en osallistu auton rungon rakenteluun, mutta eiköhän siitä riittävän vankka tule. ;) Tästä pääsee seuraamaan tarkemmin auton rakenteluvaiheita.

Konehuoneen puolelle tuli värkkäiltyä yksinkertainen cooleri ratkaisu.

Kuva
^^crisu^^ kirjoitti:Kysymys cummins tyylisen pakosarjan tekoon liittyen om602 koneeseen. Petri kun on näitä ainakin tehnyt niin minkä kokoisella putkella suosittelet sen tehtäväksi?


Yleensä käytän 42mm putkea kapeeseen ja 48mm leveään kanteen.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

on se seppä...

Onko se farkku jo viimeistelty ja ajossa?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viimevuoden loppupuolella tuli työn alle asiakkaan G-mersu. Autoon oli jo aiemmin vaihdettu OM606 vapari moottori + 722.4 automaattivaihteisto. Vaihteisto ei kuitenkaan kestänyt maastokäytössä joten autoon oli vaihdettava vahvempi Siekkisen vahvistama 722.3 vaihdelaatikko. Samalla päätettiin tehdä pieni tehojen päivitys moottoriin.
Tässä kuva konehuoneesta ennen muutoksia.

Kuva

Syöttöpumppu kävi Mynässä muokattavana ja siihen tuli 7mm elementit. Samalla polttoainepuolelta poistettiin alkuperäiset O-rengas pikaliitokset ja korvattiin ne banjo liitoksilla.

Kuva

Pakosarjasta tuli lyhyt ja yksinkertainen.

Kuva

Kuva

Ahtimeksi tuli Holset HX35W 12 portillisella pesällä. Pakoputken tein 3" tavarasta.

Kuva

Keulalle sovitettiin 300x450mm kiinakuuleri ja 13 rivinen öljynjäähdytin vaihteistolle.

Kuva

Tässä muutama kuva valmiista konehuoneesta. Ilmanpuhdistin vietiin konehuoneen takaosaan viileämmän ilman toivossa.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Kylläpä kehtaa tuota pakosarjaa esitellä.. nuo secin vanteet on kyllä lähellä foorumin hienoimpia valsseja.

Noissa S-mersuissa en pidä ovenkahvoista..oisko niissä modaamista vaan onko ihan hullu idea...
Viimeksi muokannut Messerschmitt, Su 06.01.2013 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

Nättiä jälkeä niinku aina :!: :thumbup: :clap: G-mersu pyöriny mielessä itselläkin useammin kun kerran mutta ovat aika hinnakkaita, ja ei niin polttoainetaloudellisia enemmän ajavalle, kesät ja ennenkaikkea talvella tosin hauskaa senkin edestä... :D
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Millä numerolla nuo loivemman ärrän putkikäyrät kulkee. Lähinnä se 42 ulkomittanen? Viime pakosarjassakin olis tarvinnu
IG: @pyrytakkunen
Avatar
eseestie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 786
Liittynyt: To 16.06.2005 12:21
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Komiaa kalustoa! Tuo Gee oli mielenkiintoinen yllätys. Näyttää se leveäkantinen jotenkin sopivan Geen konehuoneeseen (josko sitä tuon oman Geen konehuoneeseenkin saisi kuutoskoneen)...

Kuinkas paljolti tuossa Geen koneessa on potkua?
Maailma tarvitsee esikuvia!

EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin