w201 Tupla ulostulo???

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ana
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

w201 Tupla ulostulo???

Viesti Kirjoittaja Ana »

Eli semmonen olis suunntteilla että molemmilta puolilta tulis putket ulos. Mistä sais kyseiset tarvittavat osat tähän. Entä taka puskuri??? tarttis vielä olla semmonen että peräkoukku on paikalla, sillä kun on paljon käyttöä.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Just oon itelle oon kans tekemässä samaa ja aika ahtaat näkyy paikat olevan, varsinkin jos koukku on vielä paikoillaan, sen otin itseltä suosiolla pois, eikä se kyllä minun silmään tuplaputkien kanssa muutenkaan istuis..Eihän siinä ku mittaa vaan tarvittavan putken määrän ja mutkien määrän ja käy ostaa, laskee putken irti ja hitsaa vieressä uuden putken.. =)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Itselleni tein moisen viritelmän, eri autoon tosin... Toteutin homman siten että ensin revin vanhan putken huitsin kuikkaan ja aloin sovitella 2,5" rööriä pätkistä suoraan paikalleen. Tätä metodia suosittelen jos aikoo tehdä alusta asti uuden. Jos hitsailee siinä vieressä kopiota, niin tulee varmasti erimuotoinen ja siten voi olla että ottaa jostakin kohtaa kiinnni/roikkuu. Tuplaulostulot toteutin siten että takavaimentimen jälkeen on yksinkertaisesti haaroitin josta putki jatkuu myös toiselle puolelle auton pohjaa myötäillen.. Toki jos on tilaa, mitä minulla ei ole, kannattaa putki ruuvata johonkin näkymättömiin. Itselläni se siis näkyy auton alta kaukaa katsottuna, siis pakko ostaa isompi puskuri 8) toisen puolen tein yksinkertaisesti kahdesta 90 asteen mutkasta ja suorasta putkesta. Se "toinen puoli" kannattaa ensin kasata sellaisila kiristimillä, jotta voi säätää putken mittoja sopiviksi. Sitten kun mitat ovat sopivat, ei muuta kuin hitsisaumoilla kiinni ja kiristimet veks. Jos haaroitusosa jää auton alle näkyviin kannattaa se maalata mustaksi lämmönkestävällä maalilla. Itselläni ainakin oli melkoinen sovitteleminen että sai tehtyä siististi... Ulostulojen kiinnitys kannattaa tehdä siten että kumit vetävät molemmista sivuista putkea auton sivuille päin, jotta ei heiluisi kuin hullun mulkku. Jos haluaa "oikaista" niin onhan sitä sellaista taipuisaa metalliletkuakin olemassa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin