W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
LopE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 12.11.2012 19:30

W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja LopE »

Morjesta,

Elikkäs ois tämmönen onkhelma mesessä: kylmänä kierrokset heijailee pienillä kierroksilla ajaessa ja tuntee selvästi että auto "nykyttää" ja nytte on viime päivien aikana ilmenny samaista ongelmaa myös lämpösenä. Lämpimänä ei nykytä niin usein kuin kylmänä. Joskus kylmänä ku lähtee tasasesti kiihyttämään nii saattaa jossain vaiheessa myös vähä niinku rykästä eli tulee semmonen isompi "nykäsy" :? mistähän moinen mahtaa johtua :?: :?:

Ja autohan on: MB E 320 CDI automaatti, otettu käyttöön 12/04, ajettu 131tkm.

Seuraavia asioita oon autoon tehny/teettäny:
- Laatikko on tarkastettu mersuun erikoistuneella (ei veho tai hartikainen) korjaamolla, öljyt vaihetty 3000km sitte ja laatikon sähköpistoke vaihettu joka oli korjaamon mukaan rikki.
- Ilmamäärämittari on vaihettu noin 1000km sitte.
- Toki kaikki suodattimet on vaihettu
- Polttoaine vuoto oli, joten sekin on korjattu
- Vikakoodeja katottu läppärillä:
*Ilmamäärämittarista anto herjan, sen takia vaihoin sen.
*EGR:stä anto kanssa jotain vikakoodia mutta en muista enää mitä se oli.
*Ja tyyliin jostain kaasuläpän asennon muuttajasta anto myös jotain herjaa (tämän kahto tuttu jollain vikakoodin luku kapulalla)

Nii ja yks tuttu sano että jos ECU tai hiukkassuodatin on rikki nii vois tuollasta aiheuttaa.. tiiä sitte, jospa täällä ois sen verran viisasta porukka että osais auttaa :)

Kiitokset etukäteen!
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

On niin paljon vikamahdollisuuksia, että kehottaisin autosi viemistä starin käsittelyyn.
Vaikka yrittäisi arvuutella, niin arvaus on, että vaihteisto on lievässä vikatilassa ( ohjainlaite...keppimoduli ) ja siksi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Mutta tuo on vain arvaus. Starilla asiat selviää alle 10 minuutissa.
Jos kertoisit missäpäin auto oleilee, niin starin omistajat löytyisivät lähialueelta ja voisivat ottaa yhteyttä tai päinvastoin.
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Jos se nylkyttää loivaan ylämäkeen, 50-60 vauhdissa niin ääni turbiinin lukitukselle.
fahrer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 19.01.2010 10:06

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja fahrer »

Itselläni oli aikoinaan samanlaisia oireita ja korjaantui vaiheiston KYB-venttiilin vaihdolla. Kyseinen venttiili säätelee turbiinin luistoa ja kun venttiili ei toimi oikein niin aiheuttaa juuri turbiinin epämääräistä luiston säätelyä. Eli kylmänä nytkyttää ja samoin vähentää luiston ("lukitsee turbiinin") 2. vaihteella melko nopeasti ja voimakkaasti jolloin tulee epämiellyttävä nykäisy. KYB:n toiminnan heikentyessä voi nypyttää myös lämpimänä. Uusi KYB-venttiili ei ole kallis osa. Pari vuotta sitten maksoi 55 jöröä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
Ei mitään osia vaihtoon ennenkuin starilla on selvitetty vika.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja koyama »

Eikös tuommoinen vika menisi vielä takuun piikkiin :o Noin vähän ajettu auto ja tuollainen vika jo päällä :?:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
pekka785
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 19.09.2010 13:25
Paikkakunta: varsinais suomi

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja pekka785 »

JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytys
niin tietenki mb automaatti
W205 220cdi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

pekka785 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytys
niin tietenki mb automaatti
Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaihdetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? :shock: Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa. Kyllä se vaan niin on, että 2000-luvun Mersuja korjataan vain starin avustuksella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mesemies89 kirjoitti:
pekka785 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytys
niin tietenki mb automaatti
Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaidetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? :shock: Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa.
Turbiinin lukitusventtiilille ei anturia, joka valvoisi sen tilaa ja toimintaa.
Käytännössä siis toimintahäiriötä pitää vaan toiminnan ja sen kummallisuuden perusteella päätellä siitä johtuvaksi, kuten esim maffin ollessa kyseessä.
Vikakoodi tulee oikeastaan vasta totaalisärkymisestä.

Tekstistä ei käy ilmi, onko glygoolitestiä tehty.

Hiukkassuodatin ei aiheuta mitään nypytystä, jos termin oikein ymmärrän.
Se joko toimii, tai jos ei toimi, niin -> vikatila, sille on selkeät raja-arvot ohjelmassa.

Imusarjan kaasuläppä, tai ilmaläppä sen sijaan voi sen tehdä, katkomalla ilman kulkua moottoriin.
Egr-venttiili ei saa mitenkään terävää nypytystä aikaiseksi, vaan ainostaan hetkittäistä voimattomuutta ja savua.

Vian löytyminen ilman selkeää ja yksiselitteistä vikakoodia, pelkästään sen perusteella, että selvästikkään auto ei toimi kunnolla, on hiukan hakuammuntaa.
Livedatan seuranta staarilla voisi auttaa, sen kanssa ei aivan niin tarvitse olla perillä kaikista ohjearvoista, kun se staari ilmoittaa nekin ja vertaa niitä toteutuneisiin arvoihin, siitä voisi olla apua.
Seurailee vaikka sen kyb-venttiilin pulssisuhdetta ja sitä, alkaako se hyppimään kun auto nypyttää.
Tosin, jos on ostopalveluiden varassa, niin voi olla halvempaa suoraan vaihdattaa ko osa ja samalla vaikka johdinlevy ja todeta itse, paraniko käytös.
Eivät ole kamalan kalliita ostaa, eikä vaihdattaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Aloittaja mainitsi että sähköpistoke laatikosta ollut rikki josko ois öljyt noussut boxille ja tekis temppuja? Mene ja tiedä?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

jomppeW211 kirjoitti:Aloittaja mainitsi että sähköpistoke laatikosta ollut rikki josko ois öljyt noussut boxille ja tekis temppuja? Mene ja tiedä?
Stari kyllä näyttää jos ohjailaitteessa on jokin häiriö.
Niinkuin Tuikku kertoi, yksi mahdollisuus on glykololiongelma laatikossa tai laatikon johdinlevyssä/KYB-venttiilissä, joka kyllä selviää starilla, jos seuraa ajoaikaisessa vedoksessa mitä siellä laatikossa tapahtuu. Jos vaihtaa osia, niin itse vaihtaisin osan kerrallaan, niin silloin tietäisi varmuudella mihin vika sitten paikallistuu.
Avatar
LopE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 12.11.2012 19:30

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja LopE »

tuikku kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
pekka785 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytys
niin tietenki mb automaatti
Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaidetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? :shock: Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa.
Turbiinin lukitusventtiilille ei anturia, joka valvoisi sen tilaa ja toimintaa.
Käytännössä siis toimintahäiriötä pitää vaan toiminnan ja sen kummallisuuden perusteella päätellä siitä johtuvaksi, kuten esim maffin ollessa kyseessä.
Vikakoodi tulee oikeastaan vasta totaalisärkymisestä.

Tekstistä ei käy ilmi, onko glygoolitestiä tehty.

Hiukkassuodatin ei aiheuta mitään nypytystä, jos termin oikein ymmärrän.
Se joko toimii, tai jos ei toimi, niin -> vikatila, sille on selkeät raja-arvot ohjelmassa.

Imusarjan kaasuläppä, tai ilmaläppä sen sijaan voi sen tehdä, katkomalla ilman kulkua moottoriin.
Egr-venttiili ei saa mitenkään terävää nypytystä aikaiseksi, vaan ainostaan hetkittäistä voimattomuutta ja savua.

Vian löytyminen ilman selkeää ja yksiselitteistä vikakoodia, pelkästään sen perusteella, että selvästikkään auto ei toimi kunnolla, on hiukan hakuammuntaa.
Livedatan seuranta staarilla voisi auttaa, sen kanssa ei aivan niin tarvitse olla perillä kaikista ohjearvoista, kun se staari ilmoittaa nekin ja vertaa niitä toteutuneisiin arvoihin, siitä voisi olla apua.
Seurailee vaikka sen kyb-venttiilin pulssisuhdetta ja sitä, alkaako se hyppimään kun auto nypyttää.
Tosin, jos on ostopalveluiden varassa, niin voi olla halvempaa suoraan vaihdattaa ko osa ja samalla vaikka johdinlevy ja todeta itse, paraniko käytös.
Eivät ole kamalan kalliita ostaa, eikä vaihdattaa.
Kiitokset vastauksista!

Juu auto kävi Kuopion Niirasella (syyskuussa) vaihdelaatikko tutkimuksissa juuri tuon nypytyksen takia ja tulivat siellä siihen tulokseen että laatikon pistoke oli rikki ja sen vaihtoivat ja samaten vaihtovat öljyt myös. Eivät kyllä sanoneet mitään että ois glykolia ollu öljyn seassa.. Itse mainitsin korjaamolla myös tuosta Kyb-venttiilistä mutta eivät sitä vaihtaneet tai sitä johdinlevyä. Kävivät kyllä koeajolla autolla ja läppärin laittoivat kiinni autoon.

Tutulla on myös läppärissä ohjelma (en muista nimeä) jolla voi kattoo vikailmotukset tarkkaan autosta ja kävin myös ajamassa autolla sillai että läppäri oli kiinni autossa ja se keräs dataa ajon ajalta mutta vaihdelaatikosta ei ollut mitään ilmoituksia, ainoastaan oli maffista vikailmotusta sillä kertaa ja silloin vaihdoin uuden maffin.

Itse mitä olen foorumeita lukenut ja kuten fahrer kirjoitti, niin olen tullut siihen lopputulokseen että se Kyb-venttiili olisi vaihdettava. Itse asun Siilinjärvellä ja auto on myös täällä joten jos täällä päin on jollain se Stari nii vois sillä kattoo autoo uudemman kerran :)
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Olikos Toivalan Autossa staaria?
S204
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Division »

Oliko tuo vaihdelaatikon pistoke kuinka helposti/vaikeasti vaihdettavissa?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Division kirjoitti:Oliko tuo vaihdelaatikon pistoke kuinka helposti/vaikeasti vaihdettavissa?
Se on helppo vaihtaa. Sisältä keskeltä se 8mm kantanen ruuvi auki ja pistoke pois. Öljynvaihdon yhteydessä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
LopE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 12.11.2012 19:30

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja LopE »

Jonze kirjoitti:Olikos Toivalan Autossa staaria?
En kyllä osaa sanoa, mutta pitää käydä ehottomasti kysäsemässä sieltä kuhan töiltä vaan kerkee :?
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja vemo »

Toivalasta löytyy Star ja aikapaljon tietoa merssuista. Siilinjärvellä on myös Siilin Auto-Pekka, mistä kannattaa kysellä apuja.

Toivalan Auto hoitaa vain ja ainoastaan mersuja, Pekka tekee muitakin mutta aina siellä hallissa joku tähtinokkakin majailee.

Edit: Jaa niin, ja Maaningalla Konehuolto J. Siekkinen, jos haluaa oikein perusteellista laatikkotutkimusta...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mesemies89 kirjoitti: En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa. Kyllä se vaan niin on, että 2000-luvun Mersuja korjataan vain starin avustuksella.
Kokemusta on, miten "starilla korjataan" w211:ta Merkkiliike ostatti ja vaihtoi turhaan osia ja olisi ostattanut muutakin yhden hapettuneen liitoksen takia. 511 euroa meni harjoitteluun.

Muutenkin tuota Staria ei tarvitse noissa perinteisissä remonteissa, jos omaa kokemusta. Kyb-venttiili on yleisin nypytyksen aiheuttaja käytännössä ja melko helppo vaihtaa jopa itse.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

JP74 kirjoitti: Muutenkin tuota Staria ei tarvitse noissa perinteisissä remonteissa, jos omaa kokemusta. Kyb-venttiili on yleisin nypytyksen aiheuttaja käytännössä ja melko helppo vaihtaa jopa itse.
Minkälainen homma venttiilin vaihto on itse? Jos lähtee siltä pohjalta, että olen itse vaihtanut öljyt laatikkoon, niin paljonko tulee vaikeusastetta lisää. WIS:n mukaan tarvitaan oma työkalu ventiilin pois nostamiseen (606589003700), mutta lähteekö ilman?
Tuolta löytyy jotain kuvia: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... plate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
MLi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 02.05.2012 23:07
Paikkakunta: Lahtis

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja MLi »

Jeps, samoja neuvoja kaipaisin itsekin kun itselläkin taitaa kyb-venttiili olla vaihtokunnossa. Kesällä aiemmin pistoke vuoti ja sen johdosta kierrokset pintakaasulla heijasi 200 rpm ja auto nykytti, tämä näkyi myös yli-/alijännitevikoina kun laittoi auton diagnostiikkaan kiinni. Eli uusi pistoke/uudet öljyt ja suodatin laatikkoon.

Nyt vastaava vika palasi samoilla oireilla. Mutta nyt diagnostiikka ei löydä mitään vikailmoituksia vaihteistosta.

Onnistuuko tuo kyb-venttiilin vaihto ns. tee-se-itse mieheltä? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

MLi kirjoitti:Onnistuuko tuo kyb-venttiilin vaihto ns. tee-se-itse mieheltä? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?
Johdinlevyn (kyb on siinä päällä yhden ruuvin alla) vaihtaneena sanoisin et on ihan diy-homma, kunhan on tarkkana ajatuksen ja partikkeleiden kanssa. Ehkäpä tämäkin homma itse tehtynä valmistuu huolellisemmin mitä monella tuntityöpajalla. Ei vaadi torxeja ja momenttiavainta kummempia erikoistyökaluja.

E: tuosta aiemmasta linkistä selviääkin paljon
W211 220cdi
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Tutkin myös WIS:n ohjetta, niin kannattaa katsoa mihin kohtaan vivut menee yhteen, ennenkuin irrottaa levyn pois. Linkin kuvista sitä ei oikein näe.

Itse en kuitenkaan ryhtynyt vaihtamaan, kun vien auton muutenkin huoltoon, niin saa samalla vaihtaa KYB:n.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän se ole työtä kummempaa. Jos laatikon pistokkeen ruuvi ei ole jumittunut ja riko johdinlevyä niin muutaku ruuvaa menemään. Ja sitte pari muuta huomion arvoista juttua ettei riko kalliita osia ja että hommasta olisi yleensäkin jotain hyötyä.
Onhan noita muutama sata autoa tehty ja suurin osa tullut kuntoon Kybillä. Osaan on vaihdettu turbiinia ja osaan ohjainlaitettakin.

Samassa yhteydessä yleensä tehdään laatikon pesuainekäsittely ja huuhteluöljynvaihto.
Joku mersupurkaamo??
Teeseitsesäästä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Teeseitsesäästä »

Jos ei ole tehny paljoa tämmösiä remonttihommia niin en suosittele. Mutta jos teet niin puhdista vaihelaatikon öljypohjan ympäristö hyvin ja muutenkin auton alusta ettei pääse hiekkaa tippumaan siihen venttiilipöydän päälle kun sitä haalaat auton alta pois.
ne 30 torxi pultit joilla venttiilipöytä on kiini on alumiinia niin ei kannata kovin myltätä niitä. suosittelisin että haet valmiiksi uusia pultteja jos pois otettaessa vähänkään nylppääntyy. Varaa myös sellainen pienikokoinen momentti avain. momentti oli näissä joku 7-8Nm. Kannattaa muutenkin valmistella työpöydät siihen kuntoon että siinä voidaan alkaa tehä tämmönen kirurginen toimenpide. Jotain pahvia alle ja nukkaamatonta paperia kannattaa varata kanssa.
Mitähän siinä muuta, Puhdista se magneetti ja kattele näkyykö mitään metallisilppua siinä öljypohjassa jos näkyy ni moro
MLi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 02.05.2012 23:07
Paikkakunta: Lahtis

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja MLi »

Juu, onhan sitä kaikkea mahdollista tullut tehtyä moottorin ja kytkimen vaihdosta lähtien. Tuo vain on hiukan hankalampi tehdä omassa tallissa kun ei ole hallinosturia, tullut vissiin liian vanhaksi könyämään auton alla.
Avatar
LopE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 12.11.2012 19:30

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja LopE »

Joo tiiän että on vanha ku mikä tämä topic, mutta laitanpahan nyt kuitenkin että mikä tämän vian korjas jos jotain sattuu auttamaan..

Eli kun vaihelaatikkoon vaihettiin KYB-venttiili niin johan alko loota vaihtaa nätisti ja nykytys hävis :)
Avatar
PerttiTee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 06.10.2004 11:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja PerttiTee »

Juuri näin, kannattaa kertoa ongelman ratkaisu vaikka aikaa vähän kuluukin :thumbup:
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

LopE kirjoitti:Joo tiiän että on vanha ku mikä tämä topic, mutta laitanpahan nyt kuitenkin että mikä tämän vian korjas jos jotain sattuu auttamaan..

Eli kun vaihelaatikkoon vaihettiin KYB-venttiili niin johan alko loota vaihtaa nätisti ja nykytys hävis :)
Samoin vika hävisi KYB-ventiilin vaihdolla. Vaihdatin Malliautossa vuosi sitten.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Avatar
Nauti matkasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 01.07.2017 05:30

Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")

Viesti Kirjoittaja Nauti matkasta »

Onko 7-vaihteisessa facelift 2014 E-Mersussa vielä KYB-venttiili?

Oireeni, eli pintakaasulla ja ylämäessä pientä nykimistä, joka ei ole sidonnainen vaihteen vaihtumiseen. Nykii nimenomaan pintakaasulla vedossa ja kun kokeilin lukita ratista esim. nelosen sisään, nykii vedätettäessä. Ei liity vaihteiden vaihtamiseen, vaan on ns. "nypytystä". Samanlaista, kuin että neljäpyttyisestä autosta nelospytty pätkisi (kun on vaikka tulpanjohto huonosti kiinni tai huono kosketus).

Eikö esim. turbiinivika liity nimenomaan nykimiseen vaihteiden vaihdon yhteydessä?
Vastaa Viestiin