Automaattivaihteiston johdinlevy
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 05.08.2010 19:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Automaattivaihteiston johdinlevy
Löytyisikö keltään 5-vaihteiseen sähköiseen automaattivaihteistoon ehjää johdinlevyä käytettynä?
Auto on 220cdi vm.2001
Auto on 220cdi vm.2001
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Paa yv:tä nimimerkki Petehri joka on raptec firman omistaja. sillä on paljon purku osia. Tosin kannattaako ostaa käytettyä levyä ei nuo uudetkaan ole niin kalliita.sitten kannataa vaihtaa samalla se laatikon töpselin läpivienti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Soitappas tuonne http://www.kotinet.com/jm-kone/automaat ... istot.html ja selosta tilanteesi! Saattaa nimittäin olla, että pääset huomattavasti vähemmällä, kuin uskotkaan (ellei se johdinlevy ole silminnähden rikki).
Selostaisin itse, mutta en muista tarkkaan, kun ei ole ollut omasta autosta kyse. Kuulemma kuitenkin lähes kaikki "johdinlevyvikaiset" laatikot ovat tulleet kuntoon yhden anturin puhdistuksella ja öljynvaihdolla (huuhtelu).
Selostaisin itse, mutta en muista tarkkaan, kun ei ole ollut omasta autosta kyse. Kuulemma kuitenkin lähes kaikki "johdinlevyvikaiset" laatikot ovat tulleet kuntoon yhden anturin puhdistuksella ja öljynvaihdolla (huuhtelu).
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Eihän tuossa aloittajan viestissä mainittu mitä vikka on vaan kyseltiin johdin levyä. Toki noita antureita voi putsailla ja öljyjä vaihtaa vaan eipä auta jos johdin levy on sököJVa79 kirjoitti:Soitappas tuonne http://www.kotinet.com/jm-kone/automaat ... istot.html ja selosta tilanteesi! Saattaa nimittäin olla, että pääset huomattavasti vähemmällä, kuin uskotkaan (ellei se johdinlevy ole silminnähden rikki).
Selostaisin itse, mutta en muista tarkkaan, kun ei ole ollut omasta autosta kyse. Kuulemma kuitenkin lähes kaikki "johdinlevyvikaiset" laatikot ovat tulleet kuntoon yhden anturin puhdistuksella ja öljynvaihdolla (huuhtelu).
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Yleensä vikakoodi on kierrosnopeusanturista 3 joka on kiinteänä johdinlevyssä. Vikaa ei korjata "vahingossa" vaan johdinlevyn mukana tulee uusi osa.JVa79 kirjoitti:Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.
Silloin kun pystyy itse tekemään remontit voi kokeilla niin että irrottaa johdinlevyn ja puhdistaa sen antureineen.
Korjaamollakin voi niin tehdä, mutta asiakkaan pitää olla valmis ottamaan se riski ettei vika korjaannukaan puhdistuksella vaan koko homma tehdään toiseen kertaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Tuosta linkistä näkee tuon dealerin minitseman johdin levyn plus paljon muutaJVa79 kirjoitti:Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Väitän vielä tämän kerran, vaikka väitin, etten välitä tästä väitellädealer kirjoitti:
Korjaamollakin voi niin tehdä, mutta asiakkaan pitää olla valmis ottamaan se riski ettei vika korjaannukaan puhdistuksella vaan koko homma tehdään toiseen kertaan.
Hommassa voi käydä myös toisinpäin, kuten minun tuntemassa tapauksessa ja kuulemma monissa muissakin, että ensin vaihdetaan uusi johdinlevy ja hetken päästä sama vika uusii (koska turbiinista irronnut metallipuru tarttuu uudelleen tähän magneettiseen anturiin) ja sen jälkeen anturi puhdistetaan ja laatikko huuhdotaan, jonka jälkeen pelaa paremmin kuin uusi
Ja sitä nimenomaan tarkoitin sillä "vahingolla", että uusi johdinlevy toimii, koska siinä oleva anturi on valmiiksi puhdas ja jos on käynyt niin, että anturi on kerran puhdistettu ja vika on uusinut, jonka jälkeen vaihdettu uusi johdinlevy ja sitten alkanut toimimaan, koska laatikosta on tässä vaiheessa jo ylimääräinen moska poistunut kahden öljynvaihdon vuoksi.
Korostan nyt vielä kuitenkin, että itse en ole koskaan edes vaihtanut itse öljyjä automaattilaatikkoon, vaan nämä ovat kuulopuheita, joihin toistaiseksi vahvasti itse uskon
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Tuosta moskan kertymisestä venttiileihin, niin voisi sanoa, että laatikon pohjalla pitaisi olla mangneetti joka kerää tuon moskan, jos sitä eiole heitetty pois öljyn vaihdon yhteydessä niin kuin usein on tapahtunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Vaihteistoöljyt vaihdetaan aina huuhtelemalla kun vaihdetaan johdinlevy, eipä noissa usein metallipurua ole.
Aina on tullut kuntoon johdinlevyn vaihdolla kun vikakoodi on ollut siitä.
Yhden kerran vaihdettiin takuuseen uusi kun ongelmat jatkuivat, mutta sen ainoan kerran saman vikakoodin aiheutti viallinen vaihteiston ohjainlaite eli turhaa työtä.
Öljypohjassa ei alunperin ole magneettia kaikissa vuosimalleissa, eikä sitä osaamaton korjaamo sinne myöskään öljynvaihdossa lisää.
Aina on tullut kuntoon johdinlevyn vaihdolla kun vikakoodi on ollut siitä.
Yhden kerran vaihdettiin takuuseen uusi kun ongelmat jatkuivat, mutta sen ainoan kerran saman vikakoodin aiheutti viallinen vaihteiston ohjainlaite eli turhaa työtä.
Öljypohjassa ei alunperin ole magneettia kaikissa vuosimalleissa, eikä sitä osaamaton korjaamo sinne myöskään öljynvaihdossa lisää.
oulaistenliikenne.fi
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
Jep näinhän se on, muta olen nänhyt laatikoita joissa se alkuperäisenä on niin se onöljyn vaihdossa heittetty pois.Tuo manneetti kyllä auttaa tuota moskan kertymistä kiertoondealer kirjoitti:Vaihteistoöljyt vaihdetaan aina huuhtelemalla kun vaihdetaan johdinlevy, eipä noissa usein metallipurua ole.
Aina on tullut kuntoon johdinlevyn vaihdolla kun vikakoodi on ollut siitä.
Yhden kerran vaihdettiin takuuseen uusi kun ongelmat jatkuivat, mutta sen ainoan kerran saman vikakoodin aiheutti viallinen vaihteiston ohjainlaite eli turhaa työtä.
Öljypohjassa ei alunperin ole magneettia kaikissa vuosimalleissa, eikä sitä osaamaton korjaamo sinne myöskään öljynvaihdossa lisää.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattivaihteiston johdinlevy
KOKEMUKSESTA. (ei netistä luettua tai mutuja)
Loota meni hätä käytölle 2 päälle, no testeriin pyörintä nopeus ero ei uskottava TJSP kuitenkin viittasi johdin levyyn.
Johdinlevy vaihtoon + uudet öljyt. (tätä epäiltiin viaksi)
Teki saman uudelleen ja epäiltiin viaksi tehdas viallista johdin levyä, takuuseen uusi.
Uudella takuuseen menneellä levylla toimi ja sitten auto kävi toisella pajalla jossa tarkastettiin laatikon toiminta *:rilla ja hienosti pelasi.
Tässä välissä myin auton naapuri kylään ( On foorumilla) uudella omistajalla teki identtisen vian melkein heti.
Sitten puheluita:
Ensimmäinen paja jossa johdin levy vaihdettiin sanottiin että loota luistaa ja siksi vikoo ja se täytyy rempata (3000€) Ei kiitos kun ei varma tieto.
Toinen puhelu pajaan jonka JVa79 maintitsikin yllä. Tunnin puhuin korjaajan kanssa joka oli todella asiallinen ja perehtynyt aiheeseen ja neuvoi miten saadaan toimimaan.
No auto pajalle loota huuhteluun venttiili koneiston pesu sama "viallinen" johdin levy takaisin ja loota alkoi toimimaan loistavasti !
Toimii varmasti vieläkin hienosti. Jos Uusi omistaja tunnistaa itsesnsä voit kertoa miten se nykyään pelaa.
Syy:
Johdin levyn anturissa hienon hienoa purua "normaalia kulumista" tarttui anturiin ja vikoi pyörintä erosta.
Uudet öljyt luotti turbiinista lisää sitä paskaa ja täyttää anturin ja uudelleen vika uusi.
Tässä mallissa ei ollut magneettia pohjalla.
Eli kolmea johdin levyä käytetty paikalla ja nyt mulla muistaakseni on yksi ylimääräinen EHJÄ johdin levy ylimääräisenä."ellei mennyt auton mukana"
Ei herneitä tai muutakaan jos jos jos kun tämä on korostan vielä omakohtainen kokemus.
Loota meni hätä käytölle 2 päälle, no testeriin pyörintä nopeus ero ei uskottava TJSP kuitenkin viittasi johdin levyyn.
Johdinlevy vaihtoon + uudet öljyt. (tätä epäiltiin viaksi)
Teki saman uudelleen ja epäiltiin viaksi tehdas viallista johdin levyä, takuuseen uusi.
Uudella takuuseen menneellä levylla toimi ja sitten auto kävi toisella pajalla jossa tarkastettiin laatikon toiminta *:rilla ja hienosti pelasi.
Tässä välissä myin auton naapuri kylään ( On foorumilla) uudella omistajalla teki identtisen vian melkein heti.
Sitten puheluita:
Ensimmäinen paja jossa johdin levy vaihdettiin sanottiin että loota luistaa ja siksi vikoo ja se täytyy rempata (3000€) Ei kiitos kun ei varma tieto.
Toinen puhelu pajaan jonka JVa79 maintitsikin yllä. Tunnin puhuin korjaajan kanssa joka oli todella asiallinen ja perehtynyt aiheeseen ja neuvoi miten saadaan toimimaan.
No auto pajalle loota huuhteluun venttiili koneiston pesu sama "viallinen" johdin levy takaisin ja loota alkoi toimimaan loistavasti !
Toimii varmasti vieläkin hienosti. Jos Uusi omistaja tunnistaa itsesnsä voit kertoa miten se nykyään pelaa.
Syy:
Johdin levyn anturissa hienon hienoa purua "normaalia kulumista" tarttui anturiin ja vikoi pyörintä erosta.
Uudet öljyt luotti turbiinista lisää sitä paskaa ja täyttää anturin ja uudelleen vika uusi.
Tässä mallissa ei ollut magneettia pohjalla.
Eli kolmea johdin levyä käytetty paikalla ja nyt mulla muistaakseni on yksi ylimääräinen EHJÄ johdin levy ylimääräisenä."ellei mennyt auton mukana"
Ei herneitä tai muutakaan jos jos jos kun tämä on korostan vielä omakohtainen kokemus.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80