ihan näin offtopikkina tähän pensa vs kiiseli vks kierroskoneet jupakkaan, että se on kaikki niin suhteellista. jos alunperin kyseessä on auto, missä on vaikka se 3 litran pensakone, mikä kehittää 200 heppaa ja 300nm vääntöä. vääntöjä motti kehittää lähes tyhjäkäynniltä jo sen 300nm ja tehoja sitten tasaseen kierrosten mukaan. jos sinne sitten laitetaan om606 holsetin 40 superilla ja saadaan lukemiks nyt vaikka esimerkiks 450 heppaa ja 600nm vääntöä. kyseinen kikotin on kierroskone, koska maksimi väännöt on vasta jossain 3500 kierroksen jälkeen ja maksimi tehot 5500 raundin kohdilla. kyllä, se on keirroskone. mutta pitää ottaa huomioon, että kyseinen "kierroskone" kykenee silti kehittään 2000 kierroksen jälkeen enemmän tehoa ja vääntöä, kun alkuperäinen pensakone. tietenkin siihenkin tottuu ja ajossa se sitten tuntuukin siltä kierroskoneelta. mutta jos sitten vielä tämän diiselin jälkeen kokeilis sitä alkuperästä pensakonetta, mikä on niin tasaseen vääntävä ja "hyvällä" laajalla vetoalueella varustettu, niin se se vasta tuntuiskin sellaselta, ettei se vedä ylhäältä, eikä alhaalta.
toki sitä voidaan rakentaa heti heräävä pensa, taikka diiselikonekkin. sellanen, missä on täydet ahtopaineet ja väännöt heti tyhjäkäynniltä. mutta se vaatii rahaa ja kaikkee muutakin ihan eri malliin, kun tollanen perus virittely. esimerkkinä nyt vaikka kiertokangen laakerit, mitkä vois tykätä kyttyrää, jos 3 litranen pensakones kykenis kehittään vaikka 800nm vääntöä heti 600 kierroksen kohdalla. sinnehän tarvis laittaa jytkyt laakerit, erilainen öljypumppu jne jne.
rahaa palaa. pekka perusvirittelijällä ei aina lompakosta löydy liikaa niitä euroja, taikka sitten ei ole osaamista tarpeeks.. siinä kait ne perimmäiset syyt.