MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja napa »

Mesemies89 kirjoitti:
Kuinka niitä kiksejä sitten voi saada RE85 tai bensavehkeistä ? :D
kai niissä on sitä jotain, mistä itse pidän :think: dieselit taas ei herätä mitään intohimoja, kun ne on työkone moottoreita...
Mesemies89 kirjoitti:Eikö siellä mekaanikko-opinahjossa kerrottu, että miksi dieselmoottori on parempi viritysaihio kuin bensamoottori ?
ei ainakaan tuolla kurikan ammattikoulussa, missä joskus harvoin jaksoin poiketa, jos ei ollut mitään parempaa tekemistä... no, tuossa -80 luvulla dieselit nyt oli vielä aneemisempia, kuin nykyään :D
Mesemies89 kirjoitti:Se selviää, kun katselee moottoreiden rakenteita. Dieseleistä jo nyt otetaan enemmän tehoa ja vääntöä kuin vastaavista bensavehkeistä....ja se on vasta alkusoittoa siitä mitä dieselpolttoaineesta voidaan todellisuudessa ottaa ulos....siis polttoaineen ominaisuuksita johtuen.
linkaa nyt malliksi joku 1000 hepan litratehoilla oleva dieseli tähän ensin ja jatketaan sitten aiheesta... ottomoottoreissa tuo on ollut arkipäivää jo yli 20 vuotta...
Mesemies89 kirjoitti:Dieselmoottorissa voidaan täytöstä lisätä ja kasvattaa kuutiotilavuutta rajattomasti jos sikseen tulee. :wink:
nyt rumilus heti hoitoon... tai ota ainakin ne aamulääkkeet, ennen kuin aloitat kirjoittamisen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Ei sitä sitten kaikkia asioita tiedetäkään. Parempi näin, niin ei tule kulttuurishokkia.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Väärin valittua ahdinta ei edes ammattikoulun käynyt nevan asentajaseppä asenna paremmaksi sitten, että hyötysuhde osuu kohdilleen :D

Miksi muuten pitäisi valita vääränlaiset osat kun kaupasta saa pikkurahalla juuri oikeanlaisetkin, jotka vastaavat heti kaasuun, eivätkä aiheuta turhia paineita ?

Melkoinen provoilupäivä taas meneillään. :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.10.2012 17:53

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Turseli »

Tarkotus on se joku vähä reilu pari sattaa heppaa. Ja sitten se että se herräis melko alhaalta. V'*tuttaa ajjaa semmosella mikä herrää vasta 4000 jälkeen.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Turseli kirjoitti:Tarkotus on se joku vähä reilu pari sattaa heppaa. Ja sitten se että se herräis melko alhaalta. V'*tuttaa ajjaa semmosella mikä herrää vasta 4000 jälkeen.

Kyllä sun autossa ( moottorissa ) on jotakin vikaa, jos turbo tulee mukaan vasta 4000 r/min kohdalla.
Alkuperäinen OM 605 turbodieseli lähtee 2000 r/min jo vetämään aika reippaasti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turseli kirjoitti:Tarkotus on se joku vähä reilu pari sattaa heppaa. Ja sitten se että se herräis melko alhaalta. V'*tuttaa ajjaa semmosella mikä herrää vasta 4000 jälkeen.
Minä kokeilisin tuommosella: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1351239301" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Väärin valittua ahdinta ei edes ammattikoulun käynyt nevan asentajaseppä asenna paremmaksi sitten, että hyötysuhde osuu kohdilleen :D

Miksi muuten pitäisi valita vääränlaiset osat kun kaupasta saa pikkurahalla juuri oikeanlaisetkin, jotka vastaavat heti kaasuun, eivätkä aiheuta turhia paineita ?

Melkoinen provoilupäivä taas meneillään. :lol:
no eihän tässä ole mitään optimaalisinta ahdinta kysyttykään, vaan esim. sitä, että toimiiko esim. holset hx35 super mitenkään... jos joku saa sopivasti kaveriltaan tuollaisen hx35 superin, niin ei kais sitä kukaan voi estää kokeilemasta... en minäkään sitä pidä mitenkään hyvänä tuollaiseen 2.5 litraiseen dieseliin, mutta kyllä se varmasti toimii siinä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Minä kokeilisin tuommosella: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1351239301" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
jaa... nytkö sitten vielä ahtaammalla pakopesällä oleva onkin yhtäkkiä parempi (no, on siinä pienempi kompurakin, että ei siinä mitään...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

veskola kirjoitti:Minä kokeilisin tuommosella

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
Jos haluaa laittaa jonkun kaivinkoneen ahtimen niin mikäpä siinä. Niissähän ei ominaisuuksia paljoa tarvitse, riittää kun ahdin toimii kun moottori huutaa 2000rpm koko päivän.

Riippuu vähän myyjästä kuka tietää tai ei.
Kannattanee kysyä useammasta paikasta jos kyselemään alkaa.
Holset siellä lukee..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Solmurauta kirjoitti:
veskola kirjoitti:Minä kokeilisin tuommosella

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
Jos haluaa laittaa jonkun kaivinkoneen ahtimen niin mikäpä siinä. Niissähän ei ominaisuuksia paljoa tarvitse, riittää kun ahdin toimii kun moottori huutaa 2000rpm koko päivän.

Riippuu vähän myyjästä kuka tietää tai ei.
Kannattanee kysyä useammasta paikasta jos kyselemään alkaa.
Kyllähän luulis turbojamyivän liikkeen tietävän niistä. Jos et sitte hae turboja biltemasta tai motonetistä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:
veskola kirjoitti:Minä kokeilisin tuommosella

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
Jos haluaa laittaa jonkun kaivinkoneen ahtimen niin mikäpä siinä. Niissähän ei ominaisuuksia paljoa tarvitse, riittää kun ahdin toimii kun moottori huutaa 2000rpm koko päivän.

Riippuu vähän myyjästä kuka tietää tai ei.
Kannattanee kysyä useammasta paikasta jos kyselemään alkaa.
Kyllähän luulis turbojamyivän liikkeen tietävän niistä. Jos et sitte hae turboja biltemasta tai motonetistä.
Ei yks myyjä voi aina tietää miten nuo toimii missäkin autossa. Eri myyjillä on erilailla kokemusta ja eri näkemyksiä asioista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Turseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.10.2012 17:53

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Turseli »

Mesemies89 kirjoitti:
Turseli kirjoitti:Tarkotus on se joku vähä reilu pari sattaa heppaa. Ja sitten se että se herräis melko alhaalta. V'*tuttaa ajjaa semmosella mikä herrää vasta 4000 jälkeen.

Kyllä sun autossa ( moottorissa ) on jotakin vikaa, jos turbo tulee mukaan vasta 4000 r/min kohdalla.
Alkuperäinen OM 605 turbodieseli lähtee 2000 r/min jo vetämään aika reippaasti.
Kyllähän se siis nyt lähtee sillä vakio puhaltimella heti siinä 2000rpm vetämään. mutta jos laittaa jonkii holsetin 50 niin se kerkii vaan pyörähtää puol kierrosta 4000rpm. sitä tarkoitin edellisellä kommentillani.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

omas 602 konees lähti hx40superi joka oli 12 pakopesällä niin 2500rmp rupes oleen jo kunnolla vetoja. Ei ahdot kumminkaa tapis mutta ahtoja kumminki jo mukavasti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

veskola kirjoitti:
Turseli kirjoitti:Tarkotus on se joku vähä reilu pari sattaa heppaa. Ja sitten se että se herräis melko alhaalta. V'*tuttaa ajjaa semmosella mikä herrää vasta 4000 jälkeen.
Minä kokeilisin tuommosella: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1351239301" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä enemmän, se tietää paremmin nämä asiat.
Mulla on omassa w123 5syl 300 turbodieselissä tuommonen mutta vaan 40/68 kompressori siivellä. Jossain 2300r/min lähtee vetämään kunnolla ja vetää mukavasti noin 4200 r/min asti jolloin ahtopaine alkaa laskemaan. Johtuneeko 4mm pienemmästä siivestä en tiedä mutta tähän moottoriin aika soppelin kokoinen ahdin. 6mm elementit pumppuun on teurastettu väyrysen sähköpumpusta, maks syöttö 90kuutiomilliä. Tehoa ei ole penkissä vielä mitattu mutta arviolta jossain päälle 150 hevosen se on.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ihan näin offtopikkina tähän pensa vs kiiseli vks kierroskoneet jupakkaan, että se on kaikki niin suhteellista. jos alunperin kyseessä on auto, missä on vaikka se 3 litran pensakone, mikä kehittää 200 heppaa ja 300nm vääntöä. vääntöjä motti kehittää lähes tyhjäkäynniltä jo sen 300nm ja tehoja sitten tasaseen kierrosten mukaan. jos sinne sitten laitetaan om606 holsetin 40 superilla ja saadaan lukemiks nyt vaikka esimerkiks 450 heppaa ja 600nm vääntöä. kyseinen kikotin on kierroskone, koska maksimi väännöt on vasta jossain 3500 kierroksen jälkeen ja maksimi tehot 5500 raundin kohdilla. kyllä, se on keirroskone. mutta pitää ottaa huomioon, että kyseinen "kierroskone" kykenee silti kehittään 2000 kierroksen jälkeen enemmän tehoa ja vääntöä, kun alkuperäinen pensakone. tietenkin siihenkin tottuu ja ajossa se sitten tuntuukin siltä kierroskoneelta. mutta jos sitten vielä tämän diiselin jälkeen kokeilis sitä alkuperästä pensakonetta, mikä on niin tasaseen vääntävä ja "hyvällä" laajalla vetoalueella varustettu, niin se se vasta tuntuiskin sellaselta, ettei se vedä ylhäältä, eikä alhaalta.

toki sitä voidaan rakentaa heti heräävä pensa, taikka diiselikonekkin. sellanen, missä on täydet ahtopaineet ja väännöt heti tyhjäkäynniltä. mutta se vaatii rahaa ja kaikkee muutakin ihan eri malliin, kun tollanen perus virittely. esimerkkinä nyt vaikka kiertokangen laakerit, mitkä vois tykätä kyttyrää, jos 3 litranen pensakones kykenis kehittään vaikka 800nm vääntöä heti 600 kierroksen kohdalla. sinnehän tarvis laittaa jytkyt laakerit, erilainen öljypumppu jne jne. :arrow: rahaa palaa. pekka perusvirittelijällä ei aina lompakosta löydy liikaa niitä euroja, taikka sitten ei ole osaamista tarpeeks.. siinä kait ne perimmäiset syyt.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
irppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 20.11.2011 18:25

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja irppa »

Vähän ohi aiheen mutta mites tollasen voimansiirto ja manuaali laatikko kestää tollaset n. 200 hevosen voiman ihan arki ajossa? Ja miten tuota n. 200 hevosta kannattaa lähteä hakemaan
suurenpaa turboa ja lisää syöttöä, pääseekös noilla alkuun?
300 ce 24v
w124 300e
w 126 260 se
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mulla kesti kovaa käyttöä toista vuotta 250-350hv tehoilla (ahdin vaihtui välillä siksi tuo teho haarukka).

kytkin potkulla sitten vaihelaatikko hajos.
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja makeke »

omassa on tuollainen paikoillaan ja digituningin ohjelma...heräilee jossai 2400..
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

makeke kirjoitti:omassa on tuollainen paikoillaan ja digituningin ohjelma...heräilee jossai 2400..
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljo eroa heräämisellä, kun saa paljon vain soppaa. Omas mersus hx40super heräili noilla kierroksilla ja se 12# pakopesällä.
Toki ppd 7mm pumpulla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

makeke kirjoitti:omassa on tuollainen paikoillaan ja digituningin ohjelma...heräilee jossai 2400..
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105" onclick="window.open(this.href);return false;
Missähän moottorissa? Nuohan heräilee jo 1500rpm tuntumissa toyotan jeesusken aikaisessa 2.4litraisessa dieselissä?

Heh, nyt katoin vasta otsikn:D mutta kumminkin, jotain outoo tuossa heräämisessä, kun jakajapumpulla 10mm nestepäällä heräilee nopin alhaalta?
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja makeke »

Öö
stumpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 09.03.2009 18:16
Paikkakunta: Kalajoki

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja stumpe »

Mulle tulossa nyt 7mm elementit pumppuun ja ohjelmointi, sekä hx35:nen #12 pesällä. Tuollainen cummins-tyyppinen pakosarja ja ahtimen oma hukkaportti pidetään käytössä hieman portattuna. Coolerikin vaihtuu hieman virtaavampaan ja putkisto onkin jo ennestään 3tuumasta tavaraa.

Pitäis tulla aika hyvin heräilevä paketti, tosin tuolla ahtimella ei valtavia huipputehoja saa aikaseksi, mutta varmasti ohitustilanteet helpottuu kummasti.

Mitenhän tuo imusarja olisi järkevin toteuttaa? Pitäis saada se putkentulo alaspäin niin ahtoputkikin lyhenisi varmaan metrin tuosta alkuperäisestä.
w202 250tdt
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

...........
Viimeksi muokannut lassi-s, Ma 21.01.2013 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ei v*ttu mitä juttua :lol: muutamat on antaneet erittäin vahvan vaikutelman siitä että ikä riittää hädintuskin mopolla ajamiseen ja on katsottu pari fast&furiousia ja istuskeltu isoveljen taunuksen takapenkillä kuunnellen "isojenpoikien" essonbaarijuttuja turpoloista ja nyt sit huudellaan näitä absoluuttisina totuuksina.

juujuu, dieselit on kolisevia paskoja jotka vaan savuttaa eikä kulje mihinkään.

olen joskus kuullut ohimennen vakiokoneisia hondia ja mazdoja sikanopeina pitävien amisviiksien suusta että mersut on paskoja ja ne vaan ruostuu. bemaritkin on romuja munanjatkeita. pari muuta bensalenkkaria sit viikset vipattaen kumartaa vieressä että toi jäbä tietää aivan kaiken autoista. en olis vaan uskonu että tällä foorumilla joutuu lukeen samantyylistä paskaa mitä tulee 15-18v bensalenkkareiden suusta
Viimeksi muokannut lassi-s, Ma 21.01.2013 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

stumpe kirjoitti:Mulle tulossa nyt 7mm elementit pumppuun ja ohjelmointi, sekä hx35:nen #12 pesällä. Tuollainen cummins-tyyppinen pakosarja ja ahtimen oma hukkaportti pidetään käytössä hieman portattuna. Coolerikin vaihtuu hieman virtaavampaan ja putkisto onkin jo ennestään 3tuumasta tavaraa.

Pitäis tulla aika hyvin heräilevä paketti, tosin tuolla ahtimella ei valtavia huipputehoja saa aikaseksi, mutta varmasti ohitustilanteet helpottuu kummasti.

Mitenhän tuo imusarja olisi järkevin toteuttaa? Pitäis saada se putkentulo alaspäin niin ahtoputkikin lyhenisi varmaan metrin tuosta alkuperäisestä.
Siit het 90asteen silikoonilla alas, olikohan 70mm siin sarjas. Tuleeko minkä kokosta värkkiä ahtoputket?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
stumpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 09.03.2009 18:16
Paikkakunta: Kalajoki

Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?

Viesti Kirjoittaja stumpe »

Eiköhän ne 2,5 tuumasesta väännetä. No perskeles, silleenhän se ois kyllä helpoin laittaa.

Saa nyt nähä jos jaksaa inspiroitua niin tekasis kokonaan uuen plenumin alumiinista.

Vaatii tieten motisa käynnin ennen lopullisia päätöksiä :D
w202 250tdt
Vastaa Viestiin