W211 airmatic madallus (tre)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Onnistuuko Tampereen alueella? Sen verran taustaa, että Veholla Lielahdessa ei onnistu. Ei tietokoneella ja anturihuijauksiin he eivät lähde.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1898
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja tony »

Otas yhteys CDI203 tietää mitä tekee, ja homma toimii :thumbup: ...saat alustasi alas. :wave:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6283
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

CDI203 on tulossa maakuntakierrokselle Tampereen seudulle jossain välis, kysäise jos sopis aikatauluihin. Tai jos on työläs niin käy kyllä sitten erilläänkin tai viet ite 'kuusen alle'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Kokeiltiin madaltaa CDI:n kans tota, madallus onnistukin, mutta kotia ajellessa auto oli taas normi korkeudessa.
En tiedä miksi ei jää madallus muistiin kuin vain hetkeksi. Vikailmoituksia ei ole. Mutta sport2 asennolla alusta ei laske ainoastaa jäykistyy. Tai yhen ainoan kerran se laski mut ei enää sen jälkeen. Menisköhän se vituiks just ton takia? Aiheuttaa päänvaivaa tuo...
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

AirMaticin toiminta: Comfort asennossa normi korkeus ja pehmeys. Sport 1: laskee 18 mm ja samalla iskarit jäykistyy. Sport 2: alusta jäykistyy lisää, mutta EI enää laskeudu. Lisäksi ns.maastoasento nostaa Comfort-asentoa ylemmäksi ja jäykkyys on sama kuin Comfort-asennossa. Ja sitten laskemisesta: Kyllä alustaa voi säätää mieleisekseen STAARILLA.Säätäminen tapahtuu VAIN CONFORT ASENNOSSA. Pitää muistaa ns.Kalibroida säädön jälkeen, muuten palautuu entiselleen. Esim. Huoltotyön jälkeen ei tarvitse kalibroida, vaan täyttää paikat ns.entiseen kalibroituun korkeuteen, (löytyy staarin valikosta). Ja vielä: Veholla ei tosiaan tehdä mitään kyseisiä säätöjä, ei kuulemma pysty ? (lue: ei osata)...ps. eikä se ole anturi huijausta, koska Camper kulmien asteet lasketaan uudelleen... :thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Minusta alustaa ei tarvitse madallella, mutta jos joku semmoista kaipaa niin netissä on ohjeita.

http://mbworld.org/forums/w211-amg/3260 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllä CDI203 tietää, mitä tekee, mutta olisiko unohtunut tallettaa asetukset tms.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juuri noinhan se menee ja vielä kun on suomeksi niin a´vot... :thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Mutta jos suoraan laitat comfortilta sport2 niin kyllähän sen pitäis laskea, vai mitä meinasit?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ripu kirjoitti:Mutta jos suoraan laitat comfortilta sport2 niin kyllähän sen pitäis laskea, vai mitä meinasit?
Miten se laitetaan "suoraan"? Nappihan toimii siten, että kertapainalluksella siirrytään moodista toiseen comfort -> sport1 -> sport2 -> comfort. Jos tarkoitat "suoraan" laittamisella sitä, että painetaan nopeasti kaksi kertaa, niin käsittääkseni auto tekee kyllä ensin sport1-asetukset valmiiksi ja sitten siirtyy sport2-asetusten tekemiseen. Jos edellisten viestin informaatio pitää paikkansa, niin ensimmäinen painallus (sport1) laskee ja toinen painallus (sport2) ei laske.

Kuitenkin, minulla on vahva muistikuva, että ainakin online-manuaalissa (jota ei enää ole) olisi sanottu että sport1 laskee vähän ja sport2 vähän lisää. Täytyypä katsoa mitä painetussa manuaalissa sanotaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Korjataan sen verta, että alusta ei laske kummallakaan sport asetuksella. Nosto toimii ja siitä palautus comfort korkeuteen, sekä sport jäykistys.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13231
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ripu kirjoitti:Kokeiltiin madaltaa CDI:n kans tota, madallus onnistukin, mutta kotia ajellessa auto oli taas normi korkeudessa.
En tiedä miksi ei jää madallus muistiin kuin vain hetkeksi. Vikailmoituksia ei ole. Mutta sport2 asennolla alusta ei laske ainoastaa jäykistyy. Tai yhen ainoan kerran se laski mut ei enää sen jälkeen. Menisköhän se vituiks just ton takia? Aiheuttaa päänvaivaa tuo...
Mitä tarkalleen tarkoitat sillä että "yhden ainoan kerran alusta laski"? Tietenkin se putoaa testerillä säädettäessä, tarkoitatko että jonkinmoisen ajomatkan jälkeen vielä laski mutta ei myöhemmin? En jaksa uskoa että CDI203 olisi unohtanut tallentaa asetukset.

US-malleissa alusta ei laske Sport-asennoissa, kummassakaan jos auto on paikallaan. Laskee vasta vauhdissa. Ei kai sinne väärää maakodiakaan ole voinut lipsahtaa. Ja katsoitko tarkkaan sitä auton käytöstä normiasennosta Sport-asentoon vaihdettaessa? Muutos kestää hetken eikä ole niin kauhean iso, voi jäädä huomaamatta.

Paljonko alustaa alunperin pudoteltiin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Laitetaanpa tänne vaihteekisi jotain...

Eli ko auto kyllä hyväksyi, tallensi uudet
tasot, kulmat(ja madaluskaan ollut mikään kovin iso ~24cm
Useita madaltanut rutkasti enemän...)
Jotain outoa oli jo alun alkuun takapään kohdalla,
Se kun laski aina pari sentiä säädetystä koe lenkin jälkeen
Elikäs madaltui enemän...
Ja kun sen sai viimein jäämään oikean tasoon pysyi siinä
Koe lenkin ja vielä sen jälkeen(yleensä ne missä on ollut jotain talenus onkelmia
Nousevat ylös kun autolla lähtee ajelemaan 100metriä riitänyt)

Kerran laski tarkoitaneen että kerran laski normi tasosta sport asentoon napulan painaluksella muuten vain jäykistyi,
(Lasku eron kyllä huomasi vertaamalla mittoja ennen ja nappulan painamista)
Ja *:ri ei mitään vikaa ilmoitanut myös kaikki mittaus arvot toimi normaliisti,
Varsinaisena tarkoituksena ei ollut airmatikin vikojen selvitys/haku/korjaus,
(Hiukan saman tyylisin onkelmiin törmänyt kertaleen autossa missä oli
Antureita roplattu/huijattu)

Sport napulaan liityen
Maaversio ei oikeen voi muttua
kesken kaiken varsinkin kun siihen ei olenkaan koske

E: syy löytynee kun ajan kanssa tarkistelee kaikki systeemiti mittailee anturit,
Tarkistelee että ei ole mitään lisä boxsja/filtereitä/vastuksia missään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ripu kirjoitti:Korjataan sen verta, että alusta ei laske kummallakaan sport asetuksella. Nosto toimii ja siitä palautus comfort korkeuteen, sekä sport jäykistys.
Kyllä se nyt satavarmasti laskee, kerroin jo miten se oikeasti toimii, lue ohjeita...
Viimeksi muokannut kari v, Su 16.12.2012 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ripu kirjoitti:Mutta jos suoraan laitat comfortilta sport2 niin kyllähän sen pitäis laskea, vai mitä meinasit?
Kyllä, on vain yksi laskutaso Comfortin jälkeen, laskee saman laitat sitten sport 1 tai 2 asennon...
DBFI sanoi tossa yllä, että ei paljon eroa Comfortin ja Sport asennon välillä, mutta kyllähän siinä on aivan valtava ero, ainakin mun autossa. Comfortilla meinaa tulla merisairaaksi, kun taas Sportilla ajo vakauttaa auton tosi jämäkäksi... :thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13231
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kari v kirjoitti:
Ripu kirjoitti:Mutta jos suoraan laitat comfortilta sport2 niin kyllähän sen pitäis laskea, vai mitä meinasit?
Kyllä, on vain yksi laskutaso Comfortin jälkeen, laskee saman laitat sitten sport 1 tai 2 asennon...
DBFI sanoi tossa yllä, että ei paljon eroa Comfortin ja Sport asennon välillä, mutta kyllähän siinä on aivan valtava ero, ainakin mun autossa. Comfortilla meinaa tulla merisairaaksi, kun taas Sportilla ajo vakauttaa auton tosi jämäkäksi... :thumbup:
Tossa olikin jo juttua että aika vaikea laittaa suoraan comfortilta sportille...

Suhteellista onko puolitoista, pari senttiä "valtava" pudotus, omasta mielestäni pieni ja kun auto tekee sen muutoksen vaiheittain niin ei sitä niin helppo ole huomata jos ei ole aiemmin seurannut.

Kysehän oli pelkästään alustan korkeudesta, miksi nostat keskusteluun sen vaikutuksen iskunvaimennukseen tai jousituksen kovuuteen. Vai oletko ajellut liikaa Comfortilla kun sillä on kuskiin tollaset vaikutukset... :)

CDI203 kertoikin että jostain kumman syystä auto ei suostunut napin painalluksesta pudottamaan tasoa kuten normaalisti, uskoisin tuota selitystä enemmän (tämän tapauksen kohdalla) kuin auton ohjekirjaa.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sorry, mutta ainahan nämä aiheet tahtoo vähän levitä, ei nyt kinata muiden ongelmista...
ps. eikös ohje kirjat kuitenkin kerro, mitä tehdas on autoon asentanut ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

kari v kirjoitti:
Ripu kirjoitti:Korjataan sen verta, että alusta ei laske kummallakaan sport asetuksella. Nosto toimii ja siitä palautus comfort korkeuteen, sekä sport jäykistys.
Kyllä se nyt satavarmasti laskee, kerroin jo miten se oikeasti toimii, lue ohjeita...
Niin sen pitäs laskea, kyl mäkin nyt sen teidän. Mutta tässä autossa ei tapahdu noin kun Kari kirjoittaa.
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

DBFI kirjoitti:
kari v kirjoitti:
Ripu kirjoitti:Mutta jos suoraan laitat comfortilta sport2 niin kyllähän sen pitäis laskea, vai mitä meinasit?
Kyllä, on vain yksi laskutaso Comfortin jälkeen, laskee saman laitat sitten sport 1 tai 2 asennon...

Kysehän oli pelkästään alustan korkeudesta, miksi nostat keskusteluun sen vaikutuksen iskunvaimennukseen tai jousituksen kovuuteen. Vai oletko ajellut liikaa Comfortilla kun sillä on kuskiin tollaset vaikutukset... :) .
Sen takia että selostus olis ollu mahd. yksityiskohtainen. Joku ois kuitenki kysyny että jäykistyykö alusta sport modeissa. Mielestäni olennainen tieto.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Nyt kuulostaa siltä, että sun autossa Ripu, on ilmajärjestelmän venttiilin rele jumissa, jota ohjataan sport-napilla, (oletus, ei varma tieto, koska en ole purkanut moista vekotinta). Kompurahan sulla kuitenkin toimii, ja staarilla voi kuitenkin laskea/nostaa ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13231
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kari v kirjoitti:Nyt kuulostaa siltä, että sun autossa Ripu, on ilmajärjestelmän venttiilin rele jumissa, jota ohjataan sport-napilla, (oletus, ei varma tieto, koska en ole purkanut moista vekotinta). Kompurahan sulla kuitenkin toimii, ja staarilla voi kuitenkin laskea/nostaa ?
Mistähän releestä on kyse? Auto kuitenkin nousee mökkiasentoon ja laskee normaalitasolle. Toimiiko tuo eri "releillä"?
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Niinkuin sanoin, en ole varma, mutta haiskahtas, että sport-toiminnon ilman vähentämiselle,(että alusta laskee) ilmapusseista on oma ohjaus, samoin kuin iskarin jäykennyksellekin (iskarien sisällä olevien ns.välilevyjen "kiristämiselle".
On joka tapauksessa aikamoinen "yhdistelmähässäkkä". Täytyypä ruveta etsimään syvempää tietoa, kyllä Wissistä luulis löytyvän...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Itse törmäsin samanlaiseen ongelmaan keväällä kun alko kesärengas aika......yks auto piti saadaan kenttään ja nopeasti.....todella innokas nuoripari oli kyseisen auton omistajana......ja tieten 19 tuuman pyörät ja auto näytti vakiona heidän mielestä kauhealta.....parilla oli tulipalokiire asian kanssa ja kevät on mullakin töiden suhteen kiireinen kun kesälomat painaa päälle.....no siinä ei sitten menneet aikataulut yksiin ja pari olis joutunut odottamaan lauantaista seuraavalle viikonlopulle.....no niin lyötiin aika lukkoon että soitellaan perjantaina ja sovitaan aika....no kun sitten soitin niin enään ei ollut hätä vaan kovin nöyrältä tuntu kaveri puhelimessa.....

Auto tuli pihaan ja piuhat kiinni.....auto alas ja pari kinas keskenään kuinka alas laitetaan......kompromissi ja se oli siinä.....eiku ajamaan lenkki.....

Auto tuli lenkiltä takas pihaan.......mulla hieman hymyilytti.....joka kulma oli vaihtanut paikkaa ja erot oli ihan suuret......pariskunta ei sanonut mitään.....siis ihmetellyt asiaa muutakin että pitäs saada takasin siihen korkeuteen mikä oli testilenkille lähtiessä......

Siinä vaiheessa kysäisin että onko autoa heidän toimesta räplätty......no niinhän selvisi että oli käynyt jollakin kaverin kaverilla ja siellä oli lajiteltu rikkoja ja väännetty tankoja......kuulemma pitää tehdä tilaa renkaalle jotta mahtuu liikkumaan......ja rikoilla saa autoa alemmas.....no siihen sitten perheen kauniimpi osapuoli että mitä minä sanoin......

Otin piuhan pois autosta ja tuumasin että palataan asiaan kun auto on ns. originaali.......

Ei ole kaveria kuulunut ja auto näkyy vielä olevan aika hassun näköisenä kun näkee milloin missäkin sen parkissa......

Eli oliskohan tässäkin tapauksessa tilanne että auto ei ole vakio vastaavassa kunnossa.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja kari v »

No, Sprinterin oletus todennäköinen, ehkä rassattu mekaanisesti alustaa joskus, silloin mahdoton saada staarilla kuntoon...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Se voi olla, täytyy käyttää jossain tutkituttamassa. Auto on ollut uudesta yhellä tyypillä 6 vuotta, sen jälkeen jollain kesän ja nyt tuli mulle tänä kesänä. Voisimpa vaikka koittaa soittaa edelliselle omistajalle, jos saan jotenkin hänen numeronsa vain. Madallettu autoa ei kyllä ole, melkeen 100 varma oon siitä, on se niin korkee.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Noo mulla oli omaa autoa ostaessa paikallaan orkkis tankojen tilalla sellaset säädettävät tangot.
Niitä pyörittämällä autoa pystyi nostaan ja laskeen miten halus, vaikkei orkkis tilanteesta ollut hajuakaan,
mutta aina sitä on voinut starilla säädellä mihin suuntaan vaan ja on pysynyt.

Ja kaikenlaisia viritelmiä on kyllä näkynyt, mutta on ne autot asiakkaiden halutessa aina alas saanut.
Talveksi nostan omani aina ylös, työn puolesta saa muutenkin aurata :D
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja Ripu »

Ripu kirjoitti:Se voi olla, täytyy käyttää jossain tutkituttamassa. Auto on ollut uudesta yhellä tyypillä 6 vuotta, sen jälkeen jollain kesän ja nyt tuli mulle tänä kesänä. Voisimpa vaikka koittaa soittaa edelliselle omistajalle, jos saan jotenkin hänen numeronsa vain. Madallettu autoa ei kyllä ole, melkeen 100 varma oon siitä, on se niin korkee.
Käytin auton teamf40 pajalla ja kaikki oli airmaticissa niinku pitääkin. Ja soittelin edellisen omistajankin kanssa, mitään muutoksia autoon ei ole tehty. Tiedä sitten miksi madallukset ei suostu jäämään muistiin...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ripu kirjoitti:
Ripu kirjoitti:Se voi olla, täytyy käyttää jossain tutkituttamassa. Auto on ollut uudesta yhellä tyypillä 6 vuotta, sen jälkeen jollain kesän ja nyt tuli mulle tänä kesänä. Voisimpa vaikka koittaa soittaa edelliselle omistajalle, jos saan jotenkin hänen numeronsa vain. Madallettu autoa ei kyllä ole, melkeen 100 varma oon siitä, on se niin korkee.
Käytin auton teamf40 pajalla ja kaikki oli airmaticissa niinku pitääkin. Ja soittelin edellisen omistajankin kanssa, mitään muutoksia autoon ei ole tehty. Tiedä sitten miksi madallukset ei suostu jäämään muistiin...
Jos näin niin
Jonain päivän otetaan enemän aikkaa ja koitetaan sitä toista kautta
suoraan ohjelmasta
Mistä ei vielä pitäis noin pienen muutokseen sitä joutua tekemään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jari.gronstrand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 02.09.2019 09:10

Re: W211 airmatic madallus (tre)

Viesti Kirjoittaja jari.gronstrand »

Mikä mahtaa olla se normi korkeus itse onnistuin delphillä säätämään korkeuden mieleiseksi mutta en muista oliko normaali korkeus miten paljon edessä ja takana..? Ja kyseessä 270 w211 farkku
Vastaa Viestiin