MB W140 käyntiongelma
MB W140 käyntiongelma
Tuli tuollainen hommattua kunnostettavaksi ja ongelmana on aaltoileva/"pätkivä" käynti.
Epäilin moottorin johtosarjavikaa ja sellastahan sieltä löyty. Onko tuo johtosarjan hapertuminen tyyppivika ja saako sellaista järkihintaan jostain tilattua, vai rupeanko perkaamaan tuota vanhaa?
Muutamat kuvat vielä Japanin tuliaisesta... Kaikkialla autossa lukee kauheesti AMG, mut eikai toi mikään sellanen ole?
-Apa
Epäilin moottorin johtosarjavikaa ja sellastahan sieltä löyty. Onko tuo johtosarjan hapertuminen tyyppivika ja saako sellaista järkihintaan jostain tilattua, vai rupeanko perkaamaan tuota vanhaa?
Muutamat kuvat vielä Japanin tuliaisesta... Kaikkialla autossa lukee kauheesti AMG, mut eikai toi mikään sellanen ole?
-Apa
Re: MB W140 käyntiongelma
Hittolainen. Märkä päiväuni.
Onko käytetty Star testerissä?
Se osaisi näyttää mikä siellä käyntiä vaivaa.
Virranjakajat auki ja putsaukseen/vaihtoon.
Tulpat uusittu?
Näyttäishän tuo äkkiseltään olevan AMG. Ainakin korisarjan puolesta.
7l M120 konetta ei tosin ole ollut kuin R129 SL:ssä. W/C140 AMG:ssä on 7.3l moottori.
Moottorin johtosarja rapistuu kaikista tämän ikäluokan mersuista. Myös 140:stä.
uuden hintaa en tiedä mutta itse tekemällä ei tule montaa kymppiä maksamaan uusilla liitinnastoilla.
Ei kannata mahdottomia konetta käyttää jos se ei käy kunnolla. Liian kallis korjattava tuo 7l alumiinilohko.
Jos tuo on todellakin 7l eikä normi kuussatku.
Katalysaattorit pois
Tässä linkki omasta kuussatkun konerempasta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... koneremppa" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko käytetty Star testerissä?
Se osaisi näyttää mikä siellä käyntiä vaivaa.
Virranjakajat auki ja putsaukseen/vaihtoon.
Tulpat uusittu?
Näyttäishän tuo äkkiseltään olevan AMG. Ainakin korisarjan puolesta.
7l M120 konetta ei tosin ole ollut kuin R129 SL:ssä. W/C140 AMG:ssä on 7.3l moottori.
Moottorin johtosarja rapistuu kaikista tämän ikäluokan mersuista. Myös 140:stä.
uuden hintaa en tiedä mutta itse tekemällä ei tule montaa kymppiä maksamaan uusilla liitinnastoilla.
Ei kannata mahdottomia konetta käyttää jos se ei käy kunnolla. Liian kallis korjattava tuo 7l alumiinilohko.
Jos tuo on todellakin 7l eikä normi kuussatku.
Katalysaattorit pois
Tässä linkki omasta kuussatkun konerempasta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... koneremppa" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W140 käyntiongelma
Ei ole käytetty, testerit löytyy itseltäkin.
Koneen takaosasta vasemmalle lähtevässä "johtokourussa" on 90% johdoista vauroitunut + noin 5 ruskeaa/mustaa johtoa irrallaan (veikkaisin antureiden maajohdoiksi).
Auto käy nätisti kylmäkäynnistyskartalla, mut anturitietojen perusteella käynti on huonoa. Testeri herjaisi varmaan monestakin anturista, mut nyt se olisi pitkälti tuon johtosarjan takia, joten täytyy korjailla se ensin ja katsoa sit testerillä.
Kai toi on 6L koneella, ainakaan äkkiseltään en löytänyt mitään AMGn lätkää mistään ja eikös 7.0L moottorisissa ole nopeusmittari 300kmh... täs on vaan 260 taulussa.
AMG lukee ainakin moottorinpäällä, kynnyslistoissa, etulipassa, kontissa, ovien lukkojen nupeissa, putkenpäissä ja vanteissa. Lisäks tuhkiksenkannessa on valkosella AMG ja jotain tekstiä. Takalasin kuskinkulmassa on kans joku AMG "tarra".
-Apa
Koneen takaosasta vasemmalle lähtevässä "johtokourussa" on 90% johdoista vauroitunut + noin 5 ruskeaa/mustaa johtoa irrallaan (veikkaisin antureiden maajohdoiksi).
Auto käy nätisti kylmäkäynnistyskartalla, mut anturitietojen perusteella käynti on huonoa. Testeri herjaisi varmaan monestakin anturista, mut nyt se olisi pitkälti tuon johtosarjan takia, joten täytyy korjailla se ensin ja katsoa sit testerillä.
Kai toi on 6L koneella, ainakaan äkkiseltään en löytänyt mitään AMGn lätkää mistään ja eikös 7.0L moottorisissa ole nopeusmittari 300kmh... täs on vaan 260 taulussa.
AMG lukee ainakin moottorinpäällä, kynnyslistoissa, etulipassa, kontissa, ovien lukkojen nupeissa, putkenpäissä ja vanteissa. Lisäks tuhkiksenkannessa on valkosella AMG ja jotain tekstiä. Takalasin kuskinkulmassa on kans joku AMG "tarra".
-Apa
Re: MB W140 käyntiongelma
On ja ehkä saa. Haulla löytyy lisää.Apa kirjoitti:Onko tuo johtosarjan hapertuminen tyyppivika ja saako sellaista järkihintaan jostain tilattua, vai rupeanko perkaamaan tuota vanhaa
Jos testeri on ja testattu, ja vika edelleen sekä todettu ongelma visuaalisesti niin mikä on sinun kysymys?Apa kirjoitti:Ei ole käytetty, testerit löytyy itseltäkin.
Koneen takaosasta vasemmalle lähtevässä "johtokourussa" on 90% johdoista vauroitunut + noin 5 ruskeaa/mustaa johtoa irrallaan (veikkaisin antureiden maajohdoiksi).
Anteeksi suorasukainen lähestyminen mutta tämä on mersufoorumin politiikka tänään .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB W140 käyntiongelma
Lähinnä kiinnosti tietää onko tuo johtosarjaongelma tyyppivika ja mistä niitä on muut ongelmaan törmänneet ostaneet, vai onko menny kolvihommiks.
Testeri oli tänään mukana (autocom), mut jäi mersun-pistoke pois salkusta, joten ei päässy kokeileen saako sillä autosta jotain dataa pihalle. Sit huomasin ton johto-ongelman, joten siitä luultavasti saattaa osa ongelmista johtua.
Politiikka ei kiinnosta, vaan autot. Ja ei se touhu noilla itelle tutummilla foorumeilla eroo tästä mitenkään
Testeri oli tänään mukana (autocom), mut jäi mersun-pistoke pois salkusta, joten ei päässy kokeileen saako sillä autosta jotain dataa pihalle. Sit huomasin ton johto-ongelman, joten siitä luultavasti saattaa osa ongelmista johtua.
Politiikka ei kiinnosta, vaan autot. Ja ei se touhu noilla itelle tutummilla foorumeilla eroo tästä mitenkään
Re: MB W140 käyntiongelma
Jees, ite tilasin M119 E420 johtosarjan jenkeistä.
On niitä tinailleet, mutta hae Mika T:n viesteistä sieltä löytyy asiaa 12 pyttysen johdoista
On niitä tinailleet, mutta hae Mika T:n viesteistä sieltä löytyy asiaa 12 pyttysen johdoista
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB W140 käyntiongelma
Niin viel Klubilla on joku isä-poika yhistelmä ketä ajelleet tuollaisella, Ahveniston radalla etenkin. Lisäksi tutulla on Kouvolassa 420 joka on sitä wanhaa sarjaa eli S420 Coupe, ei CL420.
Hän muuten sai museotarkastettua 1982 japanin-380 SECin luojan päivämäärällä 1.1.2013. Onkohan noita kasikakkosia MR kilvissä muita...
Hän muuten sai museotarkastettua 1982 japanin-380 SECin luojan päivämäärällä 1.1.2013. Onkohan noita kasikakkosia MR kilvissä muita...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB W140 käyntiongelma
Pikkusen saatiin tänään hommia eteenpäin. Tähän autoon on jo vaihdettu uusi johtosarja siitä "kampaliittimeltä" suuttimille... ja mihin muualle meneekin, joten se on ok.
Tuo Ecuilta tuleva johtosarja on ihan entinen ja nyt on purettu romut pois edestä, et pääsee tekeen boxienkannoilta asti uudet piuhat.
Ainoa, mist ei oo vielä aavistustakaan on noi irralliset ruskeet/mustat johdot. Helpottaisi, jos joku tietäisi onko ne maadoituksia, joiden pitäisi olla tuossa kuvassa näkyvässä maadoituspultissa kiinni, vai onko ne joitain muita piuhoja? Jos jollain on sähkökaaviot tälläisen vehkeeseen, niin olisin kiitollinen! Koitin kyllä foorumilta etsiä, mut en löytänyt.
Kuva irrallaan olevista johdoista:
Tuo Ecuilta tuleva johtosarja on ihan entinen ja nyt on purettu romut pois edestä, et pääsee tekeen boxienkannoilta asti uudet piuhat.
Ainoa, mist ei oo vielä aavistustakaan on noi irralliset ruskeet/mustat johdot. Helpottaisi, jos joku tietäisi onko ne maadoituksia, joiden pitäisi olla tuossa kuvassa näkyvässä maadoituspultissa kiinni, vai onko ne joitain muita piuhoja? Jos jollain on sähkökaaviot tälläisen vehkeeseen, niin olisin kiitollinen! Koitin kyllä foorumilta etsiä, mut en löytänyt.
Kuva irrallaan olevista johdoista:
Re: MB W140 käyntiongelma
Ruskeat on järjestään kaikki maajohtoja. Mutta jos niissä on jonkun värisiä raitoja niin en kyllä tarkistamatta niitä yhdistäisi maihin.
Re: MB W140 käyntiongelma
Kyllä ainakin osassa on jonkinväristä raitaa. Kaikki on vaan juurikin tuostakohtaa poikki/irti ja mitään irrallista päätä ei näy missään.
Re: MB W140 käyntiongelma
Täällä ois toistaiseksi ylimääräisenä 600 johtosarja en ole kyllä varma onko uudemmasta vai vanhemmasta mallista
Re: MB W140 käyntiongelma
Tänään homma eteni taas jonkinverran. Johtosarja on nyt kunnossa ja oli jo ennenkun koko nippu perattiin auki
Vialiset piuhat oli Mafien johtoja ja ne oli jo uusittu. Noi paskat piuhat oli vaan jätetty noihin nippuihin hämäämään silmiä Itse korjaukset oli muuten tehty asiallisesti Eculootan alapuolella.
Nyt ollaan siis takaisin lähtöruudussa, eli auto käy hienosti tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla käynti rupee tasaisesti aaltoileen.
Keskiviikkona olis tarkotus Starilla vähä ihmetellä, mikäli saan sen lainaan... en tosin ole koskaan moista käyttänyt, mutta eipä se varmaan mahdotonta ole. Sit voidaan olla taas viisaampia ongelman suhteen.
Huominen on pyhitetty W113-projektille
Vialiset piuhat oli Mafien johtoja ja ne oli jo uusittu. Noi paskat piuhat oli vaan jätetty noihin nippuihin hämäämään silmiä Itse korjaukset oli muuten tehty asiallisesti Eculootan alapuolella.
Nyt ollaan siis takaisin lähtöruudussa, eli auto käy hienosti tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla käynti rupee tasaisesti aaltoileen.
Keskiviikkona olis tarkotus Starilla vähä ihmetellä, mikäli saan sen lainaan... en tosin ole koskaan moista käyttänyt, mutta eipä se varmaan mahdotonta ole. Sit voidaan olla taas viisaampia ongelman suhteen.
Huominen on pyhitetty W113-projektille
Re: MB W140 käyntiongelma
Nyt on mese kunnossa. Vika oli Mafeissa.