C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Moi vaan.
Nyt on tullut suunniteltua tässä jonkin aikaa autonhakureissua germaaniaan loppuvuodelle ja ei auta, tuollainen C43 AMG häiritsee yöunia jatkuvalla syötöllä. Yritin haeskella foorumilta juttua ko. mallista vaan aika laihoiksi jäi tulokset joten ajattelin nyt panna ratkottavaksi kysymyksiä vähän laajemmalti tuosta tekniikasta.
Mahtaneekohan tuo M113-pata olla pääpiirteissään sama tuossa ceessä kuin noissa muissa? Piirun verranhan tuossa on kuitenkin ruutia enemmän. Tuolla tuskin veivaa puolen millin kerhoon pelkästään perushuolloilla mutta jos jotain isompaa sattuisi kajahtamaan, niin onko tuo aivan avaruustekniikkaa korjaamisen suhteen? Onko noissa kaseissa ollut laajemmalti mannertenvälistä vianetsintää vaativia sähköpuolen ongelmia?
Toisena kysymysmerkkinä on tuo 722.6 lootikko, mitä noissa ilmeisimmin kaikissa käytetään. Eikös tuo ole jo se lodju joka sisältää sen kuuluisan kulutusosan nimeltä sähköhydrauliikkaohjainlaite á ~1,5 k€. Muutenhan tuon pitäisi oletettavasti kukkua öljynvaihtojen avulla sentään parin satkun paremmalle puolen..? Osaako joku vielä sanoa, eroaako tuo miltään osin noista muiden mallisarjojen vastaavista laatikoista?
Mätätilannehan noista kannattanee myös syynätä erikoisen tiheällä kammalla. Tuleeko mieleen muita W202-tyyppivikoja, mitkä kannattaisi pitää mielessä? Ei kai noissa sentään mitään tasonsäätöä käytetä? Moottorin johtosarjathan noissa loppupään kikkareissa pitäisi kaiketi olla jo paranneltua materiaalia.
Eikun vaan vinkkejä ja kokemuksia tulemaan jos foorumilaisilta löytyy kokemuksia tuosta kyseisestä automallista tai noista muista ns. sisarmalleista. Ostaakko vai eikö ostaakko, siinä vasta puluma.
Nyt on tullut suunniteltua tässä jonkin aikaa autonhakureissua germaaniaan loppuvuodelle ja ei auta, tuollainen C43 AMG häiritsee yöunia jatkuvalla syötöllä. Yritin haeskella foorumilta juttua ko. mallista vaan aika laihoiksi jäi tulokset joten ajattelin nyt panna ratkottavaksi kysymyksiä vähän laajemmalti tuosta tekniikasta.
Mahtaneekohan tuo M113-pata olla pääpiirteissään sama tuossa ceessä kuin noissa muissa? Piirun verranhan tuossa on kuitenkin ruutia enemmän. Tuolla tuskin veivaa puolen millin kerhoon pelkästään perushuolloilla mutta jos jotain isompaa sattuisi kajahtamaan, niin onko tuo aivan avaruustekniikkaa korjaamisen suhteen? Onko noissa kaseissa ollut laajemmalti mannertenvälistä vianetsintää vaativia sähköpuolen ongelmia?
Toisena kysymysmerkkinä on tuo 722.6 lootikko, mitä noissa ilmeisimmin kaikissa käytetään. Eikös tuo ole jo se lodju joka sisältää sen kuuluisan kulutusosan nimeltä sähköhydrauliikkaohjainlaite á ~1,5 k€. Muutenhan tuon pitäisi oletettavasti kukkua öljynvaihtojen avulla sentään parin satkun paremmalle puolen..? Osaako joku vielä sanoa, eroaako tuo miltään osin noista muiden mallisarjojen vastaavista laatikoista?
Mätätilannehan noista kannattanee myös syynätä erikoisen tiheällä kammalla. Tuleeko mieleen muita W202-tyyppivikoja, mitkä kannattaisi pitää mielessä? Ei kai noissa sentään mitään tasonsäätöä käytetä? Moottorin johtosarjathan noissa loppupään kikkareissa pitäisi kaiketi olla jo paranneltua materiaalia.
Eikun vaan vinkkejä ja kokemuksia tulemaan jos foorumilaisilta löytyy kokemuksia tuosta kyseisestä automallista tai noista muista ns. sisarmalleista. Ostaakko vai eikö ostaakko, siinä vasta puluma.
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Ostaahan kannattaa ehdottomasti, onhan tuo persoonallinen laitos. Huono puoli taitaa vaan olla se, että hyvät on nykään(kin) varmasti tosi harvassa, koska vuonna 2008 eli 3 vuotta sitte ei löytynyt minua tyydyttävää C36:sta tai C43:sta, jos ei ois maksanu 20 000 € siitä. Kyllä nytkin _hyvästä_ vähän ajetusta pitänee maksaa pitkästi yli kymppi... Tiedä sitte onko sen väärti, kun nekin taitaa olla siinä iässä että jotain kallista saa vaihtaa joka tapauksessa.
Eli korjaan mielipidettä sen verran: Ostaahan kannattaa ehdottomasti, kunhan ei osta halvinta tai huonoa. Kyllä C43 on ainakin minun silmissä yhä edelleen yks makeimmista paketeista, mitä AMGgi on tehny ja varmaan tulee tekemäänkään. Vielä designon jakkaroilla ja kaikilla varusteilla, nams... Se on pirun hieno sleepperi-muskeli, mistä ei voi kyllä ideasta tajuta mitään ennen kun on testannu.
Eli korjaan mielipidettä sen verran: Ostaahan kannattaa ehdottomasti, kunhan ei osta halvinta tai huonoa. Kyllä C43 on ainakin minun silmissä yhä edelleen yks makeimmista paketeista, mitä AMGgi on tehny ja varmaan tulee tekemäänkään. Vielä designon jakkaroilla ja kaikilla varusteilla, nams... Se on pirun hieno sleepperi-muskeli, mistä ei voi kyllä ideasta tajuta mitään ennen kun on testannu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Minä taipuisin tässä hetkessä ja tilanteessa CLK430:een.
Kokemusta on ystävän tuollaisesta 2000 mallisesta ja varsin kiva peli, koneessa ihan tarpeen jerkkua ja ajettavuus kohtuullinen (vaikka jääkin ahvenistolla 2sek 1.8t 150hv A4 audille ).
Mielestäni CLK on sopivasti ajaton muotoilultaan ja moni tietämätön ja tietäväkin luulee autoa uudeksi malliksi.
Osia tuohon löytyy hyvin jos tarve vaatii.
C on varmasti ketterämpi mutta vastaavasti "heiveröisempi" tuntumaltaan....E sarjaankin voisin kallistua.
ML on sitten herraskansan kulkine ja siihen riittää vallan hyvin mielestäni ajo-ominaisuuksien puuttuessa joku 2L bensa kone...
Noista vaihtoehdoista C tai CLK (1).
t:E420.
.
Kokemusta on ystävän tuollaisesta 2000 mallisesta ja varsin kiva peli, koneessa ihan tarpeen jerkkua ja ajettavuus kohtuullinen (vaikka jääkin ahvenistolla 2sek 1.8t 150hv A4 audille ).
Mielestäni CLK on sopivasti ajaton muotoilultaan ja moni tietämätön ja tietäväkin luulee autoa uudeksi malliksi.
Osia tuohon löytyy hyvin jos tarve vaatii.
C on varmasti ketterämpi mutta vastaavasti "heiveröisempi" tuntumaltaan....E sarjaankin voisin kallistua.
ML on sitten herraskansan kulkine ja siihen riittää vallan hyvin mielestäni ajo-ominaisuuksien puuttuessa joku 2L bensa kone...
Noista vaihtoehdoista C tai CLK (1).
t:E420.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Tommonen clk430 vähän himottas rataharraste leluks. Mua kiinnostaskin miten noi koneet kestää ja osien saatavuus/hinta?
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Oon täysin samaa mieltä, koska omistin vielä vuosi sitten kyseisen kapistuksen. Ja multakin tultiin moneen otteeseen kysymään suurinpiirtein, että onko auto tämän vuoden mallia. Olinhan toki muokannut auton ulkoasua, joten ihmisten harhautus oli onnistunut. Tässä vielä elvistelykuvaLopenUupunut kirjoitti: Mielestäni CLK on sopivasti ajaton muotoilultaan ja moni tietämätön ja tietäväkin luulee autoa uudeksi malliksi.
.
Sitä minä oon tuumannu, että mitä eroa perus 4,3 koneella on tuohon amg:n 4,3:een. Kyseessähän lienee sama motti pääosin, mutta millä konstein amg-versioon on saatu se reilu 40 heppaa lisää? Onko mm. kannet erilaiset?
Mitä minä oon tuosta koneesta kuullu juttua, niin luotettavaksihan sitä on kehuttu. Eikä mullakaan ollut sen kanssa kuuden vuoden aikana isompia murheita, mitä nyt ilmamassamittarin ja kampiakselin asentoanturin jouduin uusimaan. Ja taloudellinenhan tuo kone on litroihin nähden, mutta jos meinaat sitä ratakäyttöön rakentaa, niin sillä tuskin on merkitystä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
eipä oo kulutuksella mitään merkitystä ja siis tämänkin meinasin ahtaa, kun kuitenkin tarvii tehot saada sinne 500hp+.
Sattu vaan silmään tälläinen vaihtoehto kun ollut jo ls/lq konetta himoitsemaan, tässä olis vaan jo siedettävä koppakin samassa niin pääsis takaisin mersukantaan ja ei tuolla liikaa mersuja radalla/driftingissä ole.
Jos oikein ymmärtänyt niin toi kone kestäis pienet ahdot ja loput menee motorsport riskillä.
Noo katotaan nyt mikä se seuraava kohde on kunhan saa ton Nismon myytyä pois...
Sattu vaan silmään tälläinen vaihtoehto kun ollut jo ls/lq konetta himoitsemaan, tässä olis vaan jo siedettävä koppakin samassa niin pääsis takaisin mersukantaan ja ei tuolla liikaa mersuja radalla/driftingissä ole.
Jos oikein ymmärtänyt niin toi kone kestäis pienet ahdot ja loput menee motorsport riskillä.
Noo katotaan nyt mikä se seuraava kohde on kunhan saa ton Nismon myytyä pois...
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Nuo M112 ja M113 ovat "pommin"varmoja moottoreita. Kuten aziz jo mainitsi, mahdolliset anturi ja maf vaivat? Tiuhat öljynvaihto välit takaavat pitkän iän mosalle. Laatikot kestäviä. Esim(w210 E55,ssa CL600 laatikko) , uskoisin C43 laatikonkin olevan "vahvistettu"?
430 ja 43 AMG moottorit eroavat kansien työstöllä ja nokka-akseleilla (ehkä venttiilien koko). Saattaa myös ecu olla "päivitetty". Kun taas M113 5,0 ja 55 AMG ero on stroukki alakerta ja kansien sekä muut muutokset,kuten C43 kohdalla. ps .Korjatkaa,jos meni ihan "plutoon".
T.AP
430 ja 43 AMG moottorit eroavat kansien työstöllä ja nokka-akseleilla (ehkä venttiilien koko). Saattaa myös ecu olla "päivitetty". Kun taas M113 5,0 ja 55 AMG ero on stroukki alakerta ja kansien sekä muut muutokset,kuten C43 kohdalla. ps .Korjatkaa,jos meni ihan "plutoon".
T.AP
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Tuubista löytyy joku pätkä remmiahetusta 430:stä, taisi olla 500 heppanen laitos.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Tää kyl alkaa koko ajan enemmän kiinnostamaan. Mulla varsinaisesti olekkaan tohon uudeks rataleluks kun 2-3 vaihtoehtoa.
Ei tuolta tubesta kauhean fiksuja pätkiä löydy Onkohan missään jtn. rakentelu/viritys juttuja vai onko niitä kukaan enempiä laitellu edes?
Ei tuolta tubesta kauhean fiksuja pätkiä löydy Onkohan missään jtn. rakentelu/viritys juttuja vai onko niitä kukaan enempiä laitellu edes?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Jos kyseisiä moottori vaihtoehtoja olet toteuttamassa. Niin jatkojalostus on arvokasta. Ko. koneisiin on olemassa viri-moottorinohjainta, virinokkia, peltisarjaa, ahdin paketteja, kansia voi hifistellä esim. venat. Ja jos haluaa vaparina pitää, sitten korkeempi puristeista mätäsarjaa, läppärunkoa.yms.SK kirjoitti:Tää kyl alkaa koko ajan enemmän kiinnostamaan. Mulla varsinaisesti olekkaan tohon uudeks rataleluks kun 2-3 vaihtoehtoa.
Ei tuolta tubesta kauhean fiksuja pätkiä löydy Onkohan missään jtn. rakentelu/viritys juttuja vai onko niitä kukaan enempiä laitellu edes?
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Vaparivoima on pirun kallista = eli ahdettuna tietysti. Tuolta yritin kovasti kaivellakin jo osien hintoja ja kieltämättä vähän arvokkaita tosin en kyl löytäny mitään fiksua sivua edes, mutta onhan se joka koneen viritys kallista.
Kaikkiin koneisiin kuitenkin pitää männät,kanget jne laittaa jos voimaa haluaa.
Sillä tässä vaihdankin koko harrasteautoa kun alkas olemaan niin ylävireinen(hankala ajaa) toi nykyinen...
Kaikkiin koneisiin kuitenkin pitää männät,kanget jne laittaa jos voimaa haluaa.
Sillä tässä vaihdankin koko harrasteautoa kun alkas olemaan niin ylävireinen(hankala ajaa) toi nykyinen...
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
yksi etu noissa moteissa on. kun ovat ns."ahdinpohjaisia".. eli matalapuristeisia. siksi niihin käy "bolt on" ahdinkamat. asia kandee tarkistaa moottorikohtaisesti. niin helvetti. jos jostain saat viela brabus alakerran, niin sutiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!SK kirjoitti:Vaparivoima on pirun kallista = eli ahdettuna tietysti. Tuolta yritin kovasti kaivellakin jo osien hintoja ja kieltämättä vähän arvokkaita tosin en kyl löytäny mitään fiksua sivua edes, mutta onhan se joka koneen viritys kallista.
Kaikkiin koneisiin kuitenkin pitää männät,kanget jne laittaa jos voimaa haluaa.
Sillä tässä vaihdankin koko harrasteautoa kun alkas olemaan niin ylävireinen(hankala ajaa) toi nykyinen...
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Pe 15.02.2013 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
OT .laittaa kerralla V12 6,0 padan. palanssi voi olla keulavoittoinen.AP-race/lake kirjoitti:yksi etu noissa moteissa on. kun ovat ns.ahdinpohjaisia.. eli matalapuristeisia. siksi niihin käy "bolt on" ahdinkamat. asia kandee tarkistaa moottorikohtaisesti. niin helvetti. jos jostain saat viela brabus alakerran, niin sutiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!SK kirjoitti:Vaparivoima on pirun kallista = eli ahdettuna tietysti. Tuolta yritin kovasti kaivellakin jo osien hintoja ja kieltämättä vähän arvokkaita tosin en kyl löytäny mitään fiksua sivua edes, mutta onhan se joka koneen viritys kallista.
Kaikkiin koneisiin kuitenkin pitää männät,kanget jne laittaa jos voimaa haluaa.
Sillä tässä vaihdankin koko harrasteautoa kun alkas olemaan niin ylävireinen(hankala ajaa) toi nykyinen...
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Toihan se olis hyvä jos kerta on ahdinpohjasia. Paljonhan siinä m113 kompressor koneessa on puristukset ja ahdot?
En muuten kyllä löydä oikein mistään esim. mäntiä....jostain jenkkifoorumilta lueskelin niin 3-5kilotaalaa maksas. Alkaa kyl mieli rauhottua noitten mersun koneitten suhteen Kyl noihin nissaneihin ja jenkkikoneisiin vähän eri hintaluokassa osat.
Niin siis 6,0ltr alunperin meinasin mut v8 ja gm ja pahalta näyttää et siinä pysynkin. Tai sit hommaa tommosen w208, ahtaa ja räjäyttää minkä jälkeen ostaa sen ls:n :DD Noo tutkitaan ja tosiaan linkkejä mieluusti saa laittaa.
Yks tietysti oli r129 500sl eli onkos se m119 jos sellasen projektikuntoisen jostain löytäs halvalla, mut siihen kait pitäs ruisku ja moottorinohjaukset heti alkuun tehä. eikös siinä ollut vielä ke-jetti?
En muuten kyllä löydä oikein mistään esim. mäntiä....jostain jenkkifoorumilta lueskelin niin 3-5kilotaalaa maksas. Alkaa kyl mieli rauhottua noitten mersun koneitten suhteen Kyl noihin nissaneihin ja jenkkikoneisiin vähän eri hintaluokassa osat.
Niin siis 6,0ltr alunperin meinasin mut v8 ja gm ja pahalta näyttää et siinä pysynkin. Tai sit hommaa tommosen w208, ahtaa ja räjäyttää minkä jälkeen ostaa sen ls:n :DD Noo tutkitaan ja tosiaan linkkejä mieluusti saa laittaa.
Yks tietysti oli r129 500sl eli onkos se m119 jos sellasen projektikuntoisen jostain löytäs halvalla, mut siihen kait pitäs ruisku ja moottorinohjaukset heti alkuun tehä. eikös siinä ollut vielä ke-jetti?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
ahtaamattomassa M113 55,n puristus-suhde 9:1 ja muissa 10:1. eli hommaa M 113 55 AMG KOMPRESSOR moottori. ps. laitan linkkejä,jos jotain mielenkiintoista tulee eteeni,SK kirjoitti:Toihan se olis hyvä jos kerta on ahdinpohjasia. Paljonhan siinä m113 kompressor koneessa on puristukset ja ahdot?
En muuten kyllä löydä oikein mistään esim. mäntiä....jostain jenkkifoorumilta lueskelin niin 3-5kilotaalaa maksas. Alkaa kyl mieli rauhottua noitten mersun koneitten suhteen Kyl noihin nissaneihin ja jenkkikoneisiin vähän eri hintaluokassa osat.
Niin siis 6,0ltr alunperin meinasin mut v8 ja gm ja pahalta näyttää et siinä pysynkin. Tai sit hommaa tommosen w208, ahtaa ja räjäyttää minkä jälkeen ostaa sen ls:n :DD Noo tutkitaan ja tosiaan linkkejä mieluusti saa laittaa.
Yks tietysti oli r129 500sl eli onkos se m119 jos sellasen projektikuntoisen jostain löytäs halvalla, mut siihen kait pitäs ruisku ja moottorinohjaukset heti alkuun tehä. eikös siinä ollut vielä ke-jetti?
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Moro meni kaikki hihnat CLK 320 aut -97 w208. Prkl auto jäi keskelle kaupunkia, kerkesin parkkiin ajaa. Voikohan tota autoo hinata? Ei ollu kunnon lamppua, montako hihnaa siellä on?
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
En ole omistanut kyseistä värkkiä, mutta tod.näk. yksi hihna. Automaattia ei paljoo kannattais hinata. Onko vakuutuksissa hinausturvaa?jere_ kirjoitti:Moro meni kaikki hihnat CLK 320 aut -97 w208. Prkl auto jäi keskelle kaupunkia, kerkesin parkkiin ajaa. Voikohan tota autoo hinata? Ei ollu kunnon lamppua, montako hihnaa siellä on?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Taitaa olla tasan yksi hihna.jere_ kirjoitti:Moro meni kaikki hihnat CLK 320 aut -97 w208. Prkl auto jäi keskelle kaupunkia, kerkesin parkkiin ajaa. Voikohan tota autoo hinata? Ei ollu kunnon lamppua, montako hihnaa siellä on?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: C43/E/CLK/ML430 tekniikka-asiaa
Jepsis Ei oo hinausturvaa mutta pitää soittaa hinurille, varmaan sen 150ekee ottaa. On nuo roiskeläpätkin niin matalalla että ei autotrailerille mene varmaan kunnolla. Edit: Joo olikin hinausturva. Hyvä homma kun ilmanen kaikinpuolin tuo hinausturva. Joo yhellä hihnallahan se on ja oli pettäny/lohennu reuna tuo tuki hihnapyörä(mikä onkaan oikealtaan nimeltään).