RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Voihan prkl menin laittaan resursia laatikkoon ja sekasinhan se meni jää ykkönen päälle W/S ohjelma valitsin ei toimi vikavalo sytty ja kaikki päin vi...tua kaikkia saat...nan paskaa sitä kokeileeki no omapahan on vika
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

:shock: No voihan persuus. Oliko aine sitä automaattilaatikkoon tarkoitettua? Toimiko uudelleen käynnistyksen jälkeen ollenkaan? Minkä takia laitoit sen tökötin laatikkoon, eli oireiliko se loota aiemmin mitenkään? Mielenkiinnosta kyselen, koska hommasin toisen purkin, jonka ajattelin laittaa seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä lootaan hoidoksi. Piuhan nokassahan tuo selviää mikä sen vikatilan aiheutti, mutta vähän tunnostaa että joko tuo töhnä ei ole sekoittunut kunnolla tai jäänyt kierroslukuantureihin sen jo siellä olevan mujun sekaan. Olihan auto käynnissä lisäyksen aikana ja ajoa sen jälkeen tovin käyden kaikki vaihteet läpi? Oliko nuo lootaöljyt miten kauan pyörineet?
Taidanpa käyttää venttiilipöydän irti seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä ja tarkastaa itekkin nuo nopeusanturit, onko se tökötti tarttunut niihin. Ihme homma kun toisilla se parantaa lootan toimintaa ja toisilla pistää juntturaan :problem:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... g.php?c=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitähän on kasa erilaisia ja samat käyttöohjeet mutta eri hinta.Mistä tietää mitä ostaa diesel/bensa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siinä on muuten esimerkki maailman paskimmista nettisivuista, ostohalut karisivat sitä mukaa kun klikkailin hyödyttömiä linkkejä. Onnea vain kauppiaalle :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Päivitähän Jomppe mitä diagnoosia laatikosta saa irti ja mitä siellä on tapahtunut, vaikka kuvien kera. Jos tuo tökötti oikeasti on saanut jotain hajalle tuolla, niin onpahan myös sitä negatiivista aineesta mitä se saattaa saada aikaan. Aineesta kun on omakohtaisesti pelkkää hyvää sanottavaa jo muutaman tuhannen kilometrin ajalta.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

No ni vikakoodit luettiin P2232 ja P2503 sieltä löyty. Mutta mutta että tämä ois mahollisimman ihmeellistä ni ku noi nollattiin nii auto pelaa taas. Kävin tuossa ajeleen sellasen 100km eikä mitään vikaa käsittämätöntä.

Kaikkihan alko siitä että tänään postissa tuli Resurs AT 50ml purkki huolella luin käyttöohjeet ja toimin niiden mukaan...lähdin pihalta ajamaan ekat 200m auto toimii normisti sitten alkoi vaihteet vatkaan miten sattuu pientä ja isoa W/S valitsin lakkaa pelaamasta pysättän auton sammutan ja käynnistän paikallaan W/S valitsin pelaa mutta "tiptronic" ei vain asento D ja R lähden ajamaan luistaa aivan helvetisti vaihtaa isompa vasta 4000rpm silloinki luistamalla reilusti ja taas vaihteet vatkaa eestakas miten sattuu tässä vaiheessa takana n.15km. Sammutan ja käynnistän toisen kerran enää ei toimi W/S nappi eikä pakki vain asento D ja N menee hermot ja annan löylyä niin että Hankookki savuaa.....Auto vika tilaan...sitte nilikutin n.20km 40km/h kotiin aivan raivona. Soitin kaverille jolla Autocomi josta nuo koodit on peräsin nollattiin ja auto taas kunnossa.

Entiiä mitä ihemettä tuolla laatikossa tapahtu...toivon ettei toistu muutaman kilsan päästä..mut just nyt toimii niinku pitää
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jomppeW211 kirjoitti: Kaikkihan alko siitä että tänään postissa tuli Resurs AT 50ml purkki huolella luin käyttöohjeet ja toimin niiden mukaan...lähdin pihalta ajamaan ekat 200m auto toimii normisti sitten alkoi vaihteet vatkaan miten sattuu pientä ja isoa W/S valitsin lakkaa pelaamasta pysättän auton sammutan ja käynnistän paikallaan W/S valitsin pelaa mutta "tiptronic" ei vain asento D ja R lähden ajamaan luistaa aivan helvetisti vaihtaa isompa vasta 4000rpm silloinki luistamalla reilusti ja taas vaihteet vatkaa eestakas miten sattuu tässä vaiheessa takana n.15km. Sammutan ja käynnistän toisen kerran enää ei toimi W/S nappi eikä pakki vain asento D ja N menee hermot ja annan löylyä niin että Hankookki savuaa.....Auto vika tilaan...sitte nilikutin n.20km 40km/h kotiin aivan raivona. Soitin kaverille jolla Autocomi josta nuo koodit on peräsin nollattiin ja auto taas kunnossa.
Noin loogisesti asiaa tarkasteltuna vaikuttaisi epätodennäköiseltä, että Mercedes-Benz kaikkien niiden testivuosien ja miljoonien kilometrien jälkeen olisi unohtanut sieltä automaattivaihteistosta pois tuollaisen Resurs-tyyppisen tökötin.

Parhaimmillaan aine ei riko mitään, pahimmillaan laittaa omistajan maksamaan vaihteiston peruskorjauksen. Sen aineen hinnan lisäksi.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

veskola kirjoitti: P.S Nyt on tyhjäkäytöt ja noin 120 km ajettu RVS:t koneessa ja ei se nyt vakuuta, eilen illalla lakkasi kierroslukumittari toimimasta ja ajonesto aktivoitui :lol: Onneksi palautui kun piti akun kenkää minuutin irti. :mrgreen:
Nyt kun olet menny jonkin aikaa lisää niin oletko huomannu mitään muutoksia aineenlisäyksen jälkeen?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

En tiedä voisko sitä yhdistää aineeseen vai siihen, että säädin pumppua, mutta todellakin. Tuo pumppu on minulla ollut näissä 200d koneissa jo pari vuotta, aika ajoin eri ennakoilla ja säädöillä, aiemmin oli 7mm pumppu 2,3 litran koneessa ja koskaan ei ole tyhjäkäynti ollut sellaista, että se käy yli 750 rpm, joka on sähköisen säätimen tavoitearvo. Aloin sitä tuossa kerran ihmettelemään kun ajoin pihaan ja se kävi jotenkin kovemmin ja vähän pelästyin että mitäs nyt. Ilmeisesti kone pyörii nyt niin kepeästi, että sähköinen säädinkään ei sitä kykene säätämään pienemmälle. Yleensä tuota ei huomaa kun se on niin rajoilla ja automaatilla se pysyyy siinä normiarvossa (jossa se kone vatkaa niin hauskasti). Alasyöttö minulla ei ole nyt mitenkään erityisen suurella, eli savuakaan ei juuri tule.

Seuraava steppi tässä kohta on, niin kun saan uuden jäähdyttimen vuotavan tilalle :? , vaihtaa sinne kunnon öljyt ja ruikata toinen paketti RVS:ää perään ja sitten aloittaa vaikka järjestelmällinen öljyn- ja dieselinkulutuksen seuraaminen...tai sitten ehkä väännän vain syötöt kaakkoon ja katson paljonko se kulkee nykyään :shock:

Kyllä minä tuota voin suositella vaikka sinne se 300-400€ menikin :roll: (Hyllyssä on vielä kutoskoneelle samat aineet, ne laitetaan 606:een)

Mistään äänistä yms. en osaa sanoa kun toi mun laitos pitää kaikenlaista kahinaa ja kohinaa, ja nyt viimeksi tuli vesipumppukin uusittua niin pahimmat naukumiset katosivat. Kiertovesipumppu siellä vielä taitaa elää omaa raskasta elämäänsä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Aikaa ompi kulunut kun resurssia koneeseen kaatelin! Eli aiheessa aiemmin mainittu 200cdi kone oli koe kaniinina :)
Nyt koneeseen uusittu öljyt ja laitettu 50g lisää resurssia.
Hiukan käynti ääni on siistiytynyt, ja kulutus laskenut jonkin verran, ei mahdottomia kuitenkaan.
Mutta mikä pisti merkille niin leimalla käydessä savut oli 0,7 aikaisempina vuosina aina yli yhden!
Koneelle ei ole tuonu aikana tehty mitään muutakun öljyt vaihdettu ja lisätty tuo Resurs lisäaine :!:
Tiedä sitten johtuuko tuosta aineesta vai paraneeko tuo auto vanhetessaan :shock:
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Itelläkin joitakin kokemuksia tuosta RVS-aineesta.
Liki puoli miljoonaa ajetun Pajeron moottoriin laitoin kokeeksi, kun huohotti lämpimänä coolerin ilmanottoaukosta niin, ettei eteen meinannut nähdä. Ajettuja kilometrjejä ja kulutusta en niin seurannut, kun meni vaijeri jossain välissä poikki, mutta noin puolen vuoden kuluttua huomasin, että huohotus oli loppunut lähes kokonaan ja muutenkin käynti oli tasaantunut selvästi.
Myös Audi V8:n moottoriin ja vaihdelaatikkoon ainetta laitoin, lähinnä vaihdelaatikon ongelmien vuoksi. Se oli ennen sellainen, että liikkeelle lähdettäessä automaatti vaihtoi lähes välittömästi kakkoselle ja kakkosella mentiin niin pitkään, että kolmoselta vaihtui neloselle melkein heti. Alasvaihdot eivät myöskään toiminut. Noin 40km/h nopeudessa, kun polkaisi kaasun pohjaan, vaihtoi yleensä vain neloselta kolmoselle ja joskus jopa kakkoselle, mutta ykköstä ei saanut liikkeellelähdön jälkeen, kuin pakkovaihteella päälle.
Muutaman viikon kun oli aineet ollut sisällä alkoi pikkuhiljaa vaihdot pelaamaan ja muutaman kuukauden kuluttua, en mitään vikaa enään muistanutkaan. Jäi siihen vielä vähän sellaista, että kakkoselta kolmoselle vaihto oli kylmänä aika pitkä, mutta ainetta oli muutenkin öljymäärään nähden liian vähän ja olis varmaan pitänyt tehdä vielä toinen käsittely + vaihtaa öljyt.
Kaverin Hilux tahtoi käydä vähän turhan kuumana, eikä mitään vikaa vikaa autosta löytynyt (muuta kuin, että oli vanha ja paljon ajettu). Siinäkin käsittelyn jälkeen lämpövaivat loppui tyystin ja käynti parani.

Mitä näitä juttuja kyseisistä aineista olen eri puolilta lukenut, niin monilla tuntuu olevan erikoisia käsityksiä ko. tuotteista. Jotkut kuvittelevat, että aine korjaa leikanneet laakerit tai katkenneet männänrenkaat ja toiset taas syyttävät ainetta kaikista sen jälkeen tapahtuneista ongelmista (jälkimmäiset taitavat olla niitä, joiden tietokonetta ei pidä mennä koskaan korjaamaan/päivittämään, vaikka rahaa tarjottaisiin) :)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Kymmenkuntaan eri 722.6 laatikoita olen Resurssia laittanut ja yhteenkään ei ole tullut vikaa.
Itse oon ko. ainee noin 1dl oljyä sekoittanut ja vasta sitten laatikkoon kaatanut... ettei mahd. paakut kiusaa.

Ja 500tkm ajettuun 200CDI:hin laitoin... kilin-kolin-hälyäänet lähti ja käynti rauhoittui.

En kyllä moitteen sanaa resurssista voi sanoa.

Tekniskemiallisesti Resurs toimii aivain samoin, kuin RVS tai X1-R.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kyllä nämä lisäaineet tosiaan toimii, itse olen käyttänyt X1-R:rää ja ollut erittäin tyytyväinen, paljon ajetuista koneista on äänet hiljentynyt ja uudemmista on kulutus pudonnut n. 10-15 %...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

jvk210cdi kirjoitti:Kymmenkuntaan eri 722.6 laatikoita olen Resurssia laittanut ja yhteenkään ei ole tullut vikaa.
Itse oon ko. ainee noin 1dl oljyä sekoittanut ja vasta sitten laatikkoon kaatanut... ettei mahd. paakut kiusaa.
Itselle tulossa tuota automaatti laatikkoon tarkoitettua resursia niin....
Miten tuo kannattaa lisätä?
Sekoitetaan tilkkaan öljyä ja kaadetaan sekoitus laatikkoon?
Pitääkö olla auto käynnissä tai laatikko öljyn lämmintä/ajon jäljiltä? :oops:
Eli ns rautalanka opastus aiheeseen 8)
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

http://www.rvs.fi/products/page13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa ohje RVS:n automaattivaihteiston käsittelystä. Mikäli oikein olen ymmärtänyt, että RVS ja Resurs ovat lähes tulkoon samoja aineita, niin eiköhän nuo ohjeetkin päde pitkälti.
Luulisin, että tärkeintä tuossa on sekoittaa aine hyvin esim. desiin öljyä, ennen kuin kaataa sisään. Sen jälkeen vain mahdollisimman monipuolista ajoa. RVS:n kohdalla tosiaan joitakin vaikutuksia saattoi huomata lähes heti, mutta lopulliset vaikutukset tuli vasta paljon myöhemmin. Itellä tosin autot mihin olen noita laittanut, ovat ns. kakkosautoja ja kilometrejä tulee vuodessa vain muutama tuhat.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

teinitähti kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:Kymmenkuntaan eri 722.6 laatikoita olen Resurssia laittanut ja yhteenkään ei ole tullut vikaa.
Itse oon ko. ainee noin 1dl oljyä sekoittanut ja vasta sitten laatikkoon kaatanut... ettei mahd. paakut kiusaa.
Itselle tulossa tuota automaatti laatikkoon tarkoitettua resursia niin....
Miten tuo kannattaa lisätä?
Sekoitetaan tilkkaan öljyä ja kaadetaan sekoitus laatikkoon?
Pitääkö olla auto käynnissä tai laatikko öljyn lämmintä/ajon jäljiltä? :oops:
Eli ns rautalanka opastus aiheeseen 8)
Moottori ehdottomasti käynnissä!
Silloin oljyn kierto on niin suurta, ettei ehdi paakkuuntumaan.
Resurs on purkissa niin "stydiä" kamaa, että jos raakana kaataa, niin varmasti jää "tiiviiksi" kasaksi öljytikun putken alapuolelle öljypohjaan.
Se on lähes kokonaas pronssimaista erittäin hienoa hilettä, joka paakkuuntuu helposti.

Itse oon kaatanut tosiaan öljyyn sekotettuna pienissä erissä ja välillä purkkia sekottaen.
Moottorin käyden joutokäyntiä ja mahd. nopsaan sen jälkeen tien päälle ajamaan... Ettei vaan ehdi laskeutua öljypohjan pohjalle.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Noniin hyvät ohjeet tuli tuohon laatikon hoitoonkin :thumbup:
Moottoriin ainetta olen laittanut mutta tuo laatikkoon lisättävä on uusi tuttavuus niin sen takia ajattelin varmistaa miten kannattaa lisäillä :!:
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ainakin Resurs on tosi "painavaa" nestettä... vajuaa nopsaan pohjalle, ellei ole öljyn virtaus riittävän nopsaa.
Niin ja lämpimään laatikkoon!
Sen kiinnittyminen perustuu riittävään lämpöön.
Reaktio kiinnittyä pintaan vaatii muistaakseni yli 60c lämmön.

Aineen kiinnittyminen (kaikki) vaatii noin 1000km ajoa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ei tietysti yhdellä kertaa 1000km :)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Vito123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 09.01.2012 22:28

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Vito123 »

Itse ainakin olen tyytyväinen RVS aineeseen.
Vaihdelaatikkoon laitoin annoksen,laatikko nakutti kuului seistessä
kahdenkymmenen metrin päähän,ei vaikuttanut heti mutta nakutus hiljeni kilometrien myötä nyt on hävinnyt kokonaan,
ajettu noin 2000 km laiton jälkeen.Talvellakin tuntuu toimivan herkemmin vaihteisto verrattuna edelliseen talveen.
Niin ja räkkine on Vito manuaali.
niska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.01.2009 17:15
Paikkakunta: Oulu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja niska- »

http:⁄⁄eng.smazka.ru⁄netcat_files⁄File⁄MSDS%20RESURS%20ENG.pdf

Tossa linkki resurssin englanninkieliseen tuoteturvallisuusdokumenttiin. Sen mukaan aine sisältää pronssijauhetta, molybdeenidisulfidia, mineraaliöljyä ja steariinihappoa.

Molybdeenisulfidihan on vanha (kuiva)voiteluaine, mutta mikä on steariinihapon rooli?
Mika R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 19.04.2006 14:57
Paikkakunta: Kerava

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Mika R »

Oma testi lähti tänään käyntiin Resurssin kanssa... 3 purnukkaa meni moottoriin ohjeen mukaan. Kone alkuun käyntilämpötilaan ja purkki sisään. 10 min tyhjäkäynnillä ja sit 50-70km ajoa... Ja toisinto... Katsotaan kuinka käy kilkatuksen kanssa kunhan tuossa muutama sata tulee kilometrejä lisää... Purkillinen vielä odottaa hyllyllä
W211 E200CDI Avantgarde (2008)
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Mika R kirjoitti:Oma testi lähti tänään käyntiin Resurssin kanssa... 3 purnukkaa meni moottoriin ohjeen mukaan. Kone alkuun käyntilämpötilaan ja purkki sisään. 10 min tyhjäkäynnillä ja sit 50-70km ajoa... Ja toisinto... Katsotaan kuinka käy kilkatuksen kanssa kunhan tuossa muutama sata tulee kilometrejä lisää... Purkillinen vielä odottaa hyllyllä
Niiden tulosten kanssa ei kannata olla liian malttamaton ja toiveikas (eikä toki odottaa aineen korjaavan laakereita tms.).
Itse tein taannnoin rvs-käsittelyn paljon ajettuun pajeron koneeseen, joka huohotti todella paljon. Auto oli kakkosauto, joten kilometrejä ei mahdottomasti kertynyt, mutta olin jo ehtinyt unohtaa kesällä tehdyn käsittelyn, kun talvella joku päivä satuin huomaamaan, että eihän se huohota enään ollenkaan.
Samaa olen kuullut, kun käsittely on tehty ulisevaan mersun perään, että mies oli jo ehtinyt mainostaa aineen olevan ihan joutavaa, kunnes oli myös myöhemmin alkanut ihmettelemään, kun perästä ei enään kuulukaan mitään ylimääräistä.
niska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.01.2009 17:15
Paikkakunta: Oulu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja niska- »

Sinänsä ihan hyväkuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun om60x-sarjan moottoriin kokeiltiin resursia. Mitään erikoisempaa kehitystä ei käyttäjä ole havainnut, mutta nokka näyttää ainakin kiillottuneen:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/720 ... esurs.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tuo nyt hyvä vai huono homma? Ei kai voitelukalvo oikein edes pysy liian tasaisilla pinnoilla..
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Tukala »

niska- kirjoitti:Sinänsä ihan hyväkuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun om60x-sarjan moottoriin kokeiltiin resursia. Mitään erikoisempaa kehitystä ei käyttäjä ole havainnut, mutta nokka näyttää ainakin kiillottuneen:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/720 ... esurs.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tuo nyt hyvä vai huono homma? Ei kai voitelukalvo oikein edes pysy liian tasaisilla pinnoilla..
Kuvan käyttö vertailuun/aineen tehoon on sikäli "huono", ettei liukupinnan todellista tiheyttä voi muutoin kuin kuvasta todeta.

Itse en voi täysin puolueettomasti arvioida aineen tehoa/tehottomuutta, koska kokemusta ei ole. MUTTA, mekaniikkaan nojaten, mikäli tuo/nuo nokat ovat tiheämpää verraten ennen käsittelyä, pitäisi kitkan pienentyä ja aineen toimivan "luvatulla" tavalla.

Jätän ottamatta kantaa voiteluaineiden pysyvyyksistä ja voiteluominaisuuksista milläkin pinnoialla .
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

pistin perään resurssia j kun 80km nopeudessa ujellus perästä ja ei ole auttanut.
Sitten pienen kosteuden takia pistin automaattiin tiivisteiden notkeuttajaa....ei hemmetti olisi pinyt tehdä sitä.
Aski mättää heti vaihteita sisään ja kikillä saa sen toimimaan oikein mutta täräyttelee.
Eli älkää laittako automaattiin mitään lisäaineita...tai korkeintaan silloin kun seuraava korjaus mahdollisuus on kusea sen päälle :D ..moottori on erikseen ..siellä voi toimiakin nämä lisä aineet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

atlas kirjoitti:pistin perään resurssia j kun 80km nopeudessa ujellus perästä ja ei ole auttanut.
Sitten pienen kosteuden takia pistin automaattiin tiivisteiden notkeuttajaa....ei hemmetti olisi pinyt tehdä sitä.
Aski mättää heti vaihteita sisään ja kikillä saa sen toimimaan oikein mutta täräyttelee.
Eli älkää laittako automaattiin mitään lisäaineita...tai korkeintaan silloin kun seuraava korjaus mahdollisuus on kusea sen päälle :D ..moottori on erikseen ..siellä voi toimiakin nämä lisä aineet.
Ite laitoin edellisen V8 Audin automaattilaatikkoon tuon RVS-käsittelyn. Käsittely tosin oli vähän vajaa, kun yksi purkki ei riittänyt litratilavuuteen yhteenkään käsittelyyn, mutta lähes heti alkoi vaikuttaa ja muutaman sadan kilometrin jälkeen toimi jo lähes moitteettomasti. Aiemmin autoa ei saanut lähtemään ykkösellä saati vaihtamaan sille, muutoin kun lähtemällä heti paikoiltaan kaasu pohjassa. Jos kaasua vähänkään löysäsi, niin vaihtoi kakkoselle, eikä enää takaisin ykköselle vaikka kuinka polki. Muutkin alasvaihdot toimivat vähän miten sattuu ja kakkoselta ei meinannut vaihtaa kolmoselle ollenkaan. Joskus meinas oikein hätä tulla, kun lähti pikkutiellä 40km/h nopeudesta ohittamaan traktoria ja odotti 280 hevosvoiman hoitavan ohituksen kevyesti pienellä suoran pätkällä, mutta laatikko ei halunnutkaan vaihtaa kolmosta pienemmälle...
No meni vähän ohi aiheen, mutta joka tapauksessa tuossa Audissa tuo toimi yli odotusten. Tiedä sitten mitä olisi vaikuttanut, jos olisi vain lisännyt laatikkoon pari desiä uutta öljyä, jos vaikka oli sen verran vajaa...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

No hyvä ettei kaikilla ole askit sotkeutuneet..eli vielä voi kuitenkin harkita aineen käyttöä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

Omaan W124 220E -93 tein automaattilaatikkoon RVS-käsittelyn. Parin sadan kilometrin jälkeen jo huomasi selvän eron parempaan suuntaan. Terävät, tai oikeastaan potkaisevat vaihdot 3-4, ja 4-3 automaatilla, sekä kepistä jäivät pois. Nyt vaihtaa todella hienosti. Myös muutkin vaihdot tasoittuivat. Koneeseenkin tein RVS-käsittelyn, nyt huomaa että kone on hiljentynyt selvästi aiempaan, ja käy tärisemättä vaihde päällä paikallaan.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

JVa79 kirjoitti:Tiedä sitten mitä olisi vaikuttanut, jos olisi vain lisännyt laatikkoon pari desiä uutta öljyä, jos vaikka oli sen verran vajaa...
Tuskin yhtään mitään.. :D
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
Vastaa Viestiin