wallu82 kirjoitti:Jotenkin tuntuu ettei pysty, mutta kun sapettaa niin paljon et on pakko kysyy... Voiko 115cdi viton ESP:lle tehdä mitään... Sais sen oikeesti pois päältä, kun painaa nappia...
Miksi se pitäis saada pois päältä?
ja kyllä sen saa pois päältä laittamalla katkisijan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Kyllähän sillä pystyy paikallaan polttamaan kumia ja muuta "hyödyllistä",mutta kun risteyksessä hiukankin tulee sivuttain liikettä niin melkein pysähtyy paikalleen... Automaatin kanssa syöttöjen takaisin tulo kestää pirun kauan ja sit taas heti katkoo syöttöä. Raivostuttavaa näin kun lunta on taas tullu reilusti. Joka paikassa oon jumissa. Tai melkein jumissa.
Moikka! Onko kellään kokemuksia vm.11 220cdia:n ohjelmoinnista? Karala ja Harinen lupaa 204hv 450nm... Mitäs eroa tuossa 220cdi:ssä on 250cdi:hin? Molemmat tuplaahdettuja kuitenkin.
Laitan tämän tänne, kun oikeampi paikka ehkä asiaa käsitellä.
Onko jollakin kokemuksia Rica engineeringin ohjelmapäivityksistä W204 mallissa? Kuka kyseistä Ohjelma päivittää tai tuo maahan ja onko se itse mahdollista asentaa? Kyseisen valmistajan ulkomaista sivustoa katsellessa on itse asennettavissa, mutta ? Näköjään W204 kohdalla hevosvoimat päivittyvät 170hp tuonne 200hp. Eri asia tuoko päivitys jotakin murhetta tullessaan? Edellisessä autossani, joka oli eri merkkinen rican päivitys kyllä toimi moitteettomasti ilman ongelmia. Luultavammin päivitys kannattaa tehdä vasta takuu ajan loputtua?
Laitan tämän tänne, kun oikeampi paikka ehkä asiaa käsitellä.
Onko jollakin kokemuksia Rica engineeringin ohjelmapäivityksistä W204 mallissa? Kuka kyseistä Ohjelma päivittää tai tuo maahan ja onko se itse mahdollista asentaa? Kyseisen valmistajan ulkomaista sivustoa katsellessa on itse asennettavissa, mutta ? Näköjään W204 kohdalla hevosvoimat päivittyvät 170hp tuonne 200hp. Eri asia tuoko päivitys jotakin murhetta tullessaan? Edellisessä autossani, joka oli eri merkkinen rican päivitys kyllä toimi moitteettomasti ilman ongelmia. Luultavammin päivitys kannattaa tehdä vasta takuu ajan loputtua?
-Mvä
Tuo siis on ns. tuhoboksi, mikä muutta anturiarvoja? Parempi vaihtoehto taitaa olla moottoriohjelman vaihtaminen jonkun ammattilaisen toimesta.
Tuo siis on ns. tuhoboksi, mikä muutta anturiarvoja? Parempi vaihtoehto taitaa olla moottoriohjelman vaihtaminen jonkun ammattilaisen toimesta.
Onko oikeasti olemassa jotakin konkreettista näyttöä siitä, että kyseinen boksi olisi tuhonnut jotakin? En todella ole laittamassa autooni sellaista mikä tekee tuhoa, mutta olisi oltava kättäpidempää näyttöä. Edellisessä autossani oli kyseinen boksi, mutta ihan varmistuakseni sen sopivuudesta mersuihin ja varsinkin W 204 malliin kiinnostaisi. Edellisellä autolla ajoin 120000 km ja mitään rikkoontumisia ei tapahtunut koskaan. Päivitys siinä oli 105hp... 131hp. Olen tietenkin tutustunut tuohon Motorbitin päivitykseen.
Tuo tuhoboksi on vain täällä foorumilla, ja miksei normaalissa puhekielessäkin yleistynyt termi, jolla tarkoitetaan noita kaiken maailman antureilta tulevia arvoja muuttelevia kapistuksia. Yleisesti parempana vaihtoehtona pidetään moottorin ohjelman vaihtamista.
ssuvik kirjoitti:Tuo tuhoboksi on vain täällä foorumilla, ja miksei normaalissa puhekielessäkin yleistynyt termi, jolla tarkoitetaan noita kaiken maailman antureilta tulevia arvoja muuttelevia kapistuksia. Yleisesti parempana vaihtoehtona pidetään moottorin ohjelman vaihtamista.
Eiköhän CDI203 ole paras vastaamaan kun on tapellut noitten "Tuhoboksejen" aiheuttamien vikojen kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ssuvik kirjoitti:Tuo tuhoboksi on vain täällä foorumilla, ja miksei normaalissa puhekielessäkin yleistynyt termi, jolla tarkoitetaan noita kaiken maailman antureilta tulevia arvoja muuttelevia kapistuksia. Yleisesti parempana vaihtoehtona pidetään moottorin ohjelman vaihtamista.
Eiköhän CDI203 ole paras vastaamaan kun on tapellut noitten "Tuhoboksejen" aiheuttamien vikojen kanssa
Joo kyllä näin on Enhän minä tässä mitään asiantuntijaa ole esittänytkään
ssuvik kirjoitti:Tuo tuhoboksi on vain täällä foorumilla, ja miksei normaalissa puhekielessäkin yleistynyt termi, jolla tarkoitetaan noita kaiken maailman antureilta tulevia arvoja muuttelevia kapistuksia. Yleisesti parempana vaihtoehtona pidetään moottorin ohjelman vaihtamista.
Eiköhän CDI203 ole paras vastaamaan kun on tapellut noitten "Tuhoboksejen" aiheuttamien vikojen kanssa
Joo kyllä näin on Enhän minä tässä mitään asiantuntijaa ole esittänytkään
En sinua tarkoittanutkaan vaan yleisesti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Laitan tämän tänne, kun oikeampi paikka ehkä asiaa käsitellä.
Onko jollakin kokemuksia Rica engineeringin ohjelmapäivityksistä W204 mallissa? Kuka kyseistä Ohjelma päivittää tai tuo maahan ja onko se itse mahdollista asentaa? Kyseisen valmistajan ulkomaista sivustoa katsellessa on itse asennettavissa, mutta ? Näköjään W204 kohdalla hevosvoimat päivittyvät 170hp tuonne 200hp. Eri asia tuoko päivitys jotakin murhetta tullessaan? Edellisessä autossani, joka oli eri merkkinen rican päivitys kyllä toimi moitteettomasti ilman ongelmia. Luultavammin päivitys kannattaa tehdä vasta takuu ajan loputtua?
-Mvä
Mitähän hiukkaspönttö arvelee siitä tehoboksista ?Villi arvaus,ettei ole huomioitu ollenkaan "virittäjän"toimesta.
Mitä se boksi maksaa ?
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
.
Tässä puhutaan nyt Delphi-ecuisesta moottorista.
Ohjelma on huomattavan hankala tehdä oikein muuten, kun hiukan huijata suutinkarttaa.
Siksi kait näissä ne lisäboxit (vielä) kukoistaa.
Oikein kunnollista ohjelmaa näihin en ole edes kuullut olevan, saatikka nähnyt.
No, kehittelytyö on ihan loppusuoralla.
Luulen, että Delphiläisen ohjelman kummallisuudet on jollain lailla jo auenneet ja ihan lähiaikoina, kevään kuluessa olen saanut jo niin moneen autoon tehtyä, että uskallan sanoa osaavani.
Siis "entiseen malliin", todelliset syöttömäärät testerillä näkyviin ja kaikki huoltoihin ja kulutukseen ja ym toimintoihin liittyvät toimet toimii edelleen kuten vakiossakin ohjelmassa - oikein.
Ahtimet on ihan hyvät jo vakiona, suuttimet suuret, eli hyvin tulee vetoja.
Cooleri juuri sitä samaa laatua, kun muissakin malleissa...
Kierrätykset ja hiukkassuodattimet saa tarvittaessa poikkeen.
.
Kyllä ne kaikki nelipyttyiset mersut on nyt sillä Delphin järjestelmällä, valitettavasti.
Ensimmäisenä tuli tosiaan -06 alkaen Eemeliin, sitten C-malliin.
Ihan loppuviimein on nyt pakettipuolikin siirtynyt siihen.
Ohjelmat on kaksi-, kolme-, tai uusimmat neljä megaisia.
Alkupään kaksimegaiset menee vaan BDMmällä ja tinaamalla.
Jossain -10 paikkeilla muuttuu kolme megaiseksi ja alkaa menemään taas kaapelilla.
Muutenkin ohjelma siinä helpottuu.
Aivan uusimmissa olevassa neljänmegan ohjelmassa on suunnilleen kaikkien karttojen akselit kerätty yhteen mössöön keskelle ohjelmaa - ei
tee mieli hurraata huutaa, jos haluaisi jotain radikaalimpaa tehdä.
Kyllä se vain on pakko ruveta elämään tuon Delphin kanssa ...
Parin päivän päästä olisi suunta kohti Tuikkulaa ja 200 CDI saa mahdollisesti lisää potkua.
Jännä nähdä mikä ero on Karalan ohjelmalla vm. 1999 200CDI automaattiin ja Tuikun ohjelmalla vm. 2006 200CDI manuaaliin.
Tässä kun karvalakeilla vaan ajelee niin pystyy vertailemaankin. Laitan raporttia. Näen samalla reissulle kulutuksenkin erot jos sellaisia tulee, joskaan se ei ole nyt tarkoitus vaan tarkoitus on saada järkevin ja mahd. suuri tehonlisäys vs € -suhde.
tuikku kirjoitti:.
No, kehittelytyö on ihan loppusuoralla.
Luulen, että Delphiläisen ohjelman kummallisuudet on jollain lailla jo auenneet ja ihan lähiaikoina, kevään kuluessa olen saanut jo niin moneen autoon tehtyä, että uskallan sanoa osaavani.
Siis "entiseen malliin", todelliset syöttömäärät testerillä näkyviin ja kaikki huoltoihin ja kulutukseen ja ym toimintoihin liittyvät toimet toimii edelleen kuten vakiossakin ohjelmassa - oikein.
Ilmoitteleppa sitten, kun on luotto ja valmius päivittää W204 220 cdi / 2008 ohjelmia tonne 200hp paremmalle puolelle. Mielellään saisi onnistua kerralla, kun on vaimon kauppakassi kyseessä
.
Mistähän autosta on kyse ?
Mielestäni missään dieselissä ei tuollaista ongelmaa oikeasti ole, vaan moottorin softalla voi tarvittaessa aihetta kiertää.
Mersuissa ei edes tarvi, kun sitä ei ole.
W203 C32 bensasta kysee. Joo joo, tiedän woimasavutopikki, mutta tuon takia nyt uutta topikkia viitsinyt pystyttää ja täällä nämä kaikki ohjelmoinnista ymmärtävät luuraa
Vakio softa löytyy minulta koneelta, jos joku haluaa vilkaista mitä sieltä löytyy.
Tässä topiccia lueskelleena olen huomannut että jonkinlainen kertaus olisi paikallaan mitä kannattaisi moottorista tarkistaa ennenkuin suinpäin syöksyy lastuttamaan. Nyt tuntuu osalla olevan harha että pelkkä ohjelmointi on oikotie onneen.
Miksi laittaa tuommonen "tuhoboksi" jos samaan hintaan ammattilainen päivittää ohjelman ja tulee varmasti hyvä? Tuo tuoteseloste on ainakin suoraan jostain lasten lelulehdestä tai ostos-tv:stä..
on se sitten kumma kun yritetään myydä jotain eikä ole edes tietoa mitä ollaan myymässä ja mihin "huomautus edc16"
w210 väyrystä ei ole tehty edc16 eculla koskaan vaan on edc15c5 ja edc15c6
vaikka ei ne ruudinkeksijöitä ole nuo kaapeleidenkaan valmistajat esim. MPPS "mersu c malli w201 3.2l edc15c6 tai jokin ml malli 3.2 edc15c6 eivät ole edes tehtaalla saaneet sitä konetta sinne sopimaan
melkein sama jos myis punaista maalia joka olisikin valkoista maitoa
on tuota kokeiltu autossa paikallaan. Ihan turha. Onneksi ei ollu oma, olis menny rahat hukkaan. Mitähän tuossa toosassa tehdään autolle? jos kerran on 8 eri vaihtoehtoa.
Kukas foorumilainen tekisi etelläsuomessa tätä "lastutusta"? Kaverin pitäisi saaha C220CDI (w202) ohjelmoitua.