no niin, tänään sitte työmatkalla ilmestyi näyttöön teksti: "service brake-visit workshop". sammtuin auto ja pistin ovet lukkoon, hetken kuluttua vikakoodi oli hävinnyt. eli onko nyt silti niin että sbc-yksikkö on tullut tiensä päähän? mulla on autossa mobilo-life voimassa, huolettu mersulla aina, suomessa ja saksassa. menisköhän nuilla spekseillä sen takuun piiriin? mitäpä foorumilla arvellaan. autona w211 220 cdi avantgardefarkku vm.05 ja ajettu reilu 200 tkm.
ja kertokaahan ne kelle on menny takuuseen et vaatiiko monta keikkaa korjaamolle ennenku homma selvä?
ainiin ja mites ku tässä olis reilun tuhannen kilsan reissu tulossa ennenku voi ajatella korjaamoa, liekö mahdollista/uskaltaako tehdä?
tänks!
Ainakin kannatta kysyä,
miks oli se vika koodi minkä *:ri antoi?
vai vaan toi ilmoitus ajotietokoneen näytöllä? oliko punainen?
Vaikka se sähkö puoli lakkaisi toimimasta kokonaan niin etupyöriin jää vielä jaarut jos ei nestee ole karranut(tosin hyvät ne ei ole ja kovaa saa painaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
ei oo vielä ehtiny starille, just tuli nuo koodit auton näyttöön.ja valkoisena, ei punaisena.manuaali tuumaa vaan et jarrejärjestelmän toimintahäriö, ota yhteys mb-huoltoon.voisko olla ihan joku virhe vaan, et ei toistuis enään? kyl mulle on pajalla sanottu et tuon atuotn sbc:n pitäis mennä takuun piiriin,tiedä sitte loppukädessä. niin ja ne nesteet pitäis olla ok, joulukuussa oli huollossa!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
plutolainen kirjoitti:ei oo vielä ehtiny starille, just tuli nuo koodit auton näyttöön.ja valkoisena, ei punaisena.manuaali tuumaa vaan et jarrejärjestelmän toimintahäriö, ota yhteys mb-huoltoon.voisko olla ihan joku virhe vaan, et ei toistuis enään? kyl mulle on pajalla sanottu et tuon atuotn sbc:n pitäis mennä takuun piiriin,tiedä sitte loppukädessä. niin ja ne nesteet pitäis olla ok, joulukuussa oli huollossa!
Jos on sanottu että pitäisi mennä takuussen niin kannatta mennä hetimiten sinne pajalle,
koska voi olla että kohta ei enään mene(aika moni ei ole mennyt takuuseen) samalahan sitten *:ri kertoo mistä on kyse
(tuskin on mitä ohi menevää...jos palat on kunnossa niin yleensä kun ilmoitus tulee näyttöön ensin harvakseltaan sitten kohta se on siinä kokoajan)
eli jos olivat sitä mieltä että takuusen menee niin laittaa saman tien uuden
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
200cdi -03 210th ajettu ja -04 saksasta tuotu, mutta veholla eka huolto kuitenkin tehty ja takuu kilometrein. Service break ilmoitusta tyrkänny 4kk/ 15000km ja kerran testerissäkin muistit nollattu. Nyt ilmojen lämmettyä ei ole näkyny eli voiko tämä olla samantyyppinen kuin srs ilmoitus (joka syttyy mulla ja naapureilla ainakin joka vuosi kun pakkanen menee yli 30 ja ekana talvena vehon mukaan oli jotain antureita rikki, jotka vaihdettiin ja sen jälkeen muissa korjaamoissa on riittäny pelkkä kuittaus/nollaus korjaukseksi) että pakkasilla vilkkuu kaikki mahdollinen ja kesälaitumille päästessään ongelmat häipyy? Lienee toiveajattelua tämän sbc kanssa kuitenkin?
2v/120thkm aikana matka-ajosta saatuja kokemuksia remonteista tai voisko sanoa kulutusosista perushuoltoja lukuunottamatta
- Muutama anturi vehon srs valon sammuttamiseksi
- Alustaan etujousi poikki-> keula kenttään->vaihtoon
- Etummaiset alatukivarret keulaan
- Yläpallot keulaan
- Taakse iskarit, alatukivarsien "narinapuslat" ja sisemmät puslat/pultit oli ok, mutta ehjänä pultteja ei saanu pois.
- Kaikki jarrupalat
- keskuslukituksen moottori takaoveen
- Parit srs valon kuittaukset
- Polttoaineen kulutus todella pieni kokoluokkaan nähden
Jos sbc vikaa ei laskettaisi suhteellisen vähillä kustannuksilla mersulla edelleen pääsee eikä ole kertaakaan joutunut vielä käveleen. vrt entisenä e46 320da omistajana joutu soitteleen usein hinaus apua..
ebay lienee järkevä kun uusi sbc yksikkö vai kuinka tässä kannattaisi toimia? Onko tuolla varaosakoodilla väliä jos tilaan ? onko w211 ainoa malli joissa näitä on ollua ja sopiiko nämä keskenään?
200cdi -03 210th ajettu ja -04 saksasta tuotu, mutta veholla eka huolto kuitenkin tehty ja takuu kilometrein. Service break ilmoitusta tyrkänny 4kk/ 15000km ja kerran testerissäkin muistit nollattu. Nyt ilmojen lämmettyä ei ole näkyny eli voiko tämä olla samantyyppinen kuin srs ilmoitus (joka syttyy mulla ja naapureilla ainakin joka vuosi kun pakkanen menee yli 30 ja ekana talvena vehon mukaan oli jotain antureita rikki, jotka vaihdettiin ja sen jälkeen muissa korjaamoissa on riittäny pelkkä kuittaus/nollaus korjaukseksi) että pakkasilla vilkkuu kaikki mahdollinen ja kesälaitumille päästessään ongelmat häipyy? Lienee toiveajattelua tämän sbc kanssa kuitenkin?
2v/120thkm aikana matka-ajosta saatuja kokemuksia remonteista tai voisko sanoa kulutusosista perushuoltoja lukuunottamatta
- Muutama anturi vehon srs valon sammuttamiseksi
- Alustaan etujousi poikki-> keula kenttään->vaihtoon
- Etummaiset alatukivarret keulaan
- Yläpallot keulaan
- Taakse iskarit, alatukivarsien "narinapuslat" ja sisemmät puslat/pultit oli ok, mutta ehjänä pultteja ei saanu pois.
- Kaikki jarrupalat
- keskuslukituksen moottori takaoveen
- Parit srs valon kuittaukset
- Polttoaineen kulutus todella pieni kokoluokkaan nähden
Jos sbc vikaa ei laskettaisi suhteellisen vähillä kustannuksilla mersulla edelleen pääsee eikä ole kertaakaan joutunut vielä käveleen. vrt entisenä e46 320da omistajana joutu soitteleen usein hinaus apua..
ebay lienee järkevä kun uusi sbc yksikkö vai kuinka tässä kannattaisi toimia? Onko tuolla varaosakoodilla väliä jos tilaan ? onko w211 ainoa malli joissa näitä on ollua ja sopiiko nämä keskenään?
Ennen kun alkaa osia vaihtamaan
Kannataa selvittä ensin mikä sitä oikeesti vaivaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
MEC-300D kirjoitti:2v/120thkm aikana matka-ajosta saatuja kokemuksia remonteista tai voisko sanoa kulutusosista perushuoltoja lukuunottamatta
- Etummaiset alatukivarret keulaan
Terve! Olen tuossa toisessa topikissa pähkäillyt w211 ajettavuutta ja mietin noiden etummaisten alatukivarsien, eli onkos nuo nyt ne "reaktiotangot" funktiota.. Miten sinun kohdalla ajettavuuteen vaikutti nuo vaihdon tarpeessa olevat etualatukivarret?
Mulla kans syttyi visit workshop ja antoi testerillä koodin C249F Tarkasta rakenneosan A7/3(hydrauliikkayksikkö SBC) käyttöikä.
Käytin auton keminmaan mesellä, jossa suoritettiin SBC yksikön nollaus ja herja häipyi.
Lysti maksoi 75€, joka täytyi maksaa itse.
Espr1t kirjoitti:Vastataan wanhaan ketjuun, kun tänne ennenkin kirjoiteltu
Oma "Visit workshop" meni ohjelmoinnilla Veholla, olisi maksanut reilun satasen, mutta se meni takuuseen. Auto siis 2003, kilometrejä 290 tkm
Siis, että mitä ? Ottiko veho/tehdas riskin, että homma hoituu pelkällä uudelleen ohjelmoinnilla/nollauksella ?
Näinhän sen voi tehdä, mutta enpä ole ennen kuulut moista ns. viralliselta huoltotasolta. Yleensä vaihdetaan koko SBC-yksikkö joka on tuntunut menevän nykyisin takuuseen...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
rekisteröidyin just tänne kun tulin Veholta. SBC yksikkö menisi vaihtoon, kustannus 2800€, auto 320cdi-03 ja kilometrejä 162000. Oliko vielä olemassa aiemmin ketjussa todettuja liikkeitä, jossa osaa voisi koittaa takuuna. Tai muita apuja, tuolle rahalle olisi muutakin käyttöä. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan...
Teutoni kirjoitti:rekisteröidyin just tänne kun tulin Veholta. SBC yksikkö menisi vaihtoon, kustannus 2800€, auto 320cdi-03 ja kilometrejä 162000. Oliko vielä olemassa aiemmin ketjussa todettuja liikkeitä, jossa osaa voisi koittaa takuuna. Tai muita apuja, tuolle rahalle olisi muutakin käyttöä. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan...
Nimimerkki cdi203 on ainakin korjaillut noita ja moni muukin.
Jos ei mene takuuseen niin on suomessa halvempiakin paikkoja kuin veho.
Missä päin suomea vaikutat?
Teutoni kirjoitti:rekisteröidyin just tänne kun tulin Veholta. SBC yksikkö menisi vaihtoon, kustannus 2800€, auto 320cdi-03 ja kilometrejä 162000. Oliko vielä olemassa aiemmin ketjussa todettuja liikkeitä, jossa osaa voisi koittaa takuuna. Tai muita apuja, tuolle rahalle olisi muutakin käyttöä. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan...
Jos sieltä tuli kielteinen päätös
se tulee valmistajalta kyselyn perusteela ja kestää tulla ~10-15min
Niin se päätös on tallenettuu systeemiin ja sen jälkeen tulee
Sama vastaus joka paikasta
(Jos jostain tulee sen jälkeen jotain muuta niin kyselyä ei ole tehty...)
Ja jos sen joutuu itse maksamaan niin on tosiaan halvempiakin konsteja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Miten on käytännön tilanne.
Olen just hiusta vaille ostamassa 2004 E270 CDI farkun, lukema n. 240.000 km. Tästä ketjusta minulle ei selvinnyt heinäntekijän menettelyä miten toimia, kun tauluun tulee tuo SBC vikakoodi. MB:n edustaja ei pysty etukäteen mittaamaan miten kauan on SBC:llä elinaikaa jäljellä. Ei hirveesti innosta 2500 euron yllättävä SBC:n uusintalasku kohta kaupan teon jälkeen. Pelivaraa hinnassa ei tietysti ole. Auto on kyllä kaikin puolin mukava ja kiinnostava.
grisha kirjoitti:Miten on käytännön tilanne.
Olen just hiusta vaille ostamassap+ 2004 E270 CDI farkun, lukema n. 240.000 km. Tästä ketjusta minulle ei selvinnyt heinäntekijän menettelyä miten toimia, kun tauluun tulee tuo SBC vikakoodi. MB:n edustaja ei pysty etukäteen mittaamaan miten kauan on SBC:llä elinaikaa jäljellä. Ei hirveesti innosta 2500 euron yllättävä SBC:n uusintalasku kohta kaupan teon jälkeen. Pelivaraa hinnassa ei tietysti ole. Auto on kyllä kaikin puolin mukava ja kiinnostava.
Tarkena vähän... mitä
miten on mikä käytänön tilane?
ja minkä heinän tekijän menetely?
jos auto on muuten hyvä niin osta pois ja anna 3000€ olla tillilä kasvamassa korkoa siltä varalta jos tulee
yksikön vaihto mitä ei korvata(vaikka se ei yleensä olekaan iso korko)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
grisha kirjoitti:Miten on käytännön tilanne.
Olen just hiusta vaille ostamassap+ 2004 E270 CDI farkun, lukema n. 240.000 km. Tästä ketjusta minulle ei selvinnyt heinäntekijän menettelyä miten toimia, kun tauluun tulee tuo SBC vikakoodi. MB:n edustaja ei pysty etukäteen mittaamaan miten kauan on SBC:llä elinaikaa jäljellä. Ei hirveesti innosta 2500 euron yllättävä SBC:n uusintalasku kohta kaupan teon jälkeen. Pelivaraa hinnassa ei tietysti ole. Auto on kyllä kaikin puolin mukava ja kiinnostava.
Tarkena vähän... mitä
miten on mikä käytänön tilane?
ja minkä heinän tekijän menetely?
jos auto on muuten hyvä niin osta pois ja anna 3000€ olla tillilä kasvamassa korkoa siltä varalta jos tulee
yksikön vaihto mitä ei korvata(vaikka se ei yleensä olekaan iso korko)
Heinäntekijällä menettelyllä tarkoitan yksinkertaista toimintamallia, millä tavalla vois arvioida SBC-systeemin kunnon ja myös onko muita vaihtoehtoja kuin koko kalliin paketin uusiminen kun viesti kojetauluun ilmestyy. Eräs entinen työkaveri tapasi sanoa jostakin "heinäntekijän järjellä ajatellen asia on näin". Siitä jäänyt mullekin tuo sanonta. Peruskysymys minulla oli voiko jollakin mittarilla ennakoida SBC:n lopun lähestymistä ja onko muita oikeita korjaustapoja kuin jarrutusmäärien nollaus.
Tällä foorumilla on muutamia tyyppejä, joilla on erittäin hyvää tietoa ja taitoa ja jotka jakavat sitä muillekin kiitettävästi. Sinä olet selvästi yksi heistä.
Eikö todellakaan ole muuta keinoa kuin säästää kolme tonnia SBC:n varalle.
Miten pitkään tuota lisäaikaa on porukka saanut nollaamalla tuon laskurin? Itsellä kyseessä vm. 02, 215tkm ajettu yksilö, joten luulisi että tuolla vielä hyvän aikaa pääsisi kun tuon nollaa? Kun kerran noita liikkuu yli 300tkm ajettunakin ekalla yksiköllä? Vikailmoitus tuli harmaalla (C249F, laskuri täynnä), eikä jarrujen toiminnassa ole mitään muutosta tapahtunut.
Dunppi kirjoitti:kerran noita liikkuu yli 300tkm ajettunakin ekalla yksiköllä? .
Laskurihan laskee jarrupolkaisuja eikä kilometrejä. Kaupunkitaksissa laskuri voi tulla täyteen jo alle 150 tkm kohdalla kun taas pitkän matkan myyntiedustaja voi päästä yli 400 tkm.
Joka painalluksen jälkeen pumppu pärähtää ladatakseen paineakun uudelleen. Jokainen pärähdys kuluttaa pumppua. Ensimmäisenä tiensä päähän tulee luultavasti pumppua pyörittävän sähkömoottorin hiilet. Uutena hiilien pituus on 15 mm. Omastani mittasin 9 mm sen jälkeen, kun laskuri alkoi herjata. En osaa sanoa mikä on hiilille se minimipituus, jolla kontakti on vielä luotettava. Lienee kuitenkin enemmän kuin esim. 3 mm...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Neljältä autojobbbbarilta kyselin w211 sbc yksikön perään,että onko tietoa mahdollisesta osan vaihdosta kun kyseiset autot olivat kriittisillä kilometreillä 300-400 tkm.Kaikilla vastaus kuin yhdestä.Jarrut toimii hyvin.Ei ole kuittia vaihdetuista osista.Ei ole kuullutkaan moisista ongelmista.Ammattitaidotonta porukka
Sitten yksityiseltä aukottomalla huoltokirjalla 275 tkm vm -04.Osa vaihdettu ennen saksantuontia 2006 syksyllä.Hupsista
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Ei tuo pumppu ainakaan omassa autossani käy joka painalluksella. Noin 5 kertaa pitää painella jarupoljinta että pärähtää käyntiin.
Eikö tuon paineakun tarkoitus nimenomaan ole että pitää painetta ja pumpun ei tarvitse koko ajan käydä?
paloviita kirjoitti:
Dunppi kirjoitti:kerran noita liikkuu yli 300tkm ajettunakin ekalla yksiköllä? .
Laskurihan laskee jarrupolkaisuja eikä kilometrejä. Kaupunkitaksissa laskuri voi tulla täyteen jo alle 150 tkm kohdalla kun taas pitkän matkan myyntiedustaja voi päästä yli 400 tkm.
Joka painalluksen jälkeen pumppu pärähtää ladatakseen paineakun uudelleen. Jokainen pärähdys kuluttaa pumppua. Ensimmäisenä tiensä päähän tulee luultavasti pumppua pyörittävän sähkömoottorin hiilet. Uutena hiilien pituus on 15 mm. Omastani mittasin 9 mm sen jälkeen, kun laskuri alkoi herjata. En osaa sanoa mikä on hiilille se minimipituus, jolla kontakti on vielä luotettava. Lienee kuitenkin enemmän kuin esim. 3 mm...
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
aomh kirjoitti:Ei tuo pumppu ainakaan omassa autossani käy joka painalluksella. Noin 5 kertaa pitää painella jarupoljinta että pärähtää käyntiin.
Eikö tuon paineakun tarkoitus nimenomaan ole että pitää painetta ja pumpun ei tarvitse koko ajan käydä?
Näinhän se on. Ja väsyneellä paineakulla moottori käy useammin. Starilla voi testata, onko paineakun kunto suositelluissa rajoissa.
Pointti oli kuitenkin se, että pumpun kuluneisuus korreloi polkaisujen määrän kanssa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Autoon tuli vikailmoitus Brake defect, stop car. Auto Veholle ja Vehon pojat olivat sitä mieltä että SBC on "rikki", vaihto noin 2800e.
Auto 10/02 ja veivattu 520tkm joten en haluaisi vaihtaa 8k€ autoon tuon hintaista osaa.
Löytyykö pk-seudulta paikkaa missä saisi vaihto-osaa laitettua tai kokeiltua saisiko *:lla nollattuna auton liikkeelle että voisi ajaa edullisempaan huoltopaikkaan?
Entä löytyykö varaosana helposti?
MB-Porissa näyttäisi olevan 850e.
CaneSetae kirjoitti:Jatketaan samaan ketjuun kun samaa asiaa.
Autoon tuli vikailmoitus Brake defect, stop car. Auto Veholle ja Vehon pojat olivat sitä mieltä että SBC on "rikki", vaihto noin 2800e.
Auto 10/02 ja veivattu 520tkm joten en haluaisi vaihtaa 8k€ autoon tuon hintaista osaa.
Löytyykö pk-seudulta paikkaa missä saisi vaihto-osaa laitettua tai kokeiltua saisiko *:lla nollattuna auton liikkeelle että voisi ajaa edullisempaan huoltopaikkaan?
Entä löytyykö varaosana helposti?
MB-Porissa näyttäisi olevan 850e.
Paa yv:tä nimimerkki CDI203 se on paljon tehnyt noita hommia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Tekeekö joku Tampereen seudulla tuota sbc "nollausta"?
Olisi vielä vähän niinku kiire.
Veholta ei taida kannattaa edes kysellä mitään takuita. Auto -03 ja huoltokirja puutteellinen.
Veholla ottavat auton tarkastukseen, joka luultavasti maksaa pari sataa ja lähettävät kyselyn tehtaalle. Uskoisin, että ei korvata mitään noin vanhaan autoon ilman huoltokirjaa.
Olen aiemmin kerran käynyt Veholla töpselin päässä. 30 min sisään ja ulos. Tuloksen sain paperilla käteen ja laskun 137 €.
pasma kirjoitti:Veholla ottavat auton tarkastukseen, joka luultavasti maksaa pari sataa ja lähettävät kyselyn tehtaalle. Uskoisin, että ei korvata mitään noin vanhaan autoon ilman huoltokirjaa.
Olen aiemmin kerran käynyt Veholla töpselin päässä. 30 min sisään ja ulos. Tuloksen sain paperilla käteen ja laskun 137 €.
Vaikuttaisi yhden toiminnon laitteelta. Sanotaan, että helppokäyttöinen. Noinkohan on?
Ei tolla paljon mitään tee mersujen kanssa
Voisitko tarkentaa? Laitetta myydään nimellä "OBD-w211-Mercedes-SBC-reset-tool" ja päällä lukee "W211 SBC Recovery By OBC". Jos ei toimi mersujen kanssa, niin lienee sitten kokonaan huijausta. Vai mikäköhän tämän laitteen tarkoitus on?