230e -90 käynnistyy ja sammuu.
230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Moi
Projekti puolella olen jo vähän yrittäny udella mitä vikaa mersussani voi olla. Sieltä en saanut vastausta ja haullakaan ei löytynyt mitään, joten kokeillaan tältä puolelta
Siis vikaan
W124 230e (m102) -90 kävi ennen talvea huonoa tyhjäkäyntiä ja vähän nykimistäkin oli havaittavissa.
Auto laitettiin seisomaan ja nyt 5kk seisonnan jälkeen pitäisi saada ajoon. Yritin eräs päivä starttailla mutta se ei lähteny, ja tätä ennen yritin tuota käyntiä korjata putsaamalla tk-säätimen brake cleanerilla ja paineilmalla sekä tinasin bp-releen ja yj-releen. Eli tämän jälkeen ei enää käynnistyny.
Nyt keväällä koitettu paikallistaa vikaa ja tilasin uuden huohotusputken kumikaukalolle, kaasuvivuston jouset, tulpanjohdot ja ehjän yj-releen. Starttasin ja lähti käyntiin mutta käy sen 10s ja sammuu. Jos painaakin kaasua sammuu myös.
Mikä tämän voisi aiheuttaa? Voi olla että tinasin bp-releen vituiksi? Välillä ei edes välttämättä käynnisty kun tarpeeksi starttailee.
Vika voi olla myös kylmäkäynnistyksessä? Suutin tukossa tai ei tule virtaa? Mikä niistä kolmesta kannen päässä olevasta anturista on se oikea? Olen kuullut puhuttavan vihreästä liittimestä mutta omassa ei ainakaan näkynyt sellaista...
Monesko se kylmäkäynnistyksen anturin pitäisi olla keulasta katsottuna?
Jos viitsisitte auttaa mersua hädässä
Projekti puolella olen jo vähän yrittäny udella mitä vikaa mersussani voi olla. Sieltä en saanut vastausta ja haullakaan ei löytynyt mitään, joten kokeillaan tältä puolelta
Siis vikaan
W124 230e (m102) -90 kävi ennen talvea huonoa tyhjäkäyntiä ja vähän nykimistäkin oli havaittavissa.
Auto laitettiin seisomaan ja nyt 5kk seisonnan jälkeen pitäisi saada ajoon. Yritin eräs päivä starttailla mutta se ei lähteny, ja tätä ennen yritin tuota käyntiä korjata putsaamalla tk-säätimen brake cleanerilla ja paineilmalla sekä tinasin bp-releen ja yj-releen. Eli tämän jälkeen ei enää käynnistyny.
Nyt keväällä koitettu paikallistaa vikaa ja tilasin uuden huohotusputken kumikaukalolle, kaasuvivuston jouset, tulpanjohdot ja ehjän yj-releen. Starttasin ja lähti käyntiin mutta käy sen 10s ja sammuu. Jos painaakin kaasua sammuu myös.
Mikä tämän voisi aiheuttaa? Voi olla että tinasin bp-releen vituiksi? Välillä ei edes välttämättä käynnisty kun tarpeeksi starttailee.
Vika voi olla myös kylmäkäynnistyksessä? Suutin tukossa tai ei tule virtaa? Mikä niistä kolmesta kannen päässä olevasta anturista on se oikea? Olen kuullut puhuttavan vihreästä liittimestä mutta omassa ei ainakaan näkynyt sellaista...
Monesko se kylmäkäynnistyksen anturin pitäisi olla keulasta katsottuna?
Jos viitsisitte auttaa mersua hädässä
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Kylmäkäynnistyksen anturi on vihreä kaksi pyöreää napaa.
oliko motonetissa halvin mutta vertaile kl,merteil jossa muuten kuvakin tästä...nämä kyllä harvoin hajoaa...kokeile myös vaihtaa pistokkeiden paikkoja jos se auttaisi..en tiedä.
Kylmänä jos hörähtää,ei kestä kaasua ei tällöin suutin saa ryyppy käskyä.
Syy voi olla että sähkö jetti ei pelaa ollenkaan eli mekaaninen ruisku pelaa ja tällöin ei ole ryyppy toimintoa.
Ota yj-releen päältä tyhjäkäynnillä sulakkeet irti ja muuttuuko käynti..jos muuttuu niin jetti pelaa jos ei niin yj-rele viallinen tai jokin sähkökomponentti rikki ja ruisku on mekaanisella.
oliko motonetissa halvin mutta vertaile kl,merteil jossa muuten kuvakin tästä...nämä kyllä harvoin hajoaa...kokeile myös vaihtaa pistokkeiden paikkoja jos se auttaisi..en tiedä.
Kylmänä jos hörähtää,ei kestä kaasua ei tällöin suutin saa ryyppy käskyä.
Syy voi olla että sähkö jetti ei pelaa ollenkaan eli mekaaninen ruisku pelaa ja tällöin ei ole ryyppy toimintoa.
Ota yj-releen päältä tyhjäkäynnillä sulakkeet irti ja muuttuuko käynti..jos muuttuu niin jetti pelaa jos ei niin yj-rele viallinen tai jokin sähkökomponentti rikki ja ruisku on mekaanisella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Okei kokeillaan noita sun vinkkejä, täytyy vaan olla nopea että ehtii ottaa releen irti
Kummallista kun kuitenkin toiminut ennen talvea ja sen aikana mennyt seisonnassa vikaa
Voiko muuten tuo tk-säädin vaurioitua jotenkin jos sinne antaa paineilmaa?
Kummallista kun kuitenkin toiminut ennen talvea ja sen aikana mennyt seisonnassa vikaa
Voiko muuten tuo tk-säädin vaurioitua jotenkin jos sinne antaa paineilmaa?
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Eikös se toimi edes lämpimänä?
Ton rele jutun voit tehdä kun kone käy hyvin..eli kaiketi lämpimänä.
Ton rele jutun voit tehdä kun kone käy hyvin..eli kaiketi lämpimänä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Niin no juu jos sen roikkaan lyö yöksi niin saattaa olla että toimii ok, Katsellaan miten käy. Tosiaan joskus talvella yritin kun lohkarissa oli muutaman tunnin niin toimi ainakin paremmin kuin ihan kylmänä.
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Voihan siellä olla raju ilmavuotokin...alipaineletkut,kumikaukalo,suuttimien tyvikumit...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Juu no noita imuvuotoja olen sen verran etsinyt että vaihdoin sen yhden ilmaputken ja kumikaukalossa tuntuu semmoinen ihan pieni nyppy. Cleanerillä noita voisi etsiä jos saan vaan auton käymään.
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
eikös se perus tyhjäkäyntimoottorin letku onko kiinni kunnolla/halkeamat kannata katsoa
Merseedespents
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Juu tuon tk-moottorin letkun olen juuri vaihtanut uuteen. Se oli joskus lähteny irti joten ostin uuden.
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
ok..voihan senkin tarkistaa, se ei muistaakseni tullut kuin painamalla kiinni jos olis irronnut toisesta päästä
Merseedespents
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Juu tuon huohotus putken olen tarkistanut, veikkaisin kyllä että jossain sähköpuolella vikaa
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Noniin sain autoni käymään jonkun asentamalla lisäryypyllä mikä on liitetty määräjakajan kyljessä olevaan mustaan boksiin, tk säätimen vieressä. Mikä tämä on? Kun kytkimen kytkee pois päältä auto käy huonoa tyhjäkäyntiä ja sammahtelee välillä risteyksessä. Nyppäsin yj releen irti ja auto sammui melkein heti. Mitä tämä meinaa? Kuuluuko muuten 230e olla 9 napainen rele koska siinä liittimessä mihin se tulee kiinni on vain 7 kontakti nastaa eli 2 on muovisia.
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Yj-rele on uudempi ja sen nastojen määrä ei kaiketi ole olennaista ja moni täällä on sitä kysellyt.
Tarkoitat varmaan tk-motin lähellä taka puolella määristä niin se on EHA joka määrää säätää alaja ylä kammioero paineen.
sitähän voi säätää mutta pitäis olla kosketuskulma mittari ja sitten kyllä alkaa pelaamaan....eli seköhän siellä nyt kummittelee.
Se että yj-releen poistolla auto sammuu voi olla tohon ehaan viittaavaa vikaa mutta toimikos se nyt virrattomana että se säätäisi perus säädön mekaanisellakin jakaja käytöllä.
Joka tapauksessa sitä kannattaisi nyt säädellä.
itse säädin sen joskus niin että ensin potikka kohdilleen ja ehan yhden johdon välille yleismittari tuulilasiin tai sisälle ..pitkät piuhat ja ajamaan ja lukema pitää pysyä noin 2500rpm kierroksilla +15- -15 Milli A välissä jolloin ollaan säätö alueella mitä eha voi säätää.
Jos ei niin eha irti ja pukku ruuvi takaa irti ja siellä sisällä on kuusio kolo jota 1/8kierrosta kerrallaan säädellään se seos toiminta alueelle...tämä taas pitää sitten olla varma että lambda pelaa ja paras olis ajaa siitä testipistoke reisistä tieto onko ruisku open loop tilassa vai toiminnassa.
Tarkoitat varmaan tk-motin lähellä taka puolella määristä niin se on EHA joka määrää säätää alaja ylä kammioero paineen.
sitähän voi säätää mutta pitäis olla kosketuskulma mittari ja sitten kyllä alkaa pelaamaan....eli seköhän siellä nyt kummittelee.
Se että yj-releen poistolla auto sammuu voi olla tohon ehaan viittaavaa vikaa mutta toimikos se nyt virrattomana että se säätäisi perus säädön mekaanisellakin jakaja käytöllä.
Joka tapauksessa sitä kannattaisi nyt säädellä.
itse säädin sen joskus niin että ensin potikka kohdilleen ja ehan yhden johdon välille yleismittari tuulilasiin tai sisälle ..pitkät piuhat ja ajamaan ja lukema pitää pysyä noin 2500rpm kierroksilla +15- -15 Milli A välissä jolloin ollaan säätö alueella mitä eha voi säätää.
Jos ei niin eha irti ja pukku ruuvi takaa irti ja siellä sisällä on kuusio kolo jota 1/8kierrosta kerrallaan säädellään se seos toiminta alueelle...tämä taas pitää sitten olla varma että lambda pelaa ja paras olis ajaa siitä testipistoke reisistä tieto onko ruisku open loop tilassa vai toiminnassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=133416" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä oli hyviä ohjeita ja kryptonitilla on kanssa jossakin topikissa.
Ai niin...siinä EHAssa ei kyllä ol mitään ryyppy toimintoa eli se jäi mulle vähän epä selvälsi mitä siihen nyt on rakennettu?
Tässä oli hyviä ohjeita ja kryptonitilla on kanssa jossakin topikissa.
Ai niin...siinä EHAssa ei kyllä ol mitään ryyppy toimintoa eli se jäi mulle vähän epä selvälsi mitä siihen nyt on rakennettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Tuo eha voisi kyllä olla syyllinen. Kaikki muut kuitenkin tarkistettu kuin eha ja potikka. Tänään etsin myös ilmavuotoja mutta mitään ei löytynyt. Vaikuttaa aika vaikealta tuo säätö eli pitäisi perehtyä vähän tarkemmin. Tai ostaa ehjä käytetty? Hyvän linkin olit kuitenkin laittanut, valaisi asiaa aika paljon
On muuten täysin samanlainen vika kuin tuossa linkin videossa eli eiköhän tämä selvä juttu ole...
Niin siihen ehaan tulevien ja yk säätimen johtojen väliin on jotenkin liitetty katkaisija eli päällä käy 1500rpm ja koneen lämmettyä rupea pätkimään ja jos se on offilla käy juuri kuin tuossa videolla. Joku seppä tehny hienon systeemin
On muuten täysin samanlainen vika kuin tuossa linkin videossa eli eiköhän tämä selvä juttu ole...
Niin siihen ehaan tulevien ja yk säätimen johtojen väliin on jotenkin liitetty katkaisija eli päällä käy 1500rpm ja koneen lämmettyä rupea pätkimään ja jos se on offilla käy juuri kuin tuossa videolla. Joku seppä tehny hienon systeemin
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: 230e -90 käynnistyy ja sammuu.
Eli säädä se potikka ensin ja sitten ehan kimppuun.
Muutenki kun systeemi pelaa ei siellä tartte olla mitään virityksiä.
Aika simppeli toi ruisku kuitenkin on mutta vaatii perehtymistä ja kiitos forumin on täällä paljon neuvoja ja neuvojia.
Muutenki kun systeemi pelaa ei siellä tartte olla mitään virityksiä.
Aika simppeli toi ruisku kuitenkin on mutta vaatii perehtymistä ja kiitos forumin on täällä paljon neuvoja ja neuvojia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-