Jotain tollasta kuvittelinkin. Ihan hyvin varmaan kestää nuo hydrauliikkaletkut joilla paineenkestot on luokkaa +200 bar.Siekkinen kirjoitti:Ohan siellä enemmän kuin 3 baaria painetta isommilla kierroksilla. Tuo 3 baaria on yleensä jo siinä 1000 kierroksen kohalla ellei jo aiemmin ei siellä kuitenkaan kymmeniä baareja ole että ihan yksnumeroisissa luvuissa pysytään.mikaman kirjoitti:Moottoriöljylle tuli alkuperäinen om617:n öljynjäähdytin, letkut tuli normi hydrauliikkaletkusta omien mittojen mukaan. Eiköhän tuola paine ole 0-3bar keskimäärin.
w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Itse en hakenut noille omille pyörille tuota lupaa. Meinasin että laitan leiman ajaksi pienemmät (31x10.5x15") renkaat alle, ja leiman jälkeen taas isommat (33x12.5x15") pyörät alle, mutta kiitos erään foorumia (mese.fi) lukevan ihmisen (Pekkovee) sain nuo isommat pyörät otteeseen. Tai itseasiassa otteeseen on merkattu (vahingossa?) 33x10.5x15", joten täytyy vielä käydä jossain vaiheessa muuttamassa.mikaman kirjoitti:Tosiaan piti tuo poikkeuslupa anoa Trafilta, että sai muutoskatsastettua. Vähän v.mäinen homma, mutta onneksi lupa heltis.
Jos/ kun joku mielii isompia renkaita (33" ainakin onnistuu) Geen otteeseen, niin meikäläiseltä tai pekkovee:ltä voi kysyä dokumetteja joilla isommat pyörät saa otteeseen. Toki jos löytyy alkuperäinen käyttöohjekirja, niin siellä on rengaspainetaulukko jossa on eri rengaskoot kerrottu.
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Pitkästä aikaa pääsi maasturin kimppuun.
Talven jäljiltä oli hiukan työläs saada käyntiin, mutta kyllä se lopulta hörähti.
Vaihdoin tandem-pumpun tilalle tavallisen ilman perän tasonsäätöä ja näyttäisi toimivan ok.
Ehdin jo ostaa 6 kpl hehkutulppia, kun olin varma että huonon käynnistyvyyden syy olisi niissä, mutta totesin kaikkien toimivan normaalisti.
Nyt on sitte 6 kpl varahehkuja
Ilmeisesti tässä podetaan noita väyrysen surullisen kuuluisia ilmaongelmia polttoainepuolella.
Ostin takaiskun tulopuolelle, mutten ehtinyt asentaa sitä. Jos nyt sattuisi antamaan vähän lisäaikaa tiivisteiden vaihdolle.
Seuraavaksi täytyy tehdä kaasuvivusto/vaijeri, jotta pääsisi testilenkille.
Talven jäljiltä oli hiukan työläs saada käyntiin, mutta kyllä se lopulta hörähti.
Vaihdoin tandem-pumpun tilalle tavallisen ilman perän tasonsäätöä ja näyttäisi toimivan ok.
Ehdin jo ostaa 6 kpl hehkutulppia, kun olin varma että huonon käynnistyvyyden syy olisi niissä, mutta totesin kaikkien toimivan normaalisti.
Nyt on sitte 6 kpl varahehkuja
Ilmeisesti tässä podetaan noita väyrysen surullisen kuuluisia ilmaongelmia polttoainepuolella.
Ostin takaiskun tulopuolelle, mutten ehtinyt asentaa sitä. Jos nyt sattuisi antamaan vähän lisäaikaa tiivisteiden vaihdolle.
Seuraavaksi täytyy tehdä kaasuvivusto/vaijeri, jotta pääsisi testilenkille.
Re: w460 om617 -> om606
Viikonloppuna tehty:
-tiivisteitä vaihdettu polttoainepuolelle
-kytkin ilmattu ja todettu toimivaksi
-ylipainekello laitettu turbolle + ohjaus
-ahtomittari kabiiniin
-kaasuvivusto viimeistelty ja todettu hyväksi
-ahtoputket ja välijäähdytin mallailtu paikoilleen rautalangalla
Enää on jäljellä ahtoputkien ja välijäähdyttimen kunnollinen kiinnitys ja lopullinen kasaus.
Toivottavasti ensviikolla pääsee jo testaileen ja koeajolle.
Tyhjäkäynnin säätö on testauksen aikana tehtävä vielä ja TOIVOTTAVASTI nuo ilmaongelmat ratkesi tiivisteillä.
Jos ilmat vielä vaivaa laitan väliaikaisesti sähköisen siirtopumpun tulolinjaan.
Imusarjan lähtö rosterista
Koeajot polttelee kovasti!
-tiivisteitä vaihdettu polttoainepuolelle
-kytkin ilmattu ja todettu toimivaksi
-ylipainekello laitettu turbolle + ohjaus
-ahtomittari kabiiniin
-kaasuvivusto viimeistelty ja todettu hyväksi
-ahtoputket ja välijäähdytin mallailtu paikoilleen rautalangalla
Enää on jäljellä ahtoputkien ja välijäähdyttimen kunnollinen kiinnitys ja lopullinen kasaus.
Toivottavasti ensviikolla pääsee jo testaileen ja koeajolle.
Tyhjäkäynnin säätö on testauksen aikana tehtävä vielä ja TOIVOTTAVASTI nuo ilmaongelmat ratkesi tiivisteillä.
Jos ilmat vielä vaivaa laitan väliaikaisesti sähköisen siirtopumpun tulolinjaan.
Imusarjan lähtö rosterista
Koeajot polttelee kovasti!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Terve
Jäikö sulle joihonkin se vanha moottori,tartteis tohon omaan mersurojektiin ,jomnkun pultin ja helyn siitä koneesta,jos se vielä löytyy.
Tervesin Jamppa
Jäikö sulle joihonkin se vanha moottori,tartteis tohon omaan mersurojektiin ,jomnkun pultin ja helyn siitä koneesta,jos se vielä löytyy.
Tervesin Jamppa
Re: w460 om617 -> om606
Tere,jamppa kirjoitti:Terve
Jäikö sulle joihonkin se vanha moottori,tartteis tohon omaan mersurojektiin ,jomnkun pultin ja helyn siitä koneesta,jos se vielä löytyy.
Tervesin Jamppa
Mulla on se möykky vielä kokonaisena vaihdelaatikko perässä hallin nurkassa. Ajattelin aukaista ja ainakin todeta vauriot ennenkuin hävitän sen. Eli en toistaiseksi siitä luovuta osia.
- Mika
Re: w460 om617 -> om606
Pumpusta pikku kyssäri. Olen lueskellut tuota ruiskutuspumpun säätäminen trediä ihan ok ja tiedän suunnilleen nuo perusteet.
Nyt moottori sammuu kun päästän tyhjäkäynnille, kannattaako tyhjäkäynnin karkea säätö aloittaa vivustosta? Vai kannattaako se tehdä suoraan pumpun ruuveista?
Pumppu on siis 603:sta morkoolilla ja vakio (5,5mm) elementeillä.
Mietiskelin tuossa kans, että kun alkuperäinen oli noilla 6mm elementeillä, kannattaako ruuvata suoraan syöttöä lisää niin alkaa tyhjäkäyntikin sieltä löytymään?
ELR kikkulakin tuossa pumpussa on, muttei vielä käytössä...
Nyt moottori sammuu kun päästän tyhjäkäynnille, kannattaako tyhjäkäynnin karkea säätö aloittaa vivustosta? Vai kannattaako se tehdä suoraan pumpun ruuveista?
Pumppu on siis 603:sta morkoolilla ja vakio (5,5mm) elementeillä.
Mietiskelin tuossa kans, että kun alkuperäinen oli noilla 6mm elementeillä, kannattaako ruuvata suoraan syöttöä lisää niin alkaa tyhjäkäyntikin sieltä löytymään?
ELR kikkulakin tuossa pumpussa on, muttei vielä käytössä...
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Tyhjäkäynti säädetään pumpun ruuveista.
Vivusto ei saa jäädä kantamaan missään tilanteessa. Eli vivusto pitää palautua rajotin tappia vasten.
Vivusto ei saa jäädä kantamaan missään tilanteessa. Eli vivusto pitää palautua rajotin tappia vasten.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Nyt on kaikki nipussa, mutta mutta, ei kirveelläkään käyntiin.
Sammutinvipu on ylhäällä, ilmattu on suihkun juuriin asti ja siitä ruikkii vähän, hehkut testattu ja hehkuu punaiseksi.
Lupaa aina startin alussa, mutta sitte hiljenee eikä enää lupaa starttas miten kauan tahansa. Mihinkä tuo teidän mielestä viittais?
Pakoputkesta tulee startatessa tosi vähän savua, viittaisi ettei saa polttoainetta tarpeeksi...
Eihän mulla nuo polttoaineen suodatinjalan kolme letkua ole väärin? Mitä ite olen epc:stä saanut katottua ne menis:
1. koneen puolinen - Paluu tankille?
2. keskimmäinen - Meno pumpun kylkeen?
3. ulommainen - Tulo karkean suodattimen alaliittimestä?
Onko oikein?
Taidan seuraavaksi aukasta pumpun takakannen ja aukaista syöttöruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia 2 kierrosta. Jos tuo 5,5mm elementeillä ei anna tarpeeksi litkua että sais suihkuihin kunnon sumun? Taitaa olla kaukaa haettua...
Sammutinvipu on ylhäällä, ilmattu on suihkun juuriin asti ja siitä ruikkii vähän, hehkut testattu ja hehkuu punaiseksi.
Lupaa aina startin alussa, mutta sitte hiljenee eikä enää lupaa starttas miten kauan tahansa. Mihinkä tuo teidän mielestä viittais?
Pakoputkesta tulee startatessa tosi vähän savua, viittaisi ettei saa polttoainetta tarpeeksi...
Eihän mulla nuo polttoaineen suodatinjalan kolme letkua ole väärin? Mitä ite olen epc:stä saanut katottua ne menis:
1. koneen puolinen - Paluu tankille?
2. keskimmäinen - Meno pumpun kylkeen?
3. ulommainen - Tulo karkean suodattimen alaliittimestä?
Onko oikein?
Taidan seuraavaksi aukasta pumpun takakannen ja aukaista syöttöruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia 2 kierrosta. Jos tuo 5,5mm elementeillä ei anna tarpeeksi litkua että sais suihkuihin kunnon sumun? Taitaa olla kaukaa haettua...
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
googletin 20s ja löytyi kuvat mistä näki letkut
oikein olivat. kait sulla siirtopumppu on välissä?
oikein olivat. kait sulla siirtopumppu on välissä?
w201 om605
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Joo googlella ne löytyy nätisti, taisin haluta vain vahvistuksen joltain toiseltakin, alkaa epäilemään kaikkea kun ei vikaa tunnu löytyvän
Eikös tuo siirtopumppu ole syöttöpumpun kyljessä johon menee kaks letkua? Se on käytössä, pitää kokeilla vielä erillisellä jos se olis tuossa vika.
Eikös tuo siirtopumppu ole syöttöpumpun kyljessä johon menee kaks letkua? Se on käytössä, pitää kokeilla vielä erillisellä jos se olis tuossa vika.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
en ole vielä nähnyt rikkinäistä siirtopumppua mutta kummakos tuo.
ota irto pullo/astia laita löpöä siihen ja letku sinne siirtopumpulta niin näkee onko se omissa putkistoissa vai pumpun letkuissa.
jaa mutta olikos tässä 606 jalka? katsoin vanhemman jalan mutta sama tod. näk on
ota irto pullo/astia laita löpöä siihen ja letku sinne siirtopumpulta niin näkee onko se omissa putkistoissa vai pumpun letkuissa.
jaa mutta olikos tässä 606 jalka? katsoin vanhemman jalan mutta sama tod. näk on
w201 om605
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Laitoin sähköisen siirtopumpun letkujen väliin niin johan rupes lähtemään käyntiin nätisti.
Käänsin vielä varmuuden vuoksi syöttöä kierroksen verran lisää.
Seuraavaksi pitäisi säätää pumpun ajotus kohdilleen, ihan korvakuulolla/perstuntumalla testausta varten ja leiman jälkeen käyttää dieselpajalla.
Oireet on:
- Ei pysy käynnissä alle ~1200-1500rpm
- Savuttaa harmaata
- Sammuu herkästi/ei vääntöä
- Vastaa kaasuun herkästi ja nostaa kierroksia ripeästi
Onhan tämän 603 turbon syöttöpumpun ennakko se 13 jykk?
Käänsin vielä varmuuden vuoksi syöttöä kierroksen verran lisää.
Seuraavaksi pitäisi säätää pumpun ajotus kohdilleen, ihan korvakuulolla/perstuntumalla testausta varten ja leiman jälkeen käyttää dieselpajalla.
Oireet on:
- Ei pysy käynnissä alle ~1200-1500rpm
- Savuttaa harmaata
- Sammuu herkästi/ei vääntöä
- Vastaa kaasuun herkästi ja nostaa kierroksia ripeästi
Onhan tämän 603 turbon syöttöpumpun ennakko se 13 jykk?
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
olikohan vakio ennakko peräti 18jykk. päässy menee jonnekkin kaukaiseen muistiin kun tullu nuita isompi tappisia ajoitettua
kokeilitko irto pöntöllä?
kokeilitko irto pöntöllä?
w201 om605
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
En kokeillu irto pöntöllä vielä. Näin jälkeenpäin vähän kaduttaa kun ei tullu aikoinaan jo käytettyä tuota irtopumppua pajalla huollossa ja säädössä.
Mitä tuossa googlettelin näyttäis että se ennakko olis 13 jykk?
Tuli mieleen tämmönen kohtuu perustavaa laatua oleva kysymys, kun olen jotenki olettanu vaan että se on niin.
Onhan sylinterit keulasta tulipeltiinpäin 1,2,3,4,5,6?
Mitä tuossa googlettelin näyttäis että se ennakko olis 13 jykk?
Tuli mieleen tämmönen kohtuu perustavaa laatua oleva kysymys, kun olen jotenki olettanu vaan että se on niin.
Onhan sylinterit keulasta tulipeltiinpäin 1,2,3,4,5,6?
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Niin se vaan oli, ettei pumpun ajotus ollu kohillaan vaikka pumpun lukituslovi oli kurkistusreiän keskellä ja kampiakselin pyörällä 13 jykk.
Kauan aikaa piti ihmetellä ja värkätä, kunnes tarkistin 1. paineventtiilistä todellisen ruiskutuskohdan. Pinta värähti n. 12 eykk ja pumppua pois käyttämällä
muutin sen n. 22 eykk. Tämän jälkeen löyty tyhjäkäynti ja rupes pelaamaan ihan ok.
En tiedä onko vika minun luetunymmärtämisessä, mutta mitä olen lukenut kun todellinen ruiskutusaika 1. on n.20-25, pitäisi olla kampiakselilla n. 13 jykk kun pumpussa on "lovi" reiän keskellä?
Noh kun tyhjäkäynti löyty, laitoin imusarjan jne. kiinni ja käyttelin pihalla puolisen tuntia ja pelasi hyvin. Lopuksi siirryin 5 m OMIN AVUIN halliin sisälle
Huomenna pitää säätää vaihdevivut kohdilleen niin voi testata edes pari kilometriä ennenkuin hinaa pumpun ajotukseen ja säätöön
Videotakin otin, pitää lisäillä kun kerkeää. Josko sitä viikon parin sisään saisi leimalla käytettyä.
Kauan aikaa piti ihmetellä ja värkätä, kunnes tarkistin 1. paineventtiilistä todellisen ruiskutuskohdan. Pinta värähti n. 12 eykk ja pumppua pois käyttämällä
muutin sen n. 22 eykk. Tämän jälkeen löyty tyhjäkäynti ja rupes pelaamaan ihan ok.
En tiedä onko vika minun luetunymmärtämisessä, mutta mitä olen lukenut kun todellinen ruiskutusaika 1. on n.20-25, pitäisi olla kampiakselilla n. 13 jykk kun pumpussa on "lovi" reiän keskellä?
Noh kun tyhjäkäynti löyty, laitoin imusarjan jne. kiinni ja käyttelin pihalla puolisen tuntia ja pelasi hyvin. Lopuksi siirryin 5 m OMIN AVUIN halliin sisälle
Huomenna pitää säätää vaihdevivut kohdilleen niin voi testata edes pari kilometriä ennenkuin hinaa pumpun ajotukseen ja säätöön
Videotakin otin, pitää lisäillä kun kerkeää. Josko sitä viikon parin sisään saisi leimalla käytettyä.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Voisin vähän lainata topicia kun itsellä on myös vähän ongelmaa OM606:sen kanssa, jossa on OM603:sen vakio syöttöpumppu ja OM606 vakioturbo, mutta W124 korissa. Mulla on joku käyttänyt myös pumppua auki joskus, sillä kun pistimme tapilla 13JYKKkiä, todellinen ennakko oli jotain 80EYKK. Hankala sanoa tarkempaan, sillä kampiakselilla ei riittänyt asteikko. Joten erinäisien patenttien avulla saimme pumpun asetettua n. 24 EYKK todellista ennakkoa, mutta nyt kulutus on mielestäni aivan liian isoa, leikiten yli 10-11l sadalla. Ja ajo on pääsääntöisesti maantietä. On tuota kyllä tullut poljettuakin jonkun verran, mutta siltikin liian isoa. Joten mikä olisi se kaikista ideaalein ja paras ennakko tuolle pumpulle noilla palikoilla? Olisikohan syötön nostamisella apua suureen kulutukseen, kun saisi enemmän tehoa eikä näin ollen tarvitsisi polkea niin rankasti, vai onko tämä liian kaukaa haettua?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Ihan normaalia 606sen kulutusta.
Onko siihen 606 vakiopilleriin vaihdettu painetoiminen hukkiksen kello? Jos on niin se ahtaa koko ajan ihan turhaa kun on niin pieni.
Vakiopumpun ajoitusta voi kääntää pari astetta tehdasarvoa aikaisemmalle niin kulutus pikkusen tippuu ja kone muuttuu aavistuksen herkemmäksi kaasun suhteen.
Onko siihen 606 vakiopilleriin vaihdettu painetoiminen hukkiksen kello? Jos on niin se ahtaa koko ajan ihan turhaa kun on niin pieni.
Vakiopumpun ajoitusta voi kääntää pari astetta tehdasarvoa aikaisemmalle niin kulutus pikkusen tippuu ja kone muuttuu aavistuksen herkemmäksi kaasun suhteen.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Joo on vaihdettu painetoiminen hukkaportin kello. Maantiellä ahtaa jonkun n. 0,4 bar. Mikä on sitten tämä tehdasarvo vakiolle syöttöpumpulle?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Taitaapi olla tuo 24eykk ihan hyvä jos se on tarkka.
25eykk voi pitää jos tuntuu ettei kone käy liian karkeasti.
Sellanen 12-13jykk pumpun ajoitusmerkistä säädettynä JOS merkki on alkuperäisellä paikalla. Tehdasasrvo on 15ast jykk merkistä katsottuna.
25eykk voi pitää jos tuntuu ettei kone käy liian karkeasti.
Sellanen 12-13jykk pumpun ajoitusmerkistä säädettynä JOS merkki on alkuperäisellä paikalla. Tehdasasrvo on 15ast jykk merkistä katsottuna.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Pumpun merkki ei tosiaan ole oikealla paikallaan, joten sen avulla ei voi ajoitusta pistää. Täytyy tarkastaa kurjen kaulalla, paljonko se ajoitus nyt tarkalleen on. Pumpun kyllä voisi laittaa tässä lähitulevaisuudessa kuitenkin vaikkapa PP-dieselille, niin saisi vähän enemmän tehojakin irti. Kone varmaa pystyy polttamaan kaiken, mitä saa irti tuollaisesta OM603 turbon vakiosta syöttöpumpusta? Tosiaan niillä 5,5mm elementeillä on tuo pumppu.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
On kyllä ikävä jos nuo merkit heittää. Kyllähän sitä syöttöä voi ruuvata isommalle huoletta ja jos tuntuu että tulee mustaa niin nostaa vähän ahtoja.
Taitaa vaan pakopuoli ahistaa aika paljon, ettei hullutella kannata tai kärsii kestävyys?
Pitää hinata tohon lähikorjaamolle pumpun ajoitukseen, sanon asentajalle että laittaa sen 24-25 eykk todellisen ruiskutuksen.
Kylläpä polttelis jo ajelemaan! Ainut to do ennen katsastusta on vaihdevipujen säätö ja eiku baanalle...
Taitaa vaan pakopuoli ahistaa aika paljon, ettei hullutella kannata tai kärsii kestävyys?
Pitää hinata tohon lähikorjaamolle pumpun ajoitukseen, sanon asentajalle että laittaa sen 24-25 eykk todellisen ruiskutuksen.
Kylläpä polttelis jo ajelemaan! Ainut to do ennen katsastusta on vaihdevipujen säätö ja eiku baanalle...
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Niin, ei sitä pidä alkaa kuitenkaan leikkimään koneen kestävyydellä, joten täytyy pitää ahdot järkevissä lukemissa. Eikös näissä syöttöpumpuissa pysty rajoittamaan syöttömäärää sammutinvivun asennolla? Että jos esimerkiksi käyttää syöttöpumpun vaikkapa pp-dieselillä ja pyytää siellä tekijää ottamaan pumpusta niin paljon irti syöttöä, kuin on mahdollista, niin jos sitten näyttäisi, että ei saa kaikkea polttoainetta palamaan, pystyisi sitten rajoittamaan tätä sillä sammutusvivun asennolla? Vai onko tähän helpompaa keinoa? Ja jos sammutusvivulla saa sitä syöttömäärä rajoitettua, vaikuttaako se muihin pumpun säätöihin miten, esim. tyhjäkäyntiin?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Kyllä sammutinvivulla voi rajata maksimi syöttöä.
Ei vaikuta tyhjäkäyntiin tai maks. kierroksiin.
Ei vaikuta tyhjäkäyntiin tai maks. kierroksiin.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Säätelin tuossa ennakkoa ja syöttöä/tyhjäkäyntiä, samalla takaraivossa jyskytti ajatus miksen jo aikaisemmin ole käyttänyt tätä luultavasti miljoona kilometriä rullattua pumppua pajalla huollossa. Alako sen verta otsasuoni pullottaan, että taidanpa lähettää sen sinne pajalle nyt, parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Huomenna soittelen mynän ja ppd:n läpitte ja lähetän tuon pumpun luultavasti jompaan kumpaan.
Mitähän minun pitäisi muistaa sanoa tuonne pajalle kun haluan ns. kokonaisvaltaisen peruskorjauksen? Tuossa taitaa olla 5,5mm elementit joten ne vaihtuu 6mm elementteihin. Sylinterikohtaiset tuotot jne. säädöt pitää kattoa penkissä ja mitähän muuta? Saisko tuohon ulkoista syötönsäätöä? Ettei tarvisi pumpun kantta aukaista kun haluaa syöttöä kovemmalle?
Mitähän tuo lysti kustantaa, 1k€ luokkaa?
Huomenna soittelen mynän ja ppd:n läpitte ja lähetän tuon pumpun luultavasti jompaan kumpaan.
Mitähän minun pitäisi muistaa sanoa tuonne pajalle kun haluan ns. kokonaisvaltaisen peruskorjauksen? Tuossa taitaa olla 5,5mm elementit joten ne vaihtuu 6mm elementteihin. Sylinterikohtaiset tuotot jne. säädöt pitää kattoa penkissä ja mitähän muuta? Saisko tuohon ulkoista syötönsäätöä? Ettei tarvisi pumpun kantta aukaista kun haluaa syöttöä kovemmalle?
Mitähän tuo lysti kustantaa, 1k€ luokkaa?
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Ei siinä nyt ole oikein mieltä maksaa yli tonnia puolen millin elementin suurennuksesta, laittaa sitten samalla sen 7 millisen.
Syöttöä saa rajoitettua katsastukseen kun jättää sen letkun kytkemättä morkoolin kellolle ja samalla ruuvaa syötön minimiin siitä kellolta. Se menee silloin vaparin eli alasyöttömäärällä testissä.
Syöttöä saa rajoitettua katsastukseen kun jättää sen letkun kytkemättä morkoolin kellolle ja samalla ruuvaa syötön minimiin siitä kellolta. Se menee silloin vaparin eli alasyöttömäärällä testissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
Jos sielä pumpussa tulis olemaan "varaa" niinku noilla 7mm elementeillä kävis, tiedän itestä sen verran että sitä tulis ruuvattua ja rupeis alustasta paikat lonksumaan.
Eikä tuo nykyinen voimalinjakaan kovin paljon ylimääräisistä newtoneista tykkää... Tuo maaginen '7mm' termi on kynnyskysymys tämän prokkiksen käsistä karkaamiselle
Soittelin ppd:lle ja meinasivat, että tuolla pumpulla pääsee hyvin nykyisilläkin elementeillä ~170-180hp asti, joka riittää mulle vallan mainiosti.
Laittelen pumpun huomena matkahuoltoon reseptillä perushuolto ja säätö penkissä. Hintaa kertyy 300-400€ jos ei mitään yllätyksiä tule.
Eikä tuo nykyinen voimalinjakaan kovin paljon ylimääräisistä newtoneista tykkää... Tuo maaginen '7mm' termi on kynnyskysymys tämän prokkiksen käsistä karkaamiselle
Soittelin ppd:lle ja meinasivat, että tuolla pumpulla pääsee hyvin nykyisilläkin elementeillä ~170-180hp asti, joka riittää mulle vallan mainiosti.
Laittelen pumpun huomena matkahuoltoon reseptillä perushuolto ja säätö penkissä. Hintaa kertyy 300-400€ jos ei mitään yllätyksiä tule.
Re: w460 om617 -> om606 | Testausta/säätöä |
anteeksi puuttumiseni asiaan josta en mitään ymmärrä,, mutta eikö OM606 koneessa ole vakionakin 177hp..
Re: w460 om617 -> om606
mikaman kirjoitti:Viikonloppuna tehty:
-kaasuvivusto viimeistelty ja todettu hyväksi
Koeajot polttelee kovasti!
Eihän tullut otettua kuvaa kaasuvivustosta? Tein omaan vaijerilla siitä tapista eteenpäin mikä tulee ohjaamosta ja meinaa tuntua että tuli liian jäykkä.