Palataan jälleen tuttuun, mutta ikävä kyllä ei kuivaan aiheeseen. W123:n takajalkatiloihin luonnotonta tietä tuleva vesi on ollut käsittelyssä aiemmin topiceissa
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1960
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=6845 .
Aiempiin kertomuksiin lisäyksenä, että apukuskin takakaaresta paikattiin yksi reikä vetoakselin pokkauksen kohdalta. Tällä ei pitkälle päästy...
Kummastuksen aiheutti se, että takajalkatilaan oli tullut vettä, vaikka autolla ei ollut ajettu yhtään. Siispä lorottelemaan vettä katolle, ja tiirailemaan penkin irroituksen jälkeen, että mistä ku*ee.
Vettä tuli entisestä paikasta, eli selkänojan kiinnitysruuvin takaa, siitä oviaukon-pyöränkaaren välisestä pellistä (ks. topic 6845).
Ohjasin vettä ensin takalasin tiivisteeseen -> ei vaikutusta.
Sitten vesikourua pitkin ilmanpoistoaukkoon -> vettä juoksi norona takatuhdon paikalle josta alaspäin lattialle. Purettuani C-pilarin kromilistan ja ilmanohjaimen, kaadoin vettä ihan ilmanpoistoaukon alaosaan. Sieltähän sitä itseänsä taas tuli matkustamon puolelle.
Tuo poistoaukon alaosahan on sellainen umpinainen paikka, ja mielestäni siellä vesi ei normaalitilanteessa edes pysy, mitä nyt sormikopelolla tunnustelin. Auttaisikohan ensiapuna mälli Teroson-nauhaa poistoaukon pohjalle? Hankalahan tuota on millään käydä hitsailemaan (kuten Pepekyy aiemmin totesi omassa projektissaan). Vai tuleeko Jakobsonista kesäauto ennen aikojaan....
W123 vesivuoto, osa 3
W123 vesivuoto, osa 3
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W123 vesivuoto, osa 3
Nauhaa ja päälle vielä esim. bostikin kosteuseristemassa ruutalla (tai mitä ihmesilikonia se nyt onkaan). Ruutan päähän voi tehdä vaikka kutistesukasta sopivan kärsän niin taipuu perille. Hitsaaminen ei oikein onnistu, ellei tee aukkoa sisäpuolelle.Timo L. kirjoitti:Tuo poistoaukon alaosahan on sellainen umpinainen paikka, ja mielestäni siellä vesi ei normaalitilanteessa edes pysy, mitä nyt sormikopelolla tunnustelin. Auttaisikohan ensiapuna mälli Teroson-nauhaa poistoaukon pohjalle? Hankalahan tuota on millään käydä hitsailemaan (kuten Pepekyy aiemmin totesi omassa projektissaan). Vai tuleeko Jakobsonista kesäauto ennen aikojaan....
Koneella on koneen tahti
Re: W123 vesivuoto, osa 3
Kiitoksia kaima vinkistä. Passaakohan Würthin liima+tiivistysmassa (polyuretaania) bostikin sijaan? Tuokin lienee vedenpitävää.Timo K. kirjoitti:Nauhaa ja päälle vielä esim. bostikin kosteuseristemassa ruutalla (tai mitä ihmesilikonia se nyt onkaan). Ruutan päähän voi tehdä vaikka kutistesukasta sopivan kärsän niin taipuu perille. Hitsaaminen ei oikein onnistu, ellei tee aukkoa sisäpuolelle.
Tuo ilmanpoistoaukon alapää on harmittavan mutkan takana, ei oikein näe ilman hammaslääkärin peiliä että onko siellä reikä vai missä se on. Emännän puuterirasian peili oli liian iso... No, tiivistetään nyt tuo paikka ensin ja ja kokeillaan sitten uudelleen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W123 vesivuoto, osa 3
meikä paikkas saman kohdan niin että leikkasin nyrkinkokoisen palan pois pintapeltiä siitä kattopilarin kohdasta jossa se tuuletusreikä on ja alta paljastui lisää ruostevikaa.hitsasin kattotolpan sisäosan kuntoon,tein uuden "taskun" tuuletuskaukaloon ja hitsasin pintapellin hefteillä niin että ei kovin paljoa lämmennyt koska laitoin sikaflexiä tuuletustaskun ulkoreunaan joka tulee pintapeltiä vasten kun sitä kohtaahan ei pääse hitsaamaan mistään päin.4v on ollu eikä vuoda.