Käyttöauto
   

TeeSeItse w124 maalaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00
ViestiLähetetty: Ma 16.08.2004 21:16
Järkytyin :shock: automaalareiden hinnoista täällä Tampereella, joten tarkotus olis itse sutata ja töhriä auto. (toinen kylki)

Jos joltain löytyy hyviä linkkejä tai jaksaa tänne kirjoitella olis hyvä.

Esim. sopivia hiomapapereita 400?
kuinka paljon maalia ohentaa?
Mistä halvinta maalia?

Autossa on metalliväri joten ensin maalataan väri ja sen jälkeen lakka.

Montako kerrosta lakkaa jne


jos joku tietää helvetin halvan ja hyvän maalarin voi laittaa mainoksen tänne, Pirkanmaalta


Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 10477
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ma 16.08.2004 21:21
tekemällä oppii ? :

http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=3116
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 648
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 02:44
Kalliiksi yleensä tulee kun itse tekee jos ei ole ennen tehnyt...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3466
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 06:03
Tee itse purkutyö ja pohjat kunnolla. Jätä itse värin ruiskutus ammattimiehelle.
w220 S320 -99
c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1243
Liittynyt: Pe 03.10.2003 05:57
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 06:34
Ammattimiehet ovat aika harvoin tyytyväisiä harrastelijoiden pohjiin ja jotkut maalarit eivät edes rupea maalaamaan toisten tekemiin pohjiin. :roll:
C320T CDI -08
C36 AMG -96
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 10477
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 06:57
kyllä ammattimiehetkin vetää "harrastelijan" pohjille, sopii vaan että ei saa mainita missä maalattu esim.


jos tosissaan meinaa ruveta harrastamaan itse maalausta, niin pakkohan se on nollasta aloittaa, tottakai siinä sitten harjoituksen piikkiin menee rahaa. Jos ja kun alkaa homma luonnistua niin varmasti tuntuu takataskussa säästyneet rahat.

Ehkä paras tapa olis ensin aloittaa pohjien "harjoittelu" , tekee ne aluksi itse ja vie tosiaan vaan ruiskutettavaksi, siinäkin säästää jo puolet kuluista.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ma 21.07.2003 14:39
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 07:40
Aloita harjoittelu jostain muusta kuin auton kyljestä.... :?

Saat nimittäin appelsiinipintaa melkoisella varmuudella :lol:

Itellä on ammattiruisku(setä automaalari) enkä kyllä autoa alkais maalaamaan,kaikkea muuta tullu maalailtua ja ne onnistunu aivan hyvin. Mutta auto on eriasia,pikkasen eritarkkaa.
Ja jollei kokemusta,aika pienet mahdollisuudet saada priimaa.

Riippuu tietysti vaatimustasosta,vois olettaa olevan korkealla kun metalliväriä maalailet.

Kuten moni muukin sanonut,harjoittele pohjien tekoa ensin. Näät että saako maalari sun pohjiin millaisen jäljen,ja voit harjoitella useamman kerran ennenkuin tarvii viedä maalarille. Maalaamisen onnistuttava kerralla,tulee kallis kokeilu jos joutuu hiomaan uuden maalin useamman kerran pois :wink:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1352
Liittynyt: Pe 04.04.2003 22:57
Paikkakunta: Hämeenkyrö
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 09:52
keef kirjoitti:Järkytyin :shock: automaalareiden hinnoista täällä Tampereella, joten tarkotus olis itse sutata ja töhriä auto. (toinen kylki)

jos joku tietää helvetin halvan ja hyvän maalarin voi laittaa mainoksen tänne, Pirkanmaalta

Minkälaisia hintoja sulle on tarjottu, eli mikä on halpa?

Itse ei ihan heti kannata alkaa ruiskimaan, jos ei ole kunnon tiloja.
Eli riittävän iso pölytön talli.
Mikään ei v..uta enempää, kuin letkun jälki tai iso pölyklimppi tuoreessa maalissa :roll:
Kunnon automaalit on kyllä melko helppoja maalata, kun ne kuivuu tod. nopeasti.
Jotain pieniä maalauksia oon ite tehnyt, mutta isommat oon jättänyt maalarille, kun ei oo kunnon paikkaa missä vois maalailla.
Ja jos tekee itse pohjat, niin yleensä maalari ei anna takuuta työlleen.
-Jani-
Emmä mikään asiantuntija oo, kunhan arvailen...
W124 250D-88
W201 190E-88
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 12:06
noin 500e, mutta jos vie halvemmalle maalarille niin työn jälkikin voi olla kans aika huono niin se harmittaa kun itse olis saanut samanlaisen jäljen. Täytyy vielä kysellä.

Onhan se ihan eri asia kun maalari tekee päivittäin auton maalauksia ja itse kerran 5 vuodessa niin voi ranneliike olla aluksi vähän hukassa.

Tuokohan Virosta kukaan maaleja kun täällä on jokin kartelli noiden maalien hinnoittelussa. Kyllähän toi vaatii huippu pinnan, auton on vähän ajettu jne joten auton arvokin ainakin säilyy.

Yleensä maalarit tykkää itse vetää pohjat :shock: niin tietää mitä on tekemässä, minä ainakin.
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11636
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 13:10
keef kirjoitti:noin 500e, mutta jos vie halvemmalle maalarille niin työn jälkikin voi olla kans aika huono niin se harmittaa kun itse olis saanut samanlaisen jäljen. Täytyy vielä kysellä.

Onhan se ihan eri asia kun maalari tekee päivittäin auton maalauksia ja itse kerran 5 vuodessa niin voi ranneliike olla aluksi vähän hukassa.

Tuokohan Virosta kukaan maaleja kun täällä on jokin kartelli noiden maalien hinnoittelussa. Kyllähän toi vaatii huippu pinnan, auton on vähän ajettu jne joten auton arvokin ainakin säilyy.

Yleensä maalarit tykkää itse vetää pohjat :shock: niin tietää mitä on tekemässä, minä ainakin.


heh, halvaltahan tuo 500€ kuulostaa. Itse maalasin ekan auton telalla ja teollisuusmaalilla. Siitä tuli hyvä, ja oikein kaksivärimaalaus. Auto oli VW Kastenvagen (paku). Myös golffin helmat yritin maalata (metalliväri), ja muuten valui ihanasti ja metallihileet toivat valumat näkyviin. Pihalla noita tuli tehtyä ja emäntä napsi kärpäsiä tuoreelta maalipinnalta :D

Kyllä minä vielä joskus tuota maalausta kokeilen mutten mersuun tms Autoon.

Golffille kysyin ylimaalauksen hintaa aikoinaan niin alkoivat puhumaan 10 000 mk hinnasta, joten poistui paikalta.

http://www.automaaler.ee/index_f.htm
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1352
Liittynyt: Pe 04.04.2003 22:57
Paikkakunta: Hämeenkyrö
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 13:54
Kävin tänään hakemassa maalia omiin projekteihin paikalliselta maalarilta, kysyin samalla hintoja.
Kyljen maalaus metallivärillä 400-600 tapauksesta riippuen.
Näkemättä ei uskaltanut sanoa muuta.
Maalit 50€/l, lakka 30€/l :roll:
Noista ohennusmääristä luulis saavan ohjeet maalikauppiaalta, ainakin minä olen saanut.
-Jani-
Emmä mikään asiantuntija oo, kunhan arvailen...
W124 250D-88
W201 190E-88
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1493
Liittynyt: Su 19.10.2003 15:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 14:25
No onnea vaan yritykselle?
:wink: Muista ostaa "taikatilkkuja" niin saat pölyjä pikkuisen pois!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1243
Liittynyt: Pe 03.10.2003 05:57
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 14:30
Kimmo L kirjoitti:No onnea vaan yritykselle?
:wink: Muista ostaa "taikatilkkuja" niin saat pölyjä pikkuisen pois!


"Taikatilkuilla" harrastelijakin saa paljon pölyttömämmän pinnan, huomattu käytännössä. :wink: Normaalista paperista tahtoo jäädä nukkaa. Lisäksi jos vähän kostuttaa lattiaa niin ei pölise maalatessa.
C320T CDI -08
C36 AMG -96
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 10477
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 14:58
taikatilkku=rasvapaperi ?
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1243
Liittynyt: Pe 03.10.2003 05:57
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 15:06
epk kirjoitti:taikatilkku=rasvapaperi ?

Liimarätiksi ne meilläpäin sitä kutsuu, mikälie viralliselta nimeltään. :lol:
C320T CDI -08
C36 AMG -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 648
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 22:14
Onkose vanha väripinta haalistunut ?
Meinaan jos on niin tulee kaameen näkönen kun kylki on erivärinen kun muu auto. Ehkä kannattaisi värittää koko auto samalla vaivalla ?

Yksi vinkki miten tallista saa pölyttömän on ajaa auto pihalle (kauas),
ja päästää paineilmalla koko talli puhtaaksi. Tämän jälkeen
kaataa maaliruiskuun vettä ja ruiskuttaa katon ja seinät..ja sitten
auto takaisin sisälle, näin minä olen saanut pysymään pölyn poissa.

Automaaliliikkeistä saa sekoitustikkuja missä on sekotussuhteet valmiina.
Tikku vaan ruiskun kannuun ja maali perään ja kovete ja ohenne.
*sekoti sekoti ja suihkis suihkis* :D

Jos tallissa maalaat, kannattaa auton päällä/reunoissa olla ainakin 4 kpl loisteputkia, ja sen lisäksi joka nurkassa pystyssä yksi...muuten ei näe mitäään...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula
ViestiLähetetty: Ti 17.08.2004 23:58
Itse tässä olen harjoitellut maalaamista neljään autoon (kaksi ylimaalausta, yksi kylki ja yksi paikka) ruiskulla, ja kaikkein eniten tuossa hommassa tarvitsee valoa. Varsinkin lakkaa vetäessä valoa vasten peilatessa näkee heti kuinka monta vetoa tarvitsee.

Ja ehdoton pölyttömyys, tuore maali kun oikein imee itseensä pölyä, ja ruiskulla maalatessa paineilma kyllä nostattaa sitä... Tuo vesiruiskutus on kätevä viimeistely, ja autokin tulee pestä huolella ennen maalausta.

Ja ensimmäisenä kannattaa maalata lokasuojan reunat, kattokourut, yms. ja sitten vasta suuremmat alueet.

Ja maalia ostettaessa kannattaa pyytää kunnon ohjelaput, joista näkee sekoitussuhteet, kuivumisajan arvion, ruiskun suuttimen koon, käytettävän ilmanpaineen ja haihtumisvälin mikä on todella tärkeää odottaa, kun vetää ohuelti ja useita kertoja haihtumisvälein, ehkäisee huomattavasti valumista...

Ja metallihohtoa maalatessa on jopa ruiskun ilmanpaineella vaikutusta maalin sävyyn! (riippuu miten metallikiteet asettuvat maalipinnalle)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1860
Liittynyt: Ma 14.04.2003 12:05
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 07:17
eki_83 kirjoitti:Metallihohtoa maalatessa on jopa ruiskun ilmanpaineella vaikutusta maalin sävyyn! (riippuu miten metallikiteet asettuvat maalipinnalle)

Itse autotallissa metallihohtoa väriä maalaanneena oli ensimmäisen auton kylki hurjaa katseltavaa auringon valossa. Vihreä kylki näytti sivusta ja takaa katsottuna ok, mutta edestä katsoen pohjat näkyi läpi!!.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 10:56
eki_83 kirjoitti:Itse tässä olen harjoitellut maalaamista neljään autoon (kaksi ylimaalausta, yksi kylki ja yksi paikka) ruiskulla, ja kaikkein eniten tuossa hommassa tarvitsee valoa. Varsinkin lakkaa vetäessä valoa vasten peilatessa näkee heti kuinka monta vetoa tarvitsee.

Käsivalaisin on kätevä: pidetään koko ajan ruiskutuskohdan takana niin, että ruiskutuskohta peilaa hyvin, liikutetaan siis ruiskun mukana. Metalliväreillä kerrospaksuudellakin on niin suuri merkitys, että tuo on ollut ainoa konsti, millä olen edes kohtalaisesti saanut sen hallittua.
Maalataan vähintään 3 kerrosta ristikkäin mahdollisimman tasaisesti. Ensimmäisen kerroksen jälkeen pohjien kuultaminen läpi ei vaarallista, ja toisenkin jälkeen saa näyttää lievästi ruudulliselta.

keef kirjoitti:Esim. sopivia hiomapapereita 400?

Tuo 400 on oikeastaan vasta se, millä aloitetaan. Seuraavaksi 600 ja vähintään 900. Ja vielä 1200 jos ei halua hiomanaarmujen näkyvän kovin selvästi.
Niin, ja käystä vesihiomapaperia.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi Kuva
BlueLady W124 250 TD
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1493
Liittynyt: Su 19.10.2003 15:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 11:18
Vielä valoista! Halogeeni on ihan p****a. Sekoittuu maalinsumuun ja on liian kirkas. Ainut oikea olisi Loistevalo. Vaikka siirrettävä minkä laittaa nurkkaan pystyyn sille sivulle mitä maalaa?( Tietysti nurkkaan) Ottaen huomioon tietysti,että katossa on riittävä valaistus? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4077
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 19:29
Taitaa olla halvin ratkaisu se 500€ vieraalla teetettynä..

Maalit kylkeen 80-150€. Maalien merkistä riippuen. (Dupond on kalleimpia).

Kaikkea muuta pohjiin tarvittavaa värkkiä n. 50€.

Kohtuullinen ruisku 200€>>>.

Sitten kerran uusiksi sävyeron takia ja toisen kerran valumia....

Itse en kyllä lähtisi auton kylkeen kokeileen, jos en olisi ennen maalannut ja jos pinnan pitäis olla priimaa.
Joku mersukorjaamo??
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 19:54
Edellisestä mersusta maalasin helmat eka listaan asti ja maksoi varmaan kaikkine tykötarpeinen 300 mummon markkaa ja maalarilla olisi homma maksanut 2400mk joten säästö oli aika iso ja maalaus vieläpä onnistui ihan hyvin... jos ei ole sokea ja on vaan autotalli kompurat ja ruiskut viittii siivota hyväksi tallin niin voi tuollaisia pienempiä maalaus hommii tehdä...
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3146
Liittynyt: To 03.04.2003 00:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 21:19
Oisin kanssa sitä mieltä että ensimmäiseksi maalausurakaksi tuommonen koko kyljen maalaaminen on melko vaativa urakka.Suosittelisin tosiaan tekemään itse purkuhommat ja niiltä osin pohjat mitä pystyy tekemään,pintavärin vetäminen ja pohjien tarkastaminen sitten ammattimiehen tehtäväksi.

Itselläni mersun maalaus tuli maksamaan kaikkiaan noin 3000-4000mk,uudet lokasuojat,värin vaihto ym ym.Itse tein pohjat ja purin/kasasin auton.Ammattimies sitten tarkisti että pohjat on tehty tarpeeksi hyvin,teippasi auton,veti hinkkavärin/hioi sen,vetäisi pintavärin+lakan.Kaikkea pikkuhiluakin oli maalattavana esim. kaikki listat.Hintaa tuolle oikean maalarin hommille tuli 2000mk.Ei mielestäni paha kun jälkikin oli erittäin hyvää.

Kai paikallisilla on jotain tietoa hyvistä/halvoista maalareista...?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 21:20
agip kirjoitti:Sitten kerran uusiksi sävyeron takia ja toisen kerran valumia....
:P :D


agip kirjoitti:Itse en kyllä lähtisi auton kylkeen kokeileen, jos en olisi ennen maalannut ja jos pinnan pitäis olla priimaa.



Nyt näyttää vahvasti siltä että olen tullut järkiini ja auto (124) lähtee maanantaina maalaamoon. Paikasta ja jäljestä ilmoittelen ensviikolla. Itse irrottelen listat yms. Ruiskut, tilat ja uskallusta löytyis omasta takaa.

Aihe ei kuitenkaan ole turha kun pitäis toi erimerkkinen auto :D ylimaalata ja sille oikeasti muodostuis hintaa jos maalarille veis, että kiitokset vastanneille.

Valaistus on kyllä maalauksessa A ja O ja siinä välissä L ja K.

Vielä olisin kiinnostunut tosta "taikatilkusta" ja maalipinnan pesemisestä ennen maalausta, olen kuullut että ohentimella ja ratillä pyyhkii auton ennen maalaus jolloin hionta naarmut häviää, ilmeisesti eri asia.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1493
Liittynyt: Su 19.10.2003 15:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 21:26
Taikatilkku!= semmoinen sideharso mikä on silleen tahmea jolla pyyhitään maalipinta tai siis maalattava pinta ennen maalausta. :lol: Tuntuu hieman tahmealta mutta imee itseensä irtonaisen pöylyn? Ei siis kerää "IRTONAISIA" baarista vaan puhdistaa pinnan pölystä.
Jokaisessa automaalia myyvissä liikkeissä on niitä maksaa 1€--> riippuu...

Joskus luki pussissa " macig tilk" tai jotain siis semmoinen tahmea rätti.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Pe 15.08.2003 22:59
Paikkakunta: Asikkala
ViestiLähetetty: Ke 18.08.2004 22:11
Jos auton omistajalla ei ole tarkoitus viedä autoa autonäyttelyihin, niin omasta mielestäni kustannustehokas tapa maalata autoa on ulkotiloissa hyvällä siveltimellä. Esim. joku lakkasivellin.

Pystysuorassa oleviin pintoihin ei tule mitenkään hirveän helposti roskia. Sensijaan valumia saa varoa. Siveltimellä voi asialle kuitenkin yrittää jotain tehdä jos huomaa, että meinaa valua.

Ulkona maalamisessa on hyvänä puolena hyvä näkyvyys, tarpeeksi tilaa ja hyvä ilmanvaihto.

Koko auton maalasin joskus tallissa täysin asiansa ajavalla tuloksella sähköruiskua käyttäen. Paineilmaruisku tekee hienojakoisempaa sumua ja suojainten tarve korostuu entisestään. Sähköruiskulla oli kuitenkin selvästi hankalampi maalata kuin penssellä.

Onhan se tietenkin niin, että viimeisenpäälle maalaamossa maalattuna saa paremman pinnan, mutta on iso ero kuluissakin.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 19.08.2004 09:18
Tuosta tuli mieleen että kerrattain maalattiin kaverin kans 305 pöso mattamustaksi ja tulin kotia niin isä kysyi heti että tellalla vaiko pensselillä mut kyl me ruiskulla sudittiin...ja hyvä tuli autoon nähden ja ajan käyttöön ....
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Pe 15.08.2003 22:59
Paikkakunta: Asikkala
ViestiLähetetty: To 19.08.2004 10:51
Itse maalasin vuosimallin 1970 Toyota Crown farmarin mattamustaksi Ferrexillä vaikka alkuperäinen maali oli ihan hyvässä kunnossa. Halusin vähän rajumpaa ilmettä kärryyn.

Mattamustaksi maalaamisen aloitin vuosimallin 1971 Toyota Corona MK II:sta, jonka maalasin puolesta välistä mattamustaksi.

Ehkä pitäis maalata Mersukin mattamustaksi, niin eipä ole mikään silkkiperseitten auton näköinen... no ei se ole nytkään... :twisted:

Hauskaa ois ostaa uusi S Mersu ja vetästä se heti Ferrexillä mattamustaksi. Siinä olisi jupeilla ihmettelemistä.
Avatar
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
ViestiLähetetty: To 19.08.2004 11:23
Haluaisin esittää eriävän mielipiteen: maalaaminen on suht' helppoa mutta kunnollisten pohjatöiden tekeminen ja pölyttömän ympäristön löytäminen ovat ne vaativammat hommat.

Olen maalannut yhden Volvon kokonaan, oli pohjatöiltään tosi helppo projekti kun ei ollut ruostetta. Vaihdoin tylsän valkoisen värin Fordin Hawaijinsiniseksi. Maalarilla meni putki päälle joten jouduin maalaamaan sen itse - ja siitä tuli itse asiassa helvetin hyvä. Sain aikaiseksi vain yhden pienen valuman toiseen etulokariin ja sitä ei mistään huomannut.

Maalit kustansivat noin 2000 markkaa ja tilojen käytöstä en maksanut mitään maalarin tehtyä oharit (ja sammuttua pirtupulloa halaillen).

Nyt jos kyseessä on vähän ajettu Mersu eikä mikään HotRod-Volvo, olisin kyllä valmis kääntymään ammattilaisen puoleen.

Henkka
"Sopiva etäisyys, sopiva paine, vakaa käsi ja ei kiirettä mihinkään -> hyvä pinta"


1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta rakennettu 5,7 metrinen camokuvioinen paku, OM602 ja 717.413 manuaali
2001 Mercedes-Benz W168 A170 CDI Lang (emännän käyttis)
1994 Mercedes-Benz S124 E200T 2.0 M111 manuaali 7-sitzer, ortopedi, ilmastointi
1994 Chevrolet C2500 Fleetside Cheyenne 3/4 ton 5700 Vortec V8 & E4L60
1978 Chevrolet Chevy Van Kustom 350cid smallblock V8 (5.7l) & TH-700 (emännän lelu)
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201 jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Zuppox ja 7 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com